LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 Compleet: doen of niet doen?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 apr 2006 12:54
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Tele2 doen?.....beter van niet.
Op 13 Maart zou ik Tele2 compleet krijgen.
Me ouwe adsl is uitgeschakeld en ik zit nu weer lekker in te
bellen met een 56k telefoonmodem.
Die fijne snuiters van de helpdesk vertellen me dat het goed
gaat komen, ze weten alleen niet in welk jaar.
snif...snif
Op 13 Maart zou ik Tele2 compleet krijgen.
Me ouwe adsl is uitgeschakeld en ik zit nu weer lekker in te
bellen met een 56k telefoonmodem.
Die fijne snuiters van de helpdesk vertellen me dat het goed
gaat komen, ze weten alleen niet in welk jaar.
snif...snif
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Kan inderdaad lang gaan duren. Waarschijnlijk zal er niemand een datum noemen dus het is echt afwachten tot dat ze aan de andere kant genegene zijn om van hun koffietafel af te komen.
Zou je er niet verstandig aan doen om een andere provider te nemen?
Als het dadelijk aangesloten is zit je nog steed bij die onbetrouwbare, on-klantgerichte, onbereikbare Tele2 prutprovider.
Zou je er niet verstandig aan doen om een andere provider te nemen?
Als het dadelijk aangesloten is zit je nog steed bij die onbetrouwbare, on-klantgerichte, onbereikbare Tele2 prutprovider.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 apr 2006 12:54
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Hoi.
Een andere provider?
Ik zou niets anders willen maar eh.......dan moet ik wel eerst
van deze af zien te komen (zonder kleerscheuren).
Een andere provider?
Ik zou niets anders willen maar eh.......dan moet ik wel eerst
van deze af zien te komen (zonder kleerscheuren).
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Als iemand zijn contract niet na komt (en dan moet het niet een kleinigheid zijn, maar dat is bij jou niet van toepassing), dan hoeft de ander zich ook niet aan het contract te houden.
Actie: aangetekende brief met in gebreke stelling (je klachten).
Een termijn geven waarbinnen het contract nageleefd moet gaan worden (verhelpen klachten)
De aankondiging dat je het contract verbreekt als dit niet gebeurd en dat je kosten op ze gaat verhalen (bijvoorbeeld je inbelkosten, je correspondentie, evt aansluitkosten nieuwe provider).
Dit staat allemaal in het burgerlijk wetboek (recht op ontbinden=BW 6:265, recht op vergoeding=BW 6:74)
Succes, bij mij heeft het in ieder geval zonder tegensputtern van de T2 zo gewerkt
Actie: aangetekende brief met in gebreke stelling (je klachten).
Een termijn geven waarbinnen het contract nageleefd moet gaan worden (verhelpen klachten)
De aankondiging dat je het contract verbreekt als dit niet gebeurd en dat je kosten op ze gaat verhalen (bijvoorbeeld je inbelkosten, je correspondentie, evt aansluitkosten nieuwe provider).
Dit staat allemaal in het burgerlijk wetboek (recht op ontbinden=BW 6:265, recht op vergoeding=BW 6:74)
Succes, bij mij heeft het in ieder geval zonder tegensputtern van de T2 zo gewerkt
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 apr 2006 12:54
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Ja ok,
Als dat bij jou gelukt is dan ga ik dat ook maar is doen.
Het heeft nu bijna een maand geduurd dus ik begin het aardig
zat te worden met die klanten.
Als dat bij jou gelukt is dan ga ik dat ook maar is doen.
Het heeft nu bijna een maand geduurd dus ik begin het aardig
zat te worden met die klanten.
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Ik lees hier allemaal verschillende reacties maar krijg een beetje het idee dat de werking van de paketten ook aan de regio ligt.
Kan iemand mij vertellen hoe het er in Alkmaar voor staat?
Ik zit er aan te denken om een TELE2 tv compleet (tv+internet+telefonie) pakket te nemen.
Kan iemand mij vertellen hoe het er in Alkmaar voor staat?
Ik zit er aan te denken om een TELE2 tv compleet (tv+internet+telefonie) pakket te nemen.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
'k zou er niet aan beginnen, een en al ellende met Tele2. 't kan per regio verschillen maar hun service is gewoon slecht. En dat zal niet per regio verschillen, 'k praat uit ervaring!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 apr 2006 13:04
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Je kunt er niet meer vanaf als ze je het pakket toegestuurd hebben, want ze zorgen ervoor dat je eerst de aanmeldingsbrief thuis krijgt waarin staat dat je binnen 7 dagen na dagtekening brief op kunt zeggen. Vervolgens duurt het zeker 10 dagen totdat je het installatiepakket thuis krijgt (en laten ze je maar gokken wanneer je dat moet installeren). Als het dan niet werkt naar je wensen (of er blijkt een niet besteld modem in te zitten) ben je mooi te laat om op te zeggen. Deze misselijkmakende strategie hebben ze mij geflikt en nu valt al een maand de telefoon steeds uit en downloadsnelheid varrieerd binnen 1 minuut van 256 tot 72 Kbyte/s voor de "lite" verbinding. Ook heb ik zo'n modem dat bijna ieder dag gereset moet worden voordat je kunt gaan bellen.
Al deze info leg je bij de klantenservice (dat ze dat woord durven gebruiken uberhaubt) en die sturen een email naar een monteur. Dan laten ze je verder mooi in de kou staan.
Als je dan smeekt om ervan af te kunnen komen, blijven ze volhouden dat je er een jaar aan vast zit...of 12 maal €29.95 moet dokken.
Al deze info leg je bij de klantenservice (dat ze dat woord durven gebruiken uberhaubt) en die sturen een email naar een monteur. Dan laten ze je verder mooi in de kou staan.
Als je dan smeekt om ervan af te kunnen komen, blijven ze volhouden dat je er een jaar aan vast zit...of 12 maal €29.95 moet dokken.
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Ik praat ook uit ervaring.
Tele2 TV is prima kwaliteit, ik heb het al maanden (begonnen met 20Mb + voetbal). Heb inmiddels al upc opgezegd.
Alles uitstekend door Imtech geinstalleerd.
Tele2 TV is prima kwaliteit, ik heb het al maanden (begonnen met 20Mb + voetbal). Heb inmiddels al upc opgezegd.
Alles uitstekend door Imtech geinstalleerd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 apr 2006 17:47
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
hallo radar ik ben ook pas een nieuwe klant van tele 2
ik voel me genaaid door tele 2 heb een abonnement van twee jaar
en de kwaliteit die je krijgt is waardeloos kunnen jullie daar niks aan doen
er zijn zoveel gedupeerde er moet toch een weg zijn om onder dat contract uit te komen
laat eens wat horen
groetjes Leo Raets
ik voel me genaaid door tele 2 heb een abonnement van twee jaar
en de kwaliteit die je krijgt is waardeloos kunnen jullie daar niks aan doen
er zijn zoveel gedupeerde er moet toch een weg zijn om onder dat contract uit te komen
laat eens wat horen
groetjes Leo Raets
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Wat mij opvalt is dat het niet uitmaakt op welke provider je hier zoekt, er is altijd iemand met klachten over de betreffende provider.
Er zullen uiteraard fouten gemaakt worden, en er zullen dingen misgaan. Erg vervelend als jij net diegene bent waar dit bij gebeurt, maar alle dingen die goed gaan lees je niet over.
Kortom de bezoekers van dit forum zijn niet representatief voor de kwaliteit en service van een provider. In het geval van tele 2, bij mij is alles goed gegaan. Ik heb een hele stabiele goede verbinding, ik kan mijn voetbal kijken en zonder problemen bellen.
Ik hoef niets meer te betalen aan de KPN, en ben minder kwijt voor mijn verbinding. Kortom ik ben zeer tevreden. En dat ik niet een 20Mb verbinding haal is logisch, want het is tot 20Mb, en ook het voetbal en telefoon gedeelte kosten bandbreedte. Ik kan gewoon bellen tijdens het voetbal, en dan ook nog tegelijkertijd downloaden.
Dan is mijn bandbreedte toch voldoende?
Er zullen uiteraard fouten gemaakt worden, en er zullen dingen misgaan. Erg vervelend als jij net diegene bent waar dit bij gebeurt, maar alle dingen die goed gaan lees je niet over.
Kortom de bezoekers van dit forum zijn niet representatief voor de kwaliteit en service van een provider. In het geval van tele 2, bij mij is alles goed gegaan. Ik heb een hele stabiele goede verbinding, ik kan mijn voetbal kijken en zonder problemen bellen.
Ik hoef niets meer te betalen aan de KPN, en ben minder kwijt voor mijn verbinding. Kortom ik ben zeer tevreden. En dat ik niet een 20Mb verbinding haal is logisch, want het is tot 20Mb, en ook het voetbal en telefoon gedeelte kosten bandbreedte. Ik kan gewoon bellen tijdens het voetbal, en dan ook nog tegelijkertijd downloaden.
Dan is mijn bandbreedte toch voldoende?
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Is het je niet opgevallen dat je over sommige aanbieders wel heel erg veel klachten leest op dit forum? En Tele2 spant dan wel de kroon. Er zal bij andere aanbieders natuurlijk ook wel eens wat misgaan maar die lossen de problemen dan waarschijnlijk wel naar behoren op. Tele2 laat je plat gezegd gewoon verrekken. hun service is gewoon heel erg slecht, mazzel voor jou dat alles werkt, hopelijk blijft dat zo.
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Ik vind het nog wel meevallen hoe erg Tele2 er uit zou springen. In het verleden hebben we hier ook threads gezien waar meer dan 25 pagina's klachten over waren. Dus eigenlijk valt het nog wel mee.
Zeker als je kijkt hoeveel entries van dezelfde personen komen.
Maar goed ik hoop dat iedereen een goede verbinding krijgt, bij mij zelf is het al ongeveer een half jaar werkend, dus ik zie niet in waarom het nog zou veranderen.
Zeker als je kijkt hoeveel entries van dezelfde personen komen.
Maar goed ik hoop dat iedereen een goede verbinding krijgt, bij mij zelf is het al ongeveer een half jaar werkend, dus ik zie niet in waarom het nog zou veranderen.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
haha, dat dacht ik ook, had eerst ook 8 maanden goede verbinding met Tele2, totdat de ellende begon. Nogmaals, ik wens het natuurlijk niemand toe maar mijn ervaringen met die Tele2 knakkers zijn ronduit negatief. en ik ben niet de enige, en het zijn beslist niet allemaal dezelfde personen die dit schrijven, integendeel, ik denk dat we slechts het topje van de ijsberg zien!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 apr 2006 17:47
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
dringende oproep in nederland voor ontevreden gebruikers van tele 2 als jullie allemaal een brief of een mail sturen naar radar en we kunnen 70 procent halen in nederland dan is het volgens mij dat we wettelijk de contracten kunnen ontbinden ik heb in iedergeval een mail gestuurd naar radar
nee hebben we en ja kunnen we krijgen dus doe even de moeite om een mail naar radar te sturen
is een minuut werk en wie weet
want wat tele 2 doet dat kan niet dit heb ik nog nooit meegemaakt
je hoort alleen maar weet ik niet en kan niet
dus ik hoop dat iedereen die niet tevreden is de moeite doet om hier iets aan te doen een klein briefje of mailtje naar radar
alvast bedankt
groetjes een ontevreden gebruiker van tele 2
nee hebben we en ja kunnen we krijgen dus doe even de moeite om een mail naar radar te sturen
is een minuut werk en wie weet
want wat tele 2 doet dat kan niet dit heb ik nog nooit meegemaakt
je hoort alleen maar weet ik niet en kan niet
dus ik hoop dat iedereen die niet tevreden is de moeite doet om hier iets aan te doen een klein briefje of mailtje naar radar
alvast bedankt
groetjes een ontevreden gebruiker van tele 2
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Tele 2 is inderdaad van mindere kwaliteit, en dan heb je weer goedkoop is duurkoop!,
Internetten kan via Tele2, helaas wordt de snelheid die beloofd wordt nooit gehaald!, je betaald meer voor een pakket dat niet aan de verwachtingen voldoet!,
Neem een andere provider, om veel gelazer te voorkomen!, 0900 helpdesk is gewillig!, mits je er tussen komt, en een medewerker aan de lijn krijgt, maar jíj betaald flink aan telefoonkosten!, en wees eerlijk,
De mensen bij de helpdesk van Tele2 zijn misschien wel getraint om de klant zo lang mogelijk aan de lijn te houden!, het is natuurlijk wel erg makkelijke handel om zo geld te verdienen!, en de klanten blijven/komen toch wel weer terug, omdat de kosten die Tele2 rekent voor haar producten, toch relatief goedkoop is!,
vriendelijke groeten,
Ulbe.
Internetten kan via Tele2, helaas wordt de snelheid die beloofd wordt nooit gehaald!, je betaald meer voor een pakket dat niet aan de verwachtingen voldoet!,
Neem een andere provider, om veel gelazer te voorkomen!, 0900 helpdesk is gewillig!, mits je er tussen komt, en een medewerker aan de lijn krijgt, maar jíj betaald flink aan telefoonkosten!, en wees eerlijk,
De mensen bij de helpdesk van Tele2 zijn misschien wel getraint om de klant zo lang mogelijk aan de lijn te houden!, het is natuurlijk wel erg makkelijke handel om zo geld te verdienen!, en de klanten blijven/komen toch wel weer terug, omdat de kosten die Tele2 rekent voor haar producten, toch relatief goedkoop is!,
vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Vandaag kreeg ik van Tele2prut een platgevouwen doos met een pakketzegel.
Daar schijnt het modem in teruggestuurd te moeten worden.
Helaas 1: de doos is veel te klein, het modem past er alleen in als het eerst met een hamer plat sla of er met de auto overheen rij
Helaas 2: het modem was gratis, dus ik ga echt geen moeite doen om iets terug te sturen, als ze het terug willen dan mogen ze het komen halen
Helaas 3: het bedrijf T2 kan nog steeds niet communiceren, ook bij deze doos zat geen enkele tekst behalve hoe je de doos moet openvouwen. Nog steeds geen bevestiging over de opzegging, geen excuses, niks
Helaas 4: ik weet dus ook nog niet of ze van plan zijn nog rekeningen en aanmaningen gaan sturen want ik heb nog niks betaald sinds begin van het abo, maar als ik mijn kosten eraf trek dan krijg ik nog geld van ze, niet veel maar dan moeten ze wel afzien van alle facturen vanaf december en niet moeilijk doen zodat ik weer aangetekende brieven moet gaan versturen of bellen naar de servicedesk, incassobureau of rechtbijstand. Met verkoop van het modem speel ik kiet, maar wie wil zo'n ding?
Helaas 5: mijn telefoon heeft het ongeveer 5 weken niet goed gedaan, eerst 3,5 week alleen zelf bellen maar niet gebeld worden, daarna bijna 2 weken helemaal geen telefoon totdat ik gisteren weer bij KPN ben aangesloten.
Helaas 6: er is hier al 2 weken geen breedband internet meer, daar komt nog wel een week bij voordat ik weer aangesloten ben. Gelukkig heb ik een notebook met UMTS kaart als router in kunnen zetten zodat ik niet helemaal zonder zit
Troost: de ellende van mijn misstap om me met T2 in te laten is gelukkig bijna achter de rug.
Laat je die 2/3 weken onthouding van tfn/internet niet weerhouden van het kappen met die ballentent van T2. Beter dan lijdzaam daar te blijven zitten want ik ben ervan overtuigd dat als ik er niet mee gekapt was ik nog steeds had gezeten zonder goedwerkende digitale telefoon en zonder de internetverbindingssnelheid die ik volgens de reclame zou moeten hebben.
Daar schijnt het modem in teruggestuurd te moeten worden.
Helaas 1: de doos is veel te klein, het modem past er alleen in als het eerst met een hamer plat sla of er met de auto overheen rij
Helaas 2: het modem was gratis, dus ik ga echt geen moeite doen om iets terug te sturen, als ze het terug willen dan mogen ze het komen halen
Helaas 3: het bedrijf T2 kan nog steeds niet communiceren, ook bij deze doos zat geen enkele tekst behalve hoe je de doos moet openvouwen. Nog steeds geen bevestiging over de opzegging, geen excuses, niks
Helaas 4: ik weet dus ook nog niet of ze van plan zijn nog rekeningen en aanmaningen gaan sturen want ik heb nog niks betaald sinds begin van het abo, maar als ik mijn kosten eraf trek dan krijg ik nog geld van ze, niet veel maar dan moeten ze wel afzien van alle facturen vanaf december en niet moeilijk doen zodat ik weer aangetekende brieven moet gaan versturen of bellen naar de servicedesk, incassobureau of rechtbijstand. Met verkoop van het modem speel ik kiet, maar wie wil zo'n ding?
Helaas 5: mijn telefoon heeft het ongeveer 5 weken niet goed gedaan, eerst 3,5 week alleen zelf bellen maar niet gebeld worden, daarna bijna 2 weken helemaal geen telefoon totdat ik gisteren weer bij KPN ben aangesloten.
Helaas 6: er is hier al 2 weken geen breedband internet meer, daar komt nog wel een week bij voordat ik weer aangesloten ben. Gelukkig heb ik een notebook met UMTS kaart als router in kunnen zetten zodat ik niet helemaal zonder zit
Troost: de ellende van mijn misstap om me met T2 in te laten is gelukkig bijna achter de rug.
Laat je die 2/3 weken onthouding van tfn/internet niet weerhouden van het kappen met die ballentent van T2. Beter dan lijdzaam daar te blijven zitten want ik ben ervan overtuigd dat als ik er niet mee gekapt was ik nog steeds had gezeten zonder goedwerkende digitale telefoon en zonder de internetverbindingssnelheid die ik volgens de reclame zou moeten hebben.
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Consumentt
Laat nog eens van je horen als je bij een andere provider zit.
Kijken of daar het gras groener is.
Laat nog eens van je horen als je bij een andere provider zit.
Kijken of daar het gras groener is.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
Bij die andere provider is in ieder geval gras en het is ook groen ook. I.t.t. Tele2 waar alleen onkruid te zien is.
Die andere provider ken ik. Als die net zo goed is als toen ik er wegging, dan ben ik er dik tevreden mee. Die heeft ook nog een echte newsserver en niet dat T2 geneuzel met bainaries.
Het is een lokale kabel-provider, dat was de snelste manier om weer online te komen.
De reden dat ik bij die provider wegging was om van KPN af te komen, die elke maand €18 incasseerde terwijl ik er niet mee belde (Pre-select kan namelijk niet met Belbudget).
Zoals je elders kunt lezen was mijn keus voor T2 ingegeven doordat het met T2 preselect hier goed ging (klant sinds 2000!). Dat Internet-telefonie zo'n bagger bij T2 was en dat het Internet te traag was en dat T2 dienstverlening 0.0 is daar ben ik dus helaas hardhandig achtergekomen.
Over die nieuwe (/oude) provider zul je me dus niet gaan horen. Dat heeft ook niet zo'n zin omdat die niet landelijk opereert.
Die andere provider ken ik. Als die net zo goed is als toen ik er wegging, dan ben ik er dik tevreden mee. Die heeft ook nog een echte newsserver en niet dat T2 geneuzel met bainaries.
Het is een lokale kabel-provider, dat was de snelste manier om weer online te komen.
De reden dat ik bij die provider wegging was om van KPN af te komen, die elke maand €18 incasseerde terwijl ik er niet mee belde (Pre-select kan namelijk niet met Belbudget).
Zoals je elders kunt lezen was mijn keus voor T2 ingegeven doordat het met T2 preselect hier goed ging (klant sinds 2000!). Dat Internet-telefonie zo'n bagger bij T2 was en dat het Internet te traag was en dat T2 dienstverlening 0.0 is daar ben ik dus helaas hardhandig achtergekomen.
Over die nieuwe (/oude) provider zul je me dus niet gaan horen. Dat heeft ook niet zo'n zin omdat die niet landelijk opereert.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 apr 2006 17:47
Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?
hallo consumentt hoelang heb je tele 2 gehad ik heb een abonnement afgesloten en dat kon niet anders dan twee jaar is dat zo of hebben jullie een abonement van 1 jaar met telefonie en internet laat eens wat horen groetjes Leo baRACUDA