LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
00559995
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:28

[b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door 00559995 »

Nog steeds hebben telefoon- kabelbedrijven een monopolipositie doordat men verplicht is een kabel of telefoonaansluiting in huis te hebben om te kunnen internetten. Doe ik de vaste telefoon weg dan ben ik aangewezen op kabel, andersom precies hetzelfde. Met andere woorden; de keuze in deze moderne tijd van onbegrensde elektronika is zeer beperkt. Of loop ik achter in deze wetenschap?

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door marjal »

Ach eerst moet alles en iedereen ADSL en andere snelle verbindingen hebben en dan zal er wel weer iets nieuws komen.

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door vuurvos »

Tja, doucheputjes en gasfornuizen zou nou eenmaal niet gemaakt voor het fungeren als internet-mediums

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door edmoor »

ADSL is ook verkrijgbaar zonder vaste telefoon.
Zie: Direct ADSL

00559995
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:28

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door 00559995 »

Bedankt mensen die reageerden op mijn vraag.
Het antwoord van edvoor vond ik een goed alternatief, maar helaas is direkt ADSL niet in heel Nederland te ontvangen, ook niet bij ons in Tilburg.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door pang »

wat dacht je van een abbo op t-mobile? die heeft overal wireless hotspots of anders gprs snelheid.

Of vodafone en kpn met umts. Je betaald je wel blauw of je ergert je paars aan de snelheid, maar dan heb je wel internet zonder een telefoon of tv lijn.

Anders is er ook sateliet internet en tv of je kan met je buurman ofspreken om het internet te delen. Tegenwoordig met wifi heb je geen last meer van die kabels. Weliswaar vereist het de nodige kennis en wat investering, maar datgene wat jij wil heb je.
In principe keuze zat, maar wat heeft men er voor over.

Uiteindelijk is het veel makkelijker en goedkoper om bij de kabel of telefoonmaatschappij alles in 1 te nemen wat heel veel mensen doen.

MartinKK
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2005 21:15

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door MartinKK »

Of internetten via sateliet. Niet de goedkooptste oplossing, maar voor als je alternatieven zoekt is het een optie.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: [b]Internetten zonder telefoon of kabelaansluiting[/b]

Ongelezen bericht door maybe »

je kan duur internetten met een sateliet verbinding.

Maar kun je niet beter gewoon een KPN belbudget nemen voor € 9,95 per maand en daarbij gewoon een leuk ADSl abonnementje. Ben je toch goedkoper uit

Gesloten