LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanadoo en het adsl2+ protocol !HELP!
-
wanadoo en het adsl2+ protocol !HELP!
Nou ik heb sinds 23 januarie wanadoo adsl family
de 23ste had ik 12,8 mbit in de livebox en het adsl2+ protocol
Dag erna komt er 1 storing in de centrale, en dag erna was ik weer online. Maar sindsdien heb ik deze waarden in de livebox.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 8448 Kb
Afname Dichtbij : 21.0 (dB)
Ver weg : 13.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 535
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 360
ES-teller van 1 dag 0
Nu zal ik de waardes geven die ik had voor de storing.
zie hier:
Status ADSL-lijn <>document.write(v_ADSL_line_status_display); Verbonden
<>document.write(msg03); ADSL standaard <>document.write(v_ADSL_mode); G992_5_A
<>document.write(msg04); Upstream <>document.write(v_upstream); 1020 Kb
<>document.write(msg05); DownStream <>document.write(v_downstream); 12804 Kb
<>document.write(msg06); Afname <>document.write(msg13); document.write(v_att_near); Dichtbij : 29.7 (dB)
<>document.write(msg14); document.write(v_att_far); Ver weg : 10.6 (dB)
<>document.write(msg07); SNR-marge <>document.write(msg13); document.write(v_SNR_near); Dichtbij : 7 (dB)
<>document.write(msg14); document.write(v_SNR_far); Ver weg : 12 (dB)
<>document.write(msg08); HEC-teller <>document.write(v_HEC_count); 3
<>document.write(msg09); Firmware <>document.write(v_firm_ver); 0xe200314
<>document.write(msg10); ES-teller van 15 min <>document.write(v_15ES_cnt); 0
<>document.write(msg11); CRC-fouten <>document.write(v_CRC_errors); 2
<>document.write(msg12); ES-teller van 1 dag <>document.write(v_1ES_cnt); 0
Dat zijn toch al hele grote verschillen, nu heb ik al telefonisch contact gehad, de 1ste keer verstonden ze me niet eens.
Nu heb ik weer heel vaak email contact gehad en ze hebben constant gezegd dat het aan mij licht nu had ik een voorbeeld van iemand anders van internet geplut, en sturen ze me per email dat ze nu "wel gaan kijken"
Ik heb geen adsl2+ protocol meer in de livebox staan, waardoor ik ook geen hogere snelheden kan halen. dus ik zit wel te verstaan op een adsl2 lijn :S
Iemand anders ook dit probleem nog steeds of niet ?
Ik heb sommige mensen al ermee gezien maar aangezien ze niet meer reageren weet ik het niet meer... Wanadoo zelf blijft ook maar vaag. Ik vind dat we nu al bijna 1 maand verder zijn en het blijft nog hetzelde. De livebox geeft nu wel 8,4 mbit aan, maar ik red net 7 mbit in praktijk ofzo of niet eens. Alle test sites geprobeerd, downloads met een max vandaag pas 915 kb/s voorheen 888 miss dat ze aan mijn lijn aan het knoeien zijn nu weet het niet zeker. Maar ik vind dit een slechte zaak, Wat kan ik hier tegen doen. Want als ze een max van 20mbit aanbieden moeten ze het adsl2+ protocol kunnen bieden, waardoor ik betere waardes dus krijg in mijn livebox
ook afstand tests komen uit op 2021 meter, op speedtest, bbned etc
En dan reken ik het uit via de waarde uit de livebox de 1ste keer kwam ik uit op 2,4 km KAN ZEKER KLOPPEN!
Nu kom ik uit op 1,5 km WAT NIET KLOPT!
afname dichtbij voor storing : 29,7
afname dichtbij na storing : 21.0 ( en dat is het nog steeds)
de onderste waardes ervan zijn ook al zo raar.... op het adsl2+ protocol heb ik dus een sterkere lijn in handen.
de 23ste had ik 12,8 mbit in de livebox en het adsl2+ protocol
Dag erna komt er 1 storing in de centrale, en dag erna was ik weer online. Maar sindsdien heb ik deze waarden in de livebox.
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 8448 Kb
Afname Dichtbij : 21.0 (dB)
Ver weg : 13.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 535
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 360
ES-teller van 1 dag 0
Nu zal ik de waardes geven die ik had voor de storing.
zie hier:
Status ADSL-lijn <>document.write(v_ADSL_line_status_display); Verbonden
<>document.write(msg03); ADSL standaard <>document.write(v_ADSL_mode); G992_5_A
<>document.write(msg04); Upstream <>document.write(v_upstream); 1020 Kb
<>document.write(msg05); DownStream <>document.write(v_downstream); 12804 Kb
<>document.write(msg06); Afname <>document.write(msg13); document.write(v_att_near); Dichtbij : 29.7 (dB)
<>document.write(msg14); document.write(v_att_far); Ver weg : 10.6 (dB)
<>document.write(msg07); SNR-marge <>document.write(msg13); document.write(v_SNR_near); Dichtbij : 7 (dB)
<>document.write(msg14); document.write(v_SNR_far); Ver weg : 12 (dB)
<>document.write(msg08); HEC-teller <>document.write(v_HEC_count); 3
<>document.write(msg09); Firmware <>document.write(v_firm_ver); 0xe200314
<>document.write(msg10); ES-teller van 15 min <>document.write(v_15ES_cnt); 0
<>document.write(msg11); CRC-fouten <>document.write(v_CRC_errors); 2
<>document.write(msg12); ES-teller van 1 dag <>document.write(v_1ES_cnt); 0
Dat zijn toch al hele grote verschillen, nu heb ik al telefonisch contact gehad, de 1ste keer verstonden ze me niet eens.
Nu heb ik weer heel vaak email contact gehad en ze hebben constant gezegd dat het aan mij licht nu had ik een voorbeeld van iemand anders van internet geplut, en sturen ze me per email dat ze nu "wel gaan kijken"
Ik heb geen adsl2+ protocol meer in de livebox staan, waardoor ik ook geen hogere snelheden kan halen. dus ik zit wel te verstaan op een adsl2 lijn :S
Iemand anders ook dit probleem nog steeds of niet ?
Ik heb sommige mensen al ermee gezien maar aangezien ze niet meer reageren weet ik het niet meer... Wanadoo zelf blijft ook maar vaag. Ik vind dat we nu al bijna 1 maand verder zijn en het blijft nog hetzelde. De livebox geeft nu wel 8,4 mbit aan, maar ik red net 7 mbit in praktijk ofzo of niet eens. Alle test sites geprobeerd, downloads met een max vandaag pas 915 kb/s voorheen 888 miss dat ze aan mijn lijn aan het knoeien zijn nu weet het niet zeker. Maar ik vind dit een slechte zaak, Wat kan ik hier tegen doen. Want als ze een max van 20mbit aanbieden moeten ze het adsl2+ protocol kunnen bieden, waardoor ik betere waardes dus krijg in mijn livebox
ook afstand tests komen uit op 2021 meter, op speedtest, bbned etc
En dan reken ik het uit via de waarde uit de livebox de 1ste keer kwam ik uit op 2,4 km KAN ZEKER KLOPPEN!
Nu kom ik uit op 1,5 km WAT NIET KLOPT!
afname dichtbij voor storing : 29,7
afname dichtbij na storing : 21.0 ( en dat is het nog steeds)
de onderste waardes ervan zijn ook al zo raar.... op het adsl2+ protocol heb ik dus een sterkere lijn in handen.
-
Re: wanadoo en het adsl2+ protocol !HELP!
niemand die hier iets over weet?
Kennelijk niet.
Wellicht dat je die vraag beter kun voorleggen aan een echt computerforum ipv op een consumentenforum.
Bijvoorbeeld:
Computeridee
Digitale Revolutie
Helpmij
En zo zijn er nog wel meer.
Ik denk dat je dan een vele grotere kans hebt om antwoord op je vraag te krijgen.
Wellicht dat je die vraag beter kun voorleggen aan een echt computerforum ipv op een consumentenforum.
Bijvoorbeeld:
Computeridee
Digitale Revolutie
Helpmij
En zo zijn er nog wel meer.
Ik denk dat je dan een vele grotere kans hebt om antwoord op je vraag te krijgen.
Bel ze eens (of probeer een ander modem). Je Livebox traint idd in op ADSL1 ipv ADSL2+ en dat klopt niet.
hallo de snelheid van adsl 2+ word nooit geen hogesnelheid behaalt dan tot 8/10 mb de hogesnelheid word pas bereik via glasvezel van centrale tot woning in nijmegen zijn ze een glasvezelnet aan het aanleggen
Mec,
Ten eerste zou het je sieren als je leestekens gebruikt;
Ten tweede kan ADSL2+ tot maximaal 24 Mbit/s, afhankelijk van de afstand tot de wijkcentale, kwaliteit van de bekabeling (ook binnenshuis) en nog een rij andere factoren. 8 a 10 als maximum is pure onzin.
Ten eerste zou het je sieren als je leestekens gebruikt;
Ten tweede kan ADSL2+ tot maximaal 24 Mbit/s, afhankelijk van de afstand tot de wijkcentale, kwaliteit van de bekabeling (ook binnenshuis) en nog een rij andere factoren. 8 a 10 als maximum is pure onzin.
-
Het probleem is dat de livebox geen adsl2+ protocol meer laat zien.
adsl standaard = g992_1_a
adsl2+ = g992_5_a
En dat is is weg, waardoor ik geen hogere snelheden meer haal.
Wanadoo zegt dat ik wel op een adsl2+ profiel zit, maar waarom geeft mijn livebox dan aan g992_1_a wat adsl gewoon is ....
Ik heb ook niet gezegd dat ik 20 mbit wil. Mag van mij 8,4 mbit blijven <--- als ik het ook in praktijk HAAL!
Het is ook zo dat ik af en toe maar snelheden behaal van 250 kb/s en dat is onder het minimum van 4 tot 20 mbit
Nu heb ik de tijd dat ik niet hier ben geweest op het forum, al meerdere malen contact gehad met wanadoo.
Per e-mail, en telefonisch op mijn brief word niet gereageerd wat ik nalatig vind.
En er word mij steeds toegezegd dat de helpdesk mij belt en daar bedoelen ze de 2e lijns helpdesk mee.
Nu werd ik maandag gebeld door wanadoo op mijn mobiel.
En wat meen je 1ste lijns helpdesk weer, en leggen het weer op mijn DB waardes. En ik weer alles uitgeleged word me weer gezegd ow meneer dat zal ik toch aan de 2e lijns moeten doorgeven "ALWEER" :S krijg er wat van.
De snr marges bedoel ik daarmee.
Die lagen dagen lang na de storing op 6.5, op de dag dat wanadoo belde zat hij al op 5,5. Thuis gekomen livebox opnieuw opgestart en het is weer 6.5 ....
Terwijl mijn waardes voor de storing op 23 januarie gewoon 7 en 12 waren.
Mijn db waarde van afname dichtbij was namelijk ook 29,7 wat uitkomt op 2,4 km
Heb op speedtest + BBNED nagekeken wat mijn afstand zou kunnen zijn hemelsbreed. En word mij aangegeven 2021 meter en 2074 meter.
Dat kan namelijk heel goed kloppen.
Eerste dag livebox dus 2,4 afstand volgens de livebox
Na de storing 1,5 km volgens de livebox, en zou mijn snelheid van 12,8 mbit naar 8,4 mbit gaan?
En zou dan mijn adsl2+ protocol zomaar opeens verdwijnen?
Lijkt me toch puur een probleem van de centrale.
Of ergens zijn ze aan het bouwen en hebben ze een kabel geraakt, maar zie die maar eens te vinden dan. Maar is bij mij nog geen lijnmeting gedaan. Als ze een lijnmeting zouden doen, kunnen ze dan meteen constateren dat de lijn niet klopt?
adsl standaard = g992_1_a
adsl2+ = g992_5_a
En dat is is weg, waardoor ik geen hogere snelheden meer haal.
Wanadoo zegt dat ik wel op een adsl2+ profiel zit, maar waarom geeft mijn livebox dan aan g992_1_a wat adsl gewoon is ....
Ik heb ook niet gezegd dat ik 20 mbit wil. Mag van mij 8,4 mbit blijven <--- als ik het ook in praktijk HAAL!
Het is ook zo dat ik af en toe maar snelheden behaal van 250 kb/s en dat is onder het minimum van 4 tot 20 mbit
Nu heb ik de tijd dat ik niet hier ben geweest op het forum, al meerdere malen contact gehad met wanadoo.
Per e-mail, en telefonisch op mijn brief word niet gereageerd wat ik nalatig vind.
En er word mij steeds toegezegd dat de helpdesk mij belt en daar bedoelen ze de 2e lijns helpdesk mee.
Nu werd ik maandag gebeld door wanadoo op mijn mobiel.
En wat meen je 1ste lijns helpdesk weer, en leggen het weer op mijn DB waardes. En ik weer alles uitgeleged word me weer gezegd ow meneer dat zal ik toch aan de 2e lijns moeten doorgeven "ALWEER" :S krijg er wat van.
De snr marges bedoel ik daarmee.
Die lagen dagen lang na de storing op 6.5, op de dag dat wanadoo belde zat hij al op 5,5. Thuis gekomen livebox opnieuw opgestart en het is weer 6.5 ....
Terwijl mijn waardes voor de storing op 23 januarie gewoon 7 en 12 waren.
Mijn db waarde van afname dichtbij was namelijk ook 29,7 wat uitkomt op 2,4 km
Heb op speedtest + BBNED nagekeken wat mijn afstand zou kunnen zijn hemelsbreed. En word mij aangegeven 2021 meter en 2074 meter.
Dat kan namelijk heel goed kloppen.
Eerste dag livebox dus 2,4 afstand volgens de livebox
Na de storing 1,5 km volgens de livebox, en zou mijn snelheid van 12,8 mbit naar 8,4 mbit gaan?
En zou dan mijn adsl2+ protocol zomaar opeens verdwijnen?
Lijkt me toch puur een probleem van de centrale.
Of ergens zijn ze aan het bouwen en hebben ze een kabel geraakt, maar zie die maar eens te vinden dan. Maar is bij mij nog geen lijnmeting gedaan. Als ze een lijnmeting zouden doen, kunnen ze dan meteen constateren dat de lijn niet klopt?
Je weet dat minimale snelheden niet worden gegarandeerd? Het ligt aan te veel factoren en je Internet is net zo snel als de langzaamste schakel. Als je van een trage server aan het downloaden bent dan, tja.
Wat ik overigens niet snap is dat je, met ADSL1, 8,4 Mbit/s haalt op >2 KM van de centrale. Dat kan normaal gesproken niet, helemaal niet als je op ADSL2+ rond de 12 a 13 zit. Misschien is je livebox defect? Er kan ook wat verkeerd zitten in de centrale, maar waarom je dan toch > 8Mbit/s haalt op ADSL1 (dat iig waar je livebox op intraint) ontgaat mij volledig.
Wat ik overigens niet snap is dat je, met ADSL1, 8,4 Mbit/s haalt op >2 KM van de centrale. Dat kan normaal gesproken niet, helemaal niet als je op ADSL2+ rond de 12 a 13 zit. Misschien is je livebox defect? Er kan ook wat verkeerd zitten in de centrale, maar waarom je dan toch > 8Mbit/s haalt op ADSL1 (dat iig waar je livebox op intraint) ontgaat mij volledig.
-
Nou ik had eerst een ander verhaal getyped maar tot mijn verbazing kijk ik net in me livebox en wat meen je ?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 12932 Kb
Afname Dichtbij : 29.7 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1972
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 193
ES-teller van 1 dag 0
Het is weer terug zoals het was
zelfs de db waardes die ik vermeld heb,
zoals afname dichtbij nu zit ik weer op 2,4 km afstand en heb 12,9 mbit in de livebox is zelfs 0,1 hoger dan de 1ste dag maar heb nog niet alles uitgetest, maar zoals je ziet het lag niet aan mij maar aan wanadoo of centrale!
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 12932 Kb
Afname Dichtbij : 29.7 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1972
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 193
ES-teller van 1 dag 0
Het is weer terug zoals het was
zelfs de db waardes die ik vermeld heb,
zoals afname dichtbij nu zit ik weer op 2,4 km afstand en heb 12,9 mbit in de livebox is zelfs 0,1 hoger dan de 1ste dag maar heb nog niet alles uitgetest, maar zoals je ziet het lag niet aan mij maar aan wanadoo of centrale!