LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP printer gekocht bij Dixon

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ciske

Re: HP printer gekocht bij Dixon

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:
Kijk, als iemand vindt dat die opgelicht is maar dat niet is, is het zeer gevaarlijk om die winkelier door het slijk te halen. Die winkelier is dan gerechtigd om die persoon aan te klagen voor smaad en laster.

en waarom doet de winkelier dat dan niet?

.
Ik vind het best dat iemand zijn mening en ervaring geeft, maar laat de woorden oplichting en dat soort dingen dan achterwege.
wat voor titel geef jij er dan aan?

ciske

stofzuigertje schreef:
Dus koop bij een echte vakman als bijvoorbeeld BBCS maar ik mag helaas geen adres van hem noemen...
:lol: effe googelen en je vindt het :lol:

maar gezien de prijzen bij BBCS koop ik liever ergens anders.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
stofzuigertje schreef:
Dus koop bij een echte vakman als bijvoorbeeld BBCS maar ik mag helaas geen adres van hem noemen...
:lol: effe googelen en je vindt het :lol:

maar gezien de prijzen bij BBCS koop ik liever ergens anders.
Als de concurrenten dan met hun verkoopprijs via grijze import €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten, is dat oneerlijke concurrentie. Dan ben ik niet te duur, maar die concurrenten veel te goedkoop.
De overheid heeft dat strafbaar gesteld, maar doet er niets aan omdat de laagste prijs in hun ogen nu eenmaal beter is voor de consument, waardoor de kleine zelfstandige gewoon kapot wordt geconcurreerd door oneerlijke concurrentie.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik verwacht dat Marcel weigerde bepaalde merken en/of modellen te verkopen omdat ze erg bekend zijn in de werkplaats....

Dus soms is de meerprijs beter, vooral dingen die vaker stuk gaan en kwetsbaar zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ciske schreef:@Alfatrion ,ik zeg niet dat BBCS in alles gelijk heeft, ik heb alleen moeite met het feit dat iemand voor leugenaar uitgemaakt wordt.
Ik vind dat bij een dergelijke kwalificatie terughoudendheid moet worden betracht. Liegen is het vertellen van iets waarvan je weet dat dit waar is. Ook het verzwijgend van iets kan daar naar omstandigheden onder vallen. Als alles tot in den treurnis onderbouwd, en daarbij is gebruik gemaakt van uitleg van de wetgever, juristen (zelfs hoogleraar) en rechtsuitspraken, wat blijft er dan nog over dan dat iemand eigenlijk wel beter weet?
BBCS schreef:Kijk, als iemand vindt dat die opgelicht is maar dat niet is, is het zeer gevaarlijk om die winkelier door het slijk te halen. Die winkelier is dan gerechtigd om die persoon aan te klagen voor smaad en laster.
Smaad en laster zijn misdrijven, dus de winkel is niet gerechtigd om hiervoor burgers aan te klagen. Het OM zal vrijwel nooit iemand vervolgen voor laster.

Civiel rechterlijk is hier ook weinig tegen te doen.
http://blog.iusmentis.com/2009/09/15/tr ... e-schonen/

ciske

BBCS schreef:

Als de concurrenten dan met hun verkoopprijs via grijze import €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten, is dat oneerlijke concurrentie. Dan ben ik niet te duur, maar die concurrenten veel te goedkoop.
klopt ben ik met je eens.

De overheid heeft dat strafbaar gesteld, maar doet er niets aan omdat de laagste prijs in hun ogen nu eenmaal beter is voor de consument, waardoor de kleine zelfstandige gewoon kapot wordt geconcurreerd door oneerlijke concurrentie.
als jij een goede service hebt dan loopt dat niet zo'n vaart , zie mijn post hierboven over Dixon , die valt sowieso weg.

Arie_O

Ongelezen bericht door Arie_O »

RADAR, is het misschien mogelijk om dit WELLIS / NIETES spelletje te stoppen.
Dit slaat nergens op.
Garantie is alleen garantie welke afgesproken is met de verkoper, en als er geen verlengde garantie termijn is gekocht, dan is er geen recht van spreken.
Zeker niet als een vervangende artikel goedkoper is als reparatie.

Gr. Arie :?

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

ciske

BBCS schreef: waardoor de kleine zelfstandige gewoon kapot wordt geconcurreerd door oneerlijke concurrentie.
:lol: Je moet er natuurlijk wel voor blijven zorgen dat je link werkt :lol:

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:Liegen is het vertellen van iets waarvan je weet dat dit waar is. Ook het verzwijgend van iets kan daar naar omstandigheden onder vallen. Als alles tot in den treurnis onderbouwd, en daarbij is gebruik gemaakt van uitleg van de wetgever, juristen (zelfs hoogleraar) en rechtsuitspraken, wat blijft er dan nog over dan dat iemand eigenlijk wel beter weet?
Als een rechter aangeeft dat van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, duurzaamheid en levensduur mag verwachten als van de duurste Makita of DeWalt, dan deugd die rechter niet, omdat die pas onzin aan het verkondigen is.

Het is echt onzin dat je van een productsoort precies de dezelfde kwaliteit, duurzaamheid en levensduur mag verwachten, ongeacht merk, aanschafprijs, type en wat nog meer.
Dan komen die levensduur tabellen om de hoek kijken.

Geeft HP bijvoorbeeld aan dat een inktjetprinter zonder problemen 5 jaar mee behoort te gaan?

Nee?

Waarom verkondigen die consumentenorganisaties dat dan?

In het algemeen is het zo dat de fabrikanten garant staan voor de goede werking gedurende de garantieperiode. Die garantieperiode is er niet voor niets.

Als een rechter aangeeft dat een harde schijf zonder problemen 5 jaar mee moet gaan, kan de winkelier daar nooit of te nimmer gehoor aan geven. Immers kan de winkelier nooit de keiharde garantie geven dat die harde schijf binnen 5 jaar niet zal crashen.

Het probleem is dat die organisaties aangeven dat een computerproduct 5 jaar probleemloos mee moet gaan. Dus zegt men, moet de winkelier de garantie geven dat het product 5 jaar probleemloos mee moet gaan, dus gedurende die periode niet kapot zal gaan.

Het spijt me, maar ik verdom het als ondernemer de consument de garantie te geven dat een computerproduct 5 jaar probleemloos mee zal gaan, dit omdat ik dat niet kan. En als het ik het niet kan, dan doe ik het ook niet. Al gaat de hoogste rechter mij dat verplichten.
Zou ik daar gehoor aan geven, dan misleid ik juist de consumenten. Omdat ik dan iets beloof waar ik nooit of te nimmer voor in kan staan en wat ik nooit of te nimmer dat kan garanderen.

Nu duidelijk waarom ik die rechters en wie dan ook tegenspreek?

Gebruik je praktische verstand, en ga niet alleen af op de theoretische regeltjes.

Het is bekend dat de winkelieren die regeltjes die de consumentenorganisaties verkondigen nooit of te nimmer in de praktijk kunnen uitvoeren. Dan moet men ook niet de winkelier die regeltjes verplichten om uit te voeren, terwijl men weet dat die regeltjes niet uit te voeren zijn.

En dat probeer ik steeds een aantal gasten hier aan het verstand te brengen.

Kijk ook eens in de volgende uitspraak:

http://jure.nl/bp1634

Met betrekking tot de duurzaamheid van het product is het een feit van algemene bekendheid dat een cv-ketel bedoeld is om gedurende een lange periode te functioneren. Ten aanzien van de periode moet op grond van algemene ervaringsregels er van worden uitgegaan dat een gemiddelde cv-ketel een levensduur heeft van ongeveer 15 jaar. Dat van cv-ketels verwacht mag worden dat zij gedurende lange tijd functioneren blijkt ook uit het feit dat door fabrikanten een langdurige garantie wordt verstrekt. In het geval van Bosch wordt op het gehele toestel 2 jaar garantie gegeven en wordt er op de warmtewisselaar van hettoestel 10 jaar garantie verstrekt. Dat ter zake cv-ketels een algemene geaccepteerde garantietermijn van twee jaar heeft te gelden is door [A] wel gesteld, maar deze stelling is door haar niet nader onderbouwd. Dit had wel van haar verwacht mogen worden nu uit de door [A] als productie 1 bij conclusie van repliek in het geding gebrachte offerte blijkt dat ATAG op haar cv-ketel 5 jaar garantie geeft.
Hoe krommer wil je het hebben?

Omdat Atag 5 jaar garantie geeft en Bosch 2 jaar garantie, mag de koper van een Bosch toch uitgaan van 5 jaar garantie?????

Dus van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma mag precies hetzelfde verwacht worden als van de duurste Makita of DeWalt?

Sorry, dat gaat er bij mij niet in.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Omdat Atag 5 jaar garantie geeft en Bosch 2 jaar garantie, mag de koper van een Bosch toch uitgaan van 5 jaar garantie?????
Nee, dat staat er niet. Je hebt het niet begrepen. Wettelijke rechten zijn nu eenmaal iets anders dan een (fabrieks)garantie.
Bovendien 'vergeet' je 'gemakshalve' dit stukje uit die uitspraak te quoten:
5.5. Door is aangevoerd, en deze stelling is door [A] niet weersproken, dat [A] heeft aangegeven dat deze cv-ketel lang mee zou gaan. In de door overgelegde brochure van de fabrikant van de cv-ketel staat vermeld: "Door het gebruik van duurzame materialen en technieken gaan de HR-ketels van Bosch lang mee. Probleemloos. Weer zo'n voordeel van het wereldmerk Bosch!"
Kwam je zeker niet goed uit...

BBCS
Contacteer:

WillemV schreef:
BBCS schreef:Omdat Atag 5 jaar garantie geeft en Bosch 2 jaar garantie, mag de koper van een Bosch toch uitgaan van 5 jaar garantie?????
Nee, dat staat er niet. Je hebt het niet begrepen. Wettelijke rechten zijn nu eenmaal iets anders dan een (fabrieks)garantie.
Dan heb jij er niets van begrepen.
Als tegen de consument gezegd wordt dat de consument gedurende de gemiddelde levensduur recht op kosteloze reparatie of vervanging heeft en dat het product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos moet functioneren en dat het product gedurende die periode niet kapot behoort te gaan, wordt daarmee de winkelier verplicht om gedurende die periode kosteloze reparatie of vervanging uit te voeren en garant te staan voor de goede werking.
WillemV schreef: Bovendien 'vergeet' je 'gemakshalve' dit stukje uit die uitspraak te quoten:
5.5. Door is aangevoerd, en deze stelling is door [A] niet weersproken, dat [A] heeft aangegeven dat deze cv-ketel lang mee zou gaan. In de door overgelegde brochure van de fabrikant van de cv-ketel staat vermeld: "Door het gebruik van duurzame materialen en technieken gaan de HR-ketels van Bosch lang mee. Probleemloos. Weer zo'n voordeel van het wereldmerk Bosch!"

Als je goed leest is het algemeen geaccepteerd dat Bosch 2 jaar garantie geeft.
In dit geval moet de verkopende partij geen kosteloze reparatie of vervanging uitvoeren, maar moet Bosch dat doen.

alfatrion

Nee, de rechter geeft hier aan dat een koper van een gemiddelde cv-ketel mag verwachten dat deze ongeveer 15 jaar meegaat. Tussen de regels kun je hier door lezen dat deze cv-ketel op grond van art. 7:17 BW (aard van de zaak) dezelfde kwaliteit bieden als andere (vergelijkbare) cv-ketels.

De stelling van de verkoper dat een algemene geaccepteerde garantietermijn voor dergelijke cv-ketels twee jaar, wordt verworpen omdat de verkoper dat niet gemotiveerd heeft. De verkoper had dit moeten motiveren omdat de koper deze stelling gemotiveerd betwist heeft door er op te wijzen dat ATAG vijf jaar geeft. Het gevolg is dat de rechter de garantie van vijf jaar als argument kan gebruiken voor de (gemiddelde) levensduur van 15 jaar.

BBCS
Contacteer:

De technische levensduur is die periode waarin een product gemiddeld meegaat inclusief reparaties en niet exclusief reparaties.

Na die technische levensduur is niet meer zinvol om het product te repareren, omdat het product dan helemaal op is.

Dat die rechter zegt dat die ketel zonder problemen 15 jaar mee moet gaan, slaat dus in de praktijk totaal nergens op.

Het valt mij op dat in veel uitspraken de rechter teveel naar de positie kijkt van de consument en veel te veel de theoretische bril op heeft.

Ik ben iemand van de praktijk en ik zie gewoon het verschil van de theoretische gedachtegang van veel rechters en de praktijk zoals die is.

Daarom verwerp ik ook die uitspraken.

Ook de uitspraak van die gemiddelde levensduur van die rechter gaat er bij mij niet in. Dit omdat zoals hij het uitlegt van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies hetzelfde verwacht mag worden als van de duurste Makita of DeWalt, en dat van een Fiat precies hetzelfde verwacht mag worden als van een Mercedes.
Dat is pas echt een leugen en misleiding.

BBCS
Contacteer:

De verkoper had dit moeten motiveren omdat de koper deze stelling gemotiveerd betwist heeft door er op te wijzen dat ATAG vijf jaar geeft. Het gevolg is dat de rechter de garantie van vijf jaar als argument kan gebruiken voor de (gemiddelde) levensduur van 15 jaar.
Als HP 1 jaar garantie op de printers geeft en bijvoorbeeld Canon geeft 3 jaar garantie, mag niet zomaar worden aangenomen dat voor HP ook 3 jaar garantie zou moeten gelden.
HP is geen Canon!

En Bosch is geen Atag.

alfatrion

De rechter erkent dat de garantie hier twee jaar was, maar geeft daar over aan:
5.3. De kantonrechter merkt allereerst op dat [A] met haar stelling, dat de garantietermijn van 2 jaar was verstreken, miskent dat de wettelijke rechten van een consumentkoper in geval van de koop van een non-conforme zaak niet worden bepaald door een 'blokgarantie' als de onderhavige en dat de rechten van de consument niet ophouden na het verstrijken van de garantietermijn.
BBCS schreef:Ook de uitspraak van die gemiddelde levensduur van die rechter gaat er bij mij niet in. Dit omdat zoals hij het uitlegt van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies hetzelfde verwacht mag worden als van de duurste Makita of DeWalt, en dat van een Fiat precies hetzelfde verwacht mag worden als van een Mercedes.
De centrale vraag hier is of de koper hier recht heeft op kosteloos herstel. Nu deze machine na twee-en-halve jaar defect is geraakt is het een academische discussie of deze machine 15, 20 of 25 jaar had moeten meegaan.

BBCS
Contacteer:

De centrale vraag hier is of de koper hier recht heeft op kosteloos herstel. Nu deze machine na twee-en-halve jaar defect is geraakt is het een academische discussie of deze machine 15, 20 of 25 jaar had moeten meegaan.
De vraag is dan of de verkopende partij gedurende 15, 20 of 25 jaar probleemloze werking had moeten garanderen.

Het punt: als de consument een bepaald recht wordt toegekend (dat die ketel 15 jaar probleemloos mee moet gaan) heeft als gevolg dat de verkopende partij 15 jaar garantie moet geven.

En als jij zegt dat de winkelier geen 15 jaar garantie hoeft te geven, kan tegen de consument niet worden gezegd dat hij 15 jaar recht heeft op een probleemloze product.

Laat de wetgever gewoon tegen de fabrikanten zeggen dat zij garantie moeten geven welke gelijk is aan de gemiddelde levensduur. Dan alleen is het probleem opgelost.
En zolang dat dat niet gebeurd, gaan de winkelieren echt geen kosteloze reparatie of vervanging uitvoeren gedurende de gemiddelde levensduur.

Trouwens wordt er weer steeds gesproken over 1 gemiddelde levensduur voor één productsoort. Ik word daar echt niet goed van.
Dat kan niet en dat zal ook nooit kunnen.
Zie klik voor mijn uitleg hierover.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:
WillemV schreef: Bovendien 'vergeet' je 'gemakshalve' dit stukje uit die uitspraak te quoten:
5.5. Door [ b] is aangevoerd, en deze stelling is door [A] niet weersproken, dat [A] heeft aangegeven dat deze cv-ketel lang mee zou gaan. In de door [ b] overgelegde brochure van de fabrikant van de cv-ketel staat vermeld: "Door het gebruik van duurzame materialen en technieken gaan de HR-ketels van Bosch lang mee. Probleemloos. Weer zo'n voordeel van het wereldmerk Bosch!"
Als je goed leest is het algemeen geaccepteerd dat Bosch 2 jaar garantie geeft.
In dit geval moet de verkopende partij geen kosteloze reparatie of vervanging uitvoeren, maar moet Bosch dat doen.
En jij roept hier altijd dat de consument met haar wettelijke rechten uit moet gaan van uitlatingen van de winkelier en haar voorgangers. :roll:
Die 'mening' verander je nu in één keer omdat dat je nu beter uitkomt. Het kan niet allebei waar zijn. Zo lust ik er nog wel een paar.

alfatrion

BBCS schreef:
De vraag is dan of de verkopende partij gedurende 15, 20 of 25 jaar probleemloze werking had moeten garanderen.
Nee, de vraag is of de koper dit defect had moeten verwachten na twee-en-half jaar. Daarbij speelt de (technische) levensduur wel een rol, maar niet zo'n grote rol dat we moeten weten of deze machine 15, 20 of 25 jaar had moeten meegaan.

Gesloten