Contract is telefonisch op mijn naam verlengt, maar niet door de mij zelf. Ik heb UPC er op dezelfde dag nog op gewezen dat dit onmogelijk is zonder handtekening of geluidsopname van mij, (de abonnementhouder) zelf, UPC is het eens en belooft contract op te zeggen. De media-box en modem zijn geretourneerd en ontvangen door UPC, het abonnement is opgezegd.
Gedurende 6x bellen (over een periode van 4 maanden) is beloofd dat alles met terugwerkende kracht gecorrigeerd zou worden, en een creditering zou worden opgesteld.
Ik krijg een brief van de deurwaarder, en bel UPC, die zeggen dat de deurwaarder gewoon bij hun in het kantoor zitten en dat ik me nergens druk over hoef te maken. Ik hoef ook geen contact met ze op te nemen.
4 maanden na opzegging negeren de deurwaarder (de Jong) en UPC Nederland alle eerder gemaakte beloftes en blijven doorzetten met een afkoopsom van ruim 500 euro, ondanks alle bewijzen.
Ik heb nooit een schriftelijk bewijs van de opzegging, contractverlenging of van de creditering ontvangen. UPC weigert daarnaast ook factuur-specificaties op te sturen.
Er moet betaald worden voor een bedrag dat nergens gespecificeerd is. Ik ben het hier niet mee eens, maar kan verder niks bereiken volgens de klantenservice.
Ik heb een klacht ingediend bij de consuwijzer, maar verwacht er weinig van. Heeft iemand ervaringen met dit soort beloftes die daarna niet gehonoreerd worden?
Het is belachelijk hoe slecht de klantenservice van UPC om gaat met har klanten. Als je niet van plan bent eeuwig klant te blijven bij UPC, raad ik je af een contract bij ze af te sluiten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC negeert alle afspraken zonder ook maar enige uitleg
-
Re: UPC negeert alle afspraken zonder ook maar enige uitleg
Alweer een leermoment.
Telefonische afspraken altijd schriftelijk laten bevestigen.
En als zij het niet doen, zelf een samenvatting van hetgeen afgesproken is opsturen, bij voorkeur met bericht van ontvangst.
Daarin teken je aan, dat je zonder tegenbericht van de geadresseerde binnen zoveel dagen je er vanuit gaat dat jouw lezing van de afspraak juist is.
Ook altijd datum, tijd en de naam van degene die je telefonisch gesproken hebt noteren en in de brief opnemen.
Zeker met bedrijven waarover een hoop narigheid op internet te lezen valt: dossier opbouwen, ook al lijkt er in 1e instantie geen vuiltje aan lucht.
Even wat tijd en portokosten eraan besteden hadden m.i. in dit geval weer zo'n € 500 en de vaak bijbehorende ellende en onnodige opwinding gescheeld.
Bovendien, je neemt nu toch ook de tijd je verhaal hier neer te pennen!?
En die paar postzegels kosten de kop over het algemeen ook niet.
Telefonische afspraken altijd schriftelijk laten bevestigen.
En als zij het niet doen, zelf een samenvatting van hetgeen afgesproken is opsturen, bij voorkeur met bericht van ontvangst.
Daarin teken je aan, dat je zonder tegenbericht van de geadresseerde binnen zoveel dagen je er vanuit gaat dat jouw lezing van de afspraak juist is.
Ook altijd datum, tijd en de naam van degene die je telefonisch gesproken hebt noteren en in de brief opnemen.
Zeker met bedrijven waarover een hoop narigheid op internet te lezen valt: dossier opbouwen, ook al lijkt er in 1e instantie geen vuiltje aan lucht.
Even wat tijd en portokosten eraan besteden hadden m.i. in dit geval weer zo'n € 500 en de vaak bijbehorende ellende en onnodige opwinding gescheeld.
Bovendien, je neemt nu toch ook de tijd je verhaal hier neer te pennen!?
En die paar postzegels kosten de kop over het algemeen ook niet.
Tja, dat zijn dingen die je ook allemaal moet weten. Ik heb zeker niet stil gezeten gedurende dit proces. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd misverstanden te voorkomen, constant om feedback gevraagd en nergens gras over laten groeien. Zelfs je oplossing met de aangetekende brief hoeven ze niet te erkennen als ze daar geen zin in hebben. Het lijkt allemaal makkelijk te voorkomen, behalve als het je zelf overkomt.
-
In het algemeen.
Je moet er in zo'n geval van uitgaan dat het wel eens hommeles tot aan de rechter toe kan worden.
Sta je daar zonder schriftelijke bewijzen dat jij er alles aan gedaan hebt om de zaak alsnog in goede banen te leiden sta je bijzonder zwak.
Immers telefonische beloftes van de andere kant zijn niet hard te maken.
Dat is vaak één of ander callcenter en die zeggen vaak maar wat om van je af te zijn en pakken om 5 uur hun jas ........
Je moet er in zo'n geval van uitgaan dat het wel eens hommeles tot aan de rechter toe kan worden.
Sta je daar zonder schriftelijke bewijzen dat jij er alles aan gedaan hebt om de zaak alsnog in goede banen te leiden sta je bijzonder zwak.
Immers telefonische beloftes van de andere kant zijn niet hard te maken.
Dat is vaak één of ander callcenter en die zeggen vaak maar wat om van je af te zijn en pakken om 5 uur hun jas ........