LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde informatie of afzetterij?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en weet niet goed wat ik hiermee aan moet.

Recent heb ik via vakantieveilingen een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio (althans dacht ik) . Nu heb ik deze ondertussen gehad. Maar er staat verkeerde informatie in de voucher. Of ze geven deze gewoon verkeerd aan.

Letterlijke informatie uit de veiling:

• Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)

Nu heb ik gister de foto's besteld en aangegeven dat ik gebruik wil maken van die 25 euro korting. Nu kreeg ik dit mailtje terug:

Wat betreft de 25 Euro korting waar je een beroep op doet.
Dat werkt enkel als je minimaal 50 Euro tegoed overhoudt nadat we die korting aftrekken.
Je zal dan dus voor minimaal 75 euro dienen te bestellen en jij zit op 63 euro.


Naar mijn mening staat er dus letterlijk in de voucher. Vanaf 50 euro krijg je de 25 euro korting. Er staat niks over tegoed geschreven. Dit heb ik ook aangegeven via onderstaande mail:

Ik heb net nog eens alles doorgelezen wat er exact in de voucher staat. Maar daar staat dus bij minimale besteding van 50 euro dat je 25 euro korting krijgt. Er staat niks over een tegoed van 50 euro en dat je 75 euro moet besteden.

Daarbij gaf je dit zelf toen ook aan in de studio dat vanaf die 50 euro dat ik 25 euro korting zou krijgen. Zit nu op een bedrag van 63 euro.


Waarop ik terugkreeg:

Met de 25 euro eraf kom je onder de 50 euro en heb je dus geen minimale
besteding van 50 Euro. Dit heb ik zo ook in de studio uitgelegd.



Sorry voor het lange verhaal, maar lees ik dit nu verkeerd of snapt de eigenaar het zelf niet?
Wie o wie kan en wilt me helpen?


Groeten,

Madelon

p.s. vakantieveilingen heb ik ookal gemaild

witte angora
Berichten: 30853
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap beide kanten van het verhaal. Het verhaal van het bedrijf moet zijn: 'Sorry voor mijn slechte communicatie'.

Na het drie keer gelezen te hebben snap ik wel wat hun bedoeling is; maar ik snap ook wat er feitelijk staat. En dan heb je het goed gelezen: Als je 50 euro aan goederen koopt/bestelt krijg je 25 euro korting. Niet dat je minimaal 50+25 moet bestellen om dan 25 korting te krijgen. Is ook een beetje omslachtige (en in dit geval ook nog eens onvolledige) omschrijving van de voorwaarden.

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door 16again »

vogels schreef:Er staat: 'Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting', dat betekent toch echt dat je maar 50 euro hoeft te besteden om die 25 euro korting te krijgen.
Eens, maar het bedrijf legt dat anders uit. Die haalt de korting eerst van de besteding af, waarna besteding dus lager is en het recht op korting vervalt. :oops:
Ik zou helemaal niets meer besteden, en ze de foto's lekker laten houden.
maddylon schreef:een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio
Volgens mij is alleen de geldklopperij professioneel.

mh73

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door mh73 »

Volgens mij probeert de eigenaar er gewoon zoveel mogelijk geld uit te slepen. Uiteraard is de uitleg van de voucher door TS juist.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Je hebt groot gelijk Madelon. Het is maar op één manier te interpreteren en dat is zoals jij dat doet.

zondagde15
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:28

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door zondagde15 »

Recent heb ik via vakantieveilingen een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio (althans dacht ik)

Een hint, welk professioneel fotostudio het was, voorkomt dat andere niet meer in deze praktijk trappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2015 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Moneyman
Berichten: 30173
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:Je hebt groot gelijk Madelon. Het is maar op één manier te interpreteren en dat is zoals jij dat doet.
Zo is dat. Taalkundig én juridisch is de gebruikte zin slechts op één manier uit te leggen.

maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Thanks allemaal voor de reacties.

Ik heb ondertussen vakantieveilingen ook al gebeld om te kijken wat hun hiermee kunnen doen. Al is het maar om misverstanden ook voor andere mensen om te voorkomen.
En natuurlijk om het kleine * erbij te zetten. Zoals b.v * bij een afname van 75 euro, 25 euro korting.

Momenteel zit ik echt in dubio. Van de ene kant heb ik zoiets ik bestel voor die 75 euro en betaal die 50 euro. Aangezien er echt wel leuke foto's tussen zitten.
Maar van de andere kant denk ik. Stop die foto's maar in een gat waar het daglicht niet komt.

Hoe kan ik dit op een normale Nederlandse manier kenbaar maken aan die studio dat ik echt volledig in mijn recht sta?

mh73

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door mh73 »

Denk dat wat vogels aangeeft een prima plan is!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Al googelend kom ik bij een fotobedrijf in het zuiden des lands uit. De portfolio ziet er behoorlijk professioneel uit, zeker voor autodidacten. Onbegrijpelijk dat men taalkundig op amateurniveau blijft steken als het gaat om het nakomen van een volkomen heldere belofte.
Ik zou er nog een mailtje aan wagen en ze aan hun aanbieding houden omdat die maar voor één uitleg vatbaar is.
En/of Vakantieveilingen het werk laten doen want in hun winkel heb je je product tenslotte gekocht en op hun site staat de korting ook klip en klaar genoemd.
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 27 mar 2015 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Har06 »

hoe kan iemand klagen over een gewonnen prul via een veiling, gratis is niet voor noppes ??????

maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Har06: Beetje jammer van de reactie. Maar ik geef niet aan dat ik niet wil betalen. Daarbij heb ik nu al een bestelling van 63 euro geplaatst en wilde nog een foto laten uitvergroten a 150 tot 200 euro.

Maar in de voucher staat dit gewoon geschreven. Al is het niet voor mij. Maar er zullen misschien nog wel meer mensen zijn die tegen deze onduidelijke zin opstoten.

Ik zal dit topic inderdaad in een mail doorsturen. Ben heel benieuwd naar de reactie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Nee dit viel niet onder een actie product. Dit had ik al nagevraagd.Daarbij heb ik in totaal 18 foto's besteld, deze zijn dan alleen voor internet gebruik. Maar omdat ik het heel moeilijk vond om uit foto's te kiezen waar je voornamelijk het logo alleen zag. Heb ik de canvas even uitgesteld.

Maar zoals ik dit al eerder aangaf. Doe dit niet alleen voor mezelf. Het maakt me niks uit om die 63 euro te betalen. Maar het gaat erom dat deze informatie ook juist word genoteerd. Dat de misverstanden uit de wereld worden geholpen en alles op een duidelijke manier word uitgelegd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het gaat toch niet om medelijden met de verdiensten van een fotograaf?
Het gaat om nakomen van een heldere belofte.
Voor de twijfelaars, lees het hier http://www.vakantieveilingen.nl/beauty/ ... richt.html eens na.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Onlangs kreeg ik een 'waardebon' van een grote webshop. Bij besteding van minimaal 50 euro, 10 euro korting.
Dus te betalen: 40 euro en geen cent meer.

Dit hele gedoe is een gevolg van het feit dat zoveel mensen hun eigen taal niet meer beheersen. Die fotograaf dus ook niet.

maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Vandaag heeft een collega(is erg handig met dit soort dingen) een mail voor me opgesteld. Vanmorgen kreeg ik de factuur van hem heel mooi binnen. Terwijl ik binnen 7 dagen dit kon aanpassen.
Zie onderstaande:

Vol verbazing heb ik factuur die je vandaag verzonden, gelezen.

Hierin ga je er dus al vanuit dat ik de bestelling niet zal aanpassen.

Zoals je in je mail van 25 maart aangeeft: 'Wil je het zo laten of wil je het aanpassen?
Indien je het wil aanpassen dan graag binnen 7 dagen anders zetten we deze door.
heb ik gerekend vanaf 25 maart 2015 7 dagen de tijd om eventuele wijzigingen door te geven. Dat wil dus zeggen dat jij op zijn vroegst 1 april een rekening kunt sturen.

Ik neem aan dat je nog geen bestelling hebt geplaats. Zou het wel al gebeurd zijn, en ik zie hiervan af, dan zijn de kosten toch echt voor je eigen rekening.

Ik wil ook nog eens terugkomen om de berekening van de prijs.

Op vakantieveiling is door jou gesteld: ' Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)

Zoals je weet heb ik in totaal een bestelling à € 63,00 gedaan, die door jou in tweeën werd gespitst na overleg met mij. De voorwaarden van Vakantieveilingen bleven echter van kracht.

Volgens mij kom ik daarmee boven het bedrag van € 50,00 uit en dus geldt de door jou bij Vakantieveilingen gestelde voorwaarde.

Ook anderen die hiernaar gekeken hebben (o.a. mijn juridisch adviseur), hebben dezelfde mening.

Ik vrees dus dat jouw voorstelling niet juist is dan wel dat jij je niet houdt aan de door jezelf gestelde voorwaarden.
Als jouw visie zou kloppen zou je hebben moeten vermelden dat het te besteden bedrag waarbij de reductie van € 25,00 geldt, € 75,00 moet zijn, maar zoals jezelf weet wordt het zo niet gezegd.

Ik wil je nog eenmaal voorstellen de levering van € 63,00 (exclusief nabestellingskosten) aan te houden waarbij de reductie van 25,00 wordt aangehouden zoals het totale bedrag dat ik zou moeten betalen € 38,00 (exclusief nabestellingskosten) bedraagt en geen cent meer.

Kun je hiermee niet akkoord gaan dan zie ik mij helaas genoodzaakt van alles af te zien.
Zoals je natuurlijk weet is dat mijn goed recht aangezien je dit zelf in je mail van 25 maart hebt gesteld.

Ik hoor graag van je.

Groeten,

Madelon


Dankjewel allemaal voor de reacties en Miepje1 ik hou me vast aan dit alles.
Klaasjan: Dit is inderdaad de fotostudio

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef:
Sorry voor het lange verhaal, maar lees ik dit nu verkeerd of snapt de eigenaar het zelf niet?
Jij leest het goed. De eigenaar beheerst OF de Nederlandse taal niet OF hij is een oplichter.
Het meest voor de hand liggende is de eerste optie. Kijk om je heen en zie hoe slecht veel Nederlands zijn qua taalbeheersing, zeker als het om geschreven taal gaat. Zie bijvoorbeeld het taalgebruik op fora zoals deze. Ondernemers zijn wat dat betreft ook maar een dwarsdoorsnede van de bevolking.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door marnix »

"Kijk om je heen en zie hoe slecht veel Nederlands zijn qua taalbeheersing, "
Ik zie u vaker mopperen over de hedendaagse taalbeheersing. Pot/ketel/zwart?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:Dag, ik heb het nog eens en nog eens met goede aandacht bekeken ;
bij minimale besteding van € 50 krijg je € 25 korting.
Als nu iedereen exact € 50 besteedt zou je dus € 25 terugkrijgen en heeft de fotograaf slechts € 25 " verdiend " .
Ik wil niet l**** ig doen , maar er staat ook nog bij dat het niet geldt voor actieproducten... viel deze shoot onder een of andere " actie " ?

Het is niet echt handig geformuleerd vd fotograaf , maar € 25 retour krijgen bij een betaling van € 50 klinkt mij ook niet echt logisch / zakelijk.

Ik denk dat de fotograaf ervan uit gaat dat mensen minimaal en zelfs veel meer dan € 50 besteden ;
ook u wilde nog een vergroting bestellen van € 150- € 200 immers?

Ik zie het niet zo zwart/ wit.....en ik vind het best lastig moet ik zeggen.
Ach ik heb geen medelijden met deze fotograaf. Hij is een professional en daarmee moet hij ook zich gewoon aan de afspraken houden. Dat hij weinig overhoudt is niet relevant. Dan had hij beter moeten opletten toen hij de actie in elkaar flanste

Gesloten