LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beveiligingslek hetnet & planet !!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pownez

beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

ben achter een groot beveiligingslek gekomen.

eventjes globaal wat er aan de hand is.
ik ben op dit moment in staat, om zeker 100 mensen van hun internet af te sluiten. (verbinding te verbreken)

100?! zoveel? ik weet zeker dat het er veeeel meer zijn! dit is over een kleine range van ip`s, dus dit kan zeker 5x zoveel zijn!

dit komt doordat hetnet & planet een modem leveren, waar zich dus het lek in bevind. Hun vertellen dat dus niet tegen hun klanten. (waarschijnlijk weten ze dat nieteens?)

bovendien, mensen hebben geen keus. ze zijn verplicht die modems te nemen als willen ze het door een monteur laten aansluiten.
En hebben dus het volste vertrouwen erin dat het goed gebeurd, dus niet!

het gaat om 1 type modem, waar ik nu zeker van ben, en in enkele gevallen gaat hem om nog een type.

helaas wil ik nog niks bekend maken, over hoe en wat.
ben op dit moment, in hevige discussie met hetnet zelf.
die schijnen niet zo blij met mij te zijn op dit moment.

nu ze net zijn verkozen tot beste internetprovider :P
daarom leek me dit een goed moment, om er over te beginnen.

misschien zit er nog een leuk aandeeltje voor mij bij.

radar heeft u intresse? stuur maar even een mailtje :wink:

groetjes, pownez. (*retired)

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door mack »

humm. je bedoelt zeker die thomson draadloze adsl modems :-)

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

ehz..? thompson? lol
als er in die thompsons ook een beveiligingslek zit, moet je nog zeker ff een berichtje achterlaten. met waar dat lek dan mag zijn.

die thompsons modems zijn goed, of denk jij eranders over smart ass?! :shock:

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door unSOUND »

Alle modems worden geleverd zonder wachtwoord... dus iedere jan-*** die een modem tegenkomt waar ze geen wachtwoord hebben ingevuld kan die modem vanaf het internet ook bedienen... Daarom hameren ze er ook op dat je bij het eerste gebruik gelijk een wachtwoord insteld...

justme

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door justme »

Volgens mij leverd hetnet gewoon alleen thomson modems en nu zeg je dat er ergens een lek zit bij hetnet maar niet in de thomson's ????

Volgens mijn loop je gewoon erg te overdrijven hier

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

ook al heb je een wachtwoord erop staan, nog steeds ben ik in staat om het desnoods je modem te resetten naar de fabrieksinstellingen.
en dat hou in? idd geen internet meer.

ik overdrijf niet.

en ik hoef me tegenover jou ook niet te bewijzen, ik weet dat het me lukt. ook al heb je er een wachtwoord ingezet van 20 letter/cijfer combinatie. ik zorg binnen 10 sec, dat hij gereset word.

Ik snap niet dat dit niet serieus genomen word!
zijn jullie nou zo dom, dat jullie het niet snappen? of doen jullie maar alsof? :roll:

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

trouwens, ik had hetnet gebeld. om te vragen of ze die modems, leveren. daar vroeg ik specifiek naar een bepaalde chipset.

misschien kan het best dat het thompsons zijn.
maar maakt niet uit. tis en blijft een slechte zaak!

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

weet je dan ook hoe je dit kan beveiligen?
daar hebben mensen denk ik meer aan.

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

jep dat weet ik :)

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

pownez, ik werk zelf op de afdeling security ss++ en doe zelf mee aan ontwikkeling/verbetering van sprt2 progammatuur. Externe connectie met de alcatel modems is niet mogelijk aangezien koppeling op mac id niet te klonen valt! Wil je door het modem heen komen dan zou je via een openstaande poort de nat sturctuur en upnp structuur moeten verleggen naar siop. Indien jij dat zou kunnen mag je gerust naar de alcatel desk bellen en een open solicitatie.


pownez, ik heb niks gehoord van hetnet ivm probleemstelling die jij voorlegt, dergelijke problemen komen hier terecht.

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

Dat vind ik heel vreemd, ga eens op zonderzoek of die alcatel modems chipsets van conexant hebben.

lijkt me erg sterk dat zoveel mensen, allemaal de zelfde soort modems zelf hebben aangeschaft.

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

@pownez

-KPN levert het modem, niet de providers!
-hoezo alleen planet/hetnet? En de rest dan?
-KPN levert al jaren Alcatel/Thomson Speedtouchmodems: Jouw vage reactie met spelfouten zeg me al genoeg: je lult
-hoezo maar 100 ip's? Als je de complete ip range van een proivder afstruint zit binnen een paar tellen op 100.
-De modems zijn niet van buiten te bereiken, of ben jij zo'n knakker die denkt dat 10.0.0.150 je ip is? :wink:

-krijg je te weinig aandacht thuis ozfo? Het is gewoon onzin wat je zit te verkondigen. Give us facts!!!

Post je verhaal eens op GoT als je durft (http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4)
Ohnee, daar val je meteen door de mand. :twisted: [/b]

Ronaldm

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Hij kan zeker in de modem van z'n buurman komen via http://10.0.0.138

hahaha!

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

geloof jij jezelf pownez?
disconnect mij dan maar even :P

Zal ik je eens wat vertellen ik ben in gesprek met MS omdat heel windows lek is, misschien zit er nog een aandeel in!!! 8)

pownez

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door pownez »

op wie probeer je indruk te maken?

http://members.lycos.nl/div3rt3r/screenshot.jpg

192.*.*.* / 168.*.*.* & 127.0.0.1 dat zijn toch ranges van hetnet? IK BEN TOCH NIET GEK !?!


conexant = fout, leveren slechte modems/routers,
hetnet = fout, vertellen niet tegen hun klanten dat ze risico lopen,


en btw. ik heb toch al zelf contact gehad met kpn, en die vinden ook niet dat ik ***. ze vragen zich alleen af hoe ik het heb geflikt.


en die andere smartass, paas je ip maar ff dan, dan kijk ik of jij wel goed beveiligd bent, als je idd een conexant chipset modempje hebt.

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

prachtige onleesbare plaatjes van je eigen situatie

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

LOL

/me knuffelt een scriptkiddie :D

haha wat een pret, ik ben benieuwd of ik morgen op de helpdesk merk of je verhaal klopt..

ROFL

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

192.*.*.* / 168.*.*.* & 127.0.0.1 dat zijn toch ranges van hetnet? IK BEN TOCH NIET GEK !?!
Ja pownez, nu weet ik het zeker, je bent zo gek als een deur! :D :D :D :D

192.*.*.* / 168.*.*.* & 127.0.0.1 zijn locale ranges, 127.0.01 is zelfs je local host. :roll:

MRK

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door MRK »

wat een drukte hier op eens.. owjeeh.. nou dit word een soort van campina proces..

Ik zou hetnet een mailtje sturen om een paar miljoen te eisen..

blijf jij lekker in je zelf geloven.. dan doet tenminste iemand het..

Gast

Re: beveiligingslek hetnet & planet !!

Ongelezen bericht door Gast »

ja gast hij heeft wel gelijk die powez.

hij is toch bijdehand,ik heb zo,n conexant chipset en mijn ip ge pingd via de buren ,kon ik inderdaad door het ww heen in mijn pc komen.

verdorie wat nou?


Gesloten