LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief aan Orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Driss
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 19:57

brief aan Orange

Ongelezen bericht door Driss »

Orange klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
T.a.v. Klantenservice

AANTEKENEN


*****, 8 april 2008
Klantnr.:



Geachte heer/mevrouw,


Sinds geruime tijd ondervind ik problemen met mijn Livebox, deze valt om de 15 a 20 minuten uit om vervolgens weer aan te gaan waardoor verbindingen worden verbroken en/of telefoongesprekken uitvallen danwel onmogelijk zijn.

Talloze malen (5x!!) heb ik hierover contact gehad met uw helpdesk-medewerkers o.a. de heren Roe***-***** en Ber*** waarvan de laatste mij zéér onbeschoft te woord heeft gestaan.
Volgens de helpdesk is de klacht neergelegd bij de technische dienst die dit zou oppikken doch daar komt niets van en deze heeft tot op heden dan ook geen contact met mij gezocht.

Ik geef Orange nog 14 dagen de tijd om e.e.a. op te lossen anders wordt de overeenkomst door mij eenzijdig opgezegd. Betalingen worden door mij gestorneerd en de incassomachtiging wordt ingetrokken. Deze (aangetekende) brief dient tevens als documentatie voor of bij een geschillencommissie dan wel civiele procedure.

Tot besluit wil ik zeggen dat ik nog nooit zo gefrustreerd ben geweest door een helpdesk die niet helpt. De hele communicatie was er een van: “…… kan ik niet oplossen wegwezen jij!!”
Zie uw eigen logboekregistratie er op na.

Ik de verwachting u hiermee correct te hebben geïnformeerd verblijf ik,


Hoogachtend,


D. ******




-p.s: tot op heden hebben zij niet gereageerd behalf dat zij een algemeen verzoek om de livebox terug te sturen.

-mijn vraag is kan ik naar aanleiding van dit brief mijn abbo opzeggen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: brief aan Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou hun algemene voorwaarden erop na moeten lezen wat de procedure is als de provider in gebreke blijft.

U heeft hen d.m.v deze brief in gebreke gesteld. persoonlijk vind ik 14 dagen een korte termijn om een probleem op te lossen.

Heeft u de live box terug gezonden ( met bewijs dat hij terug gezonden is a.u.b.)
Heeft u een vervangend live box ontvangen en werkt deze?

In de AV zou u moeten kunnen terug vinden of een niet werkende apparatuur reden is om de overeenkomst te ontbinden.

NB
De overeenkomst is pas ontbonden als u schriftelijk een bevestiging heeft ontvangen van de provider met vermelding van de datum waarop de overeenkomst als ontbonden beschouwd wordt door de provider.

Crazyrooster
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 17:47

Re: brief aan Orange

Ongelezen bericht door Crazyrooster »

Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik zat op een dag zomaar zonder werkende internet verbinding en kon ook telefonie niet gebruiken bij Orange. Bleek volgens hun om een storing in de wijkcentrale te gaan. In 2 weken tijd een keer of 6 gebeld waarbij ik van het kastje naar de muur gestuurd werd. Nog een week aangekeken en toen nog maar eens gebeld. De ene helpdeskmedewerker zegt dat het probleem verholpen moet zijn en als je na 10 minuten een andere medewerker aan de lijn hebt blijkt dat niet zo te zijn, maar intussen moest je wel van alles doen om te kijken of dat het probleem oploste.

Na 3 weken heb ik ze een brief gestuurd (aangetekend met handtekening retour) waarbij ik ze in gebrekke stelde met een opsomming van de klachten die ik had. Op die brief is door Orange nooit gereageerd. Na een week of 2 nog maar weer gebeld omdat de door mij gestelde termijn toen verlopen was en het probleem nog steeds bestond en dat ik het per direct wilde opzeggen, daar dit bij Orange alleen telefonisch opgezegd kon worden. Dit kon dan weer niet omdat ze pas na 3,5 weken een dossier hadden aangemaakt, omdat volgens hun toen pas de eerste storing gemeld zou zijn. Vanaf het moment dat er een dossier is aangemaakt heb je bij Orange volgens hun eigen policy na 21 het recht om je abonnement per direct op te zeggen wanneer ze dan de storing nog niet hebben kunnen verhelpen.

Ik ben er nu gelukkig een maand vanaf, maar het heeft me een hoop moeite gekost. Wat jij in dit geval zou kunnen doen is ze bellen om te kijken of er al een dossier over jouw situatie is aangemaakt is en zoja wanneer dat was. En wanneer je vanaf daar 21 dagen (hierbij ging men niet van werkdagen uit) erbij rekent mag je er dus zo uitstappen. Ze leveren tenslotte niet de dienst conform de overeenkomst die er tussen jullie is.

straalman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2008 09:11

Re: brief aan Orange

Ongelezen bericht door straalman »

Dit is de 2e keer dat ik op dit artikel reageer.Ik heb ook een zeer groot Probleem met Orange. Ook kan ik mij aansluiten over de klacht van de "helpdesk" Dit zijn majorettenpopen die door achter de schermen bedient worden door mensen die niemand tewoord willen staan. Ik heb minimaal 4 uur aan de telefoon gehangen tegen 0,20 per minuut en het gebruik van de mobiele, 3 faxen, 1 aangetekende brief, 2 telefoontjes van mijn advocaat , 1 aangetekende brief van mijn advocaat.( alles zonder reactie)
Orange hangt van de ene leugen aan de andere en laten de betalende klanten gewoon barsten.
Er is vanaf 5 februarie totaal niet gereageerd op al mijn actie's. wel mocht ikna 41 dagen in gebreken blijven door Orange het contract verbreken ( HOERA) en vecht nu voor een crediet nota)
Ze beloven van alles maar het is een groot leugen.
Mijn zaak is na 3,5 maand nog steeds niet afgehandeld.
Ik blijf strijden om mijn recht en ik waarschuw de mensen die overwegen om maar Orange tegaan voor de geen servies medewerking.
Ik hoop dat er mede slachtoffers zijn die mee strijden tegen deze praktijken van Orange.
Voor de mensen die Orange afgesloten hebben en een probleem krijgen "Sterkte"gewenst.

Gesloten