LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 - verbazing
tele2 - verbazing
Hai allemaal,
ik wil toch even mijn verbazing uitten over tele2
Ik heb al een hele tijd daar zo'n alles in 1 abonnement, echter een hele trage verbinding. Na verschillende keren bellen waar ik allerlei verklaringen kreeg voor mijn langzame internet (huis te oud, huis te nieuw, verkeerde muren, te dikke muren, te ver van de wijkcentrale, te veel andere mensen met internet etc) Kreeg ik het advies een router te kopen, de jongen aan de telefoon vertelde mij dat die router er zeer zeker voor zou zorgen dat ik sneller internet heb
Alles goed en wel en ik dus een router gekocht, netjes geinstalleerd en tot mijn verbazing gaat mijn internet precies even snel.
Ik dus maar eens die mensen waar ik de router gekocht had gebeld (coolblue) die hebben de hele installatie met me doorgelopen en dat was allemaal goed, vervolgens hebben zij met mij bekeken hoe dit kon. Het blijkt dat tele2 gewoon met heel weinig snelheid bij mij binnenkomt (ik heb bij een verbinding met een kabel tussen computer en modem een snelheid van 6mbps) De mensen bij coolblue vertelden mij dat een router dan ook dat internet dus niet sneller gaat maken. Gelukkig waren ze zo vriendelijk dat ik die router gewoon mocht retourneren (dank jullie wel mensen van coolblue)
Toch maar eens weer tele2 gebeld want die kwamen met dat idee van die router. Het antwoord daar was dat het inderdaad zo was en dat de verbinding die bij mij vanuit tele2 binnen kwam dus gewoon langzaam was (waarom ze me dan eerder allerlei verklaringen hebben gegeven over mijn huis, mijn muren en het aanschaffen van een router is mij een raadsel) Maar waar ik me dus over verbaas is dat de dame van tele2 aan de telefoon doodleuk tegen mij zei:
' nou mevrouw, uw abbo loopt nog tot november, ik zou kijken dat u overstapt, want wat u nu heeft is erg langzaam en wij kunnen het op geen enkele manier sneller maken, bij ziggo krijgt u zeker 2-3 keer zoveel snelheid'
ik wilde toch graag even met jullie delen hoe tele2 blijkbaar overzichzelf denkt.
isabel
ik wil toch even mijn verbazing uitten over tele2
Ik heb al een hele tijd daar zo'n alles in 1 abonnement, echter een hele trage verbinding. Na verschillende keren bellen waar ik allerlei verklaringen kreeg voor mijn langzame internet (huis te oud, huis te nieuw, verkeerde muren, te dikke muren, te ver van de wijkcentrale, te veel andere mensen met internet etc) Kreeg ik het advies een router te kopen, de jongen aan de telefoon vertelde mij dat die router er zeer zeker voor zou zorgen dat ik sneller internet heb
Alles goed en wel en ik dus een router gekocht, netjes geinstalleerd en tot mijn verbazing gaat mijn internet precies even snel.
Ik dus maar eens die mensen waar ik de router gekocht had gebeld (coolblue) die hebben de hele installatie met me doorgelopen en dat was allemaal goed, vervolgens hebben zij met mij bekeken hoe dit kon. Het blijkt dat tele2 gewoon met heel weinig snelheid bij mij binnenkomt (ik heb bij een verbinding met een kabel tussen computer en modem een snelheid van 6mbps) De mensen bij coolblue vertelden mij dat een router dan ook dat internet dus niet sneller gaat maken. Gelukkig waren ze zo vriendelijk dat ik die router gewoon mocht retourneren (dank jullie wel mensen van coolblue)
Toch maar eens weer tele2 gebeld want die kwamen met dat idee van die router. Het antwoord daar was dat het inderdaad zo was en dat de verbinding die bij mij vanuit tele2 binnen kwam dus gewoon langzaam was (waarom ze me dan eerder allerlei verklaringen hebben gegeven over mijn huis, mijn muren en het aanschaffen van een router is mij een raadsel) Maar waar ik me dus over verbaas is dat de dame van tele2 aan de telefoon doodleuk tegen mij zei:
' nou mevrouw, uw abbo loopt nog tot november, ik zou kijken dat u overstapt, want wat u nu heeft is erg langzaam en wij kunnen het op geen enkele manier sneller maken, bij ziggo krijgt u zeker 2-3 keer zoveel snelheid'
ik wilde toch graag even met jullie delen hoe tele2 blijkbaar overzichzelf denkt.
isabel
Re: tele2 - verbazing
Nou ja, het is wel een goudeerlijk antwoord dat je kreeg. En wat is daar dan mis mee? Je hebt ADSL en dat heeft veel beperkingen. Je woont te ver van de centrale voor VDSL en dus is het beter om over te stappen naar glas of COAX als je echt snelheid wil hebben.
Mijn mening: niks mis met dat antwoord van de Tele2 medewerkster.
Mijn mening: niks mis met dat antwoord van de Tele2 medewerkster.
Re: tele2 - verbazing
Ik denk dat er iets van een Babylonische spraakverwarring is geweest. Door een nieuwe en goed ingerichte router kan je draadloze netwerk zeker wel sneller worden, als jij belt met tele2 en zegt dat je wifi ruk is, is dat dus een goed advies. Echter doet dat niks voor de vaste adsl verbinding die áchter zo'n router schuilgaat, en waar veel factoren, primair de afstand tot de wijkcentrale, de beperkende factor is.Isabel1 schreef:Hai allemaal,
ik wil toch even mijn verbazing uitten over tele2
Ik heb al een hele tijd daar zo'n alles in 1 abonnement, echter een hele trage verbinding. Na verschillende keren bellen waar ik allerlei verklaringen kreeg voor mijn langzame internet (huis te oud, huis te nieuw, verkeerde muren, te dikke muren, te ver van de wijkcentrale, te veel andere mensen met internet etc) Kreeg ik het advies een router te kopen, de jongen aan de telefoon vertelde mij dat die router er zeer zeker voor zou zorgen dat ik sneller internet heb
Alles goed en wel en ik dus een router gekocht, netjes geinstalleerd en tot mijn verbazing gaat mijn internet precies even snel.
Ik dus maar eens die mensen waar ik de router gekocht had gebeld (coolblue) die hebben de hele installatie met me doorgelopen en dat was allemaal goed, vervolgens hebben zij met mij bekeken hoe dit kon. Het blijkt dat tele2 gewoon met heel weinig snelheid bij mij binnenkomt (ik heb bij een verbinding met een kabel tussen computer en modem een snelheid van 6mbps) De mensen bij coolblue vertelden mij dat een router dan ook dat internet dus niet sneller gaat maken. Gelukkig waren ze zo vriendelijk dat ik die router gewoon mocht retourneren (dank jullie wel mensen van coolblue)
Toch maar eens weer tele2 gebeld want die kwamen met dat idee van die router. Het antwoord daar was dat het inderdaad zo was en dat de verbinding die bij mij vanuit tele2 binnen kwam dus gewoon langzaam was (waarom ze me dan eerder allerlei verklaringen hebben gegeven over mijn huis, mijn muren en het aanschaffen van een router is mij een raadsel) Maar waar ik me dus over verbaas is dat de dame van tele2 aan de telefoon doodleuk tegen mij zei:
' nou mevrouw, uw abbo loopt nog tot november, ik zou kijken dat u overstapt, want wat u nu heeft is erg langzaam en wij kunnen het op geen enkele manier sneller maken, bij ziggo krijgt u zeker 2-3 keer zoveel snelheid'
ik wilde toch graag even met jullie delen hoe tele2 blijkbaar overzichzelf denkt.
isabel
Wel wat apart, maar aan de andere kant, een receptioniste van een garage heeft ook niet zoveel verstand van auto's.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: tele2 - verbazing
@isabel
Ik heb ook al jaren tele2 nooit afkloppen probleem,heb alleen internet en bellen,upc voor digitaal..
Ik vind dat xe wel eerlijk is,maar heb je het altijd zo traag gehad of sinds kort??
Wij wonen niet ver vd centrale vandaan
Zigo hebben wij rdam niet voor zover ik weet dan upc,maar hoor ,er hier rdam heel,elke dag mensen klagen dus ook niet alles..
Ik heb ook al jaren tele2 nooit afkloppen probleem,heb alleen internet en bellen,upc voor digitaal..
Ik vind dat xe wel eerlijk is,maar heb je het altijd zo traag gehad of sinds kort??
Wij wonen niet ver vd centrale vandaan
Zigo hebben wij rdam niet voor zover ik weet dan upc,maar hoor ,er hier rdam heel,elke dag mensen klagen dus ook niet alles..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 19 apr 2014 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: tele2 - verbazing
Wat een gelul weer, iedere provider kan een meting verrichten.
Nee, eerst de klant allerlei onzin toedienen om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat je geen gevraagde dienst kunt leveren.
De omgedraaide wereld, staat gewoon erg onprofessioneel.
Nee, eerst de klant allerlei onzin toedienen om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat je geen gevraagde dienst kunt leveren.
De omgedraaide wereld, staat gewoon erg onprofessioneel.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: tele2 - verbazing
Ik zou iedereen die in een glasvezel gebied zit glasvezel aanbevelen.
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...
Re: tele2 - verbazing
[quote="kaaskop 43"]Ik zou iedereen die in een glasvezel gebied zit glasvezel aanbevelen.
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...[/quote]
Ohhhh leg dat eens uit, het blijkt juist andersom te zijn
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...[/quote]
Ohhhh leg dat eens uit, het blijkt juist andersom te zijn
Re: tele2 - verbazing
Ik heb een poging gewaagd, misleide sul die ik was. Een en al ellende bij de overstap, waaronder 9 maanden wachten vanaf handtekening bij de colporteur zetten, totdat een werkende verbinding in mijn appartement werd gemaakt. Ben blij dat ik gewoon bij Ziggo gebleven ben, waar ik al ~14 jaar blije en tevreden klant ben.kaaskop 43 schreef:Ik zou iedereen die in een glasvezel gebied zit glasvezel aanbevelen.
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: tele2 - verbazing
Dan ben je een van de weinigen die niet tevreden is.Ik heb een poging gewaagd, misleide sul die ik was. Een en al ellende bij de overstap, waaronder 9 maanden wachten vanaf handtekening bij de colporteur zetten, totdat een werkende verbinding in mijn appartement werd gemaakt. Ben blij dat ik gewoon bij Ziggo gebleven ben, waar ik al ~14 jaar blije en tevreden klant ben.
In mijn omgeving alleen goede berichten over glasvezel.
Alles met koper heeft geen toekomst, er komt een steeds grotere vraag naar data in de toekomst, alleen glasvezel kan hierin voorzien.
Voor iedereen die niets zinnigs te posten heeft, verdiep je eens in materie!
[Commerciële link verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 apr 2014 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Re: tele2 - verbazing
Ik denk dat je van een medewerker van de helpdesk mag verwachten dat hij eerst gaat kijken wat de werkelijke snelheid is. En als deze normaal is dan pas zijn riedeltje over verkeerde kabels, te grote afstand, storing van de magnetron, de babyfoon van de buren, de dect telefoon, of een militaire zendmast afsteekt.sjohie schreef:Ik denk dat er iets van een Babylonische spraakverwarring is geweest. Door een nieuwe en goed ingerichte router kan je draadloze netwerk zeker wel sneller worden, als jij belt met tele2 en zegt dat je wifi ruk is, is dat dus een goed advies. Echter doet dat niks voor de vaste adsl verbinding die áchter zo'n router schuilgaat, en waar veel factoren, primair de afstand tot de wijkcentrale, de beperkende factor is.
Wel wat apart, maar aan de andere kant, een receptioniste van een garage heeft ook niet zoveel verstand van auto's.
Re: tele2 - verbazing
Dan ben je een van de weinigen die niet tevreden is.kaaskop 43 schreef:Ik heb een poging gewaagd, misleide sul die ik was. Een en al ellende bij de overstap, waaronder 9 maanden wachten vanaf handtekening bij de colporteur zetten, totdat een werkende verbinding in mijn appartement werd gemaakt. Ben blij dat ik gewoon bij Ziggo gebleven ben, waar ik al ~14 jaar blije en tevreden klant ben.
In mijn omgeving alleen goede berichten over glasvezel.
Alles met koper heeft geen toekomst, er komt een steeds grotere vraag naar data in de toekomst, alleen glasvezel kan hierin voorzien.
Voor iedereen die niets zinnigs te posten heeft, verdiep je eens in materie!
[Commerciële link verwijderd door de Moderator] Het Ziggo netwerk is grotendeels (en dan bedoel ik voor meer dan 95%) glasvezel. Alleen het laatste stukje van de straat naar je huis is koper. Daarover hoeft alleen jouw verbinding en daarvoor is de koperdraad snel genoeg.
Nee ook glasvezel is 'ouderwets'. Er zijn experimenten met draadloze verbindingen die met gemak 1gigabit halen en dat is up en down mogelijk. DAT is de toekomst. Behalve om de 15km een mast heb je niks meer nodig. Geen gedoe met halve steden die je moet afbreken om er kabels de grond in te jassen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: tele2 - verbazing
Ja dat klopt, en die gigabit verbinding wordt met glasvezel aangeleverd.Het Ziggo netwerk is grotendeels (en dan bedoel ik voor meer dan 95%) glasvezel. Alleen het laatste stukje van de straat naar je huis is koper. Daarover hoeft alleen jouw verbinding en daarvoor is de koperdraad snel genoeg.
Nee ook glasvezel is 'ouderwets'. Er zijn experimenten met draadloze verbindingen die met gemak 1gigabit halen en dat is up en down mogelijk. DAT is de toekomst. Behalve om de 15km een mast heb je niks meer nodig. Geen gedoe met halve steden die je moet afbreken om er kabels de grond in te jassen.
Iedere techneut weet dat draadloze verbindingen nooit maar dan ook nooit de stabiliteit van een bekabelde verbinding kunnen evenaren.
Dus jou vergelijking is leuk maar slaat nergens op.
Ziggo kan best met glas overbrengen maar zolang het laatste deel bij de mensen koper blijft zal dit altijd de beperkte factor blijven.
Re: tele2 - verbazing
Hier is een consumentenforum.
Dus voor de eenvoudige consument zijn de snelheden, welke nu geboden worden toch voldoende.
Voor zakelijke doeleinden is het een andere koek.
Dus voor de eenvoudige consument zijn de snelheden, welke nu geboden worden toch voldoende.
Voor zakelijke doeleinden is het een andere koek.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: tele2 - verbazing
Ja natuurlijk kun je met koper nog prima uit de voeten.Hier is een consumentenforum.
Dus voor de eenvoudige consument zijn de snelheden, welke nu geboden worden toch voldoende.
Voor zakelijke doeleinden is het een andere koek.
eleven
In de toekomst niet meer door de steeds maar groeiende vraag naar data.
Dat geldt ook voor de consumentenmarkt, steeds meer apparaten gaan data slurpen, daar kun je met glasvezel op anticiperen.
Ik begrijp dat er hier koperkabelaars op het forum hun zooi zitten te verdedigen maar dat is zinloos.
Re: tele2 - verbazing
kaaskop 43 schreef:Ja natuurlijk kun je met koper nog prima uit de voeten.Hier is een consumentenforum.
Dus voor de eenvoudige consument zijn de snelheden, welke nu geboden worden toch voldoende.
Voor zakelijke doeleinden is het een andere koek.
eleven
In de toekomst niet meer door de steeds maar groeiende vraag naar data.
Dat geldt ook voor de consumentenmarkt, steeds meer apparaten gaan data slurpen, daar kun je met glasvezel op anticiperen.
Ik begrijp dat er hier koperkabelaars op het forum hun zooi zitten te verdedigen maar dat is zinloos.
Dan moeten de apparaten ook voor geschikt zijn!
Ik heb misschien iets over het hoofd gezien, maar kan nergens lezen, dat er hier "koperkabelaars" zijn, jij wel?
Re: tele2 - verbazing
sjohie » 21 apr 2014 10:23sjohie schreef:Ik heb een poging gewaagd, misleide sul die ik was. Een en al ellende bij de overstap, waaronder 9 maanden wachten vanaf handtekening bij de colporteur zetten, totdat een werkende verbinding in mijn appartement werd gemaakt. Ben blij dat ik gewoon bij Ziggo gebleven ben, waar ik al ~14 jaar blije en tevreden klant ben.kaaskop 43 schreef:Ik zou iedereen die in een glasvezel gebied zit glasvezel aanbevelen.
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...
Nee geen last van, aangezien wij een vrijstaande jaren 30 woning hebben.
Is dat appartement gevestigd in die vrijstaande jaren 30 woning ?
Re: tele2 - verbazing
volley schreef:sjohie » 21 apr 2014 10:23sjohie schreef:Ik heb een poging gewaagd, misleide sul die ik was. Een en al ellende bij de overstap, waaronder 9 maanden wachten vanaf handtekening bij de colporteur zetten, totdat een werkende verbinding in mijn appartement werd gemaakt. Ben blij dat ik gewoon bij Ziggo gebleven ben, waar ik al ~14 jaar blije en tevreden klant ben.kaaskop 43 schreef:Ik zou iedereen die in een glasvezel gebied zit glasvezel aanbevelen.
Dit heeft de toekomst, geen trage upload snelheden meer.
Daar kan de kabel ook niet tegenop...
Nee geen last van, aangezien wij een vrijstaande jaren 30 woning hebben.
Is dat appartement gevestigd in die vrijstaande jaren 30 woning ?
Nee, dat appartement woonden we in, ~5 jaar geleden toen ze hier in de stad begonnen met aanleggen van glasvezel. En daar wilde ik ook glasvezel nemen, omdat toentertijd Ziggo wat dood in het water lag qua snelheid verhogingen etc. We zijn dus ~5 jaar geleden verhuist naar ons huidige vrijstaande huis.
Re: tele2 - verbazing
@sjohie
Bekend verhaal dus maanden wachten op glasvezel.
Bekend verhaal dus maanden wachten op glasvezel.
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: tele2 - verbazing
Beste isabel1,
Ik vind het allereerst erg vervelend om te horen dat er geen eenduidig antwoord is gegeven. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij proberen iedereen altijd zo goed mogelijk te helpen en natuurlijk niet af te wimpelen. Ik vind het jammer dat jij dit zo hebt ervaren. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het natuurlijk graag van je. Je kan ook altijd een berichtje achterlaten op ons Tele2 Forum.
Groetjes,
Daniëlle
Ik vind het allereerst erg vervelend om te horen dat er geen eenduidig antwoord is gegeven. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij proberen iedereen altijd zo goed mogelijk te helpen en natuurlijk niet af te wimpelen. Ik vind het jammer dat jij dit zo hebt ervaren. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het natuurlijk graag van je. Je kan ook altijd een berichtje achterlaten op ons Tele2 Forum.
Groetjes,
Daniëlle
Re: tele2 - verbazing
Het duurde even maar als reactie
@sjohie: zoals jij het uitgelegd hebt, zo hebben die mensen van coolblue het ook uitgelegd, een router kan heel nuttig zijn, maar als het langzaam binnenkomt vanuit de muur dan gaat die router het ook niet sneller maken.
@rozemarijntje: inderdaad hier is geen ziggo dus dat kan niet
@ kaaskop: dat is dus ook wat ik zo irritant vind, eerst hele verhalen over muren, gebouwen, buren etc, dan mij een router laten kopen en dan er pas achter komen dat zij zelf gewoon langzaam zijn. Hadden ze ook wel eerder mogen melden.
Verder zit ik niet op het glasvezel net, dus dat kan ook niet, ik zit maar eens eerst rustig mijn abbo uit en zie dan wel verder.
maar goed, 'wij van tele2 adviseren ziggo' is op zich ook eens wat anders
Isabel
@sjohie: zoals jij het uitgelegd hebt, zo hebben die mensen van coolblue het ook uitgelegd, een router kan heel nuttig zijn, maar als het langzaam binnenkomt vanuit de muur dan gaat die router het ook niet sneller maken.
@rozemarijntje: inderdaad hier is geen ziggo dus dat kan niet
@ kaaskop: dat is dus ook wat ik zo irritant vind, eerst hele verhalen over muren, gebouwen, buren etc, dan mij een router laten kopen en dan er pas achter komen dat zij zelf gewoon langzaam zijn. Hadden ze ook wel eerder mogen melden.
Verder zit ik niet op het glasvezel net, dus dat kan ook niet, ik zit maar eens eerst rustig mijn abbo uit en zie dan wel verder.
maar goed, 'wij van tele2 adviseren ziggo' is op zich ook eens wat anders
Isabel