LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo
Wanadoo
Nou als het over Wanadoo gaat kan ik ook wel een boekje opendoen ,Wat ik allemaal heb meegemaakt met de “helpdesk” van wanaboo .Ik zelf heb ook wanadoo met het oude modem
Com21 niks mis hoor (het modem) Maar nou ga ik bij mijn schoonbroertje zijn Motorola modem “even aansluiten”Dat dacht ik althans. Laat ik nou voor wat instellingen de “helpdesk” nodig hebben, nou dan kom je er slecht vanaf want ze zijn nooit of slecht bereikbaar ik weet echt niet meer hoelang ik de muziek van de wachtstand van de helpdesk voorbij heb horen komen dan krijg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon na ongeveer 1½ uur te hebben gewacht krijg ik te horen dat hij het echt niet weet en dat we de andere dag om 19:00 worden terug gebeld door iemand die er wel verstand van heeft nou we hebben tot 19:30 gewacht en toen zijn we maar weer gaan bellen naar de “helpdesk” tot 20:50 gewacht en jawel ik heb iemand aan de telefoon maar ja de helpdesk is maar tot 21:00 uur bereikbaar dus ik vraag of hij aan de lijn blijft ook na 21:00 en wat gebeurt, tuut tuut tuut tuut tuut hij was denk ik de tijd vergeten ik had het probleem uitgelegd en hij dacht waarschijnlijk daar ben ik niet voor 21:00 uur mee klaar dus helaas. De frustratie was erg groot zoals je kunt begrijpen. Ik heb de andere dag nog maar eens gebeld en mijn ongenoegen geuit maar ja ik had geen naam genoteerd (had waarschijnlijk ook niks uitgemaakt. Overigens heeft deze man er een storingsmelding van gemaakt en moest er een monteur komen om iets in de wijkcentrale veranderen, Dit geintje heeft alles bij elkaar zeker 2 weken geduurd. Nou ben ik verhuisd ik had al internet via Wanadoo dus ik geef door dat ik ga verhuizen en of ik mijn gegevens kan overnemen, Nou dat kan maar vervolgens mag ik wel weer de aansluitkosten betalen terwijl ik toch al 2 jaar een abonnement bij Wanadoo .Tot overmaat van ramp zetten ze ook de snelheid van de newsserver terug, Het is jammer dat ik niet kan kiezen tussen verschillende kabel internet providers. Wanadoo zou nooit meer mijn keuze zijn.
Conclusie: Wanadoo helpdesk één grote aanfluiting
Service van jan lik mijn vestje
Com21 niks mis hoor (het modem) Maar nou ga ik bij mijn schoonbroertje zijn Motorola modem “even aansluiten”Dat dacht ik althans. Laat ik nou voor wat instellingen de “helpdesk” nodig hebben, nou dan kom je er slecht vanaf want ze zijn nooit of slecht bereikbaar ik weet echt niet meer hoelang ik de muziek van de wachtstand van de helpdesk voorbij heb horen komen dan krijg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon na ongeveer 1½ uur te hebben gewacht krijg ik te horen dat hij het echt niet weet en dat we de andere dag om 19:00 worden terug gebeld door iemand die er wel verstand van heeft nou we hebben tot 19:30 gewacht en toen zijn we maar weer gaan bellen naar de “helpdesk” tot 20:50 gewacht en jawel ik heb iemand aan de telefoon maar ja de helpdesk is maar tot 21:00 uur bereikbaar dus ik vraag of hij aan de lijn blijft ook na 21:00 en wat gebeurt, tuut tuut tuut tuut tuut hij was denk ik de tijd vergeten ik had het probleem uitgelegd en hij dacht waarschijnlijk daar ben ik niet voor 21:00 uur mee klaar dus helaas. De frustratie was erg groot zoals je kunt begrijpen. Ik heb de andere dag nog maar eens gebeld en mijn ongenoegen geuit maar ja ik had geen naam genoteerd (had waarschijnlijk ook niks uitgemaakt. Overigens heeft deze man er een storingsmelding van gemaakt en moest er een monteur komen om iets in de wijkcentrale veranderen, Dit geintje heeft alles bij elkaar zeker 2 weken geduurd. Nou ben ik verhuisd ik had al internet via Wanadoo dus ik geef door dat ik ga verhuizen en of ik mijn gegevens kan overnemen, Nou dat kan maar vervolgens mag ik wel weer de aansluitkosten betalen terwijl ik toch al 2 jaar een abonnement bij Wanadoo .Tot overmaat van ramp zetten ze ook de snelheid van de newsserver terug, Het is jammer dat ik niet kan kiezen tussen verschillende kabel internet providers. Wanadoo zou nooit meer mijn keuze zijn.
Conclusie: Wanadoo helpdesk één grote aanfluiting
Service van jan lik mijn vestje
Re: Wanadoo
Problemen met de live-box. drie en een half uur totaal gewacht laatste keer anderhalf uur. Kom er niet op. Ook niet met de overigens zeer slechte helpdesk. Heb alles geprobeerd maar weet nu ook niet meer hoe ik verder moet. Opzeggen kan niet, pas over een jaar. Op een foutmelding die ik krijg wordt gereageerd met Oh mijnheer als wij u nu zouden vertellen wat u moet doen gaan wij buiten ons boekje. Maar ik verklap u dat u de computer gewoon moet afsluiten. Wacht u dan even. Nee mijnheer want ik ga al buiten mijn boekje dit had ik al niet mogen vertellen. Hoe krijg ik het dan klaar. Uw probleem mijnheer.
Probleem is dar windows XP 2 accounts heeft en de tweede werkt niet. Met veel weggeklik van foutmeldingen jan het wezen dat je er even opzit maar dan valt hij weer weg. Als je dan teruggaat naar de eerste account ben je die ook weer kwijt en begint het ritueel opnieuw met meldingen over ip adres wat niet goed zou zijn en host of server die niet te vinden is. Toch is er een goed signaal.
Wie zou mij kunnen helpen want om dan nog een jaar door te betalen voor gebakken lucgt lijkt mij ook niets.
Re: Wanadoo
Ook ik heb wat moelijkheden met wanadoo den haag gehad, ik ging namelijk verhuizen dus dacht ik dat kan ik wel online doen. ik wilde internet verhuizen en de tv opzeggen.
heb ik dus ook gedaan (had ik het maar niet gedaan) er werd vermeld dat ik 1 tot 2 weken een melding thuis zou krijgen dat er een monteur langs zou komen. Nou mooi niet dus, dan maar langs de klante service want bellen heeft echt geen zin en is nog duur ook. daar vertelde men mij dat er niets was binnen gekomen, gelukkig had ik alles uit geprint.
Ze snapte er niets van. met de dame achter het loket alles in orde gemaakt (dacht ik) zelfs een datum afgesproken wanneer er iemand langs zou komen, weer niets dus dan maar weer langs gaan, nu komt het mooiste men kon mij daar vertellen dat ik alles dus internet en tv op had gezegt omdat ik naar het buitenland was verhuisd ??????? heel vreemd allemaal, ik heb ook geen idee hoe dat het allemaal daar gaat maar het zag er allemaal heel rommelig uit . maar na lang heen en weer gepraat was het eindelijk toch nog goed gekomen
heb ik dus ook gedaan (had ik het maar niet gedaan) er werd vermeld dat ik 1 tot 2 weken een melding thuis zou krijgen dat er een monteur langs zou komen. Nou mooi niet dus, dan maar langs de klante service want bellen heeft echt geen zin en is nog duur ook. daar vertelde men mij dat er niets was binnen gekomen, gelukkig had ik alles uit geprint.
Ze snapte er niets van. met de dame achter het loket alles in orde gemaakt (dacht ik) zelfs een datum afgesproken wanneer er iemand langs zou komen, weer niets dus dan maar weer langs gaan, nu komt het mooiste men kon mij daar vertellen dat ik alles dus internet en tv op had gezegt omdat ik naar het buitenland was verhuisd ??????? heel vreemd allemaal, ik heb ook geen idee hoe dat het allemaal daar gaat maar het zag er allemaal heel rommelig uit . maar na lang heen en weer gepraat was het eindelijk toch nog goed gekomen
Re: Wanadoo
Probleem is dar windows XP 2 accounts heeft en de tweede werkt niet. Met veel weggeklik van foutmeldingen jan het wezen dat je er even opzit maar dan valt hij weer weg. Als je dan teruggaat naar de eerste account ben je die ook weer kwijt en begint het ritueel opnieuw met meldingen over ip adres wat niet goed zou zijn en host of server die niet te vinden is. Toch is er een goed signaal.
Ik heb iets soortgelijks gehad, heeft u 1 pc of meerdere op hetzelfde modem/router aangesloten ?
Indien meerdere dan heeft u waarschijnlijk getracht een netwerkje aan te leggen, daar zat bij mij het probleem, 3 pc's en die deelden de verbinding niet, konden dus alleen om de beurt het internet op, uw verhaal is niet heel erg duidelijk maar deed toch dit lampje bij me branden, misschien heeft u er iets aan.
Re: Wanadoo
Heb de livebox ook in huis gehad en trouwens nog steeds maar bij mij ligt die weer keurig in de doos en gebruik ik mijn ouwe vertrouwde weer.
Heb je aleens geprobeerd om iets te downloaden?? 2k/b per sec en daarna nog eens flikken om vast te lopen waardoor de verbinding weg is en dan kan je weer dat rotding herstarten. En downloaden en internetten is al helemaal een drama, dat kan dus niet. Telefoneren ging overigens wel goed hoor maar wat moet je met een modem waar je niet mee kan downen. Wanadoo is ook slecht te bereiken en ik heb al drie keer een uur moeten wachten todat ik eindelijk een medewerker aan de lijn had die er niets van snapte, toen dachten ze dat het misschien aan de lijn kon liggen, was niet het geval ( kon ik ook wel vertellen ). Je kan het ze niet aan hun verstand brengen dat het aan die $#!@#$! modem ligt.
Heb je aleens geprobeerd om iets te downloaden?? 2k/b per sec en daarna nog eens flikken om vast te lopen waardoor de verbinding weg is en dan kan je weer dat rotding herstarten. En downloaden en internetten is al helemaal een drama, dat kan dus niet. Telefoneren ging overigens wel goed hoor maar wat moet je met een modem waar je niet mee kan downen. Wanadoo is ook slecht te bereiken en ik heb al drie keer een uur moeten wachten todat ik eindelijk een medewerker aan de lijn had die er niets van snapte, toen dachten ze dat het misschien aan de lijn kon liggen, was niet het geval ( kon ik ook wel vertellen ). Je kan het ze niet aan hun verstand brengen dat het aan die $#!@#$! modem ligt.
Re: Wanadoo
Wanadoo heeft voor mij knap afgedaan. Allereerst moest en zou in oktober 2004 het modem vervangen moeten worden omdat...(allerlei smoezen wat later bleek dat ze ruzie met de fabrikant hebben die failliet zou zijn). Na dat te hebben geaccepteerd, blijk je er nog voor een jaar aan vast te zitten (onrechtmatige abonnementsverlenging).
Hierover klachten neergelegd, helpen niets. Nog erger, men gaf mij tevens het IP adres van een voormalig spammer alwaar een ban op stond. Dit heeft wederom meer dan 3 weken geduurd voordat men daar bij Wanadoo achter was. Echter waren de telefoonkosten al ondertussen vele tientallen euro's en het ongemak om enkele weken geen mail te kunnen gebruiken.
Tevens in oktober 2004 de vraag gesteld of het anti virusprogramma waar ik extra voor betaal niet toevallig in mijn zeer dure abonnement zit. Zo ja dan kan dat extra abonnement natuurlijk vervallen maar dan wens ik wel de extra betalingen terug.
Na 5 maanden (vandaag)krijg ik een mailtje waarin mijn anti virusprotectie abonnement dus is beeindigd en dit terwijl het dus niet standaard in ook niet de dure abonnementen zit.
Een nieuw abonnement opstarten verplicht mij om weer voor een geheel jaar te betalen. Ik wil gewoon voortzetten.
Terugmailen gaat niet want het adres waarvandaan verzonden wordt wordt niet uitgelezen (automatische retour mail).
De site van de helpdesk kun je alleen vragen aanklikken alwaar het antwoord zou moeten staan op je vragen.
Of je nu helpdesk of contact intikt, een mail sturen is absoluut niet mogelijk. De mensen van wanadoo aan de lijn krijgen is hopeloss en als je er een aan de lijn hebt, is deze volkomen onkundig en doen ze met je steeds standaard poroeven en controles aan de telefoon. Ook al heb je dat al meerder keren gedaan.
En op brieven wordt dus 5 maanden nadien geantwoord echter met een mail waarop geen replay mogelijk is en met een antwoord die niets uitstaande met je vraag te maken heeft.
De Praktijken van Wanadoo zijn dan ook verschrikkelijk en dusdanig dat als je een helpedesk medewerker aan de lijn hebt ze klagen dat iedereen bij hun als abonnee wegloopt. Volgende keer zal ik als antwoord geven dat mij niet genoeg klanten bij hun kunnen weglopen net zolang totdat ze geen bestaansrecht meer hebben.
Hierover klachten neergelegd, helpen niets. Nog erger, men gaf mij tevens het IP adres van een voormalig spammer alwaar een ban op stond. Dit heeft wederom meer dan 3 weken geduurd voordat men daar bij Wanadoo achter was. Echter waren de telefoonkosten al ondertussen vele tientallen euro's en het ongemak om enkele weken geen mail te kunnen gebruiken.
Tevens in oktober 2004 de vraag gesteld of het anti virusprogramma waar ik extra voor betaal niet toevallig in mijn zeer dure abonnement zit. Zo ja dan kan dat extra abonnement natuurlijk vervallen maar dan wens ik wel de extra betalingen terug.
Na 5 maanden (vandaag)krijg ik een mailtje waarin mijn anti virusprotectie abonnement dus is beeindigd en dit terwijl het dus niet standaard in ook niet de dure abonnementen zit.
Een nieuw abonnement opstarten verplicht mij om weer voor een geheel jaar te betalen. Ik wil gewoon voortzetten.
Terugmailen gaat niet want het adres waarvandaan verzonden wordt wordt niet uitgelezen (automatische retour mail).
De site van de helpdesk kun je alleen vragen aanklikken alwaar het antwoord zou moeten staan op je vragen.
Of je nu helpdesk of contact intikt, een mail sturen is absoluut niet mogelijk. De mensen van wanadoo aan de lijn krijgen is hopeloss en als je er een aan de lijn hebt, is deze volkomen onkundig en doen ze met je steeds standaard poroeven en controles aan de telefoon. Ook al heb je dat al meerder keren gedaan.
En op brieven wordt dus 5 maanden nadien geantwoord echter met een mail waarop geen replay mogelijk is en met een antwoord die niets uitstaande met je vraag te maken heeft.
De Praktijken van Wanadoo zijn dan ook verschrikkelijk en dusdanig dat als je een helpedesk medewerker aan de lijn hebt ze klagen dat iedereen bij hun als abonnee wegloopt. Volgende keer zal ik als antwoord geven dat mij niet genoeg klanten bij hun kunnen weglopen net zolang totdat ze geen bestaansrecht meer hebben.
Re: Wanadoo
Eindelijk ben ik van Wanadoo af!! Abonnement per 1/2 opgezegd, maar dit heeft men verzuimd uit te voeren. Uiteindelijk na veel heen en weer gebel met helpdesk medewerkers die allemaal wat anders zeggen is het gelukt de boel per 9/3 af te sluiten. Hierna weer veel gebel om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te krijgen.
De kosten voor de teveel betaalde adsl-verbinding moest ik van Wanadoo maar verhalen bij KPN. Die verwees me direct weer terug naar Wanadoo. Wat een flutservice! Wanadoo maakt een fout, maar laat de klant de **** opruimen. De medewerkers van de helpdesk zijn onbekwaam en proberen je af te schepen. KPN nog maar een keer gebeld.
Uiteindelijk een aardige dame bij KPN aan de lijn gekregen die zeer coulant met deze zaak is omgegaan en het teveel betaalde abonnementsgeld terug heeft gestort.
Voor mij NOOIT meer Wanadoo, KPN heeft me positief verrast.
De kosten voor de teveel betaalde adsl-verbinding moest ik van Wanadoo maar verhalen bij KPN. Die verwees me direct weer terug naar Wanadoo. Wat een flutservice! Wanadoo maakt een fout, maar laat de klant de **** opruimen. De medewerkers van de helpdesk zijn onbekwaam en proberen je af te schepen. KPN nog maar een keer gebeld.
Uiteindelijk een aardige dame bij KPN aan de lijn gekregen die zeer coulant met deze zaak is omgegaan en het teveel betaalde abonnementsgeld terug heeft gestort.
Voor mij NOOIT meer Wanadoo, KPN heeft me positief verrast.
Re: Wanadoo
Ook mij is het vandaag gelukt om na 10 centimeter dikke correspondentie van mijn zijde uit omdat er zelden of nooit vanauit Wanadoo gereageerd wordt en vele faxen en nog meer telefoons (voor 1 probleem, wat zij zelf gecreeerd hadden, heeft het mij drie weken lang telefoneren a 120 euro gekost.) mijn abonnement bij Wanadoo opgezegd te krijgen.
Dit met medewerking van uiterst aardige medewerkers van Casema zelf.
Gedeelten van Casema en Wanadoo overlappen elkaar wel maar gelukkig heb ik nu voor de zoveelste maal ontdekt dat de medewerkers van Casema een totaal andere houding aannemen dan die van Wanadoo.
Sterker nog als Wanadoo je te lastig vind worden, sturen ze je altijd terug naar Casema die de problemen dan weer op mogen pakken.
Het is nu reeds de derde keer dat Casema de problemen heeft opgelost welke door toedoen van wanadoo en medewerkers (in mijn ogen nitwitten en nog minder dan een dropping van een kakkerlak) zijn ontstaan. En ben dan ook overgestapt naar de provider Casema.
Ik hoop dat ik over enige tijd nog net zo positief ben als over de keren dat zij geholpen hebben.
Dit met medewerking van uiterst aardige medewerkers van Casema zelf.
Gedeelten van Casema en Wanadoo overlappen elkaar wel maar gelukkig heb ik nu voor de zoveelste maal ontdekt dat de medewerkers van Casema een totaal andere houding aannemen dan die van Wanadoo.
Sterker nog als Wanadoo je te lastig vind worden, sturen ze je altijd terug naar Casema die de problemen dan weer op mogen pakken.
Het is nu reeds de derde keer dat Casema de problemen heeft opgelost welke door toedoen van wanadoo en medewerkers (in mijn ogen nitwitten en nog minder dan een dropping van een kakkerlak) zijn ontstaan. En ben dan ook overgestapt naar de provider Casema.
Ik hoop dat ik over enige tijd nog net zo positief ben als over de keren dat zij geholpen hebben.
Re: Wanadoo
ik heb Wanadoo adsl lite al bijna 3 jaar en nog geen 1 problemen gehad,dus mij hoor je niet klagen.
Re: Wanadoo
Ik heb adsl direct en kan plotseling niet meer bellen ( wel gebeld worden )via de livebox. Ik moet telkens de kabels verwisselen als ik wil bellen of internetten. Het werkt wel als ik de telefoon rechtstreeks aansluit. Ook werkt de nummermelder niet meer. Vlg wanadoo komt dit door een verkeerde update die ze hebben gedaan. Ze moeten daar nu een nieuw programma voor schrijven. Men zegt niet wanneer dit verholpen is. Men reageert niet op mijn klachten via de mail. Wanneer ik ( niet kostenloos en na lang wachten) bel naar de helpdesk word ik afgescheept. Ik moet maar wachten is het antwoord. Het is echter inmiddels al 5 weken geleden dat deze ellende begon.Ze leveren dus niet aan mij wat is afgesproken maar innen wel maandelijks geld. Ik mag het abonnement niet opzeggen. Ik ben dus gewoon machteloos. Wat kan ik hiertegen doen ??
Re: Wanadoo
Sven, ik sluit me helaas bij je aan. De nummermelderproblemen had ik ook sinds de laatste software-update, maar de telefoonlijn deed het prima. Tot 1 april (niet grappig!). Ook herhaaldelijk opstarten van de Livebox (de remedie volgens Wanadoo) werkte niet. Al 3 dagen geen telefoon.
Las net de tip om de ethernetkabel om te draaien. Misschien ook iets voor jou.
Duimen maar!
Las net de tip om de ethernetkabel om te draaien. Misschien ook iets voor jou.
Duimen maar!
Re: Wanadoo
Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die helemaal gek word van WANADOO! Wat een rotprovider is dat. Klantenservice is helemaal niets. Je wacht heel lang voordat je iemand aan de lijn krijgt en is niet goedkoop ook. En ze kunnen je niet helpen en het ergste nog wel is dat jij maar moet bewijzen dat zij een fout hebben gemaakt.
Het begon allemaal toen ik door geldgebrek mijn abonnement bij de KPN moest afzeggen en ik wel internet nodig had dat ik kabel moest nemen. Ik ging bij WANADOO want dat was de enige provider die kabel heeft. Weinig keuze dus. De eerste paar maanden kon ik niet online, ze kregen ook met de monteur geen connectie. Ik heb uren lang aan de telefoon gehangen. Eerst gemiddeld 3 uur wachten voordat er iemand aan de lijn kwam. Batterij van mobiel ook op:S en vervolgens kunnen ze je niet helpen. Na een aantal maanden is het dan toch gelukt.
Toen moest ik verhuizen en aangezien bellen totaal niet helpt en belachelijk duur is ben ik naar het Hoofdbureau in Den Haag gegaan. Ik heb daar een uur of twee gezeten en ik werd vriendelijk geholpen. Per 5 januari zou ik internet krijgen op het nieuwe adres en ik kreeg zoals geheel afgesproken was kosteloos de goedkopere abonnement, immers download ik nooit iets. Op 5 januari kreeg ik mijn pakket op het nieuwe adres, echter pas twee maanden later kon ik online.
Halverwege april zag ik bij mijn afschriften tot mijn verbazing dat ik 12,95 euro per maand nog teveel betaalde. Ik stuurde gelijk een mail en heb gebeld. Ik moest die dan bellen en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Eind mei(28) kreeg ik een antwoord excuses voor de late beantwoording. Maar ik moest bewijzen dat het was omgezet. Ik heb weer een mail gestuurd, maar niets op ontvangen. Uiteindelijk pas in juli na een wederopzegging tot omzetten kreeg ik de andere snelheid. Ik krijg mijn geld niet terug omdat ik gebruik heb gemaakt van de snelheid. Ik heb over en weer gebeld en het komt er op neer dat ik gewoon pech heb en naar al dat geld kan fluiten.
Laatst moet ik voor mijn werk thuis op het net en wat denk je? Ik kan niet online. Een hele week niet. Ik heb de witte motorola modem. Uit mezelf heb ik de motorola gereset, alles gecontroleerd aan bedrading en stekker eruit gehaald, haalde niets uit. Toen heb gebeld naar de dure klantenservice en ik kreeg alleen te horen dat sommige modems het niet deden en dat ze hun best zouden doen om het snel te verhelpen. Maar na een aantal dagen dezelfde mededeling te horen bleef ik langer hangen, maar na meer dan 10 minuten wachten heb ik opgehangen. Het kost me een vermogen zo. Betaal immers ook de kosten van de mobiele telefoon. Op mijn werk kon ik even mailen. Dat mag eigenlijk niet. Maargoed, kreeg ik te horen dat ik niet bekend was in hun systeem. Even later weer een mail dat ze niets hadden gevonden wat een fout van hen kon zijn, dus het lag bij mij. Maar toen ik thuis kwam had ik ineens internet, toeval? dacht het niet!
IK WIL EEN ANDERE PROVIDER! En ik hoop van harte dat een ieder die wel adsl kan nemen zijn kabel opzegt bij wanadoo. Mijn ouders gaan het ook opzeggen door de vele ellende veroorzaakt door WANADOO!
ps, werd ik tijdens mijn werk gebeld over hoe ik wanadoo vond. Ik zei dat ik het slecht vond. Toen vroeg ze een cijfer te geven ik gaf een slecht cijfer op en toen zei ze, dus u geeft een 7,5? Ik wat????? NEE! En toen zei ze dat mijn jaar erop zat en of ik het wilde verlengen. Ik vroeg of ik er dan weer een heel jaar aan vast zat en zij zei nee hoor! Maar hoorde toen ik belde dat ik pas na een jaar kan opzeggen! En ze probeerde mij een heel pakket aan te praten tegen virus en extra emailadres plus storage! Ik gebruik geen outlook dus ik wilde dat niet, maar ze bleef zeuren. Toen ik zelf wat door vroeg bleek dat dat pakket mij wel meer geld zou gaan kosten, ja dat zei ze er even niet bij voor het gemak!
Kortom ik walg van ze en hoop dat ik snel een andere kabel provider kan vinden!
Het begon allemaal toen ik door geldgebrek mijn abonnement bij de KPN moest afzeggen en ik wel internet nodig had dat ik kabel moest nemen. Ik ging bij WANADOO want dat was de enige provider die kabel heeft. Weinig keuze dus. De eerste paar maanden kon ik niet online, ze kregen ook met de monteur geen connectie. Ik heb uren lang aan de telefoon gehangen. Eerst gemiddeld 3 uur wachten voordat er iemand aan de lijn kwam. Batterij van mobiel ook op:S en vervolgens kunnen ze je niet helpen. Na een aantal maanden is het dan toch gelukt.
Toen moest ik verhuizen en aangezien bellen totaal niet helpt en belachelijk duur is ben ik naar het Hoofdbureau in Den Haag gegaan. Ik heb daar een uur of twee gezeten en ik werd vriendelijk geholpen. Per 5 januari zou ik internet krijgen op het nieuwe adres en ik kreeg zoals geheel afgesproken was kosteloos de goedkopere abonnement, immers download ik nooit iets. Op 5 januari kreeg ik mijn pakket op het nieuwe adres, echter pas twee maanden later kon ik online.
Halverwege april zag ik bij mijn afschriften tot mijn verbazing dat ik 12,95 euro per maand nog teveel betaalde. Ik stuurde gelijk een mail en heb gebeld. Ik moest die dan bellen en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Eind mei(28) kreeg ik een antwoord excuses voor de late beantwoording. Maar ik moest bewijzen dat het was omgezet. Ik heb weer een mail gestuurd, maar niets op ontvangen. Uiteindelijk pas in juli na een wederopzegging tot omzetten kreeg ik de andere snelheid. Ik krijg mijn geld niet terug omdat ik gebruik heb gemaakt van de snelheid. Ik heb over en weer gebeld en het komt er op neer dat ik gewoon pech heb en naar al dat geld kan fluiten.
Laatst moet ik voor mijn werk thuis op het net en wat denk je? Ik kan niet online. Een hele week niet. Ik heb de witte motorola modem. Uit mezelf heb ik de motorola gereset, alles gecontroleerd aan bedrading en stekker eruit gehaald, haalde niets uit. Toen heb gebeld naar de dure klantenservice en ik kreeg alleen te horen dat sommige modems het niet deden en dat ze hun best zouden doen om het snel te verhelpen. Maar na een aantal dagen dezelfde mededeling te horen bleef ik langer hangen, maar na meer dan 10 minuten wachten heb ik opgehangen. Het kost me een vermogen zo. Betaal immers ook de kosten van de mobiele telefoon. Op mijn werk kon ik even mailen. Dat mag eigenlijk niet. Maargoed, kreeg ik te horen dat ik niet bekend was in hun systeem. Even later weer een mail dat ze niets hadden gevonden wat een fout van hen kon zijn, dus het lag bij mij. Maar toen ik thuis kwam had ik ineens internet, toeval? dacht het niet!
IK WIL EEN ANDERE PROVIDER! En ik hoop van harte dat een ieder die wel adsl kan nemen zijn kabel opzegt bij wanadoo. Mijn ouders gaan het ook opzeggen door de vele ellende veroorzaakt door WANADOO!
ps, werd ik tijdens mijn werk gebeld over hoe ik wanadoo vond. Ik zei dat ik het slecht vond. Toen vroeg ze een cijfer te geven ik gaf een slecht cijfer op en toen zei ze, dus u geeft een 7,5? Ik wat????? NEE! En toen zei ze dat mijn jaar erop zat en of ik het wilde verlengen. Ik vroeg of ik er dan weer een heel jaar aan vast zat en zij zei nee hoor! Maar hoorde toen ik belde dat ik pas na een jaar kan opzeggen! En ze probeerde mij een heel pakket aan te praten tegen virus en extra emailadres plus storage! Ik gebruik geen outlook dus ik wilde dat niet, maar ze bleef zeuren. Toen ik zelf wat door vroeg bleek dat dat pakket mij wel meer geld zou gaan kosten, ja dat zei ze er even niet bij voor het gemak!
Kortom ik walg van ze en hoop dat ik snel een andere kabel provider kan vinden!
Re: Wanadoo
Problemen met de live box, wat een ellende. Ik kreeg onlangs bericht van Wanadoo dat ik de nieuwe software voor de box moest installeren. Keurig de instructies opgevolgd en sindsdien - ik telefoneer nog via KPN - heb ik geen nummerweergave meer op mijn vaste telefoon, krijg ik op gezette tijden (om het uur, 2 uur, 3 uur soms 4 uur) telefoon van een of ander modem dat contact met mijn nummer zoekt en kan ik mijn vaste telefoon niet meer doorschakelen naar mijn mobiel. Heb al diverse malen gebeld met de servicelijn van Wanadoo maar ze zeggen dat ze er momenteel niks aan kunnen doen, dat de problemen bekend zijn, dat ik nog geluk heb omdat anderen ergere problemen hebben, dat ze er voortdurend mee bezig zijn en verwijzen me - als ik vraag of ik kan opzeggen, omdat ze m.i. een wanprestatie leveren - naar de Algemene Voorwaarden. Met het internet heb ik problemen dat ik andere pagina's krijg dan ik aanklik en word ik zeer regelmatig lastig gevallen door een zgn. internet optimizer, die te pas en te onpas in beeld verschijnt.
Kortom: ELLENDE.
Kortom: ELLENDE.
Re: Wanadoo
Moet mijn gemopper op Wanadoo intrekken, tenminste vanwege het wegvallen van de telefoonverbinding. Kabeltje stuk. Oeps!
Nummermelder+Livebox=0 tsja, dat lijkt nu ineens een miniem probleem.
Ik heb weer telefoon!
Nummermelder+Livebox=0 tsja, dat lijkt nu ineens een miniem probleem.
Ik heb weer telefoon!
Re: Wanadoo
Over de opzegging bij Wanadoo kan ik ook nog wel een boekje open doen. Wat een ramp.
Ruim voor de vervaldatum liet ik Wanadoo weten dat ik per 10-2-2005 geen gebruik meer wenste te maken van de ADSL verbinding. Per 10-2 of 13-2 heeft KPN zowel de ADSL als de ISDN (op mijn verzoek) opgeruimd. Nu blijft Wanadoo maar incasseren en beweren dat ik moet betalen tot de datum waarop KPN de opruiming heeft afgemeld.
Ik mag het probleem oplossen en bewijzen dat er eerder is opgeruimd dan uit hun systeem blijkt. Uiteraard mag ik ook de hoge (€ 0,45 tot € 0,50 per minuut) telefoonkosten naar de diverse afdelingen, die me weer niet verder kunnen helpen, betalen.
Technisch hebben ze het volgens mij wel voor elkaar bij Wanadoo maar administratief komen ze bijna boven KPN en UPC uit.
Ruim voor de vervaldatum liet ik Wanadoo weten dat ik per 10-2-2005 geen gebruik meer wenste te maken van de ADSL verbinding. Per 10-2 of 13-2 heeft KPN zowel de ADSL als de ISDN (op mijn verzoek) opgeruimd. Nu blijft Wanadoo maar incasseren en beweren dat ik moet betalen tot de datum waarop KPN de opruiming heeft afgemeld.
Ik mag het probleem oplossen en bewijzen dat er eerder is opgeruimd dan uit hun systeem blijkt. Uiteraard mag ik ook de hoge (€ 0,45 tot € 0,50 per minuut) telefoonkosten naar de diverse afdelingen, die me weer niet verder kunnen helpen, betalen.
Technisch hebben ze het volgens mij wel voor elkaar bij Wanadoo maar administratief komen ze bijna boven KPN en UPC uit.
Re: Wanadoo
Toen ik laatst vroeg of ik mijn abo lite kon omzetten naar een wanadoo direct abo zei de dame van Wanadoo dat dit geen probleem was. Nu hoor ik opeens dat ze mijn abo per januari met een jaar verleng hebben en dat je hier niet onderuit kan.
Een belachelijke situatie: als je nu nieuw abonnee wordt betaal je € 20 per maand, terwijl ik nu € 35 betaal. Bestaande klanten worden dus zwaar gedupeerd en niet beloond voor trouwe dienst. Een erg domme marketing strategie! Hierdoor zal iedereen weglopen na een jaar. Maar om dat te voorkomen verlengen ze dus stilzwijgend (= stiekem) de overeenkomst. Echter, ik heb nooit de voorwaarden ontvangen op papier.
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van een Wanadoo abonnement als je in je tweede jaar zit?
Een belachelijke situatie: als je nu nieuw abonnee wordt betaal je € 20 per maand, terwijl ik nu € 35 betaal. Bestaande klanten worden dus zwaar gedupeerd en niet beloond voor trouwe dienst. Een erg domme marketing strategie! Hierdoor zal iedereen weglopen na een jaar. Maar om dat te voorkomen verlengen ze dus stilzwijgend (= stiekem) de overeenkomst. Echter, ik heb nooit de voorwaarden ontvangen op papier.
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van een Wanadoo abonnement als je in je tweede jaar zit?
Re: Wanadoo
ineens krijg ik toch een week geld terug van het uitvallen van het net! Toeval???????? maargoed, de rest lijkt niet te komen, maar het is een begin, toch?