LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

@Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door .nl »

Na 4 jaar trouwe klant van @home breedband is na onenigheid over dubbele kosten door verhuizing en een andere breedband vorm, dit gestopt. Na een jaar kregen wij via de deurwaarder een nota van 100 euro die we moesten betalen. Protesten hielpen niet, bewijsstukken (e-mail verkeer) dat men op de hoogte was van onze verhuizing hielpen niet.

We mochten simpelweg 50 euro extra aan deurwaarderskosten betalen. Na geprobeerd te hebben het overleg te zoeken werden we op de dure 0900 lijn zo lang in de wacht gezet dat het leek op een ontmoedigings beleid en we na werkelijk 45 minuten a 10 ct per minuut maar hebben neergelegd, men zou mij even doorverbinden :x

De frustratie zit niet in het betalen van de factuur maar de ontkenning dat ze op de hoogte waren van onze verhuizing. Ik heb daar minstens 5 bevestigingen over gehad. Hun reden om de deurwaarder om betaling te vragen was dat men niet wist waar wij woonden?!?

Inmiddels zijn we overgestapt naar xs4all en hebben daar volledige service en kwaliteit.. @home kan van mij @slome gaan heten.

Ik heb inmiddels een betaling gedaan onder protest, heeft iemand suggesties welk of een stappen wijsheid zouden zijn?!? Deurwaarder heeft de mails waarin home onze verhuizing bevestigde, ook keurig gesproken met die mensen, op de mail reageerden ze echter niet. Het betrefd bos gerechtsdeurwaarders te Zwolle.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door queenfan »

Je bent niet de enige gelukkig ook ik heb problemen met @ Home en het erger is dat ik niet over kan stappen naar ADSL ondanks dat ik in de stad Groningen woon.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik had oo enorme problemen met @sloom.
Breedband snelheid was en te janken.
Heb sinds December Adsl bevalt me prima en de kosten zijn lager,
en de snelheid hoger.

@queenfan
Waar woon je dan in groningen ik heb wel gewoon Adsl

.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door .nl »

Ik heb inmiddels mail gestuurd naar de deurwaarder en [email protected] met verwijzing naar hier. Ik hoop dat we er alsnog uit komen maar vrees dat je als individu toch weer aan het kortste eind trekt.
Ik kan echter niet goed over het onrecht, als het ze om het geld te doen was en ze zouden er om vragen kunnen ze het krijgen. Maar met zo een gemeen excuus en het niet worden doorverbonden dat steekt me.

Het advies wat een medewerker van home gaf was opnieuw contact op te nemen met bos deurwaarders, maar die kunnen enkel de belangen van hun geldschieter behartigen..

Nu is het een principe kwestie en zal ik ze legaal absoluut overal te kijk zetten. Ook op ons werk hebben we 26 mensen die gebruik maken van een collectieve kai van home en ambulante mensen die ik indertijd @home heb aangeraden..

Ik ga over automatisering aldaar en zal absoluut overstappen naar een andere provider indien dit niet opgelost kan worden op een schappelijke wijze.

Een schappelijke wijze is dat ik simpelweg het openstaande bedrag betaal maar niet de deurwaarderskosten..

Welke stappen hebben jullie genomen en heeft dat effect gehad?!? Ik wacht nog op respons via de mail. Die rare mensen hebben in een maand ruim 10 euro extra rente gerekend?!?

tiger
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2006 23:02

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door tiger »

@home is inderdaad @slome de breedband snelheid is om te janken heb de snelste verbinding (tenminste daar betaal ik voor) maximale download van 5 mb maar krijg regelmatig maar 1 tot 1,5 mb download bij klachten krijg je te horen dat op mijn postcode een capaciteitsprobleem is maar verder doen ze ook helemaal niets.
Heb mijn abonnement intussen ook opgezegd want dit is puur zakkenvullerij van @home ze pakken de klanten in hun beurs en leveren niet waar ze voor betaald worden.
Het zou goed zijn als alle klanten die dit probleem ook hebben ook opzeggen dan worden ze misschien wakker als ze ook in de beurs (hun inkomsten) gepakt worden.

groetjes Tiger

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door queenfan »

@ peukiemon, De Hel(d), hier zijn enorm veel mensen op glas aangesloten.

.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door .nl »

Tja, de snelheid was ik eigenlijk wel tevreden over, de vele storingen minder. Maar tot op heden geen bericht van @home mogen ontvangen op mijn klacht.. Dat zegt wel ernstig iets over hoe serieus men je neemt als individu...

Ik zal maandag opnieuw de klacht sturen en zien of men zich dan wel geroepen voelt daar op zijn minst een bevetiging over te zenden..

.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door .nl »

Nou, kreeg vanochtend met de post een brief van de deurwaarder. Daarin geven deze aan nogmaals navraag te hebben gedaan bij essent en dat essent daarop inderdaad op de hoogte was van reclamatie en wijziging van verhuizing.

Op basis van o.a. deze gegevens herziet essent haar rekening en neemt genoegen met de hoofdsom van 47,95 euro. Deurwaarderskosten zijn komen te vervallen...

Vanzelfsprekend stemt mij dat gunstig, ik weet zeker dat men ook op dit forum heeft kunnen inzien van hoe en wat daar ik de link mee heb gemaild. Misschien een idee voor mensen die daarin ook hun recht proberen te halen...

Voor mij is het principe blijven staan, die 60 euro schenk ik aan een goed doel.. "help .nl de zomer door" ofzow ;)

Groet!!

Steenvalk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2006 15:54

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Steenvalk »

07-03-2006

Even een reactie op @Home
Ik ben 5 maand bezig geweest om van abonnement te veranderen .
Ik had het family pakket, ben door @Home op breedband gezet omdat dit pakket eruit werd gehaald.
Zes maanden breedband voor de prijs van family.
Ik wilde dit echter niet en heb gemaild met abonnementwijziging dat wij kosteloos wilden overstappen naar het basis pakket. ( dit staat ook op hun site, maar ze willen wel €20 voor het overstappen en dit klopt niet!!!
Ik heb wel 7 x met @Home gemaild maar ze kunnen of willen het niet begrijpen, je kunt mailen wat je wilt en bellen tot je een ons weegt het kost je alleen veel geld ( 0900 nummer) . Ik heb zeker 35 euro aan belkosten gemaakt met de klantenservice die je dan uiteindelijk veel beloven maar niet eens weten waar ze mee bezig zijn, of bij voorbaat al niet snappen waar je het over hebt.
Men is slecht geïnformeerd en kan weinig voor je doen.
Het zijn geld kloppers, heb het na 5 maanden eindelijk voor elkaar. Ben teruggezet naar basis, al met al een hoop ellende en gezeur.
Abonnementswijziging en klanten service zijn meer een kindercrèche, men zit er wel maar weet echt van niets: het zijn gewoon van die arrogante kwallen.
Ik hoop dan ook dat Radar eens een keer bij hen op bezoek gaat of met hen belt, want dit kan niet langer zo. Omdat je als klant niet telt hoef je zelf geen moeite te doen.
Men zegt ja en doet niets.
Hebt u plannen om een abonnement af te sluiten bij @Home: mensen doe dit niet gezien de aantal storingen en de tijd wat ze de voor nodig hebben voordat het is opgelost het is een ramp, hun strijken wel geld op maar ik kan fluiten naar ( wat niet had gehoeven ) die € 35 belkosten want nu zijn ze natuurlijk niet thuis.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door peukiemon »

@queenfan

Als het goed is zijn er toch verschillende providers die adsl aanbieden in de Held.
Heb net ff bij adslwinkel.nl gekeken en daar staan er toch een paar bij.
Of woon je weer net in een straat waar het zogenaamd niet kan volgens de adsl provider.

Steenvalk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2006 15:54

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Steenvalk »

Hoi
Ik kan hier(Vriezenveen ov) alleen kpn,planet,het net,xs4all en mijn keuze is hoop ik de juiste kpn.
Maar bedankt voor je reactie

.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door .nl »

Steenvalk


Geplaatst op 07 Mrt 2006 21:34 door Steenvalk
Hoi
Ik kan hier(Vriezenveen ov) alleen kpn,planet,het net,xs4all en mijn keuze is hoop ik de juiste kpn.
Maar bedankt voor je reactie
Ik zal je kpn afraden, mijn zwager heeft er erggggg veel problemen mee. Is in december verhuisd en kan pas in april aansluiting krijgen terwijl ze een week nodig hadden zo hebben ze aangegeven..
xs4all is mi het beste, ook uit de tests die onafhankelijk genomen zijn..

Zoek maar eens:

http://www.kranten.com/index.html?channel=7

Trouwens, alle problemen met @home zijn indertijd begonnen met het overzetten van een andere abbo en een verhuizing waar ze 2 x 20 euro voor wilden terwijl het maar eenmalige administratie was..

Dus voor 20 euro zijn ze een loyale klant kwijtgeraakt, ik lees bij jou raakvlakken. Tip is om alle mail verkeer met home goed te bewaren!!! Dat en de link naar hier hebben mi ervoor gezorgd dat men in mijn situatie toch besloten hebben over te gaan tot terug betalen ;)

Steenvalk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2006 15:54

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Steenvalk »

Even een reactie voor .nl

Bedankt voor je reactie ik heb inderdaad meer over kpn gehoord.
Maar de vraag is, zijn er nog wel internet providers waar je mee in zee kunt gaan?? Het is één puinhoop als je rondkijkt op het web en wat je zo om je heen hoort over de providers dan denk je van laat ik maar nergens meer aan beginnen het is droevig maar waar. Maar bedankt voor de waarschuwing!! en zal eens bij xs4all kijken.
ps: Ik heb mijn geld terug van @home €20 maar ben €35 aan bel kosten kwijt maar dat had ik er voor over ( principe kwestie )

Groetjes Steenvalk

klussenman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:52

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door klussenman »

kunnen we niet met ze allen zelf naar radar gaan ik heb ook zo veel problemen met hun gehad moet dingen betalen die ik niet heb . ik krijg klantnummers er bij waar ik zelf niet's van snap en wat ik er mee moet snap ik ook niet. ik heb geen internet meer van hun al een maand niet en ze willen mij ook niet meer als klant terwijl ik nooit afgesloten was geweest. ook dat van ons licht bij van de bos ik heb alle betaal bewijzen naar hun gefaxt en nog niet's gehoord. ik heb wel voor die maanden betaald en dat ben ik gewoon kwijt en moet nog eens zo veel betalen . ik moet dat van internet van die maanden en van een kastje die ik niet heb betalen . ik heb gewoon voor jan.... betaald .

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een paar jaar terug heb ik @home gehad als internet provider,

Het draaide toen des tijd goed, het was stabiel, internet werkte altijd~,

Maar..., de reden dat ik bij ze weg ben gegaan was de snelheid!, zoooo traag!!!,

Met 6 tot 8 kbyte/sec kun je de mensen niet meer blij maken!, je wordt er gewoon gefrustreert van wanneer je eens wat binnenhaalt!,

Ben toen naar Wannadoo gegaan, dit draaide perfect ( via KPN ), en had een leuke bruikbare snelheid ( lite pakket )

Toen ik mijn werk kwijt raakte door een faillissement moet je toch spijkers met koppen slaan, en te dure service abbonnementen beëindigen,

Gelukkig had ik al weer vrij snel een baan, en ben toen met KPN direct ADSL go pakket genomen,

Toen des tijds een leuk voordelig pakket, nu véél en véél te duur!, voor wat er geleverd wordt!, en reken dit maar uit in combi met een Bel Basis abonnement!,

Zonde van het geld zou je zeggen!,

Maar..., als ik de forums hier én op andere site's doorlees, zijn de goedkope providers érg goedkoop!,

Helaas laten deze providers veel en veel steken vallen met de activering van de lijn, en met de snelheid,

Vooral de abbo's met telefoon via internet schijnt helaas nog bagger te wezen, met heel veel klachten van de klanten!,

Ik blijf dus nog maar even "hangen" aan het veel te dure KPN abbo, het is schreeuwend duur, maar ik moet zeggen dat het een erg goed én stabiel abonnement is!, die er vrijwel nooit uitligt, voor bijv. onderhoud, of andere gekke dingen!.

juleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2006 20:02

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door juleke »

Ik heb een proefabonnement @home achter de rug. Na 1 dag met een download van 8 kbs , 6 dagen zonder internet waarbij ik alle 6 dagen 45 minuten heb geprobeerd om de service te bereiken heb ik het opgegeven en het hele zaakje retour gestuurd richting Groningen.

BERICHT VOOR @HOME!!!!!ALS JE IETS NIET KUNT WAARMAKEN, BEGIN ER DAN NIET AAN !!!!!

Alle lezers zijn bij deze gewaarschuwd. begin er niet aan.

ingrid1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 19:44

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door ingrid1312 »

Ook ik ben al enkele jaren klant bij @home,en het moet gezegt worden,dat de internet verbinding vaak erg te wensen overlaat,de storingen zijn aan de orde van de dag,en de helpdesk is helemaal een ramp.
Bel meerdere keren op een dag bij een storing,dan hoor je evenzo veel verhalen wat er aan de hand is.Ze raden maar wat!
Over de lange wachttijden maar te zwijgen!
En dan die reclame (we zouden eraan gewent zijn raar behandelt te worden)nou dat leer je wel als klant bij @home.
Ingrid

Bassie2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:23

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Bassie2006 »

@ Tiger

Dat vind ik knap, 1.5 tot 2 mb download. De snelheid wat @home aanbied is 5000 kbit/s dat moet je delen door 8 en dan hou je je snelheid over, dat is 625 KB download per sec. Als jij bijna 2 mb download haalt iedere keer zou ik niet zeuren als ik jou was. Maar ja zelf werk ik op een helpdesk wetende dat mensen heel sterk kunnen overdrijven en zeuren. Vaker klanten die een jaar lang bellen over problemen, als ik die problemen had dan bleef ik niet bellen en zeuren, en geld erin steken dan deed ik gewoon opzeggen, klaar probleem opgelost, geen gezeur meer geen gezeiks, en van alles af.

jvdelft
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2006 09:40

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door jvdelft »

Ik ben het wel met alle "klagers" eens. De service van @Home sucks.
Ik ben er na lang onderhandelen weg en @Home is tot op heden haar financiele afspraken nog steeds niet volledig nagekomen.
Op zich niets ongewoons wat ze komen nooit afspraken na.
De enige keer dat ik ze vlug heb gezien was nadat ik een stuk in de krant had geschreven.
Maar op dat moment worden er weer diverse afspraken gemaakt en als je er niet achtterheen belt of mailt krijg waarschijnlijk nooit je geld terug of na heel lang wachten.
Gelukkig had ik een emailadres van een manager en via hem zijn we er ver uitgekomen maar mijn laatste geld moet ik nog steeds krijgen en die laatste belofte om het over te maken is inmiddels ook ca 5 weken geleden.
Zoek de publiciteit dat is de enige mannier om ze te activeren.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: @Home waardeloze service en klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door fanvanradar »

@HOME??? ik kom zeker terug met een uitgebreid topic want ik kan er EEN BOEK over schrijven. Een DRAMA-serie een THRILLER is het! Voor nu alleen even een WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN!

NEEM NOOIT @HOME!

Het product ervaar ik als ok, maar wat een fouten in facturering, wat een klantonvriendelijkheid, wat een wachttijden als je ze moet bellen (2 uur wachten is geen uitzondering maar heel normaal, tel uit je verlies als je inmiddels al minimaal 10 uur daar in de wacht hebt gestaan!) Volgens @home overigens niets om schadevergoeding voor te geven want ze zeggen tenslotte van te voren dat het nummer niet gratis is! Oh en even voor de duidelijkheid, als je denkt dat je dan na 2 uur eindelijk bent doorverbonden met de juiste afdeling: VERGEET HET MAAR! Waarom ik dan niet mail? Allemaal gedaan maar je krijgt gewoon geen enkele reactie!

Ik ondervind al sinds maart problemen met @home, problemen die bestaan uit onterechte incasso's, incasso's die wel hadden moeten plaatsvinden en die vervolgens net niet plaats vinden, niet bereikbaar zijn, ONTERECHT worden afgesloten door hun JOEKELS van fouten en vervolgens GEDWONGEN ONTERECHT MOETEN BETALEN om uberhaupt je internet terug te krijgen BINNEN EEN WEEK, maar je teveel betaalde bedragen terugzien? Vergeet het maar!

Ik ben er nog lang niet klaar mee, laat het er ook niet bij zitten. Als @Home zo doorgaat zit ik binnenkort bij alle consumentenprogramma's in de studio....... wat zal die directeur balen zeg!!!

xxxx

ps. Omdat ik vind dat de ellende van @Home niet genoeg benadrukt kan worden ga ik dit ook nog als nieuw topic plaatsen, bij deze de oproep aan iedereen om dat ook te doen! Misschien leren ze er iets van en krijgen wij waar we recht op hebben!

Gesloten