LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet en abonomentskosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Antoine Wilbers

Zonnet en abonomentskosten

Ongelezen bericht door Antoine Wilbers »

In andere topics van een paar maanden geleden werd er al over gesproken, maar nu is er toch weer iets veranderd.

Als je een bestaand abonoment hebt bij zonnet (ik heb zonnet family zonder zontel) dan kun je nu 1 maal per jaar vragen om een prijswijzing. Deze gaat dan in bij uw volgende incasso.

Het probleem dat ik hierbij heb is dus dat je er zelf om moet vragen ander blijf je teveel betalen. En als er dan in de loop van het jaar verdere prijsdalingen komen dan heb je hierop geen recht meer. Dit is een vreemde gang van zaken. Bij Planet (mijn vader heeft daar een abonoment) worden de prijsverlagingen gewoon direct doorgevoerd ook bij bestaande klanten.

Klanten van planet krijgen ook keurig een briefje als de snelheid van hun internetverbinding wordt verhoogd. Bij zonnet moet je dat maar op hun site opzoeken en dan maar hopen dat die snelheid ook wordt toegepast op jouw verbinding.

Foresight

Re: Zonnet en abonomentskosten

Ongelezen bericht door Foresight »

Inderdaad ,ik heb ook bij Zon moeten vragen of ik ook dat voordeligere abb. kon krijgen.
Tot nu toe betaalde ik 34€ p/m en via hun site moest ik erachter komen dat het maandtarief is gedaald naar 29€.Via hun website heb ik hun gevraagd of ik ook in aanmerking kwam voor het lagere bedrag: na ruim een week kwam hun positieve antwoord.
Dus de conclusie is als je er zelf niet achteraan gaat dan betaal je het volle pond.
U bent gewaarschuwd!

roelofensing

Ongelezen bericht door roelofensing »

Inderdaad ik ben net met ze in discussie gegaan omdat ik er ook achter kwam dat hun maandelijks tarief nu 29 euro is ipv. 34. En het is niet zo dat het bij de eerstvolgende incasso, wijzigt bij mij claimen ze dat het alleen mogelijk is als het contract verloopt, dus eenmaal per jaar terwijl ze het wel ten alle tijden kunnen verhogen.

Verleden jaar heb ik het ook min of meer hard moeten spelen want zonnet zelf zal je beslist niet de tariefs verlaging toedelen. Je moet er zelf achteraan.

Verleden jaar kreeg ik pas na vele emails over en weer naar [email protected] en [email protected] een verlaging van 39 euro naar 34 euro. Je kunt je voorstellen hoe pissig ik werd toen klantenservice mij in eerste instantie terug mailde dat ik blij moest zijn met het 39 euro tarief want ik had uiteindelijk gratis installatie en een gratis modem. Hoe dom zijn ze; hoe zo gratis als ik een hoger tarief moet betalen.

Nu is het weer zo en zonnet claimt nu met een standaard antwoord 'Volgens de algemene voorwaarden' dat ik een contract heb met een vast tarief voor een jaar, echter waar ik dan ook lees in hun algemene voorwaarden, nergens kan ik dat feit ontdekken.

Dit staat er in hun voorwaarden in artikel 27 “Duur van de overeenkomst en beëindiging” willen wijzen, en op de artikelen 15 (Zon Inclusief) en 23 (Zon ADSL) in uw Algemene voorwaarden (Artikel 23 verwijst terug naar Artikel 15).

15. Tarief/tariefswijziging
15.1 Het maandelijks verschuldigde tarief voor Zon Inclusief wordt bekend gemaakt op de Zon internetpagina. Er zijn meerdere mogelijkheden met daarbij behorende tarieven.
15.2 Zon behoudt zich het recht voor het verschuldigde maandelijkse tarief te wijzigen. Met name behoudt Zon zich het recht voor om een piek-uren tarief in te voeren. Voor het geval een dergelijke wijziging nadeel voor de Gebruiker met zich meebrengt zal de Gebruiker gerechtigd zijn de overeenkomst op te zeggen, met ingang van de datum waarop een dergelijke wijziging zal worden doorgevoerd. Zon zal in die gevallen, op verzoek van de Gebruiker maximaal een compensatie bieden zoals beschreven in 17.4 van deze voorwaarden.
15.3 Alle door Zon gehanteerde tarieven/prijzen zijn weergegeven in Euro's en zijn inclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

23. Tarief/tariefswijziging
Art.15.1, 15.2 eerste zin en 15.3 zijn van overeenkomstige toepassing, waarbij geldt dat in plaats van Zon Inclusief, Zon ADSL dient te worden gelezen.

Volgen mij is volgens de bovenstaande artikelen het tarief 29 euro per maand voor ZONNET Family, omdat dit het enigie tarief voor ZONNET Family is welke vermeld staat op de website.

Nergens in de algemene voorwaarden staat dat het tarief welke van toepassing is bij aanvang van het contract ook voor de duur van het contract van toepassing is, er staat alleen dat het tarief op de website bekend wordt gemaakt, zegge en schrijven negenentwintig euro per maand.

Ik vindt het ook zo vreemd dat ze geld durven te vragen voor het wijzigen van een abonnement, het is goedkoper om het op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen met gratis installatie en nog een modem op de koop toe (kan men verkopen via E-bay), want ook continuatie van een bestaand abonnement heeft geen zin want men zit er toch weer een jaar aanvast, dus je kan beter elk jaar opzeggen en weer opnieuw aanvragen met een gratis modem.

oranjerood

Ongelezen bericht door oranjerood »

wat een geweldige tip
en ongelofelijk dat zonnet dit doet

ik blijk maar 39,- te hoeven betalen en niet 54,-

Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer deze tariefverlaging is? Dat zullen ze me zelf niet vertellen

k. smit

Ongelezen bericht door k. smit »

Wij hebben ook problemen met zonnet. Eind febr. een verzoek ingediend voor een downgrade. Dit is inderdaad gebeurd alleen blijven ze asdl-extra faktureren i.p.v. basis. Op mail wordt niet gereageerd!!!
Onze laatste mail alleen wel, de laaste regel hiervan was dat als we niet snel iets horen dat wij ons abonnement op willen zeggen.
Nu een snelle reactie, binnen 2 uur antwoord. Sturen ze een mail met een link om je abonnement op te zeggen......
Maar op de rest van de vragen geen antwoord dus! Het probleem is hierbij nog niet opgelost want hun zeggen dat het verzoek bij hun niet bekend is, terwijl we een brief van de KPN hebben. Hierin staat dat er op verzoek van zonnet een downgrade heeft plaats gevonden!!

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb na vele standaard mails wel me bedrag omlaag gekregen.
Er werd wel gezegd dat ik daarvoor moest bellen en toen kon het ineens wel.Was snel geregeld dus geen dure telefoonkosten.
Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat trouwe klanten moeten gaan zeuren om hun tarief om laag te krijgen.

Ze doen verder helemaal niet moeilijk als je heel veel bandbreedte gebruikt.Ik hoor van andere dat andere providers daar wel over zeuren.
Als je daar dan hoort dat je over je datalimiet bent gekomen dat ben je met dat zogenaamde goedkope abonnement wel erg duur uit.
Er is dus ook wel wat positiefs te melden over Zonnet.

En over dit :
Klanten van planet krijgen ook keurig een briefje als de snelheid van hun internetverbinding wordt verhoogd. Bij zonnet moet je dat maar op hun site opzoeken en dan maar hopen dat die snelheid ook wordt toegepast op jouw verbinding.
Je krijgt wel degelijk een bericht als het gebeurt dus dit is gewoon onzin.
Planet is veel te duur trouwens maar dat is weer een ander verhaal.

Antoine Wilbers

Ongelezen bericht door Antoine Wilbers »

die opmerking is voor mij geen onzin want ik heb nog nooit een brief of e-mail van zonnet gehad waarin stond dat de snelheid zou worden verhoogd.

Ook op de andere reacties wil ik even reageren. Op zich vind ik het niet vreemd dat Zonnet niet direct een prijsverlaging doorvoerd bij alle vaste klanten als er weer een nieuwe aanbieding is. Dat doen ze gelukkig ook niet als de prijs omhoog gaat. Wat ik wel jammer vind is dat ze die prijsverlagingen en het feit dat iedere klant 1 maal per jaar het bedrag kan aanpassen niet even meedelen in een briefje of een e-mailtje. Nu lijkt het erop dat ze denken: Als we het onze klanten niet vertellen dan zullen velen het niet veranderen en blijven ze teveel betalen en wij dus meer verdienen.

Intern

Ongelezen bericht door Intern »

Deze brief kreeg ik begin April.
Wel vreemd dat je deze brief niet hebt gehad .

Snelheidsverhoging van Zon ADSL Family

Beste Zon-gebruiker,

Zon heeft goed nieuws voor u!

De down- en upstream snelheid van uw Zon ADSL Family abonnement wordt vanaf april 2004 a.s. verhoogd. Dit betekent dat wij u nog meer kwaliteit en snelheid voor dezelfde prijs bieden.

Type abonnement huidige snelheid nieuwe snelheid
down- /upstream in kbit/s down- /upstream in kbit/s
Zon ADSL Family 768/128 1024/320

U hoeft hier niets voor te doen, want het verhogen van de snelheid gaat geheel automatisch.

Let op: Om een zo kort mogelijke totale doorlooptijd van het project te garanderen, werkt Zon voor deze upgrade niet per regio of woonplaats. Wij kunnen u niet informeren over de exacte datum waarop uw upgrade plaats zal vinden. Uiterlijk juni 2004 is de snelheidsverhoging gerealiseerd. Vanaf dat moment kunt u genieten van uw nog snellere Zon ADSL verbinding.

Heeft u vragen over de upgrade, kijk dan op onze helppagina's op www.zonnet.nl/helpdesk.

Ik wens u nog meer plezier met Zon ADSL.

Met vriendelijke groet,
Zon Nederland N.V.

Product Manager Zon ADSL

Waneer het voor mij gebeurt is even afwachten .
Aankondigen met datums zoals vorig jaar doen ze niet meer .
Mensen gingen te veel zeuren .

Dat je als vaste klant om een voordeel te krijgen er achteraan moet gaan vind ik wel vreemd want al die mensen die het niet weten blijven nu veel meer betalen.
Natuurlijk een contract maar met de huidige concurentie mag je de blijvers ook wel eens belonen.
Verder zeg je dat maar één keer per jaar de prijs kan veranderen .Dat is wel zo maar als je dat vraagt begint niet je contract opnieuw.Maar geloof ik niet bij iedereen als ik de forumverhalen moet gaan geloven.

jan lammers

Ongelezen bericht door jan lammers »

Inderdaad heb ik die brief ook ontvangen,maar een ps eronder met:
o ja wij hebben uw abbonnement verlaagd naar €29" miste ik wel.

"Voor de rest ben ik echt wel tevreden met Zon weinig storing, nooit gezeur over de datalimiet,altijd een constante snelheid.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En nu hoor ik niks meer van Antoine Wilbers.
Zo gaat dat vaak .
Als er mensen zijn die nog steeds te veel betalen, moeten hier eens naar kijken: http://zon.abdon.nl/index.php?id=16

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben heel blij met mijn zon adsl abbonoment in tegenstelling tot de meeste andere hier.. Ik heb ook bij planet gezeten en bij het net maar idd deze abbos zijn overpriced wanneer je ze gaat vergelijken met zonnet..

Ik gebruik maandelijks veel data (ong 2 gig op een dag)en heb nog nooit een klacht van zon gezien, die 5 euro die ik teveel betaal kan me dan ook niks schelen ^^..

Tja het klopt wel wat mensen zeggen je vind het altijd zelf uit dat je nieuwe snelheid hebt als je nooit op de zon site gaat kijken maar voor mij was dit een erg pretigge verassing persoonlijk om je snelheid 3 x verhoogd te zien en nu ook weer n verhoging =D

toppie zonnet :P

tevreden zonnetgebruiker en trouwe klant

Spartametje

Ongelezen bericht door Spartametje »

Ook ik had geklaagd, maar ik kreeg het volgende antwoord van Zonnet. Volgens mij heeft Zonnet daar wel een punt, wat vinden jullie?
U bent destijds een jaarcontract aangegaan met Zon. Toen u het registratieformulier tekende, tekende u niet alleen voor het feit dat u de algemene voorwaarden gelezen had, maar dat u het tevens eens was met deze algemene voorwaarden. Conform de algemene voorwaarden wordt het jaarcontract zonder een kennisgeving van de klant automatisch stilzwijgend weer voor een jaar verlengd. We begrijpen dat het voor u vervelend is dat Zonnet nu voor nieuwe klanten andere actievoorwaarden toepast, maar dit verandert niets aan het contract dat u met Zon bent aangegaan. Wanneer u nu een product in de winkel koop sluit u ook een contract, het zogenaamde koopcontract. Als u een week later hetzelfde product goedkoper in dezelfde winkel ziet, dan zult u zich er ook bij neer moeten leggen. U kunt het ook zo zien: wanneer de ADSL prijzen omhoog gaan, kan Zonnet u nooit dwingen ook meer te gaan betalen.

Ondanks het feit dat het contract eigenlijk stilzwijgend verlengd wordt, bieden wij klanten die minimaal een jaar hetzelfde tarief hebben betaald en geen betalingsachterstand hebben, toch de mogelijkheid één keer per contractjaar een verzoek te doen te worden overgezet naar de op dat moment geldende prijzen.

U kunt die wijziging aanvragen door een maand voor uw volgende factuur een verzoek in te dienen bij [email protected] of bij onze telefonische helpdesk. Onze telefonische helpdesk is dagelijks te bereiken van 9:00 tot 22:00 op 0900-0440440 (0,70 euro/min).
Let er op dat het alleen mogelijk is deze wijziging aan te vragen op het moment dat u al voor een jaar hetzelfde tarief heeft betaald.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Gesloten