LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo 5.6.1 Body type not supported by Remote Host.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mfr94

Ziggo 5.6.1 Body type not supported by Remote Host.

Ongelezen bericht door mfr94 »

Ik heb vanavond een mail gekregen van iemand met een ziggo adres, in deze mail staan plaatjes. Na het mailtje gelezen te hebben, een antwoord verstuurd. Dit gebeurt vanaf het KPN netwerk.

Na een minuut krijg ik een reply met een error melding smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host.

Mail met plaatjes beantwoorden naar andere providers geeft geen problemen.
Het betreffende mailtje vestuurd naar mijn msn adres, dus niet naar de verstuurder, dan komt het mailtje goed aan.
Een tekst mail versturen en beantwoorden naar ziggo gaat goed.

Na een tijdje op google rond gezocht te hebben naar deze foutmelding blijkt een tekst mail een 7 bit mime type te zijn en een mail met een plaatje een 8 bit mime te zijn. En dat sommige mailserver geen 8 bit mime ondersteuning hebben.

Maar de foutmelding geeft "remote host", dit is vanuit mijn kant gezien ziggo.
Dus ik ga met ziggo bellen, met de vraag of waarom ik geen antwoord kan geven op een mail met plaatjes erin. Met mijn mobiel bellen (10 eurocent per minuut en nog het gewone tarief), na 2,5 minuut om alleen door de menu's te komen en nog ongeveer 2 minuten in de wacht te staan, krijg ik een dame aan de lijn.

Ik vertel mijn verhaal, ik vertel dat ik dus een kpn klant ben die een mail met plaatjes beantwoord naar een ziggoklant. Na mij verteld is dat de ziggoklant met ziggo moet bellen, dan kunnen kijken of er een probleem in hun mailprogramma zit. ik vertel de dame nog maals ik krijg een melding van de ziggo server terug.
Nu wordt mij weer verteld dat de ziggo gebruiker hun moet bellen , om hun emailprogramma na te kijken. Ik meld weer dat het niet aan het mailprogramma ligt, maar dat ik een melding krijg van hun server. Ik dring niet door. Zij vraagt mij voor een moment geduld , want zij gaat het probleem bij haar supervisor voor leggen, na een tijdje krijg ik te horen dat de ziggo gebruiker moet terugbellen.

Gevraagt of ik de supervisor mag spreken, maar dat kan niet, want de ziggo gebruiker moet bellen.

Om een lang verhaal toch kort te houden, we komen er niet uit. En mij werdt een prettige avond gewenst en het gesprek was beëindigd.

Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad, bij een andere ziggo gebruiker, maar die had een plaatje onder de naam staan. Het beantwoorden via een nieuw mailtje met alleen tekst ging goed, totdat er een antwoord kwam en ik hier weer op wilde antwoorden. Dit was niet gelukt.

Mijn vraag is, hebben meer mensen dit probleem en wat kan ik hier aan doen.

crazyme

Re: Ziggo 5.6.1 Body type not supported by Remote Host.

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ken het probleem niet. Mogelijk kunt u de afbeeldingen eerst opslaan en vervolgens opnieuw als attachement toevoegen. Of gebruik maken van skydrive of iets dergelijks.

Wanneer het een eenmalig voorkomend probleem is zou ik gaan voor een quick fix ipv proberen ziggo te herconfigureren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom bel je mobiel, als je gratis nummer 1200 kan bellen als klant? Of neem je geen telefoon van ze af?

Ah laatmaar, jij bent geen klant van ze.

Dan is het antwoord correct, hun klant moet met hen bellen, niet jij.

choocomell

Ongelezen bericht door choocomell »

Wel een vage verzoek hoor, supervisor spreken waarom dan ?
Medewerker moet toch klantgegevens op kunnen zoeken, dus een postcode huisnummer is verplicht. En gegevens van iemand anders doorgeven dan die van jezelf is niet acceptabel want dan zou iedereen namens elkaar kunnen bellen. Als je ook een beetje logisch nadenkt is het voor medewerker van helpdesk onmogelijk om jouw storing op te lossen, dat is meer iets voor een ICTer dan een telecommedewerker.
Ik sluit me aan bij de advies dat de ontvanger inderdaad contact op mag nemen met de provider, het heeft ieder geval met firewall of compatibiliteit te maken. Dit krijg je vaak als je outlook of mailprogramma niet de juiste gegevens bevatten wat wel is gebeurd na overstappen naar ander telco. Dit kan je proberen op te lossen door je mail account te wissen en opnieuw in te stellen.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

en als de Ziggo-gebruiker belt.. dan moet hij die mail doorsturen naar de abuse afdeling. Oh, kan dat niet? U heeft geen mail ontvangen? Wat is het probleem dan?
LOL

Voor deze problemen moet je een slimmerik bellen, geen Ziggo "Help"desk..Welicht had je bij XS4All meer succes.

Gesloten