LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonnet adsl stort 's avonds in
Zonnet adsl stort 's avonds in
Wij hebben het volgende probleem. Sinds iets meer dan een jaar hebben wij Zonnet als adsl-provider om te kunnen internetten. We hebben een Zonnet family (Versatel) abonnement, dat houdt in een snelheid van 1024/320. Al maanden lang stort ’s avonds de verbinding in. Het wordt een trage verbinding waarbij je je afvraagt of een telefoonmodem niet sneller zou zijn. En nu begint sinds een tijdje in het weekend, dit probleem zich ook voor te doen.
Mijn zoon zit overdag op school en ik werk. Net als waarschijnlijk de meeste abonnee’s gebruiken we internet vooral ’s avonds en in het weekend. Maar ja......
Ik heb de adsl-verbinding vooral voor mijn zoon aangeschaft omdat hij een fanatieke gamer is. Hij speelt zo zijn “wars” in een bepaalde europese divisies en competities. Serieus gaming dus! Vaak kan hij niet mee doen omdat zijn ping te hoog is. Voor hem is dat het grootste probleem. Waar een hoge ping door wordt veroorzaakt weet ik ook niet precies, maar voor gamers is dit een wezenlijk probleem. Er treedt een soort vertraagde reactie op tijdens handelingen in het spel. Een normale ping hoort zo’n 30-40 ms te zijn, bij ons is dat bijna altijd over de 100. (Hij speelt op Ned. servers)
Ik heb een aantal keren gemaild met de helpdesk en die vragen of je wilt bellen. Twee keer met de helpdesk gebeld ( € 0,70 per minuut), ze houden je ongeveer standaard twintig minuten aan de praat (heeft me dus al € 28,00 gekost) en hebben het over spyware en firewalls en wat voor onzin nog meer. Met andere woorden, het ligt dus echt aan jouw computer enz. Ik begrijp dat spyware iets van de bandbreedte kan gebruiken, maar dat verklaard nog niet waarom het altijd tussen ± 19.30 en 22.30 gebeurd. (En nu dus ook in het weekend) In het Zonnet-forum kan ik ook zien dat het niet alleen ons overkomt maar ook de andere zonnet family gebruikers in ons gebied. En andere gebieden.
Opzeggen is problematisch omdat ik pas over 8 maanden kan opzeggen. Ook wil niet een aantal weken zonder internet komen te zitten. Eigenlijk wil ik gewoon dat het in orde komt.
We betalen € 34,00 per maand, dan mag je toch ook verwachten dat het in orde is.
Hoe zit het met overbooking bij de providers? Mag dat? Het is namelijk net of ’s avonds tien mensen mijn internet verbinding gebruiken. Of ligt het probleem bij Versatel. Wat kunnen wij doen? Kunnen jullie internetspecialisten iets met dit probleem? Zijn de providers hierop aan te spreken?
Het zijn een hoop vragen, maar we beginnen dan ook een beetje radeloos te worden.
Mijn zoon zit overdag op school en ik werk. Net als waarschijnlijk de meeste abonnee’s gebruiken we internet vooral ’s avonds en in het weekend. Maar ja......
Ik heb de adsl-verbinding vooral voor mijn zoon aangeschaft omdat hij een fanatieke gamer is. Hij speelt zo zijn “wars” in een bepaalde europese divisies en competities. Serieus gaming dus! Vaak kan hij niet mee doen omdat zijn ping te hoog is. Voor hem is dat het grootste probleem. Waar een hoge ping door wordt veroorzaakt weet ik ook niet precies, maar voor gamers is dit een wezenlijk probleem. Er treedt een soort vertraagde reactie op tijdens handelingen in het spel. Een normale ping hoort zo’n 30-40 ms te zijn, bij ons is dat bijna altijd over de 100. (Hij speelt op Ned. servers)
Ik heb een aantal keren gemaild met de helpdesk en die vragen of je wilt bellen. Twee keer met de helpdesk gebeld ( € 0,70 per minuut), ze houden je ongeveer standaard twintig minuten aan de praat (heeft me dus al € 28,00 gekost) en hebben het over spyware en firewalls en wat voor onzin nog meer. Met andere woorden, het ligt dus echt aan jouw computer enz. Ik begrijp dat spyware iets van de bandbreedte kan gebruiken, maar dat verklaard nog niet waarom het altijd tussen ± 19.30 en 22.30 gebeurd. (En nu dus ook in het weekend) In het Zonnet-forum kan ik ook zien dat het niet alleen ons overkomt maar ook de andere zonnet family gebruikers in ons gebied. En andere gebieden.
Opzeggen is problematisch omdat ik pas over 8 maanden kan opzeggen. Ook wil niet een aantal weken zonder internet komen te zitten. Eigenlijk wil ik gewoon dat het in orde komt.
We betalen € 34,00 per maand, dan mag je toch ook verwachten dat het in orde is.
Hoe zit het met overbooking bij de providers? Mag dat? Het is namelijk net of ’s avonds tien mensen mijn internet verbinding gebruiken. Of ligt het probleem bij Versatel. Wat kunnen wij doen? Kunnen jullie internetspecialisten iets met dit probleem? Zijn de providers hierop aan te spreken?
Het zijn een hoop vragen, maar we beginnen dan ook een beetje radeloos te worden.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Allereerst als je het forum van Zonnet goed had gelezen :
2 nummers:
0900-0440440 kost €0,70 euro per minuut.
Bel 0900-2021898 dat kost €1,.15 per gesprek
Dus die belkosten valt wel mee.
Op mails reageren ze inderdaad slecht maar daarin zijn ze niet de enigste provider.
Ik heb zelf ook Zonnet-Family maar nergens last van .
Er is een tijdje geleden wel een storing geweest maar dat is nu opgelost.
Als je zeker weet dat je PC clean is moet het inderdaad ergens anders aan liggen.
Is dit altijd al geweest ? Hoelang is al maanden ?
Als ik jou probleem zie moet het denk het wel aan Versatel liggen .
Maar ik denk ,als je dat nog niet heeft gedaan,dit beter in het Forum van Zonnet allemaal kan vragen .
2 nummers:
0900-0440440 kost €0,70 euro per minuut.
Bel 0900-2021898 dat kost €1,.15 per gesprek
Dus die belkosten valt wel mee.
Op mails reageren ze inderdaad slecht maar daarin zijn ze niet de enigste provider.
Ik heb zelf ook Zonnet-Family maar nergens last van .
Er is een tijdje geleden wel een storing geweest maar dat is nu opgelost.
Als je zeker weet dat je PC clean is moet het inderdaad ergens anders aan liggen.
Is dit altijd al geweest ? Hoelang is al maanden ?
Als ik jou probleem zie moet het denk het wel aan Versatel liggen .
Maar ik denk ,als je dat nog niet heeft gedaan,dit beter in het Forum van Zonnet allemaal kan vragen .
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Eerst even een checklist:
1> Weet je *heel erg zeker* dat je ALLE PC's achter het ADSL modem hebt gecontroleerd op virussen, spyware en andere ongein? Zonnet heeft namelijk gelijk dat ze je daar eerst op laten controleren, omdat dat soort rotzooi verreweg de meeste problemen veroorzaakt. Dus: eerst Ad-Aware en Spybot Search & Destroy op je PC('s) loslaten.
Je omschrijft dat zelf wel als 'onzin' maar dat is het dus NIET.
Op Speedtest.nl is wel te zien dat in de avonduren de gemiddelde snelheid iets afneemt bij Zon ADSL Family, maar niet dermate dat dat zou kunnen leiden tot een verbinding die zo traag is dat een telefoonlijn nog sneller is.
Ik concludeer
Een deel van de problemen wordt veroorzaakt door je eigen PC - dat kan niet anders. Je snelheid kan terugvallen tot zeg 80 Kbyte/s tussen 20 en 21 uur (volgens Speedtest) maar veel meer is het ook niet. De rest moet dus van je eigen PC af komen. En als je nog nooit op spyware oid hebt gecontroleerd zou ik het toch maar eens gaan doen; de combinatie 'mindere performance ADSL" + 'PC vol met rotzooi' garandeerd grote problemen.
Een ander deel van het probleem wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat het netwerk op die tijden simpelweg vol zit en/of servers op dat tijdstip vol kunnen zitten. Een vol netwerk heeft te maken met het feit dat er heel erg veel mensen tegelijkertijd downloaden.
Ja, alle netwerken hebben een overboeking. Ja, dat mag gewoon. Meestal is die overboeking 1:25 (BBNed) of bijvoorbeeld 1:40 (KPN). In normaal NEderlands: KPN heeft voor iedere 40 klanten met een verbinding van 1Mbit/s precies 1 Mbit/s aan achterliggende capaciteit beschikbaar. Dat doen ze om de kosten een beetje binnen de perken te houden. Voor een lijn zonder overboeking (dus 1:1) betaal je namelijk al snel 250 tot 1000 euro per maand.
Die overboeking levert normaal gesproken geen problemen op omdat de meeste mensen zich netjes gedragen en niet al te veel downloaden. Doordat er een kleine groep klanten echter ronduit asociaal bezig is, slibt het netwerk vanzelf dicht en krijg je dit soort problemen.
De enige oplossing is dat Zonnet de zware gebruikers aanspreekt op hun gedrag. Maar dan krijgen ze daar weer flinke klachten over van al die aso's die dan gaan mekkeren ...
1> Weet je *heel erg zeker* dat je ALLE PC's achter het ADSL modem hebt gecontroleerd op virussen, spyware en andere ongein? Zonnet heeft namelijk gelijk dat ze je daar eerst op laten controleren, omdat dat soort rotzooi verreweg de meeste problemen veroorzaakt. Dus: eerst Ad-Aware en Spybot Search & Destroy op je PC('s) loslaten.
Je omschrijft dat zelf wel als 'onzin' maar dat is het dus NIET.
Op Speedtest.nl is wel te zien dat in de avonduren de gemiddelde snelheid iets afneemt bij Zon ADSL Family, maar niet dermate dat dat zou kunnen leiden tot een verbinding die zo traag is dat een telefoonlijn nog sneller is.
Ik concludeer
Een deel van de problemen wordt veroorzaakt door je eigen PC - dat kan niet anders. Je snelheid kan terugvallen tot zeg 80 Kbyte/s tussen 20 en 21 uur (volgens Speedtest) maar veel meer is het ook niet. De rest moet dus van je eigen PC af komen. En als je nog nooit op spyware oid hebt gecontroleerd zou ik het toch maar eens gaan doen; de combinatie 'mindere performance ADSL" + 'PC vol met rotzooi' garandeerd grote problemen.
Een ander deel van het probleem wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat het netwerk op die tijden simpelweg vol zit en/of servers op dat tijdstip vol kunnen zitten. Een vol netwerk heeft te maken met het feit dat er heel erg veel mensen tegelijkertijd downloaden.
Ja, alle netwerken hebben een overboeking. Ja, dat mag gewoon. Meestal is die overboeking 1:25 (BBNed) of bijvoorbeeld 1:40 (KPN). In normaal NEderlands: KPN heeft voor iedere 40 klanten met een verbinding van 1Mbit/s precies 1 Mbit/s aan achterliggende capaciteit beschikbaar. Dat doen ze om de kosten een beetje binnen de perken te houden. Voor een lijn zonder overboeking (dus 1:1) betaal je namelijk al snel 250 tot 1000 euro per maand.
Die overboeking levert normaal gesproken geen problemen op omdat de meeste mensen zich netjes gedragen en niet al te veel downloaden. Doordat er een kleine groep klanten echter ronduit asociaal bezig is, slibt het netwerk vanzelf dicht en krijg je dit soort problemen.
De enige oplossing is dat Zonnet de zware gebruikers aanspreekt op hun gedrag. Maar dan krijgen ze daar weer flinke klachten over van al die aso's die dan gaan mekkeren ...
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Je zegt dat .Maar ik heb daar bij Zonnet nog nooit over gehoord.Ja, alle netwerken hebben een overboeking.
Niet in het Zonnet/ Forum en zelf daar ook nog nooit last van gehad .
Kijk veel online TV en dan merk je dat wel .
Maar lokaal kan het altijd anders zijn.
Als je echt spyware of andere rotzooi op je PC zit dan gebeurd dat
bijna nooit op hetzelfde tijdstip.Daar heb je dus altijd last van .
Maar het eens een keer na laten kijken met een hijackthis bij
[url=http://www.helpmij.nl/forum/forumdispla ... d02b24f952
4598bf90391b4&forumid=272]dit forum [/url]kan nooit geen kwaad .
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Zonnet levert via Versatel en via KPN. Versatel kan zelf best last hebben van overbookingsproblemen terwijl KPN dat niet heeft. Of andersom.
Wat ook kan, is dat een bepaalde fiber (glasvezelkabel) gewoon vol zit op een bepaald tijdstip. Als je net op die fiber bent aangesloten heb je dan een probleem want dan heb je er last van.
En zeg nooit dat spyware bepaalde dingen niet kan doen. D'r zijn duizenden spywareprogramma's; ligt er maar net aan hoe die door de programmeurs van die **** geschreven zijn.
Als je niets weet van overbooking op Zonnet / Versatel / KPN, zoek dan eens op Google.
Wat ook kan, is dat een bepaalde fiber (glasvezelkabel) gewoon vol zit op een bepaald tijdstip. Als je net op die fiber bent aangesloten heb je dan een probleem want dan heb je er last van.
En zeg nooit dat spyware bepaalde dingen niet kan doen. D'r zijn duizenden spywareprogramma's; ligt er maar net aan hoe die door de programmeurs van die **** geschreven zijn.
Als je niets weet van overbooking op Zonnet / Versatel / KPN, zoek dan eens op Google.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Er is inderdaad erg veel verschillende spyware .Heel erg bekende en onbekende maar dat op een bepaalde tijdstip laten werken heeft toch geen nut .
Wel virussen of trojans maar die zijn natuurlijk voor een heel ander doel gemaakt .
Ik zeg niet dat er bij Versatel geen overbooking kan zijn maar ik heb nog nooit bij Zonnet abonees gehoord dat het gebeurd.
Wel virussen of trojans maar die zijn natuurlijk voor een heel ander doel gemaakt .
Ik zeg niet dat er bij Versatel geen overbooking kan zijn maar ik heb nog nooit bij Zonnet abonees gehoord dat het gebeurd.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
@ Inter(1)
Qua overboeking: als je zelf logisch nadenkt weet je heel goed dat Zonnet (en dat IS versatel, sterker nog, de naam Zonnet gaat binnenkort overboord en wordt Versatel) de lijnen gewoon overboekt. Anders had je echt zo'n 200 a 250 euro per maand betaald voor het goedkoopste abonnement.
Nogmaals: google is your friend.
Qua overboeking: als je zelf logisch nadenkt weet je heel goed dat Zonnet (en dat IS versatel, sterker nog, de naam Zonnet gaat binnenkort overboord en wordt Versatel) de lijnen gewoon overboekt. Anders had je echt zo'n 200 a 250 euro per maand betaald voor het goedkoopste abonnement.
Nogmaals: google is your friend.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Wij hebben ook heel veel problemen met de internet verbinding van zonnet.
We hebben al tig keer gebeld naar de helpdesk
Een hele vriendelijke service, dat moet ik wel zeggen maar het lost het probleem niet op
We hebben een firewall en een goede antivirus maar nog steeds problemen met de verbinding.
Verder is er al iemand geweest van de KPN om onze verbinding te checken, dat was ook allemaal ok.
De modem is al een keer verzonden.
Wij zijn ten einde raad, heeft iemand nog een tip
We hebben al tig keer gebeld naar de helpdesk
Een hele vriendelijke service, dat moet ik wel zeggen maar het lost het probleem niet op
We hebben een firewall en een goede antivirus maar nog steeds problemen met de verbinding.
Verder is er al iemand geweest van de KPN om onze verbinding te checken, dat was ook allemaal ok.
De modem is al een keer verzonden.
Wij zijn ten einde raad, heeft iemand nog een tip
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Natuurlijk weet ik ook wel dat Zonnet Versatel is.@ Inter(1)
Qua overboeking: als je zelf logisch nadenkt weet je heel goed dat Zonnet (en dat IS versatel, sterker nog, de naam Zonnet gaat binnenkort overboord en wordt Versatel) de lijnen gewoon overboekt. Anders had je echt zo'n 200 a 250 euro per maand betaald voor het goedkoopste abonnement.
Nogmaals: google is your friend
Ik zeg ook niet dat er geen probleem is . Maar ik heb gewoon geluk denk ik .Overboeken kan inderdaad overal maar er echt last van hebben of niet dat maakt wel even wat uit.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
Heel leuk al die verhalen van spy en ad-ware. Maar daar ligt het in dit geval dus NIET aan. Na meerdere malen geformatteerd te hebben en vervolgens alle defensieve programma's erop te gooien die je amar kan verzinnen ben ik meteen in-game online gegaan. Heb tussen 1130 en 1900 screenshots genomen. Wat blijkt is dat het goed gaat tot een uur of 1700 en dan knalt mijn ping rechtstreeks naar de 100. Zit hier zelfs met een ADSL plus abonnement 2048/512, als dat zelfs nog niet afdoende is voor een goede en stabiele ping, zit er naar mijn menig gewoon iets serieus fout in je organisatie. En helemaal als men de fout dat ze overboeken niet eens willen erkennen en de fout alsmaar bij jouw proberen te leggen.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
@ resp001387867 Volgens mij heb je dit in het verkeerde topic geplaatst.
Re: Zonnet adsl stort 's avonds in
O niet goed gelezen . Sorry.
Maar wel raar dat ik nergens last van hebt.
Het downloaden en uploaden gaat supersnel .
Als ik het controleer op divers sites waar je ping kan controleren is er ook niks aan de hand .
Het was Zaterdag wel hopeloos maar dat is echt een incident .
Iets wat bij elke provider wel eens voorkomt.
Heb denk ik, erg veel geluk .
Maar wel raar dat ik nergens last van hebt.
Het downloaden en uploaden gaat supersnel .
Als ik het controleer op divers sites waar je ping kan controleren is er ook niks aan de hand .
Het was Zaterdag wel hopeloos maar dat is echt een incident .
Iets wat bij elke provider wel eens voorkomt.
Heb denk ik, erg veel geluk .