LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] download verwijderen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
chaotfizje2
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2012 09:49

download verwijderen

Ongelezen bericht door chaotfizje2 »

Ik heb al jaren een funnpas, veel spellen uitgeprobeerd en daardoor veel downloads op mijn schijf staan die ik niet kan verwijderen. Andere programma's kan ik moeiteloos verwijderen maar geen enkele van Zylom.
Het is heel erg zoeken naar contact mogelijkheden met Zylom. Een paar keer is het gelukt om één spel te verwijderen via een scherm van Zylom maar zonder hun tussenkomst lukt het niet.
Na veel heen en weer gemail komt het antwoord van Zylom er op neer dat het aan mijn pc ligt oa. aan mijn firewall.
Maar waarom kan ik van alles verwijderen en is Zylom zo'n probleem?
Ook wil ik mijn Funn-pas opzeggen maar kan er niet achterkomen hoe dat moet.
HELP!!!!

chaotfizje2
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2012 09:49

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door chaotfizje2 »

Als je bij Zylom een spel koopt krijg je een backup cd en moet je iedere keer via Zylom spelen, je kan niet gewoon overal met je cd aan de gang.
Mag dat? nu is het net alsof je gewoon een spel huurt en geen eigenaar wordt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door newmikey »

chaotfizje2 schreef: Mag dat? nu is het net alsof je gewoon een spel huurt en geen eigenaar wordt.
Ja, dat mag. Eigenlijk is dat heel normaal. Een Windows CD schaf je ook niet echt aan, je koopt het recht er op één pc gebruik van te maken.

Eén van redenen voor mij om al 10 jaar lang géén Microsoft producten te gebruiken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Probeer eens te verwijderen met ccleaner. Zijn genoeg verwijder tooltjes maar deze is welbekend.

http://www.downloadsoft.nl/CCleaner/?p=NL

Lees dat je spellen uitprobeert....zijn dit dan trial versions ofzo ?
Als je een backup cd hebt zal ind net als bij microsoft dit gelieerd zijn aan 1 pc.......niks mis mee en om die reden is voor mij geen reden om geen MS producten aan te schaffen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Winterman »

Hoe probeer je ze te verwijderen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb ook een funn-pas .
Als je die wil opzeggen ga dan naar je gegevens (zylom pagina)je moet inloggen en dan ga je naar funn-pas.
Daar staat het precies wat je moet doen om het op te zeggen.Het is niet moeilijk,wijst zichzelf.

En als je een spel wil verwijderen
Ga naar configuratiescherm-programma's en dan programma verwijderen.
Klik je spel aan en verwijder.
Simpel zat,heb er al tig verwijderd
Daarna ccleaner en alles is weg

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door olaf79 »

newmikey schreef:
chaotfizje2 schreef: Mag dat? nu is het net alsof je gewoon een spel huurt en geen eigenaar wordt.
Ja, dat mag. Eigenlijk is dat heel normaal. Een Windows CD schaf je ook niet echt aan, je koopt het recht er op één pc gebruik van te maken.

Eén van redenen voor mij om al 10 jaar lang géén Microsoft producten te gebruiken.
Hangt van de licencie af. Sommige mag je op 3 pc's installeren, bijvoorbeeld de thuis en studentenversies van Office.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
newmikey schreef:
chaotfizje2 schreef: Mag dat? nu is het net alsof je gewoon een spel huurt en geen eigenaar wordt.
Ja, dat mag. Eigenlijk is dat heel normaal. Een Windows CD schaf je ook niet echt aan, je koopt het recht er op één pc gebruik van te maken.

Eén van redenen voor mij om al 10 jaar lang géén Microsoft producten te gebruiken.
Hangt van de licencie af. Sommige mag je op 3 pc's installeren, bijvoorbeeld de thuis en studentenversies van Office.

1: Er wordt gesproken over windows cd en geen office.
2: Voor 3 licensies ( werkstations ) betaal je meer dan 1 licencie ( werkstation )

http://microsoft.in-download.com/downlo ... -2010.html

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door newmikey »

Teunbosseman schreef:
olaf79 schreef:
newmikey schreef:Microsoft producten
1: Er wordt gesproken over windows cd en geen office.
2: Voor 3 licensies ( werkstations ) betaal je meer dan 1 licencie ( werkstation )
@Teunbosseman
Ik ben het bovenstaande met je eens, maar ik refereerde in het algemeen aan alle Microsoft producten dus de correctie is op zich wel op z'n plaats.

Belangrijker is echter de kernvraag of je door het aanschaffen van een softwarepakket ook het eigendom verkrijgt net als bij het aanschaffen van een pak koffie.

Het antwoord daarop is en blijft nee. Bij verreweg de meeste EULA's verkrijg je het recht om van de software gebruik te maken en deze te instaleren op een x aantal PC's (soms 1, soms een paar meer, maar altijd beperkt). Je mag géén kopieën aan anderen verstrekken en soms is zelfs het recht om een backup te maken voor eigen gebruik specifiek aan banden gelegd.

Daarmee is de oorspronkelijke vraag "mag dat?" van TS bevestigend beantwoord. Het voert te lang om op alle mogelijke licenties in te gaan, inclusief de verschillen tussen shareware, freeware en FOSS.

Laat het alleen gezegd zijn dat de meest ruime licentie die zelfs toestaat dat je het programma zelf aanpast en die de gebruiker zelfs aanspoort kopieën te maken (inclusief evt. verbeteringen) de verschillende FOSS licenties zijn.

Zèlfs bij deze laatste is meestal nog één recht uitgesloten: het recht verbeteringen aan te brengen en deze te gelde te maken zonder ze openbaar te publiceren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:1: Er wordt gesproken over windows cd en geen office.
2: Voor 3 licensies ( werkstations ) betaal je meer dan 1 licencie ( werkstation )

http://microsoft.in-download.com/downlo ... -2010.html
Er staat microsoft producten. Office is ook een microsoft product. 3 chocolade taartjes zijn ook duurder dan 1. Vind je dat gek?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door ciske »

Je mag géén kopieën aan anderen verstrekken en soms is zelfs het recht om een backup te maken voor eigen gebruik specifiek aan banden gelegd.
vind je dit niet een beetje overdreven? kopieën voor eigen gebruik doen zoveel mensen, sinds wanneer zijn NL mensen zo braaf?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door newmikey »

ciske schreef:
Je mag géén kopieën aan anderen verstrekken en soms is zelfs het recht om een backup te maken voor eigen gebruik specifiek aan banden gelegd.
vind je dit niet een beetje overdreven? kopieën voor eigen gebruik doen zoveel mensen, sinds wanneer zijn NL mensen zo braaf?
Ikzelf vind het verschrikkelijk overdreven, vandaar dat ik weiger er geld aan uit te geven en dat soort software uberhaupt te gebruiken, maar dat zijn wel de voorwaarden die anderen accepteren.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:1: Er wordt gesproken over windows cd en geen office.
2: Voor 3 licensies ( werkstations ) betaal je meer dan 1 licencie ( werkstation )

http://microsoft.in-download.com/downlo ... -2010.html
Er staat microsoft producten. Office is ook een microsoft product. 3 chocolade taartjes zijn ook duurder dan 1. Vind je dat gek?

Er staat als eerste - windows cd - vermeld - zin verder pas praat newmikey over microsoftproducten. Ik reageer op eerste zijn, jij op 2de.

Als je dan toch zo volledig wilt zijn zet het er dan bij, of is dat zo gek als dat opgemerkt wordt ? 3 licensies zijn omgerekend goedkoper dan 1.
Halve info heeft niemand wat aan.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef:
ciske schreef:
Je mag géén kopieën aan anderen verstrekken en soms is zelfs het recht om een backup te maken voor eigen gebruik specifiek aan banden gelegd.
vind je dit niet een beetje overdreven? kopieën voor eigen gebruik doen zoveel mensen, sinds wanneer zijn NL mensen zo braaf?
Ikzelf vind het verschrikkelijk overdreven, vandaar dat ik weiger er geld aan uit te geven en dat soort software uberhaupt te gebruiken, maar dat zijn wel de voorwaarden die anderen accepteren.

Maar als jij een nieuwe pc / laptop koopt zit de licensie er veelal bij in. Dan ga jij toch ook akkoord ( in jouw optiek waarschijnlijk gedwongen :wink: ) als je het installatie proces doorloopt etc etc etc

Daarbij heb ook ik wel eens mijn eigen officiele xp cd voor een ander gebruikt omdat deze de zijne kwijt was. Installatie ging zonder problemen en gebruikte zijn licensie code.......nooit geen probleem gehad.
Knap persoon welke mij dit wilt verbieden.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door newmikey »

Teunbosseman schreef: Maar als jij een nieuwe pc / laptop koopt zit de licensie er veelal bij in. Dan ga jij toch ook akkoord ( in jouw optiek waarschijnlijk gedwongen :wink: ) als je het installatie proces doorloopt etc etc etc
Ik doorloop het installatieproces ook nooit en formatteer onmiddelijk de harde schijf. Vaak stuur ik de ongeopende licentie kaartjes terug aam Micrsoft en krijg dan zo'n €25 teruggestort (tenminste, meer was het geloof ik niet de laatste keer).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef:
Teunbosseman schreef: Maar als jij een nieuwe pc / laptop koopt zit de licensie er veelal bij in. Dan ga jij toch ook akkoord ( in jouw optiek waarschijnlijk gedwongen :wink: ) als je het installatie proces doorloopt etc etc etc
Ik doorloop het installatieproces ook nooit en formatteer onmiddelijk de harde schijf. Vaak stuur ik de ongeopende licentie kaartjes terug aam Micrsoft en krijg dan zo'n €25 teruggestort (tenminste, meer was het geloof ik niet de laatste keer).

Nogal omslachtig naar mijn mening. Als je direct gaat formateren ( ben ik trouwens nog nooit tegengekomen maar sois ) loop je toch ook het risico de backup partitie waar je drivers staan te verwijderen ?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Nogal omslachtig naar mijn mening. Als je direct gaat formateren ( ben ik trouwens nog nooit tegengekomen maar sois ) ..
Niet bepaald ongebruikelijk hoor. Op veel PC's wordt een hoop software troep meegeleverd waar de gebruiker niet op zit te wachten en er eigenlijk af wil hebben. Gebeurt ook best veel bij bedrijfsmatige installaties.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef:Nogal omslachtig naar mijn mening. Als je direct gaat formateren ( ben ik trouwens nog nooit tegengekomen maar sois ) ..
Niet bepaald ongebruikelijk hoor. Op veel PC's wordt een hoop software troep meegeleverd waar de gebruiker niet op zit te wachten en er eigenlijk af wil hebben. Gebeurt ook best veel bij bedrijfsmatige installaties.

Ik ben het althans nog niet tegengekomen en heb toch heel wat pc's geinstalleerd en hersteld. De "troep" is pas zichtbaar als je de installatie bent doorgelopen. Naar mijn mening loop je het risico je drivers ook te verwijderen en is veelal een tijdrovend klusje om bij elkaar te vinden.

Mijn bedrijfsmatige pc is origineel w7 maar ICT wil hier nog niet aan en zet deze over naar xp pro. Weet niet de procedure hoe ze doen maar weet dat ze doen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door newmikey »

Teunbosseman schreef:
Nogal omslachtig naar mijn mening. Als je direct gaat formateren ( ben ik trouwens nog nooit tegengekomen maar sois ) loop je toch ook het risico de backup partitie waar je drivers staan te verwijderen ?
Dat is de eerste die ik verwijder - helemaal leeg en opnieuw partitioneren en formatteren.

chaotfizje2
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2012 09:49

Re: download verwijderen

Ongelezen bericht door chaotfizje2 »

snepke schreef:Ik heb ook een funn-pas .
Als je die wil opzeggen ga dan naar je gegevens (zylom pagina)je moet inloggen en dan ga je naar funn-pas.
Daar staat het precies wat je moet doen om het op te zeggen.Het is niet moeilijk,wijst zichzelf.

En als je een spel wil verwijderen
Ga naar configuratiescherm-programma's en dan programma verwijderen.
Klik je spel aan en verwijder.
Simpel zat,heb er al tig verwijderd
Daarna ccleaner en alles is weg
hoi snepke,
ik ben idd ook naar funn-pas gegaan maar dat lukte toen en nu niet.
ik heb tig x geprobeerd om op deze manier een Zylom spel te verwijderen en het lukt absoluut niet. Ik heb van alles uitgeschakeld en ik krijg het niet weg. Een paar keer heb ik het scherm gekregen dat je één spel moet uitzoeken en dan krijg je een scherm dat je dát ene spel kan verwijderen door op OK te klikken maar de rest gaat niet. Ik ga mijn pc nu opnieuw installeren dan ben ik er ook van af.
Wat de verdere reacties over Windows en/of andere programma's zijn snap ik maar als ik in de winkel een spel koop kan ik het gewoon spelen hoe en wanneer ik het wil en hoef ik niet eerst persé internet op te gaan, en via de leverancier, om het spel te spelen, daarom vind ik het zo vreemd. Ik heb idd later ook bedacht dat het misschien iets met kopieer gedrag te maken zou kunnen hebben maar aangezien ik me daar niet mee bezig houd had ik er niet aan gedacht. :?
Bedankt voor al jullie reacties.
Zoals gezegd ga ik mijn pc leegmaken en opnieuw - met met mijn eigen Windows - weer aan de gang brengen dan ben ik in een keer klaar.

Gesloten