LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Jolijn »

dan_4ever schreef:Goedenmiddag.

Het is wel een aanrader om met de persoon met tegaan die de shoot zelf heeft. Ook kun je daar beter contant betalen, want meestal is het pinapparaat stuk.
Hoop jullie tot nu even iets meer informatie heb gegeven.
Meestal is het pinapparaat stuk...... :roll: oh......

Meer informatie? Nou, 'k geloof dat we eigenlijk zitten te wachten op berichten over uitnodigingen voor audities enzo.

Eddy Broekaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2012 18:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Eddy Broekaart »

De naam is nu Vakfotografen Media BV, we zijn de laatste tijd onder druk gezet met aanmaningen en dreigingen mijn dochter voor de rechter te dagen. Ze dekken zich steeds beter in, benaderen nu alleen personen boven de achttien, nemen gesprekken op,sturen schriftelijke aanmaningen en per e-mail. Volgens mij hebben ze echter wel fouten gemaakt ik ga hier niet zeggen waar want dan kunnen ze dat weer aanpassen om nog meer mensen geld afhandig te maken. Ik vraag mij af wie hier achter zit(ten) en hoeveel mensen ze al "te pakken hebben gehad".

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eddy Broekaart schreef:De naam is nu Vakfotografen Media BV, we zijn de laatste tijd onder druk gezet met aanmaningen en dreigingen mijn dochter voor de rechter te dagen. Ze dekken zich steeds beter in, benaderen nu alleen personen boven de achttien, nemen gesprekken op,sturen schriftelijke aanmaningen en per e-mail. Volgens mij hebben ze echter wel fouten gemaakt ik ga hier niet zeggen waar want dan kunnen ze dat weer aanpassen om nog meer mensen geld afhandig te maken. Ik vraag mij af wie hier achter zit(ten) en hoeveel mensen ze al "te pakken hebben gehad".
Als ze gesprekken opnemen, hebben ze daar van te voren toestemming voor gevraagd, of anders dit aangegeven? Want anders is dat alsnog geen geldig bewijs....

immie1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2012 15:49

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door immie1965 »

Helaas zijn ze nu weer onder een andere naam terug namelijk VakFotografen Media B.V.
Zelfde handelswijzem, zelfde adres in Zwolle en noem het maar op.
Mijn dochter van 20, verstandelijk loopt ze achter en overziet ze dit soort praktijken niet, is ook benaderd een aantal weken geleden en ook zij heeft afgezegd nog voor de fotoshoot maar van de week lag er een aanmaning van 165 euro!!!!!!!!!!!
Ben nu aan het mailen met ze, een naam staat er niet onder, telefonisch word je afgebekt, voicelog geven ze niet af, terwijl ze dat wettelijk verplicht zijn.
Van mij krijgen ze geen cent, heb op internet genoeg verhalen gelezen, schakel mijn rechtsbijstand in en laat het voorkomen. Er bestaat college bescherming persoongegevens waarin staat dat ze verplicht zijn de voicelog af te geven. Dat ze dat niet doen moet toch rechtsgeldig zijn voor de rechter
en contracten aangaan met minder verstandelijke personen is ook niet rechtsgeldig.
Heb dit allemaal doorgemaild naar hun met IQ testen van mijn dochter
ben benieuwd hoe het gaat aflopen

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:Als ze gesprekken opnemen, hebben ze daar van te voren toestemming voor gevraagd, of anders dit aangegeven? Want anders is dat alsnog geen geldig bewijs....
Toch niet weer dit? Er is toch al zo vaak gezegd dat elke bewijsmiddel gebruikt mag worden in civiel recht. Ook zo'n opname zonder toestemming kent gewoon vrije bewijskracht, hetzelfde niveau als met toestemming. Zie bijvoorbeeld:
Hof 's-Gravenhage 23 maar 2010, LJN BM1155 schreef:Het hof overweegt het volgende. Indien sprake is van onrechtmatig verkregen bewijs, brengt dit nog niet automatisch mee dat dit in een civiele procedure als bewijsmiddel moet worden uitgesloten. Over de toelating van onrechtmatig verkregen bewijs in een civiele zaak dient steeds in concreto te worden beslist op grond van een belangenafweging tussen enerzijds het belang van de waarheidsvinding, en anderzijds de overige in het geding zijnde belangen waaronder de privacy. Het belang van de waarheidsvinding weegt hierbij zwaar.
immie1965 schreef:Ben nu aan het mailen met ze, een naam staat er niet onder, telefonisch word je afgebekt, voicelog geven ze niet af, terwijl ze dat wettelijk verplicht zijn.
Van mij krijgen ze geen cent, heb op internet genoeg verhalen gelezen, schakel mijn rechtsbijstand in en laat het voorkomen. Er bestaat college bescherming persoongegevens waarin staat dat ze verplicht zijn de voicelog af te geven.
Dat staat alleen wel los van de overeenkomst en is geen rechtens relevant verweer tegen betaling. Je komt hooguit in aanmerking voor schadevergoeding ex art. 49 Wbp, maar het lijkt me niet dat dat hier iets oplevert.
immie1965 schreef:Dat ze dat niet doen moet toch rechtsgeldig zijn voor de rechter
en contracten aangaan met minder verstandelijke personen is ook niet rechtsgeldig.
Heb dit allemaal doorgemaild naar hun met IQ testen van mijn dochter
ben benieuwd hoe het gaat aflopen
Personen met mentale retardatie kunnen gewoon een overeenkomst aangaan. Deze rechtshandeling is hooguit vernietigbaar (art. 3:34 BW), je moet je dus wel beroepen op vernietiging. Met 'rechtsgeldigheid' heeft dit allemaal niets te maken, er is gewoon een overeenkomst tot stand gekomen. Volgens tekst & commentaar over art. 3:34 BW, moet de 'gestoorde' (zo noemen ze dat daar zelf) bewijzen dat op het moment van de rechtshandeling zijn/haar geestelijke vermogens waren gestoord én dat de rechtshandeling nadelig was. Vooral dit laatste is bij een wederkerige overeenkomst misschien lastig: er wordt niet alleen iets door de gestoorde gedaan (betaling), maar hij/zij krijgt ook iets terug (de fotoshoot).

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ArneLH schreef:
Guardian72 schreef:Als ze gesprekken opnemen, hebben ze daar van te voren toestemming voor gevraagd, of anders dit aangegeven? Want anders is dat alsnog geen geldig bewijs....
Toch niet weer dit? Er is toch al zo vaak gezegd dat elke bewijsmiddel gebruikt mag worden in civiel recht. Ook zo'n opname zonder toestemming kent gewoon vrije bewijskracht, hetzelfde niveau als met toestemming. Zie bijvoorbeeld:
Hof 's-Gravenhage 23 maar 2010, LJN BM1155 schreef:Het hof overweegt het volgende. Indien sprake is van onrechtmatig verkregen bewijs, brengt dit nog niet automatisch mee dat dit in een civiele procedure als bewijsmiddel moet worden uitgesloten. Over de toelating van onrechtmatig verkregen bewijs in een civiele zaak dient steeds in concreto te worden beslist op grond van een belangenafweging tussen enerzijds het belang van de waarheidsvinding, en anderzijds de overige in het geding zijnde belangen waaronder de privacy. Het belang van de waarheidsvinding weegt hierbij zwaar.
Da`s dan mooi vervelend - aangezien sommige bedrijven ook knippen en plakken (aquisitiefraudeurs bijvoorbeeld) om een 'overeenkomst' aan te tonen.

Dus, in principe als een bedrijf belt - kan je beter direct ophangen - want ze kunnen domweg alles opnemen en gebruiken??

xxanoniemxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:32

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door xxanoniemxx »

Hallo,

Vanmiddag heb ik een mailtje ontvagen van 'Alex' die zogenaamd mensen mocht selecteren voor een fotoshoot. Ik was niet geïnteresseerd, maar kreeg snel weer een mailtje toen ik niet reageerde. Vervolgens heb informatie over vakfotografen.com opgezocht en kwam er achter dat dit oplichters zijn. Ik ontving het volgende mailtje:

Heeii ik ben [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Jij ziet er goed uit en je hebt een mooie uitstraling! Ik mag 5 mensen selecteren voor een PhotoShoot En bij deze heb ik jou geselecteerd om je te mogen opgeven voor de PhotoShoot! Je Word gelijk gekeurd door een Professioneel Team. als je dat leuk lijkt kan je je even aanmelden op: vakfotografen.com/aanmelding met je Code * Hoop snel wat te horen van je!(= [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Nadat ik antwoorde dat de reputatie van het bedrijf me niet erg aansprak vroeg hij of ik niet in de war was met Nationale Fotostudio. Beide namen opgezocht op de site van de Kamer van Koophandel en daar bleek dat dit hetzelfde KVK nummer is. Meneer bleef volhouden dat dit niet klopte.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hmm..
Die link (zelfs zonder code) gaat naar een pagina met als text

"Vul in en 'claim' jouw fotoshoot"

Nergens iets over kosten.

Als je dan wat invult..
Je MOET een mobiel nummer ingeven, en je MOET tenminste 1 foto insturen .. leve google images :mrgreen: kom je op een pagina met 'bedankt, we bekijken je foto en nemen contact op'
En weer niets over kosten.

Daarna - een knop met 'maak gratis een profiel aan op onlineauditie.com'.
Deze site is eigendom van 'mediaformats.net'
http://whois.domaintools.com/onlineauditie.com

op deze site teksten als 'Lorem ipsum dolor sit amet' - oftewel een nauwelijks ingevulde template site :|

Mediaformats heeft verder niet meer info dan de Domaintools link.
Wat wel een beetje 'eng' is, is de melding bij Domaintools: "MEDIAFORMATS" owns about39 other domains... via http://ipinmypants.com/ - en als zoekwoord onlineauditie.com vind je er 30 - de namen zeggen mij genoeg..

.. preying on naive teens anyone?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een aanvulling -
voor de techneuten onder ons: http://www.spamcop.net/sc?id=z543316481 ... 482bdf650z
De header en tracking van een mailtje van hun..

Men verzend via een buitenlandse host: ihnetworks.net

Met een alternatief mailadres en fictief profiel ben ik door hen uitgenodigd.
Gegevens ingegeven en gevraagd voor mailcontact...

Komt een (1) mailtje:


JE BENT HELAAS MOEILIJK OF NIET BEREIKBAAR…

Jij bent uit een groot aantal deelnemers geselecteerd voor een professionele studio fotoshoot. Een van onze planners en organisatoren heeft geprobeerd contact met jou op te nemen om je het leuke nieuws te vermelden en een afspraak te maken.

Bel ons zo snel mogelijk terug op het algemene telefoonnummer:

(+31) (0)38-8528***

En vraag naar:

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Je kan mij bereiken van 13:00 tot 22:00

Mailen mag ook!
Antwoord de mail dan even en vermeld je volgende gegevens:
Naam:
Achternaam:
Leeftijd:
Adres:
Postcode:
Plaatsnaam:
Telefoonnummer:
BELANGRIJK
Ben je jonger dan 18 jaar? Bel dan samen terug met een van je ouders/verzorgers.

IK HOOR VAN JE!
Vriendelijke groeten,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
VakFotografen Media BV
De Grootste VakFotografie Studio van Nederland

Vakfotografen Media is een MediaFormats Holding BV Company - Postbus 237, 8000 AE Zwolle | studio: Baileystraat 12, 8013 RV, Zwolle | Al onze tarieven zijn inclusief 19% B.T.W. Bankrelatie: StarStudio BV Rabobank te Zwolle rek.nr. 1499.21.020 IBAN : NL11 RABO 0149 9210 20 . BIC CODE : RABONL2U. Geregistreerd bij het handelsregister van de KVK te Zwolle onder nummer: 08196999 . BTW – nummer: NL.820769344B01
Ter info:
- men heeft GEEN eerder contact opgenomen, noch via telefoon, noch via mail.
- er word geen naam genoemd - is dus standaardmail.
- er worden details gevraagd die men al heeft... (Naam, Adres etc.)

Wel melding van tarieven (geen bedragen genoemd) maar met onjuist BTW percentage.

EN ook is men onderdeel van starstudio.. klinkt als starguide (zie elders op dit forum).

sylviabeets
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:23

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door sylviabeets »

is er ook iemand met ervaring met een grouponcode? fotoshoot is al betaald. visagie en hairstyling kan je bij boeken, maar dat doen we niet. Weet iemand waar we nog rekening mee moeten houden , zodat we niet in de ellende komen zoals hierboven beschreven is?

Alexxc
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2012 18:35

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Alexxc »

Ook ik ben medio november door ene '[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]' benaderd via een profielen site.
Na een aantal keren te hebben afgewimpeld had ie me toch zover dat ik er toch op in ging.
Het leek in eerste instantie gratis. Dus dacht ach wat kan het voor kwaad.

Na een aantal weken werd ik gebeld (eind november), en ze verpakten het zo mooi dat je er niet tegen in kon gaan. Ik heb de afspraak daarna 1x kunnen verzetten op 4 december.
Ik kreeg na die datum toe steeds meer onderbuik gevoel en op die dag zelf nog heb ik dit forum nog gevonden met al deze verhalen over hun.
Alleen dacht ik, als ik niet ga worden me die 150 euro in kosten gebracht en ben ik nog verder van huis.
Op het moment dat ik daar was gingen er bij nog meer alarm bellen rinkelen. Ik moest na een uur te hebben gewacht als overkop weg ivm een gebeurene op het thuis front.

Nu proberen ze me ivm verzuim van de afspraak nog die 150 euro in rekening te brengen.
De mail die zij toen stuurden was geschreven in een bepaalde toon, dat onder dreigen valt.
Heb daarop gereageerd dat ik van al hun diensten af zie en de toon van de mail me niet beviel.
Nu willen ze dus het geld innen via gerechtelijk wegen.

Hoe kan ik dit voorkomen of voorkomen dat dit uit de hand loopt en hun daarmee schaakmat kan zetten.

Zie hieronder het mail verkeer;

----------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Ik ben verbijsterd door uw reactie. Immers, onze algemene voorwaarden zijn
voldoende duidelijk omtrent het door onze organisatie gevoerde
verzuimbeleid.

U bent vertrokken uit de studio en u heeft het verschuldigde bedrag van uw
fotoshoot derhalve niet betaald op die dag.

Ik heb u vervolgens de uiterst soepele regeling voorgesteld, dat u een
nieuwe afspraak kon vastleggen binnen de uiterlijke termijn van 1 maand.

U wilt hiervan geen gebruik maken.

U bent derhalve verzuimkosten aan ons verschuldigd welke ik aan u zal
factureren.

Bij niet betalen van uw verzuimfactuur zal ik directe
invorderingsmaatregelen tegen u nemen.

Uw zaak zal ik dan direct doorspelen aan ons gerechtelijk incassobureau en
aan hen de opdracht verstrekken om u rechtens te vervolgen in kort geding.

De kosten van het rechtsgeding zal ik dan tevens ter zitting op u verhalen
en kunnen in dat geval oplopen tot een bedrag van ten minste 600,- euro.

Gezien uw reactie in uw vorige email verwacht ik dat ik adequate maatregelen
tegen u zal moeten nemen.

Houdt u er ernstig rekening mee, dat ik alle maatregelen zal nemen die
noodzakelijk zijn om u tot betaling te dwingen.

U bent gewaarschuwd !

VakFotografen Media BV

Incassozaken en Verzuim

--------------------------------------------------------------------------------

Verzonden: donderdag 6 december 2012 13:13
Aan: VakFotografen Media BV | Vakkundig, Betrouwbaar en Professioneel
FotoVakwerk
Onderwerp: Re: Verzuim Fotoshoot
Urgentie: Hoog

Beste,

De toon in deze email bevalt me niet, het was geen verzuim en ik ben
verschenen op de shoot.
Maar ivm familie omstandigheden moest ik hals overkop terug naar Enschede.
Omstandigheden die me momenteel in geheel beslag nemen.
En de toon van deze email doet me denk dat er meer speelt dan slechts een
shoot.

Ik zie hierbij ook geheel af van jullie diensten.
Mochten jullie stappen ondernemen zal ik deze ook nemen.
Want ik heb geen gebruik gemaakt van jullie diensten en zal dit ook niet in
de toekomst doen.

------------------------------------------------------------
Op 6 dec. 2012, om 12:21 heeft "VakFotografen Media BV | Vakkundig,
Betrouwbaar en Professioneel FotoVakwerk" <[email protected]>
het volgende geschreven:

Zwolle, 6-12-2012

Betreft: Ingebrekestelling - U hebt uw afspraak verzuimd

Geachte heer/mevrouw

U bent op 04-12-2012 niet verschenen op de afspraak voor de fotoshoot.

NIEUWE AFSPRAAK MAKEN

Wij geven u bij wijze van uitzondering eenmalig de kans om uiterlijk binnen
3 dagen na ontvangst van dit bericht een nieuwe afspraak te maken. U
voorkomt daarmee dat u uw verzuim moet betalen.

De met u gemaakte afspraak werd rechtsgeldig met u vastgelegd. Hiervan werd
met uw toestemming een bandopname (voicelog) opgenomen, waarin tevens de
overeenkomst voor de afspraak door u telefonisch mondeling is bevestigd.
Onze medewerker heeft u tevens uitdrukkelijk gewaarschuwd dat verzuim van de
gemaakte afspraak in alle gevallen in rekening wordt gebracht. U heeft
hierop hoorbaar gereageerd, dat u hiervan op de hoogte bent en dat u dit
begrijpt. VakFotografen Media BV behoudt zich nu het recht voor, deze opname
als juridisch bewijsmateriaal te gebruiken van de met u overeengekomen
afspraak. Volgens onze voorwaarden kunnen wij u wegens verzuim de kosten in
rekening brengen. Tevens werd aan u een schriftelijke bevestiging van de
gemaakte afspraak zowel per post als per e-mail verzonden. Het is daarom
uitgesloten dat de bevestiging van de gemaakte afspraak u niet heeft
bereikt.

Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat wij nu met de kosten van uw verzuim
blijven zitten. Immers de voor u ingeplande fotograaf, visagiste en
hairstyliste moeten wel door ons worden betaald.

U WILT EEN NIEUWE AFSPRAAK MAKEN ?

Wij geven u bij wijze van uitzondering eenmalig de kans om een nieuwe
afspraak te maken. Stuur ons dan binnen uiterlijk 3 dagen na de ontvangst
van dit bericht een nieuwe datum waarop u wel kunt langskomen. U voorkomt
daarmee uw verzuimfactuur en u betaalt alleen 25 euro verzetkosten extra.
Maak daarom gebruik van deze uiterst soepele regeling. Uw nieuwe afspraak
moet dan wel plaatsvinden binnen de termijn van 1 maand. Wanneer u geen
nieuwe afspraak met ons vastlegt, dan brengen wij uw verzuim in rekening.

U STUURT ONS GEEN NIEUWE DATUM VOOR DE AFSPRAAK

Dan ontvangt u binnenkort de factuur wegens uw verzuim, deze dient u te
betalen binnen de betaaltermijn van 14 dagen.Bij niet voldoen aan uw
betalingsverplichting wordt in alle gevallen voor de rechtbank te Zwolle
geprocedeerd. Zorg dus dat u op tijd betaalt of maak een nieuwe afspraak. U
hoeft in dat geval uw verzuimfactuur niet te betalen.

VOORKOM UW FACTUUR

Beantwoord deze e-mail en stel ons een nieuwe datum voor, waarop u uw
afspraak wel kunt nakomen. Uw verzuimfactuur wordt na het laten maken van uw
fotoshoot dan niet in rekening gebracht. Maak daarom gebruik van deze
uiterst soepele verzuimregeling.

REAGEER NU BINNEN UITERLIJK 3 DAGEN OP DIT BERICHT EN MAIL ONS DE NIEUWE
DATUM VOOR UW AFSPRAAK. U VOORKOMT DAARMEE DAT WIJ UW VERZUIM ALSNOG IN
REKENING MOETEN BRENGEN.

VakFotografen Media BV

De Grootste VakFotografie Studio van Nederland

Reageer nu binnen 3 dagen en voorkom daarmee uw verzuimfactuur

BELLEN IS SNELLER : 038 - 8528770

Vakfotografen Media is een MediaFormats Holding BV Company - Postbus 237,
8000 AE Zwolle | studio: Baileystraat 12, 8013 RV, Zwolle | Al onze tarieven
zijn inclusief 19% B.T.W. Bankrelatie: StarStudio BV INGBank te Zwolle
rek.nr. 69.58.128 IBAN : NL05INGB0006958128 . BIC CODE : INGBNL2A.
Geregistreerd bij het handelsregister van de KVK te Zwolle onder nummer:
08196999 . BTW - nummer: NL.820769344B01

sjoukje32
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2012 19:15

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door sjoukje32 »

ook ik heb hetzelfde meegemaakt met hun.
Ook benaderd door iemand op een website.
Ik dacht ook leuk ik ga er op in.
tweede keer verzuim kreeg ik een bericht via email dat ik moest betalen 165 euro
Ook mail verkeer gehad en uiteindelijk zelfs te maken gehad met een incassobureau.
Meerdere keren fotosessie.com aan de lijn gehad ze hadden een andere directeur en hadden een andere naam.
Uiteindelijk ben ik eronderuit gekomen en heb ik geen geld te hoeven betalen.
als een modellenbureau je wil hoef je nooit te betalen voor een fotosessie.
Ze hadden me ook gewoon opgenomen zonder dat dit van te voren te hebben gezegd.
Wij hadden meerdere journalistieken gevonden op het internet waarin ze mensen erin flashen en geldhandig maken.
NOOIT BETALEN OOK NIET ALS EEN INCASSO JE VERTELD DAT JE MOET BETALEN.
ik trap er in elk geval nooit meer in!

MissEtamgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2012 19:48

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MissEtamgirl »

Het advies hioerboven is volgens mij toch niet zo slim. Dit is mun verhaal : Ik was niet op de afspraak geweest omdat ik niet geld genoeg had. Dus ik dacht ze dreijgen alleen maar met die rekening van hun.
Dus ik moes toen betalen maar ik deed het niet. En niemand kon mij ook geld lenen.
Toen kwam het voor de rechter maar ik was niet daarnaar toe gegaan want ik had die dag school.
De rechter had hun gelijkgegeven en gezegd dat ik alles moest betalen. ik moest ook alle kosten van die rechtsaak betalen van de rechter, intotaal had me dat toen meer dan 800 euries gekost ! Dus ja, ik zou wel betalen als ik jou was en niet wachten zoals ik dee, want dan kost het je veel meer, zo is het tenminste bij mij gegaan.
Moet ook wel eerlijk seggen dat ik het ook niet eerlijk had gedaan want had gezegd dat me vader in het ziekenhuis lach. Dus die leugen had me ook wel veel geld gekost.

sjoukje32
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2012 19:15

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door sjoukje32 »

hoezo niet slim?
Ik heb gewoon met het incasso contact gehad en zij met fotosessie.com
Ze hebben zelf gezegd tegen het incassobureau dat we niks meer hoefde te betalen omdat ik netjes mijn afspraak heb afgezegd!
We zijn nu 2 jaar verder en ik heb nooit meer wat van hun of het incasso vernomen.
Ik heb gewoon een duidelijke mail verzonden.
Zij willen gewoon geld trekken en mensen erin luizen!

Art4Future-Tattoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2013 16:59

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Art4Future-Tattoos »

:twisted: Ik heb een shoot voor ze gedaan en heb mijn foto´s met heel veel moeite gekregen daar is wel wat verbaal geweld aan te pas moeten komen. Nu zou ik 25 januari weer een shoot hebben maar ik ga niet met een stel oplichters in zee!! Ze kunnen me heel veel vertellen, maar ik kan jullie vertellen dat ze geen poot hebben om op te staan om mijn tijdens verzuim 250 euro uit de zak te kloppen. 1. Hun zijn bij mij nalatig geweest in hun eigen contract. 2. hun kvk nummer klopt niet zoals op het contract word vermeld. 3. mijn foto´s zouden worden bijgewerkt dat is niet gebeurt. 4. na alles wat er over VAKFOTOGRAFEN BV op internet staat zou ik toch wel heel gek zijn om nog enige samewerking met hun te verrichten. Ook raad ik andere mensen af om met dit bedrijf in zee te gaan ze kunnen de schijn van grootste foto studio van nederland erg goed op houden. Ik zou professionele visagie krijgen nou er word een kwast met poeder door je gezicht gehaalt en dat is het ik was blij dat ik mijn haren had gedaan want denk maar niet dat er een kam bij aan te pas komt. Ze zeggen tegen iedereen dat je wel iets hebt zodat jij denkt wow ik heb het in me maar onder tussen gaat het er alleen maar om dat jij een nieuwe afspraak met ze maakt zodat ze weer wat foto´s kunnen maken ook zullen ze de mensen die met je mee zijn vragen of zij ook geen intressen hebben in een shoot. Hun GROOTSTE FOTOSTUDIO is een loots op het industrieterrein van Zwolle nu denk je loots ja loots verwacht niet als je der als in trapt dat je in een gezellige warme studio terecht komt want dan kom je mooi bescheten uit het is er stervens koud en der is 1 fotograaf die daar de boel schiet. Ontbinding van je afspraak blijf ze bellen mailen ik zou het bijna stalken gaan noemen maar zo moet het wel anders laten ze je mooi 250 betalen. Ik raad iedereen aan die met deze oplichters in aanraking komen ga niet met ze in zee vermijd elke vorm van contact DIT ZIJN OPLICHTERS :twisted:

mosje1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:49

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door mosje1964 »

Vanavond kreeg mijn nichtje een telefoontje van een zekere [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Vakfotografie Media B.V.
Ze werd de hemel ingeprezen en kon deelnemen aan een fotoshoot, ze moest dan wel zelf 125 euro afrekenen.In het telefoongesprek werd ze verleid om een afspraak te maken.Omdat het voor een jonge meid als muziek in de oren klonk,heeft ze een afspraak gemaakt op 6-2-2013 om 17.00.
Zelf ben ik blij dat ik eens gegoogeld heb en ze al vrij snel tegen kwam op dit forum.
Heb dus na alle info gelezen te hebben meteen naar hun rechtstreekse nummer gebeld,mijn nichtje bleek dus door deze [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gebeld te zijn want er waren er twee die dienst hadden vanavond en dat waren dus bovenstaande en ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].Ik heb hun per direct geconfronteerd met mijn bevindingen,hij veweerde zich met de opmerking dat wat er op internet vermeldt staat verkeerde info is.Nou ja,ik ben toen even mijn info gaan toelichten,en het gesprek duurde niet zo lang meer.Ik heb deze [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vriendelijk verzocht deze afspraak te annuleren.Milan had nog niets op mail verzonden en ook niet per post verwerkt.[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zou deze afspraak dan ook meteen verwijderen,en ook geen bevestiging meer sturen per mail en ook niet per post.
Dit soort praktijken moeten gestopt worden.
Ben alle mensen op dit forum dankbaar dat ze hun info hier gedeeld hebben,vandaar dat ik even vermeld hoe ik hier op gereageerd heb.
Zouden ze toch het lef hebben om nog kontakt met mijn nichtje op te nemen,dan laat ik dit nog hier op dit forum weten.

Daantjuh1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 15:05

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Daantjuh1 »

Ook ik ben benaderd door dit bedrijf. Telefonisch contact gehad en ze hebben mij een mail gestuurd met de voorwaarden.
Laat nou het geval zijn dat ik tijdens dit telefoongesprek duidelijk heb gezegd dat ik een ongeluk heb gehad en misschien niet helemaal zou herstellen. Ze hebben voor 2 maanden later een afspraak gepland. Ik heb netjes 2 weken van te voren hun laten weten dat ik niet hersteld ben en dat dit ook niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren. En ja ze begonnen te mailen met hun voorwaarden, incasso traject etc etc. Dus nu willen ze dat ik; of in de rolstoel een fotoshoot ga doen of €125,- ga betalen. Ik heb samen met mijn advocaat besloten dit allemaal maar voor te laten komen. Ik zal zodra ik meer weet jullie op de hoogte stellen. Ik vind het triest dat een bedrijf zo aan zijn geld moet komen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Daantjuh1 schreef:Ook ik ben benaderd door dit bedrijf. Telefonisch contact gehad en ze hebben mij een mail gestuurd met de voorwaarden.
Laat nou het geval zijn dat ik tijdens dit telefoongesprek duidelijk heb gezegd dat ik een ongeluk heb gehad en misschien niet helemaal zou herstellen. Ze hebben voor 2 maanden later een afspraak gepland. Ik heb netjes 2 weken van te voren hun laten weten dat ik niet hersteld ben en dat dit ook niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren. En ja ze begonnen te mailen met hun voorwaarden, incasso traject etc etc. Dus nu willen ze dat ik; of in de rolstoel een fotoshoot ga doen of €125,- ga betalen. Ik heb samen met mijn advocaat besloten dit allemaal maar voor te laten komen. Ik zal zodra ik meer weet jullie op de hoogte stellen. Ik vind het triest dat een bedrijf zo aan zijn geld moet komen.
Dan zou ik beginnen met het gesprek maar eens op te vragen.
Als je het daar al duidelijk hebt aangegeven - lijkt me dat dit "bedrijf" geen poot heeft om op te staan.

wobje
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2010 22:58

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door wobje »

Mij hebben ze vandaag ook benaderd via gay.nl met het onderstaande bericht;
========================================
Heey jij hebt echt een mooie look en een mooi gezicht !

Je bent zeker wel geschikt voor een fotoshoot.

Jouw Vipcode is : B3705

Ik vind echt dat jij je even aan moet melden op : vakfotografen.com/aanmelding
en vul jouw eigen persoonlijke vipcode in op de website.

Wij doen trouwens ook Media en TV Producties.

Wel aanmelden he !

Groetjes,

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
===================================

Ik heb gelijk teruggestuurd dat ze oplichters zijn en melding bij gay.nl gemaakt. Op facebook heb ik ook melding gemaakt dat dit een oplichter is. Hopelijk worden ze snel aangepakt.

Vasil
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2013 22:51

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Vasil »

Hey Guys!

I have same problem like you do. I get also invitation for photoshoot and but i didnt go there. Now they sending me emails and letters that I have to pay 155€ otherwise they will legally enforceable and they arguments by voice log where I reportedly agree with their conditions but I dont. They even dont warn me that our call can be recorded...so what I have to do? should i pay them or I can let it go? could they really legally enforceable from me? please let me know. thanks

Gesloten