tot op de dag van vandaag weigert XMSnet mijn glasvezel lijn vrij te geven, waardoor het niet mogelijk is internet van een andere provider te krijgen, terwijl het contract wel is beëindigd.
Vanaf vorig jaar 3 oktober (2102) ben ik bezig met glasvezel aan te vragen bij mij thuis. XMS was de eerste aanbieder dus daar ben ik mee in zee gegaan. De aansluiting was erg moeilijk. Keer op keer waren er technische problemen en kon de lijn niet worden geactiveerd. Uiteindelijk zijn we met elkaar overeengekomen om het contract maar gewoon te beëindigen, want zowel de onderlinge relatie als de internetverbinding ging niet werken. Rond halverwege december is de bevestiging van XMS gekomen dat mijn contract was beëindigd.
Toen ben ik ASAP naar een nieuwe aanbieder gegaan. Deze is al 3 keer langs geweest om de verbinding op te leveren, maar dit lukt niet, omdat XMS de lijn niet los laat. Zij geven zelf toe dat het een fout in het systeem is, maar hebben geen idee hoe lang het gaat duren om het op te lossen.
Ondertussen zijn we anderhalve maand verder sinds het beëindigen van het contract. Ik bel drie keer in de week, maar de helpdesk is ten eerste zeer moeilijk te bereiken, en als ik iemand aan de telefoon krijg, dan kan hij mij geen inzicht geven in de status, geen mensen bellen die dat wel kunnen en geen termijn afgeven wanneer ik wel een update kan krijgen of wanneer het probleem is opgelost.
Na elk telefoontje worden er 'berichten in het systeem gezet', waar geen reactie op komt. Terugbel acties worden of niet beloofd, of niet nagekomen. Klachten worden heel erg traag en naar grote ontevredenheid behandeld.
Ik kan helemaal niks bereiken bij deze organisatie. Het enige wat ik wil is dat ze die lijn vrijgeven en me met rust laten. Er is daar niemand die mij kan helpen, updates kan geven of een indicatie kan geven van wanneer er wel een update komt.
Ik ben compleet wanhopig. Wat kan ik doen om deze mensen in beweging te krijgen?
Ik word er ook zelf zwaar onwel van om het er over te hebben.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] XMSnet weigert lijn op te leveren
Re: XMSnet weigert lijn op te leveren
Ga eens naar het juridisch loket in je woonplaats , leg daar dit voor . Meestal weten hun wel hoe verder.
Succes.
Succes.
-
Bob Schurkjens
Je kan toch ook kabel of ADSL nemen?
ADSL, dat is prutje traag. kabel gaat. maar is ook te traag met upload.
ALs kabel nu eens upload flink opschroeft tegen zelfde prijs dan is er geen behoefte aan glas.
ALs kabel nu eens upload flink opschroeft tegen zelfde prijs dan is er geen behoefte aan glas.
Dat kan maar kost bandbreedte, die is te halen door (analoge) kanalen op te offeren maar dan krijgen we hier weer klachten dat de "regionale omroep Kutschubbeveen" zomaar van de kabel gehaald wordtALs kabel nu eens upload flink opschroeft tegen zelfde prijs dan is er geen behoefte aan glas.
Ah , dat glasvezel is ideaal??? Onzin , ADSL is helemaal niet slecht en kabel is ook prima.sadfly schreef:ADSL, dat is prutje traag. kabel gaat. maar is ook te traag met upload.
Kun je niet bij Opta klagen, dat je oude provider je lijn "gijzelt" ?