LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet ADSL aanvraag

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rdk

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door rdk »

Planet Internet is geen haar beter, zij hebben enorme problemen met hun ordersysteem. Adsl is opgeleverd bij een voor mij wildvreemde en we krijgen toch de facturen voor die adsl-lijn. Dit duurt nu al enkele maanden en ze snappen het niet meer bij Planet. Ze hebben ook het leuke beleid dat er geen contact met je wordt opgenomen als er iets bij hun verkeerd gaat met de orderverwerking. Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem en volgens de KPN zijn er redelijk veel mensen naar XS4all gestapt.

Robert

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Robert »

:evil: Wacht als sinds 19 april 2003 op mijn aansluiting voor "Zon Breedband Family". Volgens Zon diverse problemen bla bla bla, nu wordt het mogelijk eind juli.
Ik geloof er niets meer van en heb ze nog één week gegeven.

Zie ook: http://www.consumentenbond.nl/doemee/on ... w=Standard

Hallo

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Hallo »

Ik heb Zonnet_Family nu al 8 maanden en nog steeds geen problemen.
Het duurde wel 2 maanden eer ik abbonement had Maar moest pas
betalen toen ik me modem kreeg.Heb steeds bericht gekregen dat het wat langer kan duren.Helaas loopt het bij ander fout .

adenmarc

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door adenmarc »

:evil:

Al een maand lig ik in de clinch met Zonnet.
Geen Internetverbinding en in eerste instantie werd zelfs gezegd dat ik het doe-het-zelf pakket een week te vroeg had ontvangen.
Heel veel extra werk gehad omdat er gesuggereerd werd dat het probleem bij mijn aansluiting zou liggen.
Veel tegenstrijdige berichten van de Helpdesk...wel verbinding/
geen verbinding etc. etc etc.
Er wordt slecht op de inhoud van emails gereageerd en op faxen aan
de directie al helemaal niet !!
Nadat ik E-tech heb gebeld en daar te horen kreeg dat er niets bij mij, maar bij Zonnet mis was kon men het probleem pas vinden
( er wordt geen IP adres toegekend).
Tot op heden, een maand later is er nog steeds geen verbinding !!
Waar Zonnet wel snel mee was: de Rekening
Ook daar klopte de ingangsdatum al niet van !!
Ik heb ondertussen Zonnet een termijn gesteld en het abonnement
opgezegd aangezien er geen verbinding tot stand komt.

Ook al voldoe ik aan de wettelijke bepalingen....Zonnet weigert tot nu toe het abonnement te beeindigen !!!

Het zal nog wel even duren voor ik van hun af ben !!
Ik heb Zonnet leren kennen als een arrogant en onprofessioneel bedrijf
Het wordt tijd dat een of ander programma dit eens aan de kaak stelt en ben bereid om aan dat programma deel te neme.

Ad van Eekelen
Tilburg

Gast

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens.

Zonnet.

yvandermeijs

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door yvandermeijs »

Ook ik vind zonnet waardeloos: al 10 maal de dure helpdesk moeten bellen voor dat mijn lite abonnement gesinatalleerd is, en nu weigeren ze me de op mijncontract staande aansluitkosten terug te betalen omdat ik het contract weliswaar op tijd had gesloten, maar zij de papieren versie te laat hebben ontvangen, terwij nergesn staat dat je dat binnen 1 dag moet sturen
Grote nep!
advies aan allen: zet ook een klacht op de consumentenbondpagina, wellicht dat deze er dan wat mee doet

cool

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door cool »

Hallo daar,

Tja ik ben dus niet de enige die een half jaar moet wachten op een adsl verbinding bij Zon. Gelukkig hebben jullie er ook problemen mee. Maar misschien een tipje voor jullie.
Zon is van Versatel en dat zit in het zelfde pand. Nummer 020 7501000 en dan vragen naar de afdeling zonnet. Dat scheelt enorm in dure 0900 kosten, maar ja het lost het lange wachten en de problemen niet op, maar het drukt de kosten wat.

Veel succes.

Gast

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had de aansluiting binnen een paar weken.

kiquch

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door kiquch »

Ben zelf Zonnet Family gebruiker, en ik moet zeggen dat dit perfect werkt. Natuurlijk is niet bij iedereen de oplevering ervan goed gegaan. Maar het blijft en feit dat het de goedkoopste is en zal blijven. Hun reclames zijn geheel niet mis leidende, je moet goed lezen wat iedere provider levert en wat je dan moet betalen.
Installatie van het modem is kinderspel, staat perfect uitgelegt in de handleiding.
De helpdesk is wellicht duur maar het is ook niet de bedoeling van een helpdesk om deze met allerlei simpele vragen lastig te vallen. Tevens hebben ze de mogelijkheid om via email je vragen te sturen en ik heb hier altijd binnen 2 dagen antwoord op gehad.

Tevens als iedereen KPN zou nemen zou er in dit land nooit wat veranderen en zitten we strak met 1 provider KPN en we btealen vervolgens ook de prijs en dat zal geen 14,95 zijn.

Groeten

Kiquch

Astrid Klijberg

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Astrid Klijberg »

Wij hebben vorig jaar ADSL aangevraagd bij Zonnet. Belooft werd om binne 8 weken een modem en ADSL te leveren. Na 12 weken ontvingen wij via de post het pakketje met de modem. Inmiddels hebben wij via @ home kabel. Dus hebben wij het pakketje niet aangenomen en retour afzender gezonden. Wij hebben Zonnet gewezen op het feit dat zij de levering niet nagekomen zijn. Tevens is tot aan heden, september 2003, geen telefoonlijn geschikt gemaakt of aanvraag daarvoor gedaan door Zonnet. Wel eisen zij van ons nu het jaarkontrakt te betalen. Ik ben nl akkoord gegaan met de algemene voorwaarden zeggen zij. Ja maar dan hadden zij hun afspraken ook na moeten komen. Nu krijgen wij dus brieven van Graydon, hun incasso-buro. Wie weet een oplossing?

Gast

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Gast »

Niet betalen zij hebben een wanprestatie geleverd en zijn dus fout.

Hans.

PaulZonnebrand

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door PaulZonnebrand »

Ik ben ingegaan op een aanbod van Zonnet: ADSL met gratis modem en geen aansluitkosten. Het heeft even geduurd maar na ongeveer drie maanden en wat aandrang van me heb ik ADSL gekregen. Heel tevreden , het werkt prima. Tot KPN met een nota kwam waaronder 75 euro aansluitkosten . KPN gebeld: die verwezen me naar Zonnet. KPN zei: betaal nou maar en dan betaalt Zonnet je wel terug. Nu heb ik ervaring met die idioten / criminelen van Planet, ik heb dus niet betaald maar zonnet gemaild. Wat denk je . Ze weigeren de aansluitkosten te betalen. Zonnet verwijst me terug naar KPN. Bij de zonnet helpdesk hebben ze mensen die absoluut niet luisteren en als een kapotte grammofoonplaat steeds dezelfde onzin brallen. Dit is pure oplichterij en contractbreuk. Het mooiste is dat zonnet elke avond nog reclame maakt met gratis entree. Geloof er maar niets van. Leve de liberalisering. De ideale manier om de klant gek te maken door hem op en neer te sturen van het ene maffe bedrijf -de provider naar het andere maffe bedrijf - de facilitator. Wat een teringzooi. Als ik de heren hun gang laat gaan heb ik binnenkort de deurwaarder aan de deur, betaal ik me blauw aan aanmaningskosten, ben ik mijn telefoonaansluiting kwijt en natuurlijk ook mijn ADSL.
En ik wilde alleen maar internetten en was zelfs bereid daar 45 euro per maand voor te betalen.

IngridvE

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door IngridvE »

Ik heb ook een probleem met Zonnet family. In juni aangevraagd en redelijk snel geleverd gekregen, maar werkte niet. Na een maand krijg ik te horen dat wijkserver defect is en we op versatel moeten wachten. Nu, heel veel telefoontjes en mailtjes met zowel versatel en zonnet later, heb ik nog steeds geen ADSL en ook geen definitieve datum waarop het gaat werken. Zonnet geeft Verstael de schuld en Versatel zegt doodleuk geen aanspreekpunt te zijn voor klanten van zonnet. Ik loop echt tegen een blinde muur op. Gelukkig hebben ze wel mijn eerste betaling terug gestort, maar ook ik baal stevig dat ik zo in het onzekere zit....
En je kan geen kant op!

Groetjes Ingrid

Gast

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ga je toch naar Planet.

IngridvE

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door IngridvE »

wat betalen jullie eigenlijk voor family? Ik 29,95 en dan moet ik dus ook zontel nemen. Ik heb de aanbieding van 14,95 ook gezien, maar dat is toch geen family pakket. dan heb je toch een datalimiet en zo?

Groetjes Ingrid

Zonnetje

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Zonnetje »

Heb een jaar contract die ik per half jaar moet betalen.
Nu €39,- voor Zonnet-Family maar dadelijk wordt het €34,-. per maand.
Met Zontel €29,- .Ik moet hiervoor kiezen in de brief die ik per post heb gehad.
Is er al iemand die Zontel heeft .Ik zou willlen weten of dit goed werkt ????.

Verder heb ik van het begin aan nooit geen klachten gehad.
Jammer voor die mensen waar het wel fout ging.

Zonnetje

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Zonnetje »

Dat €14.95 is budget ..
Zie hier: http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_budget.html
Een datalimiet van 250mb dat is wel erg weinig .Maar als je belkosten maakt die meer dan €14.95 zijn kan dat wel een goed alternatief zijn.
Het is wat sneller als een 56k modem en je bent nu altijd bereikbaar.
Maar het is niks voor downloaders.Een stream bekijken of luisteren kan je wel helemaal vergeten natuurlijk.

Gast

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.zonnet.nl/breedband/upgrade/
De downstream gaat omhoog.

jeroenwisselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:40

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door jeroenwisselink »

Mijn breedband family aanvraag loopt vanaf 30 april (postcode check natuurlijk gedaan).
In de tussentijd (een bloemlezing):
* Ruim twee weken geen spraak op de lijn gehad; Zonnet weigerde er iets aan te doen. Zelf moeten oplossen met KPN.
* Geen informatie feedback over de storingsmeldingen alleen wanneer je zelf de 0900 lijn belt en zelfs dan bijna nooit verder komen dan; we werken eraan. U wordt gebeld.
* Onjuiste informatie over termijnen
* Gewoon gefactureerd worden terwijl er geen ADSL signaal is.
* Statusoverzicht waar geen biet van klopt
* En dan als klap op de vuurpijl na ruim 5 maanden ellende en tig (ergernisverhogende) telefoontjes eindelijk de melding op de statusoverzicht. ADSL actief OK. Toch nog even de helpdesk gebeld voordat ik weer alles omzet of dit echt klopt. Krijg ik te horen (toevallig omdat ik zelf belde) dat de problemen dusdanig ingewikkeld zijn dat mijn aanvraag niet gehonoreerd zal worden.....Op mijn vraag wat dan die problemen precies zijn ( en dat dit toch wel een beetje vreemd is dat na vijf maanden aan het lijntje te zijn gehouden uiteindelijk te besluiten om mij maar niet verder te helpen) is weer een storingsmelding naar het hoofdkantoor gegaan met daarin het verzoek om contact met op te nemen. Het lijkt mij toch handig om te weten of ik soortgelijke ellende bij andere providers ook kan verwachten. Heb ik weer een week gewacht..niets gehoord. Net weer met de helpdesk gebeld...komen doodleuk met de mededeling dat ik word teruggebeld...MAW zelfs de mededeling om mij als klant eruit te schoppen omdat het wel een heel lastig verhaal wordt (waarom weet ik niet..) laat geruime tijd op zich wachten...doorverbinden kunnen ze niet (meer) zeggen ze op de helpdesk. Echt bloeddrukverhogend !!! Fax naar het hoofdkantoor gestuurd en 2 maal een e-mail naar de klantenservice.
Tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord.....Oh ja op het gebuikersoverzicht van mijn account staat nu doodleuk dat 'mijn' opzegging is afgehandeld....
NO TIME TO WASTE.....jaja....YOU GOT TO MOVE WITH HASTE NAAR EEN ANDERE PROVIDER.......

Zonnetje

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Ongelezen bericht door Zonnetje »

Je kan pech hebben .Wel raar dat ik nooit wat heb.
Maar als ik zo kijk rond is bij Wanadoo, Planet ,Het net en niet te vergeten UPC ook wel wat aan de hand.Heb ik dan zo geluk gehad ?Het is wel triest als dat zo gaat.

Gesloten