LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand zit in mijn hotmail.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gentieltje

Iemand zit in mijn hotmail.

Ongelezen bericht door gentieltje »

De ex van mijn vriend waar ik al zeven jaar mee ben heeft een paar maanden geleden in zijn hotmail gezeten zodat ze alles kon zien en nagaan ook zakelijke dingen.
We wilden toen aangifte toen maar op het politiebureau zeiden ze zal je dat wel doen het is wel de moeder van je kinderen, dus hebben we geen aangifte gedaan.
Nu echter heeft ze afgelopen vrijdag in mijn hotmail gezeten en ik vind dat is prive zei heeft daar niets in te zoeken. Ik heb foto's genomen met het bewijs erop.
Maar het is toch ook raar dat zij zomaar in onze mails kan komen. Ze heeft zich ook al meerdere malen als ons voorgedaan bij bepaalde instanties. Of als we met een huis bezig waren de makelaar een mail sturen dat wij niet te vertrouwen waren nu ben ik het echt zat en wie kan mij misschien raad geven
wat ik het beste kan doen hiermee.

Chocomelk

Re: Iemand zit in mijn hotmail.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gentieltje schreef:De ex van mijn vriend waar ik al zeven jaar mee ben heeft een paar maanden geleden in zijn hotmail gezeten zodat ze alles kon zien en nagaan ook zakelijke dingen.
We wilden toen aangifte toen maar op het politiebureau zeiden ze zal je dat wel doen het is wel de moeder van je kinderen, dus hebben we geen aangifte gedaan.
Nu echter heeft ze afgelopen vrijdag in mijn hotmail gezeten en ik vind dat is prive zei heeft daar niets in te zoeken. Ik heb foto's genomen met het bewijs erop.
Maar het is toch ook raar dat zij zomaar in onze mails kan komen. Ze heeft zich ook al meerdere malen als ons voorgedaan bij bepaalde instanties. Of als we met een huis bezig waren de makelaar een mail sturen dat wij niet te vertrouwen waren nu ben ik het echt zat en wie kan mij misschien raad geven
wat ik het beste kan doen hiermee.

Zakelijke mails versturen via hotmail ?
Sorry dat komt in mijn ogen niet echt zakelijk over.

Wat denk je van een ander mailadres nemen of een ander wachtwoord etc ?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Hoe komt die ex aan jullie wachtwoord?
Een ander ww aanmaken,en jezelf iedere keer afmelden.
Telkens als je hotmail bezoekt ,dat je,je moet aanmelden

gentieltje

Ongelezen bericht door gentieltje »

We hebben steeds al een ander wachtwoord dat helpt dus niet. Vrijdag kon ik dus niet in mijn mail komen omdat het wachtwoord niet klopte dus ik ging naar wachtwoord kwijt en dan staat er een alternatief email adres van mij waar er een link naar toe wordt gestuurd om het wachtwoord weer opnieuw in te stellen en daar zag ik dus haar emailadres ook bij staan hoe kan zij dit doen ik snap er niks van. Ik heb invuld dat ik dacht dat er iemand in mijn email zit en toen kon ik weer een ander alternatief adres opgeven en daar heb ik mijn nieuwe wachtwoord mee aangemaakt en via beveiliginggevens haar email adres eruit gehaald maar ik snap niet hoe zei haar email adres zomaar kan toevoegen.
En ja we hebben een hotmail adres voor de zakelijke gegevens van mijn vriend die ZZPér is en dat hebben we nu wel allemaal veranderd maar dat ze nu weer in mijn mail zit vind het raar.
Weet iemand waar ik melding kan doen van dit misbruik?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

We hebben steeds al een ander wachtwoord dat helpt dus niet. Vrijdag kon ik dus niet in mijn mail komen omdat het wachtwoord niet klopte dus ik ging naar wachtwoord kwijt
Waarschijnlijk omdat de ander het aanpast :wink: Zo kun je lekker even bezig blijven en elkaar bezig houden.
Alternatief e-mail adres aanmaken op GMail of zo, beveiligingsvragen aanpassen, alternatief e-mail adres aanpassen en wachtwoord aanpassen.

Aangifte doen bij de politie.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Log in op je hotmail account.
Wijzig het wachtwoord.
Ga naar accountservices (klik rechts bovenin op je naam, in het menu kies je voor de optie accountservices)
Kies onder het kopje accountbeveiliging voor beheer achter het item beveiligingsgegevens.
Voeg je telefoonnummer toe
Verwijder het alternatieve emailadres
Verwijder de overige opties.

Bij een password reset aanvraag krijg je een code op je mobiel per sms, om het wachtwoord te resetten heeft je ex deze code nodig anders kan ze niks.

olaf79

Ga ook nog even onder accountservices naar gekoppelde id's (onder het kopje andere opties). Haal alle gekoppelde id's weg (voor de zekerheid).

Ik denk niet dat je ex nu nog in je mail komt... :P

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Gentieltje:

De bottleneck bij hotmail is de beveiligingsvraag. Al te vaak wordt er naar zulke bekende zaken gevraagd, dat je niet eens meer kunt spreken van hacken, als iemand anders zich toegang verschaft tot het account. Vragen als, wat is de geboorteplaats van je moeder, hoe heet je eerste huisdier, noem maar op.

Geen idee wat jullie wel of niet invullen, maar ik denk dat het wijsheid is daar even naar te kijken, want de ex van je man zal dit soort dingen ook wel weten, denk je niet?

olaf79

witte angora schreef:@ Gentieltje:

De bottleneck bij hotmail is de beveiligingsvraag. Al te vaak wordt er naar zulke bekende zaken gevraagd, dat je niet eens meer kunt spreken van hacken, als iemand anders zich toegang verschaft tot het account. Vragen als, wat is de geboorteplaats van je moeder, hoe heet je eerste huisdier, noem maar op.

Geen idee wat jullie wel of niet invullen, maar ik denk dat het wijsheid is daar even naar te kijken, want de ex van je man zal dit soort dingen ook wel weten, denk je niet?
NEEEE. Je moet die vraag uberhaupt uit zetten (zie mijn vorige posting) en een beveiligingscode laten verzenden per sms naar je eigen mobiele nummer. Dan kan de ex vriend/in er niet meer in.

gwreijman

Ongelezen bericht door gwreijman »

Ten eerste het wachtwoord veranderen en neem een wachtwoord die niet makkelijk te raden is, bijvoorbeeld een combinatie van hoofdletters, kleine letters cijfers en leestekens.

En ik zou toch aangifte doen, of als je dat niet wilt toch een melding maken bij de politie.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gentieltje schreef: Vrijdag kon ik dus niet in mijn mail komen omdat het wachtwoord niet klopte dus ik ging naar wachtwoord kwijt en dan staat er een alternatief email adres van mij waar er een link naar toe wordt gestuurd om het wachtwoord weer opnieuw in te stellen en daar zag ik dus haar emailadres ook bij staan hoe kan zij dit doen ik snap er niks van.
Je schreef dat dit de mailbox is van jouw vriend. Staat haar e-mail adres er dan niet gewoon al bij uit de tijd dat ze nog niet de ex-vriendin van jouw vriend was?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

De pc,s opschonen en een nieuw account bij hotmail nemen, de ex komt nog steeds bij je vriend? :wink:

Quannik

Ongelezen bericht door Quannik »

witte angora schreef:@ Gentieltje:

Klopt, als iemand goed bekend is met je, zoals een ex partner, weet hij/zij dat soort dingen. Ik kreeg een keer het advies om totaal andere antwoorden op een vraag te geven.
Bijvoorbeeld:
meisjesnaam moeder - pindakaas
favoriet vakantieland - schemerlamp
eerste huisdier - nos journaal

Een andere optie is bijvoorbeeld bij achternaam moeder: de naam expres verkeerd schrijven. Is de naam smith, schrijft dan shmit. Dat is ook moeilijk te raden.

Je moet dan zelf wel onthouden wat je bij een vraag beantwoord heb, maar hiervoor kan je een lijsje maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, als iemand goed bekend is met je, zoals een ex partner, weet hij/zij dat soort dingen.
Daarom is het soms helemaal niet zo moeilijk om er achter te komen wie er achter zit. Paar maanden geleden kon ik ineens niet zomaar inloggen in mijn hotmail, er waren teveel pogingen gedaan. Uhmmm... ok dan.

Week later schrijft mijn stiefdochter op haar hyves dat haar hotmail gehackt was, ze kon er met geen mogelijkheid meer in. Uhmmm... die twee gebeurtenissen samen, dat kan er maar ééntje zijn dus, iemand die ik daar inderdaad voor aanzie, en die de naam van mijn eerste kat niet kan weten omdat die toen al lang en breed dood was Dan hebben we het niet over mijn ex, die is echt niet in mijn hotmail en die van haar dochter geinteresseerd...

Gesloten