Ik heb de volgende brief gestuurd en Scarlet heeft mijn contract stopgezet! Ik heb er niets dan ellende van gehad. Overigens heeft Scarlet me vandaag nog wel een modem toegestuurd omdat ik dacht dat mijn modem stiuk was (bleek Scarlet mijn signaal al te hebben stopgezet, alleen hadden ze mij nog niet geinformeerd). De sukkels houden hun administratie niet eens fatsoenlijk bij. Misschien hebben jullie er wat aan? Mijn probleem is het niet meer!
Scarlet Telecom BV
Postbus 158
8200 AD LELYSTAD
T.a.v. Klantenservice
Datum, 27 september 2005
Onderwerp: opzeggen abonnement
L.S.,
Hier bij wil ik graag met onmiddellijke ingang mij abonnement bij Scarlet opzeggen.
Vanaf het moment dat dit werd aangesloten heeft dit niet naar behoren gewerkt. Ik ben eigenlijk alleen tevreden over de internetverbinding.
Voor wat betreft de televisie, deze heeft een slechte ontvangst. Zodra er maar enige atmosferische storingen zijn heb ik geen ontvangst. Dat wil zeggen dat er geen beeld is, het beeld stilstaat of dat dit is opgedeeld in ‘blokjes’. Soms duren deze storingen wel een uur. Niet echt ideaal als je net een spannende film zit te kijken. Hetzelfde geldt voor de radio. Geen ontvangst of continue wegvallen van het geluid. Na een paar weken tobben, veel ergernis en weinig reactie op mijn klachten aan uw adres heb ik de apparatuur ontkoppeld en heb de kabel van Casema weer aangesloten. Ik kan weer normaal televisie kijken en naar de radio luisteren.
Dan nog de telefoon. Deze is grote gedeeltes van sommige dagen niet operabel. Ik kan niet gebeld worden (degen die belt hoort voortdurend een in gesprekstoon). Zelf kan ik ook niet altijd bellen wanneer dit wenselijk is. Ik heb hierdoor hoge kosten moeten maken met mijn mobiele telefoon waar een prepaid abonnement voor geldt. Bovendien is er continue sprake van een hinderlijke echo waardoor ik me moet verontschuldigen aan degene die ik aan de telefoon heb. Soms is de echo zelfs bij beide bellers aanwezig.
Ik ben al vanaf meet af aan met u de discussie hierover aangegaan en ik krijg weinig tot geen respons op mijn vragen. Ben inmiddels van mening dat ik wil afzien van uw verdere diensten. U levert niet de service waar ik als consument recht op heb. Wanneer ik een product koop en het voldoet niet aan de eisen dan heb ik recht op ruilen of retourneren. Omdat ik over de internetverbinding wèl tevreden ben zou ik deze als enige kunnen behouden en deze na 2 jaar alsnog opzeggen.
Indien u mij star aan mijn verplichtingen van mijn contract blijft houden dan schakel ik de consumentenbond in of vervoeg ik me bij een jurist.
Een contract verplicht ú namelijk óók dat u úw verplichtingen jegens de consument dient na te komen. Aangezien dit in gebreke blijft en is gebleven heb ik juridisch gezien recht om dit contract te ontbinden.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wachtend op een spoedig antwoord uwerzijds, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
E.C. Visser
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |