LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een goede goedkope website?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
magian
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2007 12:58

Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door magian »

Ik ben op zoek voor mij nieuw op te richten bedrijf naar een website. Ik ben niet van plan hier erg veel geld aan uit te geven dus ben zeg maar op zoek naar een bedrijf dat dat goedkoop kan doen. Ik ben onlangs op www.finishedwebsites.nl gekomen. Het ziet er wel goed uit, maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Of heeft iemand een tip waar ik goedkoop een mooie website kan laten bouwen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

wat voor website wil je?
webdesigners zijn vaak zeer overbodig, voor kleinschalige bedrijven in elk geval.
ik raad je aan om eens de systemen php fusion en joomla te bekijken,
het zijn CMS systemen waardoor je makkelijk je eigen website kunt onderhouden
en beide pakketten zijn ook nog eens gratis
ikzelf help regelmatig mensen met het opbouwen van hun joomla/php-fusion based site, en mocht je hulp willen dan zal ik dat (inprenciepe) gratis aanbieden
ook kan je bij joomla (gratis of betaald) een template krijgen, dan ziet je website er gelijk proffesioneel en goed uit

php fusion is over het algemeen veel makkelijker te beheren, maar voldoet waarschijnlijk niet voor bedrijven die veel met hun website willen.

Frans19682
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 03:10

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Frans19682 »

Waarom probeer je het niet bij www.soluti.nl? Ze hebben ook voor mij een website gemaakt, erg goedkoop, geloof een 90 euro, en ziet er erg goed uit. Daarnaast maken ze niet alleen een website, maar doen ze ook je promotie.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door rattaplan »

magian en Frans19682,

wil niet lullig doen maar de bedrijven die jullie adviseren, hebben zelf niet eens een fatsoenlijke website. Lijk t me sterk dat ze (ook al kost het belachelijk weinig geld) voor iemand anders wel iets goeds kunnen maken.

Die www.soluti.nl heeft niet eens een portfolio. Verder hebben ze het over marketing. Enige wat ik hierover kan teruglezen is dat ze zorgen dat je een hoge positie in de zoekmachines haalt. Nou als dit hetgene is wat marketing inhoudt.

Voor www.finishedwebsites.nl beetje hetzelfde verhaal. Allemaal standaard templates zonder enige link met het bedrijf/onderneming waar het voor gebruikt gaat worden. Oja en nog eens de meest lelijke teemplates.

op deze manier kan een bedrijf zelfs meer schade ondervinden lijkt mij dan dat zo'n website goed kan doen. ofwel goed koop= duurkoop lijkt mij.

adhv
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2007 20:55

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door adhv »


tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door tis wat »

www.deheeg.nl heb ik zef goede ervaringen mee

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is je uitgangspunt verkeerd. Je wilt een bedrijf oprichten en 'dus' een website, maar daar weinig aan uitgeven. Bedenk eerst wat je met je website wilt.

Wil je veel klanten juist via je website trekken, dan moet je een goede website hebben, waarbij potentiele klanten een goed en positief beeld van je bedrijf krijgen. Dan geldt: goedkoop is duurkoop. Heb je alleen een enkele informatieve pagina met standaard naw gegevens, dan zul je niet veel mensen trekken. Wil je wel veel mensen trekken, dan moet je van tevoren nadenken over wat je wilt melden, goede teksten en afbeeldingen/foto's hebben en vooral ook regelmatig de site actualiseren. Dat vergt niet alleen een investering in de sitebouwers, maar vooral ook tijd en moeite van jezelf. Want jij zult uiteindelijk de content moeten leveren die op de website moet komen te staan. En jij zult uiteindelijk ook (binnen korte tijd!) moeten reageren op mailtjes die je via je site ontvangt.

Bij een website komt dus veel meer kijken dan (eenmalig) het inhuren van een sitebouwer.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik ben er nogsteeds van overtuigt dat wanneer de website niet is waar je geld aan verdient maar slechts een middel om klanten naar de winkel te lokken dat je dan prima een gratis pakket zoals joomla of php fusion kunt gebruiken

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je met een website klanten naar je winkel lokt, verdien je er toch ook aan?

Technisch gezien zou iedereen inderdaad een website kunnen bouwen, met Frontpage, Joomla, Phpnuke en al die andere gratis pakketten die je kunt krijgen. Maar dat betekent niet er bij een goede website niet een stukje vakmanschap komt kijken, hoor. De ondernemer kan uitstekend bedenken wat hij met zijn website wil bereiken, maar de professionele webdeveloper weet hoe zo'n website gebouwd moet worden óm dat doel te bereiken. Daar komt ook een stukje kennis over gebruiksvriendelijkheid, interactiviteit, beproefde patronen en bezoekerspsychologie bij kijken. Ik durf dus te stellen dat een site die écht door een vakman is gemaakt voor een ondernemer méér rendement oplevert dan wanneer je zelf aan de slag gaat. Daarbij: het geld dat je bespaart op de webdeveloper verlies je weer in de tijd dat je zelf uren aan het klooien bent.

Vergelijk het maar met jouw business, Moppentapper. Ik kan gerust wel zelf een pc in elkaar bouwen als ik me er flink in zou verdiepen. Maar ik besteed dat veel liever uit aan een vakman zoals jij, zodat ik zeker weet dat ik kwaliteit én garantie heb. Dus ik kán het wel zelf, maar anderen kunnen het beter. Zo is dat ook met webdevelopers: als je door een professional een website laat maken, heb je kwaliteit én garantie dat het allemaal goed werkt.

Dus: als je er aanleg voor hebt, ga gerust je gang en maak je website zelf. Maar als je simpelweg niet zoveel hebt met internet en websites, maar toch voor jouw bedrijf of organisatie een goede website wilt hebben, investeer dan een paar honderd euro in een professionele webdeveloper en laat hem/haar jouw wensen vertalen naar een zeer effectieve website. Dat betaalt zich vanzelf terug, omdat het rendement van een goede website simpelweg veel hoger ligt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

sinds wanneer bouw ik PC's?
en het zal voor de gemiddelde ondernemer wel wat lastiger zijn om een website te maken dan voor mij.. dat is waar
t is maar net wat je met je site wil bereiken :P

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ach, dat was ikbenik natuurlijk :)! Maar jij had toch ook een bedrijfje in de IT-wereld, Moppentappers?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nee, k wil wel baan in IT doen.... maar voorlopig ben ik nog 15 ;)
Overigens doe ik wel voor school zaken regelen, problemen zoeken en helpen die op te lossen
t zijn er overigens een behoorlijk aantal

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Geoffrey »

In dat geval neem ik mijn pet voor je af, Moppentappers. Je komt op het forum (meestal) een stuk volwassener over dan je in werkelijkheid bent :).

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

bedankt ;)

RichardvD
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 18:54

Re: Een goede goedkope website?

Ongelezen bericht door RichardvD »

Dit bedrijf is voor mij helemaal onbekend.

Je hebt honderde van dit soort bedrijven met allemaal een andere prijs en kwaliteit klasse. Zoals hierboven al vermeld is je website is je visitekaartje en zorgt voor klanten. Ga dus niet meteen met de eerste in zee maar kijk goed rond.

Je kunt ook nog op forums een verzoek doen zoals www.tbforum.nl en www.sitedeals.nl.

Je mag ook contact met mij opnemen info @ firemultimedia . nl

Gesloten