LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beledigende en insinuerende teksten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Ik wordt op een site nogal beledigd en er worden uitlatingen gedaan die niet waar zijn. Wat kan ik er aan doen? Kan ik er uberhaupt iets aan doen?
Mijn naam staat er verkeerd op, de ziekelijke aanvaller heeft een combinatie van voornaam van mij en achternaam van mijn ex gemaakt. Hij denkt dat dit de waarheid is. Zoals hij ervan overtuigd is dat alles wat hij schrijft de waarheid is. Al wordt het terplekke door hem uit de duim gezogen, dan nog is het DE waarheid.

Het is een site en dus geen forum. Ik kan dus mijzelf al niet verdedigen. Ik heb de webmaster al gemaild, maar ik vrees dat die samenwerkt met de desbetreffende persoon, of dat het hem zelf is.
Het is voor mij heel moeilijk dus er iets aan te doen.

En het vervelende is dat niet ik, maar twee doodzieke honden de dupe lijken te worden van zijn waanzin.

Hoe moet ik hiermee aan???

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door karr-2 »

De webmaster aanspreken is een mogelijkheid, als dat niet werkt zou ik de provider waar de site draait aanspreken op zijn verantwoordelijkheid.

Ook kun je aangifte doen bij de politie, maar die schijnen nog al moeilijk te doen over dit soort zaken, dus je zal even moeten aanhouden.

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Hoe kom ik achter de provider?

Ik ben niet zo thuis op dit gebied en vond het eigenlijk al knap dat ik de webmaster kon bereiken.

Alvast bedankt.

Esther

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Als je het adres van de website hebt, kun je de provider makkelijk en gratis traceren. http://www.ripe.net/

Je ziet aan de rechterkant een zoekschermpje: vul het adres hierzo in en klik "search". Dat is alles.

Groetjes en succes. :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Ik ben blond zeker :lol:

Maar het lukt me niet....

ik heb hier het adres... zou iemand(movieman??) het willen proberen... ik mail zelf wel

Komt ie: http://www.antibouvierpagina.com/

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

Ok dan momentje... Ik zal eens ff zoeken voor je...

... to be continued ...

Sorry heeft ff geduurd!!! Moest nog wat anders doen.

Het IP-adres van "http://www.antibouvierpagina.com/" = 70.84.128.116

Domain name: antibouvierpagina.com

Registrant Contact:
Budget Webhosting
Anne Zandberg ()
+31251258370
Fax: +31251258370
hoofdweg 36
holwierde, groningen 9905pd
NL

Radar: dit is geen schending van privacy. Al deze gegevens zijn on line beschikbaar voor iedereen! Je moet alleen ff weten hoe je ze moet zoeken. :twisted:

Succes meid! :wink:

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Accutron »

http://www.networksolutions.com/whois/index.jsp

Hier even het website adres invoeren en je vindt alle informatie die je zoekt

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Dank jullie wel!!

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

Graag gedaan meid. :D

Je kunt in windows heel makkelijk een IP van een website traceren.

Ga naar START-UITVOEREN en type COMMAND je krijgt dan een DOS-schermpje.

Type dan PING [adres van de site zonder http://www.] en je krijgt het IP.

dus: PING ANTIBOUVIERPAGINA.COM <ENTER drukken>

Of: ga naar http://www.whois.sc/ en schrijf daar het complete internetadres in het zoekscherm. Klik ENTER en bingo!

Groetjes. :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

tja dat klinkt heeeeeel makkelijk :shock: :lol:

Maar nu het volgende probleem.... deze provider heeft een hond weg bij de persoon die deze uitlatingen doet :roll:

Hoe nu weer verder?

Dit lijkt me net wat voor het programma trouwens :lol:

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

deze provider heeft een hond weg bij de persoon die deze uitlatingen doet
Ik spreek wel Nederlands, maar dit snap ik niet? En ja ik ben donkerblond LOL :roll:

Groetjes. :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

eh .... honden waf waf :lol:

Lees die site dan maar eens.... dan wordt je veel wijzer...

het gaat nl. om een fokker

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

Ja ik snap 'm al! :twisted:

Ik wil niets zeggen over de inhoud van die pagina. Ik heb uit uw verhaal begrepen dat u het ergens niet mee eens bent. Ik heb u ook de nodige informatie verstrekt omtrent de bereikbaarheid van de providers van die betreffende website. U kunt daarzo een klacht indienen en hopen dat er gehoor aan uw wensen gegeven wordt. Meer kan ik niet voor u betekenen in deze kwestie. Ik hoop dat u hiervoor begrip kunt tonen.

Groetjes en succes. :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Je hoeft er ook niet op te reageren hoor,maar weet je wel hoe ik verder kan komen?

Hoe kom ik verder dan de provider?

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door movieman »

Vooruit dan, omdat u zo'n aardige mevrouw bent!

Indien het gevalletje te maken heeft met een uitzending die eerder vertoond is (die indruk krijg ik tenminste) dan kunt u Radar van uw bevindingen in kennis stellen. Ik hoop dat ze u helpen.

Indien er hier sprake is van smaad of reputatieschending dan kunt u hiervan aangifte doen bij de politie. Zij zal vervolgens (hopelijk) stappen ondernemen.

Tenslotte kunt u nog naar de rechter stappen en een ellenlange civiele bodemprocedure gaan voeren. Dit lijkt mij niet verstandig want het gaat u alleen maar heel veel geld kosten. U zult misschien uiteindelijk wel gelijk krijgen van de rechter en er zal ook wel een rectificatie op de website geplaats moeten worden, maar over het algemeen betalen de partijen de gemaakte (advocaten)kosten zelf (uit eigen beurs). Heeft u een rechtsbijstandverzekering dan raad ik u aan deze in te schakelen.

OK zo? :roll:

Groetjes. :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Dank je wel.

Om even op je reactie terug te komen, nee dit is niet in de uitzending geweest... en ik post hier voor het eerst vandaag :lol:

Maar ik heb veel aan je reacties, dank je wel...

aardige persoon :wink:

Esther

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door RemyB »

Ik heb de sites vluchtig door gelezen maar vond het allemaal wat rommelig om er diep op in te gaan. Moddergooien, en wie er gelijk heeft zal zoals zo vaak wel in het midden liggen.

Die genoemde lijst met namen trok ook mijn aandacht. Kennelijk is een klanten bestand op de site gezet zonder er toestemming voor te vragen. Ja, op verzoek worden wel de gegevens verwijderd. Een vorm van wat in de direct marketing wereld opt-out wordt genoemd, je moet je actief uitschrijven.

Wat mij betreft verliest een partij op zo'n punt de integriteit.

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

De verwijzing op de site van de bovengenoemde pagina... gaat richting een de onafhankelijk bouviersite. Hier schrijf ik vanaf het moment dat ik internet kreeg in oktober. Wat ik daar heb geschreven is zo na te gaan voor een ieder die de moeite neemt om achter de waarheid te komen. Kennelijk lijken dat er niet veel te zijn.
Ik heb hier een schermafdruk van je registratie op bouvierpagina.com onder de naam esther en als datum 18-04-2004

Dat is toch iets anders als oktober vorig jaar.sindsdien gebruik je de naam Laika

Slot van het verhaal

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Beledigende en insinuerende teksten

Ongelezen bericht door Haijma »

Einde verhaal? :roll:

Op de site wordt gezegd dat ik RECENTELIJK heb gezegd dat het goed ging met de dieren..... :roll:

Op 18-04-2004? Bijna 2 jaar terug?
Recentelijk :roll:
Toen woonde ik nog met mijn ex en de honden samen!!
maar recentelijk ... nee

En toen vanaf 15-10-2005?
Dat is dan niet recentelijk?? :shock:

Waar wil je nou heen dan? :roll:

Dit was overigens MIJN laatste reactie op deze topic... Ik bedank movieman en remy B voor de hulp en het verder kijken!!
Ben blij dat er nog mensen zijn die niet direct alles geloven wat er vermeld staat op bepaalde pagina´s.
Soms moet je gewoon de aanwijzingen/linken volgen die op de desbetreffende beledigende pagina staan. Of hier gegeven worden door bv. Bram. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op de gebruikerslijst van de onafhankelijke bouvierpagina. Dan wordt je vaak al veel wijzer. :wink:

Thanx :wink:

Esther

Gesloten