CVneed ik voel me opgelicht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dexter2802
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2024 20:12

CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door Dexter2802 »

Laat ik beginnen met het feit dat ik het bijzonder vind dat ik op deze pagina nog niets over dit bedrijf heb gelezen. Deze site geeft de illusie dat je een een cv kan aanmaken online zonder bijbedoelingen. Onderaan op de pagina staat een los kopje voor premium van 30 euro per maand. Bovenaan de pagina staat een ander linkje waarbij dit niet wordt aangegeven. Je klikt dit aan een soort een poging tot het maken van een cv. Ik merkte echter halverwege het invullen dat deze manier niet was was ik zocht dus sloot ik de pagina. Dit was op 29/5. Ik krijg op 21/6 een mail met een aanmaning van betaling incl verhoging van de eerste maand plus bedrag omdat ik niet op de eerste mail had gereageerd. Ik had mag mijn weten not en mail ontvangen. Na lang zoeken vind ik deze mail onderaan in mijn spambox. Omdat je je gegevens invult op het CV hebben zij al je gegevens. Ik herinner mij nergens dat ik een betaalde link heb aangeklikt want dan was ik meteen van de pagina gegaan. Om direct een maandelijks abonnement te nemen voor een eenmalig CV te ontwerpen vind ik ook bizar. Voor zoiets bizars verwacht je in ieder geval een mail voordat je verder kunt met een akkoord link waarin je je bankgegevens door moet geven. Niet na de 14 dagen herroeping een mail sturen dat je tijd erop zit een dat je moet gaan betalen.
Misschien had ik vooraf eerst op trustpilot moeten kijken want de reacties die je daar leest zijn ook niet normaal. Geen enkel persoon heeft door dat je direct aan een abonnement van 30 euro oeh maand wordt gekoppeld.
Maandag neem ik contact op met rechtsbijstand om te kijken waar zij kunnen ondersteunen in dit idiote gebeuren.
Wees gewaarschuwd!

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de homepage staat inderdaad onderaan na een klik dat het maken, bewerken en downloaden enkel kan met een abonnement. Dus ja, weggestopt. Echter, als ik klik op "maak nu je cv", dan moet ik eerst mijn naam en mailadres invullen en akkoord geven met een vinkje naast de tekst:
"Ik heb de algemene voorwaarden en privacybeleid gelezen en ga hiermee akkoord. Ik machtig Cvneed om elke maand tot wederopzegging 30 euro in rekening te brengen en toekomstige facturen automatisch af te schrijven. De eerste factuur wordt per e-mail verzonden."
Geen idee wat er daarna ingegeven moet worden, maar u hebt zelf akkoord gegeven hiervoor.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door rwolters »

Waarom ga je überhaupt zoiets gebruiken om een CV te maken? Dat kan toch makkelijk in iedere tekstverwerker. En als je een standaard layout wilt hebben gebruik je 1 van de templates in Word of 1 van de vele templates die vanaf internet zijn te downloaden.

BL2
Berichten: 4883
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
22 jun 2024 15:24
......Geen idee wat er daarna ingegeven moet worden, maar u hebt zelf akkoord gegeven hiervoor......
Dat is wel jammer en onvolledig. Kan je dat ook nog even uittesten tbv het forum ?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door witte angora »

Dexter2802 schreef:
21 jun 2024 20:55
Laat ik beginnen met het feit dat ik het bijzonder vind dat ik op deze pagina nog niets over dit bedrijf heb gelezen. Deze site geeft de illusie dat je een een cv kan aanmaken online zonder bijbedoelingen. Onderaan op de pagina staat een los kopje voor premium van 30 euro per maand.
Gebeurt zo vaak. Geneanet kan er bijvoorbeeld ook wat van. Gewoon niet intrappen, en je CV gewoon zelf maken, net als vroeger, op een a4-tje.
Wees gewaarschuwd!
Dank je wel, maar waarvoor?

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
22 jun 2024 23:42
NeoDutchio schreef:
22 jun 2024 15:24
......Geen idee wat er daarna ingegeven moet worden, maar u hebt zelf akkoord gegeven hiervoor......
Dat is wel jammer en onvolledig. Kan je dat ook nog even uittesten tbv het forum ?
Ik ga geen akkoord geven op een betaaldienst, dat heeft TS al gedaan. Maar u mag het ook gewoon uittesten hoor.

Speedy123
Berichten: 1438
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
23 jun 2024 08:02
Dexter2802 schreef:
21 jun 2024 20:55
Laat ik beginnen met het feit dat ik het bijzonder vind dat ik op deze pagina nog niets over dit bedrijf heb gelezen. Deze site geeft de illusie dat je een een cv kan aanmaken online zonder bijbedoelingen. Onderaan op de pagina staat een los kopje voor premium van 30 euro per maand.
Gebeurt zo vaak. Geneanet kan er bijvoorbeeld ook wat van. Gewoon niet intrappen, en je CV gewoon zelf maken, net als vroeger, op een a4-tje.
Wees gewaarschuwd!
Dank je wel, maar waarvoor?
Dat je een verplichting aan kan gaan als je op een knop met onderstaande tekst klikt:
Start met het maken van je CV

Abonnement starten met betaalverplichting

rvjapio
Berichten: 1010
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door rvjapio »

...heeft u weer wat geleerd voor uw echte cv.

Plaats reactie