Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Artikel op de site: https://radar.avrotros.nl/artikel/ai-kl ... oral-61301
Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen)
Doe ik de aftrap:
Wij haken af op een chatbot
- omdat die alleen simpele taal begrijpt
- omdat het waanzinnig veel tijd kost
- omdat het bloeddrukverhogend werkt
Meer ergernis dan plezier van
Onze oplossing: geen klantenservice gebruiken, direct de vervolgstap. Naar de concurrent / nooit meer iets bestellen, contract direct opzeggen (moet je 'ns zien hoe snel je door een persoon met hart en longen wordt gebeld), artikel retourneren, in elk geval doen wij nul moeite meer voor zo'n bedrijf.
Ervaringen gevraagd (dus geen discussie, gewoon je eigen ervaring delen)
Doe ik de aftrap:
Wij haken af op een chatbot
- omdat die alleen simpele taal begrijpt
- omdat het waanzinnig veel tijd kost
- omdat het bloeddrukverhogend werkt
Meer ergernis dan plezier van
Onze oplossing: geen klantenservice gebruiken, direct de vervolgstap. Naar de concurrent / nooit meer iets bestellen, contract direct opzeggen (moet je 'ns zien hoe snel je door een persoon met hart en longen wordt gebeld), artikel retourneren, in elk geval doen wij nul moeite meer voor zo'n bedrijf.
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Het eerste en enige wat ik aan een chat bod vraag, verbind mij door met een medewerker.
-
- Berichten: 32939
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Mijn ervaring is (niet verrassend) dat er goede en slechte chatbots zijn. Ook met AI-chatbots is dat uiteraard het geval.
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Mijn ervaring is vooral dat ze meestal de vraagstelling niet lijken te begrijpen als het moeilijkere vragen zijn. Als je iets vraagt waar ze voor getraind zijn, dan gaat het prima, maar juist als je weet hoe die dingen getraind worden en daar de vraagstelling op aanpast, zodat je niet eerst 12 berichtjes heen en weer zit te sturen waarbij je niet tot de kern komt, dan gaat het vaak mis en kun je uiteindelijk het beste gewoon bellen.
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Jablan als onze nieuwe Moderator.
Het enig leuk aan zo'n chat is om te kijken hoe er geantwoord wordt op wat kekke vragen, soms zeer verrassend. Verder heb je er niets aan, hang op, klik weg.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Jullie zijn al net zo knullig als veel AI-klantenservices. Aan het einde van het artikel staat "[i]Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site![/i]", maar daar is geen link naartoe. Ik word op jullie website van het kastje naar de muur gestuurd. Na lang zoeken kom ik hier, hè, hè. Bij bedrijven met slecht werkende klantenservice koop ik niet meer; zal ze leren. Wat is een BBCode? Die heb ik maar uitgezet,
kuklos
vindt dit leuk
Re: Heb jij ervaringen met AI-klantenservice? Laat het ons weten op de Radar-site!
Mits goed geimplementeerd werkt het prima, en sneller dan wachten op een medewerker. Let wel, de "oude" chatbots is geen AI klantenservice. Die volgen slechts een vast vragenlijstje uit op basis van keywords in de vraag. Een goed AI LLM model begrijpt een menselijke vraag veel beter).
Bij mij op het werk gebruikt de interne supportorganisatie steeds meer LLM tools om medewerkers te helpen. Ook zoeken in productdocumentatie gaat steeds meer via LLM. Dat scheelt enorm veel tijd.
Bij mij op het werk gebruikt de interne supportorganisatie steeds meer LLM tools om medewerkers te helpen. Ook zoeken in productdocumentatie gaat steeds meer via LLM. Dat scheelt enorm veel tijd.