LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet met tele2 light

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
danzer19
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2007 13:55

Internet met tele2 light

Ongelezen bericht door danzer19 »

Sinds al een jaar ongeveer hebben wij tele2 light. Iedere zomervakantie hebben we een paar kleine probleempjes bij tele2 gehad, maar nu is het echt te gek.
sinds eind zomervakantie hadden wij eerst helemaal geen internet meer.

Ik heb toen tele2 gebeld als contactpersoon van mijn ouders, omdat mijn ouders helemaal niets weten van het internetgebeuren en van modems enz.

Na het resetten van het modem leek alles goed te zijn. Echter bleek dat ik maar op 1 pc internet had. Ik hun weer opgebeld.

ik moest het modem weer gaan recenten, dus ik dat gedaan (een half uur), maakte niets uit.
nog een keer opgebeld, moest ik hem 8 uur eruit houden van het netspanning, maakte niets uit.

Inmiddels na tal van telefoontjes met tele2 zeiden ze, na het 5e telefoongesprek, dat ze geen routers ondersteunen, dus ik het router afgekoppeld en rechtstreeks het op het modem ingeplugd, maakte niets uit

welke pc ik ook probeerde, geen internet, behalve me eigen pc.

na het 10e telefoongesprek zei de persoon die ik toen aan de telefoon kreeg dat ze ons neit meer hoefden te helpen, we hadden immers al internet. Volgens mij heeft bijna ieder huishouden tegenwoordig meer dan 1 pc die op internet moet kunnen.

bij het 12e telefoongesprek adviseerden ze ipv een router een switch te gaan gebruiken, dus wij een switch aangeschaft, ook dit maakte niets uit, we hadden nogsteeds maar op 1 pc werkend internet.

bij het 13e telefoongesprek stuurden ze ons door naar hun eigen forum, om te kijken of alles goed was geinstalleerd bij ons.
ik heb iedere ip adres en gebruikersnaam en wachtwoord geprobeerd, maar geen van allen komen overeen met de ingestelde die bij ons is ingesteld.

vandaag, 23 oktober (dus ruim 2 maand later) hebben we nogsteeds maar op 1 pc internet, terwijl het voorheen mogelijk was om met 2 pc's en 1 laptop op internet te kunnen via het zelfde modem (we hadden toen een asus router ertussen, deze hebben we op advies van tele2 omgeruild met een switch).

Ik heb hun vandaag wéér gebeld en dit keer zei degene die mij te worod stond het volgende:
"wij verlenen geen ondersteuning aan routers, omdat er enorm verschillende merken in omloop zijn. ik adviseer toch een router te gebruiken als je meer dan 1 pc wilt gaan gebruiken. het ip adres wat je krijgt op de pc die geen internet heeft, zien wij als foutief ipadres (beginnend met 192). Ik adviseer je om linxis router aan te schaffen. het liefste de linxis router die ook op ons forum staat, dan zou het moeten werken, werkt het dan nog niet dan kunnen we je niet verder helpen"

ik vind dit op zich al een vreemd verhaal. waarom zou het wel met een linxis router werken, maar niet met een ASUS router, waar het eerst altijd mee heeft gewerkt. En waarom werkte het eerst perfect, wel wat langzaam soms, maar nooit uitval. en nu werkt het opeens niet meer. Ikzelf denk dat ze bij tele2 in onze modem een maximum aan ipadressen hebben toegeschreven van 1 ip voor alle pc's. Ik heb dit ook gevraagd, en degene die ik toen aan de telefoon had, zei hetvolgende:
"op zich is tele2 light gericht voor 1. wij gaan niet in iemands modem zitten en zeggen even van, laten we even ervoor zorgen dat ze maar 1 ip krijgen, maar een router zorgt ervoor dat het ipadres in stukjes wordt gehakt en dat er 4 ip adressen van worden gemaakt"

Dit is niet helemaal waar.
een router deelt dan wel ip adressen uit, maar degene die hij doorkrijgt van het modem. tele2 zegt ik geef ze maar 1 ipadres, dan kan een router ook maar 1 ipadres uitdelen. Wanneer ze een ipadres van een bepaalde ranche geven, bijvoorbeeld 83.152.x.x, dan kan een router die omzetten in bijvoorbeeld 83.152.1.1, maar dat is in dit geval niet mogelijk. Ik krijg maar 1 ipadres door, anders zou ik op me andere pc's ook internet kunnen hebben en dat is nu dus niet zo.

heeft er iemand misschien een tip of oplossing? dan zou ik heel erg blij zijn, wij zitten momenteel ook te overwegen om naar andere profider over te gaan, maar wat zou dan de beste profider zijn? :?:

ff technische gegevens van het modem:

merk: VOOD422

SN: V401L545R1A0-0001625826

brandende lampjes:
Power
Status
Lan
Voip1
Voip2
ADSL

wie kan mij helpe? :?:

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: Internet met tele2 light

Ongelezen bericht door skelter »

ik begrijp niet echt of jij het echt begrijpt, dus even dit:
normaal gesproken heeft een router 2 ip adressen; bijvoorbeeld 83.xxx.xxx.xxx en 192.168.xxx.xxx. Die eerste krijgt hij van je provider (WAN), die tweede stel je zelf in (LAN), dat is je interne netwerk. Het gemakkelijkste is dat je DHCP voor je interne netwerk aan zet op je router (via de web interface).

De PCs die achter je router zitten, hebben allemaal een ip adres in de range van 192.168.xxx.xxx. Stel, je router is 192.168.1.1, dan krijgt PC1 bijvoorbeeld 192.168.1.2, PC2 .3 etc

Dus, zet DHCP eens aan op je router, zet alle PCs op automatisch IP adres verkrijgen en kijk eens of het werkt

danzer19
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2007 13:55

Re: Internet met tele2 light

Ongelezen bericht door danzer19 »

ik zal iets duidelijker zijn, mijn verhaal was nogal onduidelijk, mijn excuses daarvoor,
momenteel zit ik rechstreeks het op het modem. ik krijg momenteel een ipadres in de 83.181.x.x ranche. indien ik een andere pc RECHTSTREEKS op het modem zet krijg ik geen internet, waarschijnlijk vanwege dat tele2 ziet welk adres mijn netwerkkaart heeft.

als ik nu een router tussen plaats, dan krijg ik geen standaard ipadres maar een foutief ipadres, namlijk een ipadres in de ranche 168.x.x.x

Voorheen was dit iets met 192.x.x.x dit is sinds de zomervakantie zo en sinds vandaag heb ik geen stabiel internet meer. ik heb getest of dit aan mijn kaart lag, maar selfs met een goedwerkende ethernetkaart valt hij alsnog regelmatig uit, heel vreemd genoeg.

Toen ik nog een router tussen het modem en de 2 pc's en laptop had, ging het nog goed, tot de zomervakantie, sindsdien lijkt het alsof ze het zo in hebben gesteld dat je nog maar met 1 pc tegelijk op het internet mag. Met geen enkele pc kan ik nog verder op internet heel gek genoeg.

ik ben er net achter gekomen dat, als je alles goed insteld op je pc en je 2 netwerk kaarten in 1 pc hebt zitten, je via die ene pc waar dus 2 netwerkkaarten inzitten, ook wel ethernetkaart of lankaart genoemd, ook op internet kan :shock: :shock: :shock: dat ik daar niet eerder aan had gedacht :shock: :shock: :shock:

voor noodoplossing werkt het goed, maar eigenlijk denk ik dat et niet zo goed is voor me eige pc en kbaal er een beetje van dat tele2 dat zo heeft geregeld dat het alleen op deze manier nog kan om meerdere pc's in 1 huishouden te kunnen gebroken.

ik heb nog eens geprobeerd met een router, evenlater met een switch, beiden werken helaas bij ons nogsteeds niet. :(

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: Internet met tele2 light

Ongelezen bericht door skelter »

het kan inderdaad zo zijn dat het modem onthoudt welke netwerkkaart aangesloten is en moeilijk doet als je een andere aansluit.
Probeer eens alle stekkers van het modem (en eventuele andere kastjes die er bij zitten) er uit te halen, minimaal een uur te wachten en dan nog eens alles aan te sluiten, met je router dit keer ipv een PC, bij mijn laatste provider lukte dat op die manier...

Lang geleden zat ik bij Chello en daar moest je bellen met de helpdesk als je een andere PC wilde aansluiten op je modem, dan moesten ze iets resetten in hun systeem om dat toe te staan, hopelijk zijn ze ondetussen wel verder bij tele2?

Gesloten