LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet snelheid problemen (Ziggo)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik heb zojuist mijn derde e-mail naar Ziggo verstuurd. Ze beloven tot 50 MB/s, maar ik haal met moeite de 7. Kreeg de eerste keer een zeer uitgebreide mail terug met wat ik allemaal moest doen. Heb in principe alles gecheckt en getest. Behalve het feit dat ik internet zonder router moest proberen, ik krijg dan totaal geen internet meer (zal wel met het inloggen te maken hebben, maar ik krijg alleen maar de tip om de kabel van de modem naar de router in mijn laptop te stoppen en dat werkt niet, ook al haal ik 10 sec de stroom overal vanaf).

Dus weer een mail gestuurd met de mededeling dat ik nog steeds niks kon en of het aan Ziggo lag. Uiteraard lag het niet bij hen en ook mijn modem was in orde. En voor de rest weer het standaardriedeltje uit mijn eerste mail, inclusief het verhaal over de router.

En weer geprobeerd en weer geen internet zonder router. Heb dus nu net een boze mail teruggestuurd (voor zover dat lukt met max 512 tekens) dat ik dan wel graag wil weten hoe ik dan internet krijg ZONDER router. En dat ik erover zit te denken om maar naar ADSL terug te gaan.

Wie heeft nog meer van die problemen? Krijgt iemand hier internet wat een beetje snel is of is het bij iedereen zo laag? En wat voor stappen kan ik evt nemen? Ik ben het nl. onderhand goed zat, ik betaal iets van 60 euro voor mijn internet en krijg er gewoon te weinig voor terug.

Ik heb XS4all net ook een mailtje gestuurd met info (o.a. of ze een snelheidscheck hebben zodat ik kan zien wat ik max kan krijgen), want volgens Radar was dit de beste. En ik betaal zowat een tientje minder ook, al krijg je dan maar max 20 MB. Maar ja, die haal ik nu ook niet....

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Graag willen wij uw probleem, indien deze nog niet opgelost is, graag alsnog oplossen. Om uw probleem in behandeling te kunnen nemen wil ik u vriendelijk verzoeken uw naam, adres, woonplaats gegevens en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken in een PM naar mij te sturen.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik wil het heel erg graag opgelost hebben, maar ik ben erg voorzichtig met het doorspelen van NAW-gegevens op het internet, dus ik ga mijn persoonlijke gegevens natuurlijk niet doorspelen, zelfs niet via pb (niet onvriendelijk bedoeld, maar iedereen kan zijn nick hier neerzetten als medewerker van). Ik zal wel het referentienummer doorgeven, dan kunt u het in het systeem nakijken.

Ik heb inmiddels van Ziggo een nieuwe mail ontvangen met wat andere tips en die ga ik in ieder geval nog proberen. Maar de collega zei dat het zo via de mail te lastig was om uit te vogelen en vroeg om de klantenservice via de vaste lijn te bellen als het probleem nog niet opgelost was.

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Inparo »

Ainariel schreef:Ik heb zojuist mijn derde e-mail naar Ziggo verstuurd. Ze beloven tot 50 MB/s, maar ik haal met moeite de 7. Kreeg de eerste keer een zeer uitgebreide mail terug met wat ik allemaal moest doen. Heb in principe alles gecheckt en getest. Behalve het feit dat ik internet zonder router moest proberen, ik krijg dan totaal geen internet meer (zal wel met het inloggen te maken hebben, maar ik krijg alleen maar de tip om de kabel van de modem naar de router in mijn laptop te stoppen en dat werkt niet, ook al haal ik 10 sec de stroom overal vanaf).

Dus weer een mail gestuurd met de mededeling dat ik nog steeds niks kon en of het aan Ziggo lag. Uiteraard lag het niet bij hen en ook mijn modem was in orde. En voor de rest weer het standaardriedeltje uit mijn eerste mail, inclusief het verhaal over de router.

En weer geprobeerd en weer geen internet zonder router. Heb dus nu net een boze mail teruggestuurd (voor zover dat lukt met max 512 tekens) dat ik dan wel graag wil weten hoe ik dan internet krijg ZONDER router. En dat ik erover zit te denken om maar naar ADSL terug te gaan.

Wie heeft nog meer van die problemen? Krijgt iemand hier internet wat een beetje snel is of is het bij iedereen zo laag? En wat voor stappen kan ik evt nemen? Ik ben het nl. onderhand goed zat, ik betaal iets van 60 euro voor mijn internet en krijg er gewoon te weinig voor terug.

Ik heb XS4all net ook een mailtje gestuurd met info (o.a. of ze een snelheidscheck hebben zodat ik kan zien wat ik max kan krijgen), want volgens Radar was dit de beste. En ik betaal zowat een tientje minder ook, al krijg je dan maar max 20 MB. Maar ja, die haal ik nu ook niet....
Hoi, ik heb over de snelheid niet te klagen 122/9,5 mb/s.
heb eigenlijk nog nooit van gehoord dat je wel internet hebt met de router er tussen en zonder router niet.
Het zou dan over een komen dat je auto niet rijd zonder aanhanger, en met aanhanger wel, dat lijkt me toch vreemd.
Dus mijn inziens zit het probleem in de aangeloten pc als je rechtstreeks op het modem aangesloten niet kunt internetten.
Probeer eens met een laptop van een vriend of zo, misschien lukt het dan wel.
En dat XS4all zoveel beter en goedkoper is als Ziggo, zou ik zo gauw maar niet geloven.
Hoop dat je hier de oplossing eens laat weten.
Suc6 ermee.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door TheLD »

heb eigenlijk nog nooit van gehoord dat je wel internet hebt met de router er tussen en zonder router niet.
Mogelijk werkt de TS met statische IP's in zijn lokale netwerk (dus via de router). Tevens is 10 seconden de stroom van het modem af nogal kort. Probeer eens 10 minuten.

Sommige routers halen idd de 50Mbit niet op de WAN poort, dus daar heeft Ziggo ook een punt.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft en ook een nieuwe router (tot 300 MB/s en dan een N-router of iets dergelijks) zodat ik echt 100% zeker weet dat het probleem echt niet bij mij kan liggen. De snelheid is nu bijna 15 MB bij speedtest en 49 MB bij Ziggo. Weet niet precies waarom hij bij Ziggo meer aangeeft, maar goed, het zal wel.

Het probleem is nu al een stuk opgelost gelukkig. De pagina's laden nu weer zoals het moet.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

plixy
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:27

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door plixy »

Nieuw kabelmodem van Ziggo door de deur gekregen en dus maar geinstalleerd. Internetverbinding is bedroevend langzaam. Er wordt minstens 22 mb/s beloofd. Kom meestal nog niet aan de 8 mb/s. Mailtje naar Ziggo gestuurd. Volgens hen lag dit aan een probleem binnen of buiten mijn huis vwb de aansluiting (!). Ik moest alles maar goed controleren (alles is een paar jaar geleden aangesloten door een monteur van Ziggo)...en anders maar een monteur bestellen ( kost dus weer geld). Triest.....

Ziggo Web Julius

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ziggo Web Julius »

Hallo plixy,

Graag ontvang ik uw klantnummer of postcode en huisnummer per privé bericht. We kunnen dan het één en ander uitzoeken en u verder helpen met het snelheidsprobleem.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Internet snelheid problemen (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je telefoon bij in je pakket hebt zitten, kun je gratis bellen via het 1200 nummer van Ziggo,

Dat scheelt je weer belkosten,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten