LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ping probleem (ziggo)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Werner.B

Ping probleem (ziggo)

Ongelezen bericht door Werner.B »

Hallo,

Ik heb al een tijdje een abonnement bij ziggo, in de tussentijd is er een keer ene modem vervangen en wat met de snelheid geprutst wat allemaal prima is verlopen.
Sinds kort (ong. 2 maand) heb ik een probleem met de ping die normaal rond de 20 zit bij bepaalde servers maar nu instabiel is geworden waardoor hij oploopt tot boven de 600 en soms blijft hangen. Hier over heb ik natuurlijk gebeld met de "klantenservice" van ziggo waarop ze de standaard testen hebben laten doen zoals reseten van de modem, stroom er af en ik heb zelf een nieuwe snelheids verdeler. Dit heeft niets geholpen en daarna hebben ze nieuwe software op de modem gezet en dit hielp ook niets. Ondertussen heb ik al zo'n 3-4 keer gebeld met ziggo waaronder een keer waarbij een medewerker van ziggo enorm bot de hoorn er op heeft gegooid omdat ze het vertikte te helpen en zei dat ze niets konden doen zonder dat ik ook maar iets over mij vorige hulp had gezegd, hierbij ben ik rustig gebleven (met moeite) en heb weer gebeld. Toen kreeg ik wel een beleefde man die erg zijn best deed mij te helpen maar vanuit daar niets afwijkends zag. Hij vertelde me wel dat er in dit gebied waar ik woon snelheid testen werden gedaan en het misschien daar aanlag, en zou indien nodig nog contact met mij opnemen als het niet goed ging. Natuurlijk (immiddels 3 weken later) kreeg ik niets te horen en was mijn internet nog steeds niet goed. Ik heb afgelopen periodes speedtests gedaan via ziggo's site, deze test beaamde het ping probleem van mijn connectie en hier heb ik screenshots van gemaakt. Dit heb ik meerdere keren aangekaart maar dit was volgens de mede werkers niet van belang en niet genoeg reden mij verder te helpen omdat ze niets zagen wat problemen aangaf........

Ik heb zojuist weer gebeld, weer de zelfde rituelen doorstaan om te testen wat voor hun op problemen leek, en weer zagen ze niets terwijl ik tijdens dit gesprek een test deed waar een ping van 600 uitkwam. Vonden ze geen reden om iets te ondernemen. Ze wilden me weer niet helpen, letterlijk in die woorden. Hierna heb ik ze gevraagd wat mijn alternatief was : Een monteur die gaat kijken of het ziggo's probleem is en zo niet moet ik deze man betalen....

Ik heb een macbook pro een van de laatste series, een probleem volgens hun zou kunnen zijn dat mijn computer niet goed zou wezen of software wat dan ook. Dit heb ik ook nagecheckt door andere netwerken te gebruiken en hier had ik geen enkele problemen..

Ik zie op dit moment als enige uitweg het verlaten van ziggo tenzij iemand me nog op een alternatief kan wijzen,

Mijn conclusie over de service van ziggo is dat het belachelijk is zowel als sommige individuen bij ziggo en als systeem om hun klanten te helpen. Laat staan de vele uren aan de telefoon waar je je scheel voor betaald.

Ik ben normaal rustig van aard maar dit trekt toch echt het bloed onder me nagels vandaan.

Iemand met tips of wat dan ook, of een goede andere provider waar service wel in orde is en internet betrouwbaar?

alvast bedankt.

Dekseldopje

Re: Ping probleem (ziggo)

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Je zegt, een ping probleem....ben je aan 't online gamen via je macbook/pc?

Hoe ziet je macbook je netwerk? Hoe is de modem geconfigureerd en hoe is je pc/macbook daarop ingesteld?

wat haal je bij speedtest.net/nl? Heb je helemaal geen internetverbinding of wel een beetje?

D2Freak31

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Het vervelende is dat ziggo slechts een beperkt aantal mogelijkheden heeft om na te kijken wat er aan de hand is.
Er zijn dus 2 mogelijkheden:
1 Het personeel van ziggo volgt regels uit het boekje en jou probleem zit er neit tussen.
2 Het probleem kan ook best eens bij de gebruiker liggen. Virussen/spyware/rootkits zijn veroorzakers van een hoge latency. Maar ook een niet goed werkende netwerkkaart of "kapotte kabel" kunnen hoge latencies veroorzaken.
Probeer indien mogelijk een laptop aan te sluiten om te kijken wat er dan gebeurd. Is je latency nog steeds hoog, dikke kans dat het probleem bij ziggo ligt. Werkt alles weer naar behoren: het probleem zit waarschijnlijk in je eigen pc.

Werner.B

Ongelezen bericht door Werner.B »

Nee ik gebruik de computer puur voor grafische programma's, surfen, skype vergaderingen. Daarnaast is het voor die periode die ik had aangegeven wel in orde en ik heb de laptop in deze periode vaak op andere netwerken gebruikt zonder dat ik dan problemen heb. Ik heb een andere pc in huis en deze vertoont de zelfde kuren. De modem is gereset op het moment van gebruik en nieuwe firmware is geinstalleerd, ik heb hier voorheen nooit eerder problemen mee gehad. Ik heb ook meerdere kabels geprobeerd en hier lag het ook niet aan.

download snelheid is prima meestal stabiel rond 15 mb's - upload daarin tegen vaak onstabiel van 0.8 tot 2.3 max en de ping is de grote boosdoener

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Dan kan het best eens bij Ziggo kunnen liggen. Over die latency had ik trouwens ook last toen ik bij Online zat. Daarvoor bij Planet, had bij hun een goeie ping tijdens mijn counterstrike sessies, bij online was 't een drama. Bij Tele2 nu gaat alles goed, goeie ping tussen 30 en 55

Kan ook zijn dat diegene waarmee je skype gebruikt heel veel hubs moet passeren voordat het pakketje bij jou aankomt en vice versa.

RicardoMusch

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

Probeer nog het volgende:

- Sluit een laptop of pc met een Cat 5 kabel aan op het modem (direct) en kijk dan wat er bij speedtest.ziggo.nl en speedtest.net gebeurt. Doe dan ook nog een pingtest via pingtest.net (even opletten dat je toegang geeft aan Java om packets te uploaden, dit vraagt hij waarschijnlijk zelf)

Post hier dan de resultaten zoals Ping, Jitter, packet loss en de Line Grade.

Als dat goed is dan ligt het probleem waarschijnlijk in jou netwerk. Al eens geprobeerd de Router (niet het modem maar de router) voor 5 minuten uit te zetten (stroom eraf), en dan weer aan te doen. Sommige router kunnen volraken in hun RAM waardoor packets niet meer doorkomen.

sahaya

Ongelezen bericht door sahaya »

Ik denk dat deze site http://www.whoisxy.com/ping.aspx je misschien helpen ...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sahaya schreef:Ik denk dat deze site http://www.whoisxy.com/ping.aspx je misschien helpen ...
U reageert op een topic van 11 mnd geleden.

Gesloten