LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatische contractverlenging met een jaar, mag dat nog?
Automatische contractverlenging met een jaar, mag dat nog?
Ik ben klant bij Orange en neem daar mijn ADSL inertent + telfonie af. Nu ben ik net meer dan een jaar lid en volgens hun voorwaarden wordt het contract daarna automatisch verlengt met een jaar. Ik kan dus niet nu opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Er staat mij iets van bij dat dit niet meer mag in de EU. Klopt dit?
Re: Automatische contractverlenging met een jaar, mag dat nog?
Das jammer! Belachelijke regel trouwens.
Het is inderdaad een belachelijke regel. Dit is ook de reden waarom ik mijn planet internet abbonement heb opgezegd.
Was vorig jaar net een paar dagen te laat, dus nu een half jaar van te voren opgezegd
Was vorig jaar net een paar dagen te laat, dus nu een half jaar van te voren opgezegd
Even niet opgelet en het is te laat: uw mobiele telefoonabonnement is weer met een jaar verlengd. Aan die praktijken van telecomaanbieders komt volgend jaar een eind. De almaar doorlopende stilzwijgende verlenging van contracten wordt aan regels gebonden. Na afloop van het eerste jaar moeten consumenten hun telecomabonnement per maand kunnen opzeggen.
bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=73162
bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=73162
De regel dat het contract met een jaar verlengt wordt, klopt voor ISP's. Ik ben het nog niet tegengekomen voor mobile aanbieders.
Wat ik altijd doe: nieuw contract bij het aansluiten weer direct opzeggen. Dan vergeet je het nooit. Een paar weken voor het einde van contract wordt je weer gebeld door Retentie, kan je eventueel weer een jaar doorgaan. (met een aanbieding natuurlijk). Dit is altijd beter dan een jaar automatisch verlengen zonder enige loyalty van de mobile/isp provider.
Gr.
rustynail
Wat ik altijd doe: nieuw contract bij het aansluiten weer direct opzeggen. Dan vergeet je het nooit. Een paar weken voor het einde van contract wordt je weer gebeld door Retentie, kan je eventueel weer een jaar doorgaan. (met een aanbieding natuurlijk). Dit is altijd beter dan een jaar automatisch verlengen zonder enige loyalty van de mobile/isp provider.
Gr.
rustynail