LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TINTEL PROVIDER

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jak
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2004 16:33

TINTEL PROVIDER

Ongelezen bericht door jak »

wie o wie kan ons iets vertellen over de provider Tintel. Wij hebben deze internetprovider een aantal weken gehad. Onze telefoonrekening groeide schrikbarend. we hebben gesproken met de KPN die aangaf dat het om een 0906-2026101 nummer ging (een betaalnummer) we hebben deze dan ook direct af laten sluiten. We zitten nu wel met een rekening van boven de 600 euro (in 2 maanden tijd). Graag willen wij weten sie deze provider is en hoe we dit evt. terug kunnen laten draaien. graag vernemen we uw reactie of we dit ergens moeten melden.

sandra en bob jak

Gast

Re: TINTEL PROVIDER

Ongelezen bericht door Gast »

TinTel is niet een provider zoals Chello,HetNet,12Move etc.

Wanneer je aan het surfen bent en je komt op zogeheten betaalsites (meestal zijn dit de 18+ pagina's) wordt er gevraagd of je de software van in dit geval Tintel wil downloaden zodat je verder kan surfen op deze sites.

Echter het inbellen via Tintel kost je gem. € 1.-- per min.

Als je dit niet doorhebt en je surft daarna weer naar een "gewone" site dan surf je nog steeds voor die euro per min.

Er zijn zelfs sommige van dit soort "providers" die je gehel inbel menu veranderen waardoor je dus als je een volgende keer inbelt wederom voor dit belachelijke tarief aan het internetten gaat.

Tip voor ADSL en Kabel gebruikers...
Trek je telefoonverbinding uit je PC als je aan het internetten bent, dan kan dit niet gebeuren.
Kijk daarnaast goed naar onverwachte pop-ups met mededelingen over downloads van software en klik nooit en te nimmer aan dat je software van bepaalde firma;'s vertrouwd.

Deze kunnen dan op andere betaalsite welke onder hun vallen zonder dat je het door hebt over schakelen naar dure betaalnummers.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

t3q

Re: TINTEL PROVIDER

Ongelezen bericht door t3q »

Ok, balen dat dit jullie gebeurd is. Maar terug draaien zal lastig worden. Zoek is op google ofzo naar de naam zo kan je zien of het uberhaupt wel bestaat? ( ik denk van niet ) dus zal je gewoon moeten betalen.

jose

Re: TINTEL PROVIDER

Ongelezen bericht door jose »

waarschijnlijk heeft u een plug-in gedownload en een site bezocht en deze vergeten af te sluiten het nummer behoord toe aan:
0906-2026101 Toegekend H.P. INTERMEDIA B.V. 24-3-2003 0906 betaalde informatienummers met een lengte van elf cijfers

veel succes

M.C.

Re: TINTEL PROVIDER

Ongelezen bericht door M.C. »

Deze verbinding is een gevolg van een plugin. Deze heeft u bewust of onbewust tijden het surfen gedownload. De gegevens van Tntel kun je opvragen via www,opta.nl door de gegevns bij het nummers te laten zoeken. Vervolgens kun je via de Kamer van Koophandel ( http://www.kvk.nl) de NAW gegevens erbij zoeken. Je kunt Tintel dan een brief schrijven met het verzoek om teruggave van de kosten die ONGEWILD gemaakt zijn via het nummer 0906-2026101. Het is verstandig een kopie van de notaspecificatie in te sluiten als bewijs. Verder kan je een klacht indienen bij de STIC (Stichting Informatiediensten Code). Op hun webside (http://www.stic-nederland.nl ) vind je een online klachtenformulier.
Op de website van KPN (http://www.kpn.com) en van http://www.datingbedrog.nl vind je een tooltje dat je op je pc kan installeren. Het waarschuwd wanneer je inbelverbinding wordt gewijzigd. Wanneer je Kabel of ADSL heb, moet je de verbinding tussen je modem en de KPN contactdoor verwijderen. Plugin zoekt altijd je modem op om het ingeprogrammeerde nummer te kiezen. Succes

Gesloten