Volgens mij is de handelswijzen van hostingbedrijf Yourhosting niet juist.
In juni 2012 heb ik bij hun diverse producten afgenomen.
De producten die ik heb afgenomen zijn onder andere domeinnamen met bijbehorende pakketten, deze producten neem je allen af voor één jaar.
Tot mijn verbazing krijg ik nu een factuur van Yourhosting waarop staat dat ik nog extra BTW moet betalen, dit ivm de verhoging van 19% naar 21% in oktober.
Dit gaat over de periode van oktober 2012 tot juni 2013, maar mag dit zomaar?
Nogmaals, ik heb deze producten in juni afgenomen en bijbehorende factuur onmiddellijk voldaan.
Ik neem aan dat Yourhosting ook gewoon hun BTW per kwartaal moet afdragen?
Dit zou toch betekenen dat dit dan reeds vóór oktober is afgedragen?
Zijn ze nu hun eigen zakken aan het vullen of zie ik dit verkeerd?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yourhosting
Re: Yourhosting
Dit is correct, btw percentage wordt bepaald door het moment waarop de dienst wordt gebruikt.
Gewoon betalen dus.
Gewoon betalen dus.
Nee dat is dus niet waar. De btw is verschuldigd op het moment dat er sprake is van levering van de dienst. In het geval van een domeinnaam behelst die levering het registratie proces bij de registrar en SIDN. Dat heeft dus vorig jaar plaats gevonden. Er kan dus geen btw verhoging worden doorberekend. Er zou dan immers sprake moeten zijn van het feit dat een deel van de dienst na 1 oktober is geleverd en een deel voor 1 oktober (zoals bij een onafgebouwd huis bijvoorbeeld het geval is). Technisch is dat bij een domeinnaam onmogelijk.crazyme schreef:Dit is correct, btw percentage wordt bepaald door het moment waarop de dienst wordt gebruikt.
Gewoon betalen dus.
dit is dus een onjuiste doorberekening van niet verschuldigde btw.
Voor een domeinnaam heb je gelijk, voor hosting na 1-10 niet.
Dus toch, dat dacht ik al.
Ik heb de rekening inmiddels wel voldaan, maar dit is dus niet zoals het hoort....
Ik heb de rekening inmiddels wel voldaan, maar dit is dus niet zoals het hoort....