goedheid schreef:@ Zehking
Wat??
Facebook verkoopt zomaar foto's aan andere (dubieuze) sites/bedrijven?
Ik zal als ik tijd heb even nagaan of dat echt zo is.. zal niet best zijn als het echt zo was. Heb de voorwaarden van Facebook ook nooit echt GOED doorgelezen moet ik zeggen. Zo'n lap tekst..
Wist wel dat ze voorwaarden onlangs hadden veranderd en dat veel mensen er mee genokt zijn.
Boycotten die grote (vaak arrogante) internetbedrijven!
Maar goed, beetje off topic.
Wat betalen/betaalden jullie dan voor ingekochte foto's als ik vragen mag?
Of weet je dat niet of wil je dat niet zeggen?
Ik vraag me af waarom je die info van je bedrijf allemaal hier op dit radarforum zet.
Is dat niet een beetje uit de school klappen?
Heb je geen geheimhouding ofzo moeten tekenen?
Ik heb dit forum wel ongeveer gelezen maar ook weer niet zo goed onthouden dat ik nog weet of je nu nog voor zo'n bedrijf werkt of al niet meer.
Gr.
Ik ben slechts 1 van de vele chatoperators die bij een centrale werken. Ik ben dus iemand die als 'vrouw' chat op die sites. Ik weet verder niet hoeveel geld er voor foto's wordt betaald, dat is aan de opdrachtgever van de centrales namelijk.
Echter weet ik wel dat er bedrijven zijn waar je profielenwebsites kan laten opzetten voor €250 waarbij je dan rond de 600 profielen krijgt.
Overigens weet ik niet of facebook dit doet, ik weet wel dat ze het zouden mogen met hun nieuwe gebruikersvoorwaarden.
Maar er zijn zat bedrijven die privé data verkopen, dus foto's zullen van overal en nergens opgekocht worden.
Ik heb verder geen geheimhoudingsplicht, dus ik kan hier vrij over praten met het idee om iedereen een kijkje vanaf de 'andere' kant te geven. Er zijn 2 regels bij ons bedrijf; Niet dategericht chatten en nooit je echte identiteit onthullen als je aan het chatten bent. Verder is alles geoorloofd.