| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijlagen opslaan.
Bijlagen opslaan.
Ik zit met een probleem(pje)
Ik heb windows 10 geïnstalleerd. Het bevalt me prima maar zit toch met een probleempje.
Als ik mail krijg (zowel gmail als Hotmail) dan weet ik niet hoe ik de bijlages moet opslaan. Er wordt wel "downloaden"aangegeven, maar nergens "opslaan als".
Als ik download en de download open, dan vind ik de mogelijkheid opslaan (als) niet.
Via allerlei omwegen krijg ik het wel opgeslagen maar als ik meerdere foto's toegezonden krijg dan wordt dat toch wel wat omslachtig.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie weet raad?
Ik heb windows 10 geïnstalleerd. Het bevalt me prima maar zit toch met een probleempje.
Als ik mail krijg (zowel gmail als Hotmail) dan weet ik niet hoe ik de bijlages moet opslaan. Er wordt wel "downloaden"aangegeven, maar nergens "opslaan als".
Als ik download en de download open, dan vind ik de mogelijkheid opslaan (als) niet.
Via allerlei omwegen krijg ik het wel opgeslagen maar als ik meerdere foto's toegezonden krijg dan wordt dat toch wel wat omslachtig.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie weet raad?
Re: Bijlagen opslaan.
Neem contact op met Microsoft op facebook.Ze staan er onder de naam Windows.
Daar kun jij je vragen m.b.t. Windows 10 stellen.
Daar kun jij je vragen m.b.t. Windows 10 stellen.
Je zegt niet welke browser je gebruikt dus het is moeilijk/onmogelijk raad te geven. Zou, als je die nog niet gebruikt, eerst maar eens Firefox of Chrome installeren. Voor de rest kan je bij dit soort problemen beter terecht op een computerforum,Pien1 schreef:Wie weet raad?
-
Elzenlander
Maar u kunt het vanuit de downloads toch verplaatsen naar de map waar u het hebben wil? Dat gaat bij windows 8.1 ook zo.Pien1 schreef: Als ik download en de download open, dan vind ik de mogelijkheid opslaan (als) niet.
Ik heb het met allerlei browsers geprobeerd. (Edge, I.E., Firefox en Chrome) Allemaal zonder succes. Ik zie alleen de mogelijkheid "downloaden". Als ik dat dan doe dan komt het bij downloads te staan. Daar is alleen de optie "openen" of "openen met ander programma". Als ik open dan komen alle foto's te voorschijn, maar nergens de optie op te slaan.newmikey schreef:Je zegt niet welke browser je gebruikt dus het is moeilijk/onmogelijk raad te geven. Zou, als je die nog niet gebruikt, eerst maar eens Firefox of Chrome installeren. Voor de rest kan je bij dit soort problemen beter terecht op een computerforum,Pien1 schreef:Wie weet raad?
Ik ben misschien niet duidelijk, maar ik weet het niet anders te verwoorden.
Voorheen had ik keuze met bijlages in mails,: openen, opslaan of opslaan als. En nu dus alleen nog maar downloaden......
-
Elzenlander
U zult het dus anders moeten doen. Een bestand dat u gedownload heeft, kunt u niet nog eens opslaan. Hooguit kopiëren. Welk besturingssysteem had u hiervoor?
In windows 8.1, als ik naar downloads ga (en iedere andere map) en op het bestand klik, zie ik bovenin ergens staan dat ik het kan verplaatsen, kopiëren, verwijderen, of naam wijzigen. Als ik met rechts op het bestand klik kan ik het knippen/kopiëren (en dan elders plakken). En ik kan het bestand ook naar de balk links verplaatsen (door links te muisklikken en dan vast te houden), waar alle mappen staan weergegeven, en het op die manier verplaatsen.
In windows 8.1, als ik naar downloads ga (en iedere andere map) en op het bestand klik, zie ik bovenin ergens staan dat ik het kan verplaatsen, kopiëren, verwijderen, of naam wijzigen. Als ik met rechts op het bestand klik kan ik het knippen/kopiëren (en dan elders plakken). En ik kan het bestand ook naar de balk links verplaatsen (door links te muisklikken en dan vast te houden), waar alle mappen staan weergegeven, en het op die manier verplaatsen.
-
Elzenlander
Wat u trouwens ook kunt doen, als het om foto's gaat: aanklikken, zodat het bestand geopend wordt, en dan rechts klikken. Dan vindt u ook de optie 'afbeelding opslaan als'.
Bedankt, Elzenlander. Vanuit downloads kopiëren en plakken had ik ook al geprobeerd, maar bij plakken blijft het grijs. Dus dat ging niet. Wat overblijft is Uw suggestie om vanuit downloads te schuiven naar de mappen links. Momenteel heb ik niets meer in mijn mail om op te slaan maar ik ga dit zeker op deze manier proberen en denk dat dat wel gaat lukken.
Allen hartelijk dank voor uw tijd.
Allen hartelijk dank voor uw tijd.