Ten eerste, ik woon in spanje en dit gaat over een probleem met de spaanse ebay en de spaanse intrum justitia, ik weet niet of dit in spanje anders werkt dan in nederland, meer hier hebben we geen radar dus ik zou blij zijn als iemand me vanaf nederland een handje kan helpen. En sorry voor mijn slechte nederlands maar ik woon hier al een aantal jaar
Maar, ik ben 16 en samen met wat maatgenoten besloten we om wat geld op internet te verdienen, op ebay dus. Dingen resellen van andere website om het zo maar te zeggen. Alles ging goed, paypal (bedrijf van ebay zelf)account aangemaakt met bankaccount eraan (had geen enkel probleem) en mijn vrienden ook niet, en we begonnen te verkopen op ebay, advertenties plaatsen enzo, kost iets van 0,50€ per stuk..Woord na een maand ongeweer mijn ebay en paypal accounts beide geblokkeerd, maar moest nog een maandelijkse tarief betalen van ebay, maar dat kon dus niet want mijn paypal hadden ze zelf geblokkeerd!! had er dus wel meer dan 300 euro op staan. Dus, nu een paar maanden later heb ik 2 brieven van Instrum Justitia en vele mails dat ik moet betalen, dat wil ik dus ook, maar het geld staat op paypal en die staat vast vanwege mijn leeftijd. Het eerste wat ik dacht was; heeft dat ze een hele maand geduurt om acher mijn leeftijd te komen?? Ja dus, ik dus paypal bellen om het geld van mijn account naar mijn bankrekening te zetten en dan account sluiten, eerst zeggen ze dat het niet kan, want ik ben 16 en moet tot 18 jaar wachten, maar een vriend lukte het dus wel, moest alleen een kopie van zijn paspoort sturen en klaar, een paar dagen later had hij zijn geld op zijn rekening, maar ik integen, wacht al weken op paypal, als ik bel zeggen ze dat ze bezig zijn, op mijn emails krijg ik geen antwoord, en die van instrum justitia bellen me iedere dag, weet niet wat ik moet doen. Is het hun fout om me niet meteen na te trekken of mijne? Wat raden jullie me aan om te doen? Het gaat om een bedrag van 93€, weet niet eens hoe dat kan want heb maar een paar advertenties geplaats dus het zou niet over de 20€ moeten gaan....Kan dit erge gevolgens hebben ofzo? Dat ik meteen een kruis achter mijn naam krijg voor mijn hele leven en dat ik nergens werk zal krijgen hierdoor?? Ik ben een beetje in paniek, want ze geven me maar weinig tijd om te betalen, maar paypal doet zijn werk maar niet, daar staat het geld dus op, zodra zij mijn geld op mijn rekening plaatsen kan ik betalen...
Bedankt,
Roderick