Dank Bob! En klopt, geloof me... ik wil niet onbeschoft zijn en vooral redelijk geholpen worden; maar ja Ziggo doet echt helemaal niets om te helpen en dat is idd frustrerend.Bob Schurkjens schreef: ↑07 nov 2020 14:32Volgens mij wil Jochem maar 1 ding en dat is een redelijke oplossing van Ziggo. Maar die is er niet en dat ervaart hij als frustrerend. En terecht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
En die oplossing zal ook wel komen, dus tot die tijd ff aanmodderen met de mediabox die gewoon nog werkt als ik TS zo hoor.Bob Schurkjens schreef: ↑07 nov 2020 14:32Volgens mij wil Jochem maar 1 ding en dat is een redelijke oplossing van Ziggo. Maar die is er niet en dat ervaart hij als frustrerend. En terecht.
Dat de wifi uitstaat kan TS zelf gewoon aanzetten via de afstandsbediening en dan het menu volgen Ziggo kan dat van een afstand niet eens doen met de mediabox.
Er is waarschijnlijk een IP conflict wat dan ook ff draadloos opnieuw instellen en TS kan weer internetten probleem zover opgelost.
Elk bedrijf kan wat fout gaan en zeker in deze hectische tijd.
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Ja precies Bob! Mijn insteek is zeker niet onbeschoft zijn, valt in mijn ogen nog mee... maar, ik word idd gewoon niet geholpen met een redelijke oplossing.Bob Schurkjens schreef: ↑07 nov 2020 14:32Volgens mij wil Jochem maar 1 ding en dat is een redelijke oplossing van Ziggo. Maar die is er niet en dat ervaart hij als frustrerend. En terecht.
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
En die oplossing kun je zelf even herstellen tot je een externe modem krijgt los van je mediabox.JVL010 schreef: ↑07 nov 2020 14:48Ja precies Bob! Mijn insteek is zeker niet onbeschoft zijn, valt in mijn ogen nog mee... maar, ik word idd gewoon niet geholpen met een redelijke oplossing.Bob Schurkjens schreef: ↑07 nov 2020 14:32Volgens mij wil Jochem maar 1 ding en dat is een redelijke oplossing van Ziggo. Maar die is er niet en dat ervaart hij als frustrerend. En terecht.
Je zult dan ook een ander kastje voor de tv krijgen.
Maar je moet dan wel doen wat ik net al typte.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Dit klinkt niet als een Ziggo probleem maar als iemand die het deel dat je zelf thuis moet instellen niet voor elkaar krijgt. Nooit problemen met Ziggo gehad, altijd keurug geholpen als je maar beseft dat de router die Ziggo meelevert een spreekwoordelijke "Volkswagen Kever" is waar je geen "Mercedes" prestaties van kan verwachten.
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Beste Hebra, dank voor alle tips etc. Wat blijkt; Het modem (dat ik nu heb) krijgt geen IP-adres toegewezen van Ziggo... De wifi staat aan, maar er is geen internet beschikbaar. Kortom, ik kan niets zonder de beloofde modem van Ziggo... En dat leveren ze gewoon niet en ze helpen niet, rest mij niets anders dan mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe provider te zoeken.
Dank voor de tips; en als Ziggo spreekt laat ze a.u.b. eens serieus naar hun Klantenservice kijken. Ik ben graag een blije klant, maar dat is bij Ziggo onmogelijk.
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Ik had al een idee dat uw internet verbinding was stop gezet en dan is Wifi (als volgende stap) natuurlijk ook niet beschikbaar.
Heeft Ziggo ook verteld dat u geen IP nummer meer zal krijgen of is een reset van het modem (ik begrijp in de mediabox) wellicht nog een optie?
Laten ze anders bij Ziggo even instellen dat u gewoon op uw oude apparaat een IP krijgt tot u het nieuwe modem ontvangt.
Is bij u geen Ziggo Hotspot optie aanwezig? Dat is te herkennen aan alleen de naam Ziggo als (Wifi) SSID.
Natuurlijk moet uw account dan wel hotspots ondersteunen.
En, hoe goed is uw verhouding met de buren? Anders kunt u vragen of u niet af en toe op hun gast wifi mag verbinden.
En ook, als u met ziggo belt, kies dan retentie in het menu.. Meestal kunnen (en weten) ze daar meer dan overal anders in het menu (mijn ervaring)
Heeft Ziggo ook verteld dat u geen IP nummer meer zal krijgen of is een reset van het modem (ik begrijp in de mediabox) wellicht nog een optie?
Laten ze anders bij Ziggo even instellen dat u gewoon op uw oude apparaat een IP krijgt tot u het nieuwe modem ontvangt.
Is bij u geen Ziggo Hotspot optie aanwezig? Dat is te herkennen aan alleen de naam Ziggo als (Wifi) SSID.
Natuurlijk moet uw account dan wel hotspots ondersteunen.
En, hoe goed is uw verhouding met de buren? Anders kunt u vragen of u niet af en toe op hun gast wifi mag verbinden.
En ook, als u met ziggo belt, kies dan retentie in het menu.. Meestal kunnen (en weten) ze daar meer dan overal anders in het menu (mijn ervaring)
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Je leest schijnbaar alleen wat je wilt lezen ik stop ermee.JVL010 schreef: ↑07 nov 2020 15:30
Beste Hebra, dank voor alle tips etc. Wat blijkt; Het modem (dat ik nu heb) krijgt geen IP-adres toegewezen van Ziggo... De wifi staat aan, maar er is geen internet beschikbaar. Kortom, ik kan niets zonder de beloofde modem van Ziggo... En dat leveren ze gewoon niet en ze helpen niet, rest mij niets anders dan mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe provider te zoeken.
Dank voor de tips; en als Ziggo spreekt laat ze a.u.b. eens serieus naar hun Klantenservice kijken. Ik ben graag een blije klant, maar dat is bij Ziggo onmogelijk.
Oplossing mediabox opnieuw opstarten desnoods reset je hem zit achterop loopt alle stappen door en dan stel je via de afstandsbediening de wifi opnieuw in zo moeilijk is het niet
Als je nu nog tv hebt zit er signaal op en werkt dus alles.
Als je geen TV meer hebt dan heb je je tv dus je complete pakket opgezegd ipv een nieuwe modem, want enkel bij aanvraag modem gaat je mediabox nog gewoon door tot er een andere modem aangesloten is.
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Shivers schreef: ↑07 nov 2020 15:38Je leest schijnbaar alleen wat je wilt lezen ik stop ermee.JVL010 schreef: ↑07 nov 2020 15:30
Beste Hebra, dank voor alle tips etc. Wat blijkt; Het modem (dat ik nu heb) krijgt geen IP-adres toegewezen van Ziggo... De wifi staat aan, maar er is geen internet beschikbaar. Kortom, ik kan niets zonder de beloofde modem van Ziggo... En dat leveren ze gewoon niet en ze helpen niet, rest mij niets anders dan mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe provider te zoeken.
Dank voor de tips; en als Ziggo spreekt laat ze a.u.b. eens serieus naar hun Klantenservice kijken. Ik ben graag een blije klant, maar dat is bij Ziggo onmogelijk.
Oplossing mediabox opnieuw opstarten desnoods reset je hem zit achterop loopt alle stappen door en dan stel je via de afstandsbediening de wifi opnieuw in zo moeilijk is het niet
Beste Shivers... dat hebben we natuurlijk allemaal geprobeerd. Het probleem ligt bij Ziggo (ze hebben internet uitgezet).
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Dan is je internet dus compleet opgezegd incl. tv want Ziggo levert nl alleen internet incl. tv
Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal
Tip communiceer via Messenger met ze, als je tenminste weer internet hebt.JVL010 schreef: ↑07 nov 2020 14:33Cro schreef: ↑07 nov 2020 14:25Daar zijn inderdaad gewoon adapters voor, in ieder geval voor de ipad en iphone en als ze er voor die devices zijn ze er ook vast voor Andriod.Bob Schurkjens schreef: ↑07 nov 2020 14:17Zo'n netwerkkabel in je smartphone of tablet stoppen is erg lastig. Misschien zijn er adapters voor?
Kijkende naar de manier van posten kijk, krijg ik wel een idee waarom TS niet zoveel gedaan krijgt bij een klantenservice. De manier waarop TS over die medewerkers spreekt is nu niet echt heel netjes, tamelijk onbeschoft zelfs. Als TS ook zo is tijdens de daadwerkelijke gesprekken zou hij bij mij ook niets gedaan krijgen.
Tja, ik zou ook liever met lovende woorden praten over deze klantenservice; en geloof me TS is in het begin zeer vriendelijk geweest, maar dat haalt niets uit... De klantenservice is onpersoonlijk (geen idee wie het is, telefonisch steeds een ander, steeds je verhaal op nieuw uitleggen), niet oplossing- en klantgericht... tja, dan gaat je geduld ook weg; misschien niet netjes, geef ik toe, maar ja als je als klant geholpen wordt vind ik tamelijk onbeschoft