LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile internet, onbetouwbaar en snelheid veel te laag.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JohanVenlo

T-Mobile internet, onbetouwbaar en snelheid veel te laag.

Ongelezen bericht door JohanVenlo »

Na diverse telefoontjes naar het callcenter van T-Mobile heb ik besloten om deze brief te schrijven.

Hallo,

Ik neem nu al een jaar of 3 mobiel internet (web and walk stick voor pc gebruik) bij jullie af. Als ik de voorwaarden erbij haal dan praten jullie over een snelheid van 7,5 mb per seconde.

Als ik in de 3 jaar kijk welke snelheden ik haal en wat de betrouwbaarheid van het netwerk is dan komt dit niet overeen met wat jullie beweren.

Ten eerste de betrouwbaarheid, in het verleden heb ik vaker geklaagd over de betrouwbaarheid, het netwerk valt weg, de snelheid schommelt, erg trage reactiesnelheid. Altijd word ik afgescheept met: meneer we bellen u terug we gaan een onderzoek doen blablabla, standaard callcenterpraat. Ik word niet teruggebeld!

De snelheid, deze komt NOOIT boven de 1mb per sec uit. Max 1 MB per seconde haal ik bij hoge uitzondering, meestal ligt de snelheid tussen de 100 en 300 kb p/sec. (dit is 20x zo langzaam als dat jullie beweren) Zelfs met download accelerators kom ik niet veel hoger uit.

De helpdesk wist mij te vertellen dat zaken als het weer en aantal gebruikers op het netwerk van invloed zijn. Dit zal ongetwijfeld zo zijn maar het maakt niet uit of ik om 5 uur snachts inlog of om 2 uur smiddags, of ik nu in Venlo of in Amsterdam inlog, of het nu regent of dat het stralend weer is, de snelheid is overal nagenoeg gelijk en te laag!

Online gamen gaat ook vaak niet omdat ik van gameservers word afgekicked wegens een onstabiele verbinding. Het niet kunnen openhouden van een MSN verbinding laat zien dat het netwerk om de haverklap wegvalt.

Als ik op internet zoek naar klachten over snelheden en stabiliteit dan is het een bekend probleem. De medewerker van het callcenter bevestigde dit ook.

Jullie houden je al 3 jaar niet aan de afspraken, ik betaal een hoop geld voor het internet en wil een oplossing.

Ik stel voor:
Beloofde snelheid 7,5 mb per sec
Werkelijke snelheid 300 kb/sec

Dit is 20 x te langzaam, ik stel voor dat ik daarom ook maar 1/20e deel ga betalen van de prijs. Dit zou neerkomen op +- 60 euro / 20 = +-3 euro per maand. Dit lijkt me reeel, ik betaal tenslotte voor het deel dat ik ontvang en niet voor het deel dat ik NIET ontvang.

Als u niet akkoord gaat met dit voorstel dan verzoek ik u om een ander voorstel te doen per mail. Ik ben erg teleurgesteld in uw diensten en ga er van uit dat u deze keer wel met een fatsoenlijke oplossing komt en me niet afscheept zoals het callcenter doet met loze beloftes. Ik wil een concrete oplossing!

M.v.g.

JohanVenlo

Re: T-Mobile internet, onbetouwbaar en snelheid veel te laag.

> Date: Mon, 15 Jun 2009 19:25:56 +0200
> From: [email protected]
> To: [email protected]
> Subject: Re: Klachten mobiel internet.
>
> Geachte heer xxxxxxx,
>
> U heeft ons een e-mail gestuurd, waarin u aangeeft dat uw Laptop Executive abonnement niet de gewenste snelheid haalt. U verzoekt ons hier een oplossing voor te bieden. Wij danken u voor uw e-mail en geven u graag de volgende reactie.
>

Allereerst begrijpen wij dat dit voor u een vervelende situatie oplevert. Omdat wij ernaar streven dat al onze klanten goed bereik hebben, zoeken wij dit graag voor u uit. Wij verzoeken u vriendelijk om nogmaals voorbeelden te noteren waarbij u geen verbinding tot stand heeft kunnen brengen of waarbij u een verminderde dekking ervaart. Noteert u hierbij de postcode, het tijdstip en de datum. U kunt uw bevindingen sturen naar [email protected]. Na ontvangst van uw bevindingen wordt er een onderzoek opgestart. Nadat dit is afgerond neemt een van onze medewerkers contact zo spoedig mogelijk contact met u op.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt
>
> Voor algemene informatie over onze producten, diensten en openingstijden kunt u terecht op www.t-mobile.nl en kies linksboven voor 'Zakelijk'.

--------------------------------------------------------------------------------

Allereerst gaan deze klachten op het forum van radar.nl

Dit is niks anders dan een standaard antwoord waar ik niks mee kan, nogmaals de langzame verbinding is permanent. Niet afhankelijk van postcode tijdstip of weersomstandigheid, er zijn in het verleden diverse onderzoeken opgestart, zonder enig resultaat. Deze keer scheept u me daar dus niet mee af.

Ik zit ook niet te wachten op een onderzoek, ik heb u een voorstel gedaan, daarop reageert u niet. U vermeldt niet eens uw naam onder de e-mail, Ik ga hier dus ook niet mee akkoord! Ik verzoek u om op de inhoud van mijn e-mail in te gaan.

M.v.g.

xxxxx
Laatst gewijzigd door JohanVenlo op 15 jun 2009 20:19, 4 keer totaal gewijzigd.

Quintus Sertorius

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

De werkelijke snelheid zal sowieso maar max 900 kb/s zijn. Dit is simpel te berekenen door het door 8 te delen. Betrouwbaarheid en bereikbaarheid is natuurlijk volledig afhankelijk van hoe goed en hoeveel zendmasten T-Mobile heeft. Vergeet niet dat het een mobiel internet abbo betreft, die zijn veel "instabieler" en snelheids beperkender dan reguliere abonnementen zoals kabel en adsl.

JohanVenlo

Wordt het niet eens tijd dat T-mobile zijn klanten gaat voorzien van juiste informatie? Men doet alsof het netwerk overal en altijd werkt.

Men belooft een snelheid van 7,5 mb/sec (ik haal nog geen fractie van deze snelheid)

Ik lees nergens iets over instabiele netwerken. Bovendien woonde ik 3 jaar in een gebied met maximaal bereik. (4 zendmasten om me heen)

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste JohanVenlo,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Ilona
T-Mobile Klantenservice BV

JohanVenlo

En de standaard onpersoonlijke mails zonder oplossingen of inhoud gaan door. Vaak word ik niet teruggebeld. Wederom geen naam onder de e-mail. Wat heb ik eraan om een e-mail te ontvangen waarin staat dat het naar een andere afdeling wordt doorgestuurd?

Geachte heer xxxx

U heeft ons een e-mail gestuurd, waarin u aangeeft dat u niet wenst mee te werken aan een nieuw onderzoek. Wij danken u voor uw e-mail en geven u graag de volgende reactie.

Wij sturen uw e-mail door naar de afdeling Dekkingsklachten. Een medewerker van T-Mobile neemt hierover zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan vernemen wij deze graag per e-mail via [email protected] of via ons gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt

Voor algemene informatie over onze producten, diensten en openingstijden kunt u terecht op www.t-mobile.nl en kies linksboven voor 'Zakelijk'.

JohanVenlo

Beste JohanVenlo,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Ilona
Als je een forum als radar gebruikt willen ze wel meewerken omdat hun imago wellicht beschadigd wordt, ook willen ze meteen weten of je het op nog meer fora's hebt geplaatst zodat men meteen kan reageren op de andere fora's alsof er niks aan de hand is :)

Callcenters met 100en mensen die niet weten van elkaar wat men doet zijn een fail! Elke keer krijg je een andere medewerker aan de telefoon die niet of nauwelijks weet waar het over gaat. Bovendien is elke mederwerker gebonden aan een maximale gesprekstijd.

Iedereen is gebonden aan protocollen, echte oplossingen bestaan niet. Als men niks concreets met je vraag kan dan wordt hij doorgestuurd naar een andere afdeling die vervolgens ook weer niks concreet kan doen.

Het is als kleine consument vechten tegen de grote niet luisterende bierkaai.

Ik wil terug naar de tijd dat men nog tijd en moeite voor je nam, in de hedendaagse economie ben je vaak niks meer dan een nummer. De gigantische bedrijven brengen alleen maar narigheid. Het persoonlijke is helemaal weg. Als je op je strepen gaat staan wordt je gezien als een lastige niet meewerkende klant.

Je wilt niet weten hoe vaak ik al geschillen heb gehad met deze instellingen. Niks kun je regelen. Er wordt nooit een concrete oplossing geboden.

T-Mobile Webcare

@ JohanVenlo: als je er geen behoefte aan hebt, hoef je niet te reageren. Als je graag wilt dat we een en ander voor je (laten) nakijken, bieden we je deze kans.
ook willen ze meteen weten of je het op nog meer fora's hebt geplaatst zodat men meteen kan reageren op de andere fora's alsof er niks aan de hand is :)
We willen best wat moeite voor je doen, maar het is niet de bedoeling dat het Webcare-team de Klantenservice wordt. Als je laat weten op welk forum je gepost hebt en welke gebruikersnaam je daar gebruikt, kunnen we nagaan of we naar jouw gegevens hebben gevraagd. Deze informatie wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Marco Amersfoort

jos van t hoff

Ongelezen bericht door jos van t hoff »

Beste Marco Amersfoort van T-Mobile Webcare

Hoewel ik pas 2 maanden een web 'n walk abonnement van T-mobile heb, herken ik me volledig in de frustratie en machteloosheid. Ik zit niet te springen om alles op dit forum nog eens dunnetjes over te doen, dus ik zou het waarderen als u even per mail kontakt met mij op neemt en uw telefoonnummer achter laat. Wellicht kunnen we e.e.a. dan snel oplossen.
mail kunt sturen naar: [email protected]

T-Mobile Webcare

Beste jos van t hoff,

Een van de medewerkers van T-Mobile Webcare kan contact met je opnemen. Wil je zo vriendelijke zijn om je telefoonnummer en gebruikersnaam op dit forum te mailen naar [email protected].

Wil je tevens aangeven wat precies het probleem is zodat wij alvast e.e.a. na kunnen kijken.

Met vriendelijk groet,

Anne-Marie de Weerd
T-Mobile Webcare

jos van t hoff

Ongelezen bericht door jos van t hoff »

Beste Anne-Marie

Ik heb gisteren de door jou gevraagde mail gestuurd naar het webcare team, t.a.v. Marco Amersfoort (zie eerder in dit Topic). Het leek me wel handig om in ieder geval een naam te hebben. Want dat is vaak wel de kern van alle klachten op diverse fora over T-mobile (en anderen ook):
Elke keer een andere, min of meer anonieme, callcenter-medewerker, die ook nog eens steeds verschillende dingen zeggen, geven het gevoel dat je aan het lijntje wordt gehouden tot je het op geeft.
Een aanspreekbaar persoon, die je het gevoel geeft dat hij/zij de verantwoording neemt om het probleem op te lossen, leidt tot meer geduld bij de klant. En uiteindelijk minder werk en negatieve publiciteit voor T-Mobile. Eigenlijk zou een webcare team als doelstelling moeten hebben om zichzelf overbodig te maken. Vind je ook niet?
Ik zal het bericht nogmaals verzenden, met jouw naar er bij.

groeten

Jos

Reinieronline

Ongelezen bericht door Reinieronline »

In dit topic http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71259 gaat het ook al over t-mobile en de internet snelheid. Ook ik die een zeer goed ontvangst heb haal maar gemiddeld van 4 mbit met geluk. Ik heb 1x op de 6 mbit gezeten in de 4 maanden dat ik t-mobile heb.

Met andere woorden, zelfs al heb je een uitstekend ontvangst, nog kan t-mobile de 7,2 mbit niet waarmaken.

Of hebben ze erbij vergeten te zeggen dat je dan onder een telefoonpaal moet gaan zitten?

Nee, het ligt niet alleen aan de ontvangst, ze kunnen gewoon het vermogen niet leveren aan de klant.

En wat betreft de klantenservice van t-mobile, volgens mij zijn dat ex medewerkers van die vroegere belspelletjes die je op tv had. In het begin kunnen ze best goede vragen stellen, maar als ze eenmaal weten dat het aan hun ligt gaan ze brabbelen.

''Ja, je raam kan misschien in de weg zitten'' Of ''de muren in je flat zijn te dik''

Let op, ik woon op de hoogste verdieping in de flat, woon in een flat die snel na de oorlog is gebouwd, mijn buurvrouw hoor ik snurken, zelfs in mijn badkamer zonder raam is mijn ontvangst nog maximaal, dit komt omdat ik heel erg in de buurt van een zendmast van T-mobiel woon. Mijn computer staat onder een zeer groot raam, en er zijn geen enkele apparaten die de boel kunnen storen.

Ik wordt af en toe zo moe van t-mobile.

t-mobiel moet gewoon eerlijk zijn, en mensen die maar de helft aan snelheid krijgen, een sterke korting geven en de mensen die niks krijgen, hun abonnement ontbinden

Gesloten