LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-mail-adres plotseling geblokkeerd.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
AKlopman

E-mail-adres plotseling geblokkeerd.

Ongelezen bericht door AKlopman »

Hallo mensen!

Ik heb een e-mail-adres bij UPC. Zaterdagochtend, 3 april sloot ik om 12.00 uur de computer af, was er nog niets aan de hand. Toen ik om 17.00 uur mijn computer opstartte en via Outlook de e-mails wilde downloaden, lukte dat niet. Ik dacht dat er misschien een storing was bij Microsoft en trachtte het via de webmail. Maar ik kon niet meer in mijn webmail komen. Navraag bij UPC leerde dat mijn e-mail-adres om onbekende redenen geblokkeerd was. Men kon dat op dat moment niet nagaan, omdat die afdeling gedurende het weekeinde en de Paasdagen gesloten was.

Ten eerste ergerde het gedrag van de callcenter agent mij. Hij trachtte, zonder dat hij wist wat de reden van de blokkade was, mij de schuld in de schoenen te schuiven. Hij vroeg op strenge toon: "Heeft u meerdere malen met een verkeerd wachtwoord ingelogd?" Ik antwoordde: "Nee, helemaal niet". Ik vertelde hem mijn wachtwoord. Waarop de man op veroordelende toon antwoordde: "Onveilig wachtwoord". Ik merkte dat hij probeerde te insinueren, dat ik of een verkeerd wachtwoord had ingevoerd, of hacken mogelijk had gemaakt door een te gemakkelijk wachtwoord.
Hij gaf ook nog verkeerde informatie: hij zei dat ik een alias kon aanmaken, en dan wel gebruik kon maken van de webmail. Die meneer moet nog eens in training: dat kan dus niet als je e-mail-adres geblokkeerd is. Om een alias aan te maken, moet je kunnen inloggen, en dat kan ik dus op dit moment niet. Ik vroeg hem hoe het moest, zo'n alias aanmaken. De callcenter agent antwoordde onvriendelijk: "Staat op Internet". Ik proefde uit zijn hele houding zoiets van: "Stomme klant, eigen schuld dat ze geblokkeerd is. Niet zeuren en wegwezen". Hij zei ook nog: "We kunnen hier nog lang over blijven schreeuwen"...Ik schreeuwde helemaal niet, ik sprak heel gewoon!

Mijn tweede klacht is het feit, dat zo'n hele afdeling met verlof kan gaan, in plaats van dat men ook gedurende weekeinden en zon- en feestdagen enkele medewerkers op hun post laat zitten, zodat je zoals ik in zo'n geval niet dagen lang je e-mail niet kunt inzien. Ik heb een @live-adres, maar de mogelijkheden zijn veel beperkter dan bij Outlook. Ik heb grote adresbestanden en wilde al die mensen op de hoogte brengen. Maar je kunt niet ieder moment naar grote bestanden in live e-mails sturen, dan krijg je de mededeling dat de limiet voor de lopende 24 uur bereikt is.

Ik heb ook een vraag: kan iemand, ook als mijn computer uitstaat, mijn gegevens hacken? Ik heb een paar keer gebeld met UPC, men zei dat een mogelijke reden van de blokkade kan zijn dat mijn e-mail-adres gehackt is, en hackers vervolgens via mijn e-mail-adres SPAM begonnen te verzenden. UPC is in zo'n situatie verplicht om het betreffende e-mail-adres te blokkeren.
Want om 12.00 uur zaterdag was er nog niets aan de hand. Het probleem is opgetreden tussen 12.00-17.00 uur, in die uren stond mijn computer uit...

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

M. Madern

Re: E-mail-adres plotseling geblokkeerd.

Ongelezen bericht door M. Madern »

Het is mogelijk om in een computer te dringen terwijl deze uitstaat. Maar de kans is groter dat als je e-mail gehacked is, dit al op een eerder moment plaats heeft gevonden.
Je kan de mail ook via het web benaderen, je kan er dus vanuit gaan dat de SPAM via de webmail is verstuurd.

De wijze waarop je te woord bent gestaan is ontoelaatbaar. Hierover zou je zeker een klacht moeten indienen bij UPC. De man handelde uit ervaring daar waar hij de informatie niet tot zijn beschikking had.

Een aantal vragen die hij stelde, wachtwoord niet verkeerd e.d. zijn standaard vragen om verschillende problemen snel te "filteren".

Verder wilde ik je nog vertellen dat het voor jou niet nodig is om je wachtwoord aan een medewerker te geven. Hier hoeven zij niets mee, al vragen ze er om. Hou je persoonlijke gegevens voor jezelf m.b.t. wachtwoorden e.d.
Ik raad je dan ook aan je wachtwoord te veranderen zodra dit vervelende voorval is afgehandeld.
Een goede website om wachtwoorden te genereren die veilig zijn is:
http://www.pctools.com/guides/password/

AKlopman

Dank voor je reactie!

Die website die je noemt is Engelstalig.

De toon waarop hij vroeg: "Heeft u een aantal malen een verkeerd wachtwoord ingevoerd?" was heel beschuldigend.

Ik heb UPC vanochtend gebeld, het e-mail-adres is niet meer geblokkeerd. Met het oorspronkelijke wachtwoord kan ik er weer in. Maar ik zit nu op mijn werk en weet het niet uit mijn hoofd. Omdat in Outlook - en ik heb Engelstalig Outlook - een later ingevoerd wachtwoord staat, heb ik een activatiecode aangevraagd. Dan kan ik via Internet het wachtwoord weer aanpassen. Het e-mail-adres was niet gehackt, maar wel, zei UPC, heeft iemand geprobeerd SPAM via mijn e-mail-adres te verzenden. Maar is dat niet hetzelfde als hacken, als iemand via mijn e-mail-adres SPAM zit te verzenden? Die man zei: "Ik zie wel 100 berichten".

Met vriendelijke groet,

Aafke.
M. Madern schreef:Het is mogelijk om in een computer te dringen terwijl deze uitstaat. Maar de kans is groter dat als je e-mail gehacked is, dit al op een eerder moment plaats heeft gevonden.
Je kan de mail ook via het web benaderen, je kan er dus vanuit gaan dat de SPAM via de webmail is verstuurd.

De wijze waarop je te woord bent gestaan is ontoelaatbaar. Hierover zou je zeker een klacht moeten indienen bij UPC. De man handelde uit ervaring daar waar hij de informatie niet tot zijn beschikking had.

Een aantal vragen die hij stelde, wachtwoord niet verkeerd e.d. zijn standaard vragen om verschillende problemen snel te "filteren".

Verder wilde ik je nog vertellen dat het voor jou niet nodig is om je wachtwoord aan een medewerker te geven. Hier hoeven zij niets mee, al vragen ze er om. Hou je persoonlijke gegevens voor jezelf m.b.t. wachtwoorden e.d.
Ik raad je dan ook aan je wachtwoord te veranderen zodra dit vervelende voorval is afgehandeld.
Een goede website om wachtwoorden te genereren die veilig zijn is:
http://www.pctools.com/guides/password/

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aafke,

Je geeft aan met outlook te werken.
Je zou dan kunnen overwegen om een Gmail account aan te maken en deze te koppelen aan je Outlook.

Dan heb je dezelfde mogelijkheden, en als je ooit van provider mocht wisselen (wat na deze actie niet onwaarschijnlijk is) veranderd het mail adres niet.

Daarnaast zou een serieuze helpdesk in staat moeten zijn om een wachtwoord te resetten - danwel vrij te geven - en reden voor een eventuele blokkade zou in het systeem moeten staan (kan password fout zijn, kan ook andere oorzaak zijn).

Het feit dat men dit niet zegt te kunnen zien doet mij direct twijfelen aan de professionaliteit van UPC als provider, of de kennis / kunde van hun gemiddelde helpdesk medewerker.

M. Madern

AKlopman schreef:... Die website die je noemt is Engelstalig.

... Maar is dat niet hetzelfde als hacken, als iemand via mijn e-mail-adres SPAM zit te verzenden? ...
Een vertaalde versie van de website naar het Nederlands:
http://translate.googleusercontent.com/ ... kDCVXvCnqg

Het is niet hetzelfde als hacken, e-mail versturen via jouw account.
Als een maker van een website bijvoorbeeld jouw e-mail adres opgeeft als afzender van de e-mails die via zijn website worden verstuurd staat je account hier los van.
De server (globale computer waar websites e.d. op worden bewaard) van waaruit deze berichten worden gestuurd is dan anders.

Ik ben in ieder geval blij dat het voorval is verholpen.

Met vriendelijke groet,

Mike

M. Madern

Guardian72 schreef:... Het feit dat men dit niet zegt te kunnen zien doet mij direct twijfelen aan de professionaliteit van UPC als provider, of de kennis / kunde van hun gemiddelde helpdesk medewerker.
Hierin ben ik het niet met je eens.

Wanneer de afdelingen gescheiden zijn en de systemen waarin de medewerkers hun werk doen los van elkaar staan en door een technische storing of bijvoorbeeld een verlate synchronisatie door de feestdagen de gegevens niet compleet zijn is dat niet de fout van UPC als provider maar het interne systeem van de servicedesk.

Aan de kennis en kunde van de servicedesk medewerker twijfel ook ik, ook of deze persoon wel ITIL- gecertificeerd is (dit is een internationale certificering voor servicedesk medewerkers).

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Een helpdesk medewerker heeft geen certificering nodig. Leuk is het wel als die er is, maar daar houd het ook wel een beetje mee op. Is niet verplicht en een goede provider hoeft ook geen certificering te hebben. Logisch nadenken als provider is beter dan certificeringen. Certificeringen zoals iso's proberen alleen via duizenden regels het e.e.a. goed te stroomlijnen ten koste van flexibel denken in mijn ervaring.

Op het gebied van spam. Een pc hoeft niet aan te staan. Als er een virus op de pc staat dan heeft die allang gegevens verzonden naar de 'hacker'. PC door laten scannen als dat nog niet gedaan is. Kan ook zijn dat toen de pc nog wel aan stond de emailaccount die op de pc staat al honderden mails verzonden heeft. Waarschijnlijk heeft TS ook een aantal undeliverable mailtjes terug ontvangen. Dit zijn mails die niet bij de ontvanger zijn aangekomen. Goede indicatie dat account echt gehacked is.

Dus please scna de pc op virussen en als die nog na het scannen gevonden zijn weer het wachtwoord veranderen anders wordt hij straks weer misbruikt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dat de technische afdeling gesloten is met Pasen kan ik me wel iets bij voorstellen. Neem aan dat jij ook lekker thuis/op vakantie was. Waarom zou een technische afdeling bij een internetprovider geen vrij mogen hebben. Zolang internet nog niet nodig is om ons in leven te houden vind ik dat geen noodzaak. Zakelijke providers niet meegerekend, maar voor die service betaal je ook de nodige pegels.

Daarnaast kan een account om zeer veel redenen geblokkeerd worden. Je geeft zelf al aan dat UPC dacht dat het een mogelijkheid was. Zo zijn er legio mogelijkheden te bedenken.

Om op de certificering terug te komen. Ben blij dat de meeste providers die certificering niet hebben. Itil is gekoppeld aan een ISO certificering. Een ISO certificering wil niet zeggen dat er kwaliteit geleverd wordt. Het wil zeggen dat het traject om de kwaliteit te leveren in kaart is gebracht en op papier staat. Alle processen zijn vast gelegd. Als een provider die certificering zou hebben, zou dat betekenen dat er alleen nog maar binnen kaders gedacht MAG worden. Ik weet dat er nu ook teveel binnen kaders gedacht wordt. Maar met een certificering kan je daar niet meer van afwijken. Omdat het proces namelijk op papier staat.

M. Madern

Zelf heb ik ervaring met de werkwijze zoals deze via ITIL "op papier" gezet is, werk dagelijks samen met mensen die gecertificeerd zijn (nee ik ben geen servicedeskmedewerker :P).

Ik heb gemerkt dat je als persoon anders naar dingen gaat kijken en ook voor onbekende problemen vaak een bevredigend weerwoord kan vinden. In ieder geval beter dan de woorden die in eerdere berichten naar voren kwam :P.

Dit kan natuurlijk per persoon anders liggen en te maken hebben met de ervaring van personen die vaak aan de telefoon hangen, maar omdat ik zelf ook certificering trajecten heb gevolgd weet ik dat je leert om op een andere manier naar verschillende problemen te kijken en dat je leert om via de telefoon, alleen middels de informatie die je krijgt te handelen naar tevredenheid van de persoon die belt. Ook al is het probleem uiteindelijk nog niet opgelost.

AKlopman

Hallo mensen!

Gistermiddag bij thuiskomst, toen ik in de webmail ging, bleek wat er gebeurd was: een of ander bedrijf was in mijn e-mail binnengedrongen. Ik had wel 700 keer een bericht: "Mail system error". Met de deskundige hulp van UPC hebben we die lelijke indringer van mijn gegevens afgegooid. Ik heb wel 40 minuten met UPC aan de lijn gehangen! Af en toe moest die medewerker ook even zoeken, ik kon merken dat het geen standaardvraag voor hem was. Ik vond de medewerker deskundig en klantvriendelijk.
UPC kon in het weekeinde niet zien wat er aan de hand was, omdat de afdeling die daarover ging in het weekeinde en op zon- en feestdagen dicht zit.

UPC zei dat ik niet gehackt was. Zij zeiden dat dit een kwestie is geweest van het wachtwoord raden. De medewerker legde mij uit dat er bedrijven zijn die simpele wachtwoorden raden. UPC heeft het wachtwoord gereset, het staat nu weer op het oorspronkelijke wachtwoord, dat is veel moeilijker.

Met vriendelijke groet,

Aafke.

plebpleb

Ongelezen bericht door plebpleb »

Vorig jaar pas 'n laptop aangeschaft...Met hulp had ik ´n emailadres aangemaakt en plots na 3 maanden waren alle e-mails verdwenen....
Met moeite maar 'n nieuw e-mail maar aangemaakt...
Achteraf las ik ergens op windows Vista, dat men e-mails 3 maanden kon gebruiken en dan daarna weg wordt gehaald...Wat de bedoeling ervan is, ben ik nooit achter gekomen....
Met deze e-mail heb ik nu nergens meer last van en kan hem nog steeds gebruiken....Op de pc ben je toch nooit je eigen baas...
't Blijft steeds 'n verrassing als men steeds de pc open maakt...
Is mijn ervaring....Wat vinden er anderen ervan....

berndv

Achteraf las ik ergens op windows Vista, dat men e-mails 3 maanden kon gebruiken en dan daarna weg wordt gehaald
geen idee waar je het hier over hebt, emails verdwijnen, op windows vista iets gelezen, 3 maand gebruik.

Kan het zijn dat je een programma wat email binnen haalt 3 maand gratis kan gebruiken ofzo? Vista is geen mail provider, heeft alleen via windows mail een email programma ingebouwd.

berndv

ooowh, hij heeft zijn email adres uit het pci-slot gehaald denk ik.

Maar goed, dit heeft duidelijk niks met het topic te maken.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

berndv schreef:
Achteraf las ik ergens op windows Vista, dat men e-mails 3 maanden kon gebruiken en dan daarna weg wordt gehaald
geen idee waar je het hier over hebt, emails verdwijnen, op windows vista iets gelezen, 3 maand gebruik.

Kan het zijn dat je een programma wat email binnen haalt 3 maand gratis kan gebruiken ofzo? Vista is geen mail provider, heeft alleen via windows mail een email programma ingebouwd.
Outlook - auto archiveren ?

Gesloten