LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 sep 2017 22:21
Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
DE KLACHT
Op 20 juni 2017 heb ik voor proefperiode van 7 dagen usenet gebruikt om een document batik zocht op te zoeken en te downloaden. Omdat ik op Usenet niet vond wat ik vond heb ik dezelfde dag via Usenet afgezegd uit teleurstelling.
Ik kreeg mij afmelding op scherm te zien maar er stond bij dat je om de afzegging definitief te maken naar de USA moest bellen!
Kosten maken om naar het buitenland om een gratis app binnen de gratis proefperiode af te zeggen. Dat moet haast wel in strijd met wetgeving in Nederland of Europa.
Dat afmeldingsbericht heb ik als screen vastgelegd en naar Usenet gemaild. Van usenet alleen Standaardantwoorden in het Engels gekregen. Automatische Afschrijving van dat ongevraagde "usenet-abonnement" heb ik via mijn Bank gestorneerd en teruggekregen. Dat was simpel. Ik dacht daar ben ik van af.
Vandaag ontving ik een brief in het Nederlands van Usenet uit Duitsland / San Marin ontvangen met een dikke incassorekening van € 99 !!!!
DE OPLOSSING
Gezamenlijk Actie, liefst van RADAR naar usenet usa met het de eis om de afmeldingsprocedure binnen proefperiode te wijzigen (dus bellen met Usenet is bij afmelding niet meer nodig) + stopzetting alle incasso's in NL.
Ik heb alle bewijzen in file beschikbaar, ook een screenshot van de afmeldngsprocedure waarin vandaag 22 sept 2017 nog steeds staat dat je met het buitenland moet bellen om "het proces van afmelden te voleindigen ~ to finish the cancellation process".
Graag overleg over vervolgstappen
Op 20 juni 2017 heb ik voor proefperiode van 7 dagen usenet gebruikt om een document batik zocht op te zoeken en te downloaden. Omdat ik op Usenet niet vond wat ik vond heb ik dezelfde dag via Usenet afgezegd uit teleurstelling.
Ik kreeg mij afmelding op scherm te zien maar er stond bij dat je om de afzegging definitief te maken naar de USA moest bellen!
Kosten maken om naar het buitenland om een gratis app binnen de gratis proefperiode af te zeggen. Dat moet haast wel in strijd met wetgeving in Nederland of Europa.
Dat afmeldingsbericht heb ik als screen vastgelegd en naar Usenet gemaild. Van usenet alleen Standaardantwoorden in het Engels gekregen. Automatische Afschrijving van dat ongevraagde "usenet-abonnement" heb ik via mijn Bank gestorneerd en teruggekregen. Dat was simpel. Ik dacht daar ben ik van af.
Vandaag ontving ik een brief in het Nederlands van Usenet uit Duitsland / San Marin ontvangen met een dikke incassorekening van € 99 !!!!
DE OPLOSSING
Gezamenlijk Actie, liefst van RADAR naar usenet usa met het de eis om de afmeldingsprocedure binnen proefperiode te wijzigen (dus bellen met Usenet is bij afmelding niet meer nodig) + stopzetting alle incasso's in NL.
Ik heb alle bewijzen in file beschikbaar, ook een screenshot van de afmeldngsprocedure waarin vandaag 22 sept 2017 nog steeds staat dat je met het buitenland moet bellen om "het proces van afmelden te voleindigen ~ to finish the cancellation process".
Graag overleg over vervolgstappen
- Bijlagen
-
- 20 juni 17 01 min registratie usenet.pdf
- Dit afmeldingsbericht heb ik als screen vastgelegd en naar Usenet gemaild.
Dit screenshot van de afmeldngsprocedure staat vandaag 22 sept 2017 nog steeds op de website van usenet. je moet met het buitenland bellen om "het proces van afmelden te voleindigen ~ to finish the cancellation process". - (49.04 KiB) 89 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 13059
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk die u voor uw karretje kan spannen.
U kunt ook gewoon aangegeven aan het incassoburo wat u gedaan heeft. Maar dan moet u wel even weten wat de Nederlandse, danwel Europese (?) wet hierover zegt. Zoals het er nu voor staat heeft u zich niet aan de voorwaarden gehouden. U spreekt ook over een gratis app, maar het is een gratis proefperiode. U heeft nu niet conform te voorwaarden opgezegd.
U kunt ook gewoon aangegeven aan het incassoburo wat u gedaan heeft. Maar dan moet u wel even weten wat de Nederlandse, danwel Europese (?) wet hierover zegt. Zoals het er nu voor staat heeft u zich niet aan de voorwaarden gehouden. U spreekt ook over een gratis app, maar het is een gratis proefperiode. U heeft nu niet conform te voorwaarden opgezegd.
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Op de Nederlandse Usenet website vind ik dit over opzeggen:
Ik wil graag mijn account opzeggen.
U kunt uit de volgende opties kiezen:
- Per telefoon
- Schrijf ons een brief
- Gebruik ons contactformulier
Tijdens de gratis proefperiode kunt u uw account op ieder moment opzeggen. Heeft u een standaardpakket, dan moet u het abonnement uiterlijk zeven dagen (bij pakketen met een looptijd tot één maand) of uiterlijk één maand (bij pakketen met een looptijd langer dan één maand) voor de volgende contractverlenging beëindigd worden.
Ik wil graag mijn account opzeggen.
U kunt uit de volgende opties kiezen:
- Per telefoon
- Schrijf ons een brief
- Gebruik ons contactformulier
Tijdens de gratis proefperiode kunt u uw account op ieder moment opzeggen. Heeft u een standaardpakket, dan moet u het abonnement uiterlijk zeven dagen (bij pakketen met een looptijd tot één maand) of uiterlijk één maand (bij pakketen met een looptijd langer dan één maand) voor de volgende contractverlenging beëindigd worden.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 sep 2017 22:21
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Beste reageerders
Eens: ik bedoel de gratis proefperiode.
U schrijft: U heeft nu niet conform te voorwaarden opgezegd.
Ik heb bovendien het contactformulier benut om mijn afzegging te bevestigen.
Maar op dit moment staat nog steeds op de website van usenet dat je de proefperiode zonde kosten kunt be-eindigen: 14 dagen gratis en op ieder ogenblik opzegbaar ZIE https://nl.usenet.nl/aanmelding/
De voorwaarde om te bellen met het buitenland zie je pas als wilt opzeggen: dat is makkelijk en ik denk niet volgens de NL wet.
Eens: ik bedoel de gratis proefperiode.
U schrijft: U heeft nu niet conform te voorwaarden opgezegd.
Ik heb bovendien het contactformulier benut om mijn afzegging te bevestigen.
Maar op dit moment staat nog steeds op de website van usenet dat je de proefperiode zonde kosten kunt be-eindigen: 14 dagen gratis en op ieder ogenblik opzegbaar ZIE https://nl.usenet.nl/aanmelding/
De voorwaarde om te bellen met het buitenland zie je pas als wilt opzeggen: dat is makkelijk en ik denk niet volgens de NL wet.
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Het is wel raar. Als ze willen dat je uitsluitend telefonisch kunt opzeggen, moeten ze niet doen alsof er een keuze is tussen telefonisch, per brief, contactformulier.jan usenet schreef:
De voorwaarde om te bellen met het buitenland zie je pas als wilt opzeggen: dat is makkelijk en ik denk niet volgens de NL wet.
Ik denk dat ik er voor de zekerheid wel een brief aan had gewaagd.
Verwacht niet dat je dan een e-mail krijgt met 'kunt u ons even bellen?'.
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Je moet kunnen opzeggen op dezelfde methode, als dat de aanmelding gedaan is. Althans , volgens Nederlands recht.NeoDutchio schreef:U spreekt ook over een gratis app, maar het is een gratis proefperiode. U heeft nu niet conform te voorwaarden opgezegd.
.....maar valt dit onder Nederlands recht?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 sep 2017 22:21
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Dag 16again,
ik hoop dat de juiste grondslag heb gevonden: namelijk de wet van Dam, 2011, zegt dat: Je moet kunnen opzeggen op dezelfde methode, als dat de aanmelding gedaan is. Zie o.a. In de nieuwe regels is ook vastgelegd dat een abonnement op dezelfde wijze moet kunnen worden opgezegd als dat het is afgesloten. Dus als u via een website een abonnement hebt afgesloten, moet u dit abonnement ook via de website kunnen opzeggen.
Details: Burgerlijk Wetboek (artikel 6:236 aanhef en sub o, p, q, r en s )
Zijn juridisch geschoolden het met mij eens?
ik hoop dat de juiste grondslag heb gevonden: namelijk de wet van Dam, 2011, zegt dat: Je moet kunnen opzeggen op dezelfde methode, als dat de aanmelding gedaan is. Zie o.a. In de nieuwe regels is ook vastgelegd dat een abonnement op dezelfde wijze moet kunnen worden opgezegd als dat het is afgesloten. Dus als u via een website een abonnement hebt afgesloten, moet u dit abonnement ook via de website kunnen opzeggen.
Details: Burgerlijk Wetboek (artikel 6:236 aanhef en sub o, p, q, r en s )
Zijn juridisch geschoolden het met mij eens?
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Wel als Nederlands recht van toepassing is. Die vraag staat nog open.
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Usenet is in San Marino ingeschreven en valt dan ook niet onder de Nederlandse of Europese wetgeving. Je zomaar beroepen op de Wet van Dam en verwachten dat je er vanaf komt gaat niet zomaar.jan usenet schreef:Dag 16again,
ik hoop dat de juiste grondslag heb gevonden: namelijk de wet van Dam, 2011, zegt dat: Je moet kunnen opzeggen op dezelfde methode, als dat de aanmelding gedaan is. Zie o.a. In de nieuwe regels is ook vastgelegd dat een abonnement op dezelfde wijze moet kunnen worden opgezegd als dat het is afgesloten. Dus als u via een website een abonnement hebt afgesloten, moet u dit abonnement ook via de website kunnen opzeggen.
Details: Burgerlijk Wetboek (artikel 6:236 aanhef en sub o, p, q, r en s )
Zijn juridisch geschoolden het met mij eens?
Aan de andere kant; wat kan en gaat Usenet doen om alsnog dat geld van jou te krijgen?
Ik vind het overigens wel ironisch dat je met wetten aan komt zetten, terwijl wij allemaal weten dat op Usenet vooral zaken gratis worden aangeboden waarvan de aanbieder geen rechten heeft deze aan te bieden. Daar heb je vrolijk aan meegedaan.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 sep 2017 22:21
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Ja JvdW komisch is ook dat ik door een docent van TH Delft gewezen ben op een van zijn artikelen die ik op Usenet zou kunnen terugvinden. Wel, dat artikel was niet te vinden en dat deed voor mij de deur. Niks ironisch dus, ik heb niets gedownload.
Ik hou me nog even bij mijn standpunt: de afmeldingsprocedue van Usenet.nl is in strijd met BW / Wet van Dam
Van wie ontvang is steun?
Ik hou me nog even bij mijn standpunt: de afmeldingsprocedue van Usenet.nl is in strijd met BW / Wet van Dam
Van wie ontvang is steun?
-
- Berichten: 13059
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
U kunt bij uw standpunt blijven, maar het Nederlandse recht is niet van toepassing zoals u hebt kunnen lezen. San Marino ligt niet op Nederlands grondgebied. Steun hiervoor zult u hier dus niet vinden.jan usenet schreef:Ja JvdW komisch is ook dat ik door een docent van TH Delft gewezen ben op een van zijn artikelen die ik op Usenet zou kunnen terugvinden. Wel, dat artikel was niet te vinden en dat deed voor mij de deur. Niks ironisch dus, ik heb niets gedownload.
Ik hou me nog even bij mijn standpunt: de afmeldingsprocedue van Usenet.nl is in strijd met BW / Wet van Dam
Van wie ontvang is steun?
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
We hebben al zoveel Topics voorbij zien komen, usenet,usenext,San marino.... en ooit gehoord dat een deurwaarder succesvol is geweest? Misschien gaat @jan usenet geschiedenis schrijven.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 sep 2017 22:21
Re: Usenet klacht: Usenet misleidt met "gratis" app
Dag mp2017
Die had ik gezien, dank voor de melding
Ik heb eerder vandaag al mail contact met Akke gehad, ze zou me nog mailen welke brief van haar geleid heeft tot radiostilte tot nu toe
Gr
Jan
Die had ik gezien, dank voor de melding
Ik heb eerder vandaag al mail contact met Akke gehad, ze zou me nog mailen welke brief van haar geleid heeft tot radiostilte tot nu toe
Gr
Jan