LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nowlive.eu een site voor alle De Gouden Kooi fan ??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Mag een site als Nowlive.eu bestaan in deze vorm

ja
5
45%
nee
6
55%

Totaal aantal stemmen: 11

Bruna

Nowlive.eu een site voor alle De Gouden Kooi fan ??

Ongelezen bericht door Bruna »

Graag wil ik mijn ergenis uiten over de Gouden Kooi fan site Nowlive.eu.

Hier claimt men een site te zijn voor alle DGK fans, helaas niets is minder waar. Na wat wisselingen onder "het personeel" (geheel vrijwillige medewerkers) is het een ware propaganda site voor bewoner Huub geworden. Met ruim 18.000 "unieke" (zitten dubbele bij maar goed) leden geen kleine site.

Bijna alle berichtgevingen van deze site zijn pro Huub en anti Brian (de grote concurrenten van elkaar). Er wordt geld gevraagd voor een zgn. VIP account, je hebt dan meer mogelijkheden, maar mocht je in één van de topics commentaar leveren op Huub kun je zomaar een BAN (dan wordt je de toegang tot reageren ontzegd voor 3 dagen 7 dagen of langer) krijgen en weg is dus je geld.

Ik wil langs deze weg mensen waarschuwen, maak geen geld over en wordt geen VIP, ze kunnen je zo de toegang tot de site ontzeggen zonder opgaaf van reden. Al ben je neutraal en relativeer je het geen je gezien hebt op de streams, kun je zonder pardon geweerd worden. Al veel van mijn maatjes hebben/hadden een BAN, het loopt daar de spuigaten uit.

Het ergste is misschien nog wel, dat je via PB's (persoonlijke berichten) aangevallen en zelfs bedreigd wordt door leden die het niet met je eens zijn. Gelukkig zijn er nog andere site's waar het er niet zo aan toe gaat, want als fan van DGK wil je geen dag missen.

Mijn vraag is eigenlijk, mag dit zo maar in nederland. Een site bouwen die haat en verderf zaait. Hele familie's van de bewoners worden na geplozen op het internet. De meest rare verhalen doen er de ronde. Stel je voor dat een familielid van jou ervoor kiest de kooi in te gaan dan zou je toch niet willen dat je met naam, toenaam en soms zelfs met een (half) adres op een zgn fan site komt te staan ??

Iemand die hier iets mee kan vertellen of meer weet van de regels omtrent internet zaken.

Alvast bedankt.

caruso

Re: Nowlive.eu een site voor alle De Gouden Kooi fan ??

Ongelezen bericht door caruso »

Site niet meer bezoeken, drie keer inademen...en ook weer uitademen en verder gaan met je leven.
Zo, probleem opgelost!

De Gouden Kooi, kijkt daar nog iemand naar?

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

wanneer er misbruik wordt gemaakt van persoons gegevens kun je dat natuurlijk melden bij het cbp (college bescherming persoons gegevens)
mogelijk dat de website in strijd is met de wet van vrijheid van menings uiting..
maar om nu lid te worden van een fan site ect. voor de gouden kooi lijkt me wat overdreven
kijk lekker, en hou het daarbij.

jantjebeton

Ongelezen bericht door jantjebeton »

hahahahahahahahahahaha Bruna moet je al huilen???

Nou wie weet helpt TROS Radar je met je ban. Bruna maak een afspraak want ik denk dat je eerdaags aan de medicijnen moet. Heb je geen ander leven als die trieste kooi, dit is de grootste stunt alle tijden, Juffrouw ik heb een ban blehhhhh
Laatst gewijzigd door jantjebeton op 26 feb 2008 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

truwi

Ongelezen bericht door truwi »

Belachelijk,
Nowlive is er voor alle bewoners waarvan vele huub fans en huub ook de populairste in het huis, Huub word op veel manieren zwart in beeld gezet, en krijgt veel negatievietijd door de programma makers over zich heen wel al dan niet bedoelt en nu zijn er vele op nowlive aan het uit zoeken waarom er twee in de kooi zijn die de handen boven het hoofd worden gehouden die ook veel fouten maken en alles mogen en krijgen zoals vele uitjes, geen contact punten betalen voor het contact met de buiten wereld waarvoor ze niet bestraft worden en dat heet dan gevangen in luxe het is gewoon een nep programma waar al vast staat dat brain moet winnen, door alle priveleges die hij krijgt. groetjes truwi

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Als antwoord op je vraag: een site mag inderdaad schrijven wat ze willen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Hieronder valt ook de vrijheid om te zeggen over mensen wat je wilt, of te roddelen over mensen. Zolang het niet gaat om doodsbedreigingen of pure laster, kun je op internet een heleboel maken.

Kortom: een website is privébezit en hoeft dus niet te voldoen aan bepaalde criteria. Als hij de wet maar niet overtreedt.

Op persoonlijke noot wil ik hieraan toevoegen dat deze discussie wederom een aantal hardnekkige vooroordelen die bij mij leven over fans van deze serie, maar da's een ander verhaal :).

Bruna

FYI Jantje, ik heb geen BAN.

Geoffery, door sommige fans worden inderdaad uitspraken gedaan die een vorm van bedreigen zijn, of die je zo zou kunnen intrepeteren.

Waar het mij omgaat is dat er als je erin trapt, geld uit je zak geklopt wordt. Ben je geen VIP krijg je meer reclame om je oren en dat soort fratsen.

Dat was mijn boodschap en niets anders. Ik ben hier niet om te discuseren over wie er het leukst of populairst is en ook niet waarom de regie/scriptschrijvers doen wat ze doen.

dinges1

Ongelezen bericht door dinges1 »

Jeetje wat een onzin, dit klaagverhaal. Het is helemaal geen proHuub site, maar de leden zijn voornamelijk streamers en die zijn bijna allemaal Huubfan, dus in de meerderheid. Op andere fora zitten meer tv-kijkers, en omdat de tv-uitzendingen beelden laat zien die geknipt zijn en gemanipuleerd in het nadeel van Huub en in het voordeel van Brian zitten daar relatief minder Huubfans en meer Brianfans. Iedereen is welkom op NowLive, van wie je ook fan bent, zolang je je maar aan de huisregels houdt....

Bruna

Ja hoor Dinges, het is duidelijk dat jij bij de NOlive sekte hoort. Waarom zouden de mensen die op de andere fora zitten niet naar de streams kijken en geen goed beeld krijgen van Huub ?? Hou is op joh. Het zij allemaal tv kijkers behalve de Hubisten !!!! Tuurlijk............... wake up.

Laat me raden jij hebt natuurlij ook mee gedaan aan het grote kado voor de verjaardag van SLy/Ewald. Tja dat verbaast me nou weer niet.

Jullie Hubisten denken dat de rest geen fans hebben maar de finale zal het je leren, net zoals de laatste Popupoll. O nee das waar ook die was niet eerlijk en doorgestoken kaart. Tja als jullie Huubje niet wint ligt het aan de regie en JdM, pfffffff.

Ga er geen woord meer aan vuil maken verder.

(en ik mag aannemen dat je dezelfde dinges bent van NOlive !!! doe de groetjes aan je sekte leider SLy/Ewald)

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Habbo voor volwassenen?

ikziehet

Ongelezen bericht door ikziehet »

Sly van nowlive volgt een vast patroon.

Hij is vriendelijk en behulpzaam, zolang je het volledig met hem eens bent.
Bij de minste kritiek slaat dit helemaal om en wordt hij agressief in woord en/of bant hij mensen.
Zeg je daar vervolgens wat van, dan wordt hij ook agressief in daad.
Zijn eerste handelingen zijn dan geruchten verspreiden, stoken en zwartmaken, op de site en op de radio.
De volgende stap is het publiekelijk neerzetten/voorlezen van PM's/PB's, op de site en op de radio.
De daaropvolgende stap is persoonlijke gegevens (namen, adressen, telefoonnummers, etc.) en andere persoonlijke informatie van mensen vrijgeven (bijvoorbeeld over kinderbescherming), op de site en op de radio.
Indien je hier vervolgens weer wat van zegt, gaat hij dreigen met een advocaat. Een advocaat waar zo'n beetje niemand ook daadwerkelijk bericht van krijgt overigens...
Waarom een advocaat??? Omdat volgens hem andere mensen juist degene zijn die al het bovenstaande hem aandoen...

Gesloten