LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke provider voldoet wel?
Welke provider voldoet wel?
Ik heb al jaren Tiscali. ADSL. Op zich prima provider. Lijn is ok. Automatisch gaat de download mee omhoog met de huidig trend.
Maar... met ze communiceren gaat niet. Telefonisch.. bandje na bandje met uitleg en opties. Schriftelijk nooit bevesting gehad dat een brief aangekomen is dus ook nooit een antwoord. En dan email... je mag blij zijn dat je reply krijgt maar wat er in staat daar heb je niets aan.. En de hele administratie? : een zooitje daar!!!
Kortom ff snel wat kortsluiten gaat niet. Ja, misschien in het geval van opwaarderen abonnement of een aanmelding.
Ben nu 2 jaar bezig om de het abonnement te beeindigen... want ik dacht: "Ik ga naar Demon. Net is duurder maar veel meer upload dan bij Tiscali..."
Maar als je hier het forum leest dan blijkt dat ook niet zo simpel is.
Stel dat ik ooit van Tiscali zal afkomen.... hoe verkrijg ik dan binnen een redelijk termijn een nieuwe lijn??
Ik persoonlijk vind het een schande en ik heb het gevoel dat dit soort "crimineel" struisvogel gedrag steeds vaker voorkomt bij zeer grote bedrijven.
Gewoon niet reageren en doorgaan met de automatische betalingen innen.
Maar... met ze communiceren gaat niet. Telefonisch.. bandje na bandje met uitleg en opties. Schriftelijk nooit bevesting gehad dat een brief aangekomen is dus ook nooit een antwoord. En dan email... je mag blij zijn dat je reply krijgt maar wat er in staat daar heb je niets aan.. En de hele administratie? : een zooitje daar!!!
Kortom ff snel wat kortsluiten gaat niet. Ja, misschien in het geval van opwaarderen abonnement of een aanmelding.
Ben nu 2 jaar bezig om de het abonnement te beeindigen... want ik dacht: "Ik ga naar Demon. Net is duurder maar veel meer upload dan bij Tiscali..."
Maar als je hier het forum leest dan blijkt dat ook niet zo simpel is.
Stel dat ik ooit van Tiscali zal afkomen.... hoe verkrijg ik dan binnen een redelijk termijn een nieuwe lijn??
Ik persoonlijk vind het een schande en ik heb het gevoel dat dit soort "crimineel" struisvogel gedrag steeds vaker voorkomt bij zeer grote bedrijven.
Gewoon niet reageren en doorgaan met de automatische betalingen innen.
Re: Welke provider voldoet wel?
Dat is inderdaad de trend die eind vorige eeuw al is gezet.
Het wordt alleen maar erger. Meer concurrentie klinkt leuk, maar wat zal je service verlenen als verder niemand dat doet?
Overstappen van de ene kl*te zooi naar de andere, daar kunnen we nu voor kiezen.
Het wordt alleen maar erger. Meer concurrentie klinkt leuk, maar wat zal je service verlenen als verder niemand dat doet?
Overstappen van de ene kl*te zooi naar de andere, daar kunnen we nu voor kiezen.
Re: Welke provider voldoet wel?
ook ik erger me dood aan deze arrogantie ten top.
er moest een wet komen die dat a: verbiedt en b: als er een aangetekende brief is verstuurd(helaas aangetekend) moet voldoende zijn.
maar m.i is dat ook voldoende als volgt: mijne dames en heren
hierbij zeg ik mijn ... op met inachtneming van de opzeg termijn(contract maand, week, jaar in geval adsl!)
alle kosten na de opzegtermijn komen voor u rekening of (kan ook)
zijn niet meer verschuldigd.
dan dus aantekenen met ontvangstbewijs !!
dit moet m. voldoende zijn tov latere procedures!
vrgr
pechvogel
er moest een wet komen die dat a: verbiedt en b: als er een aangetekende brief is verstuurd(helaas aangetekend) moet voldoende zijn.
maar m.i is dat ook voldoende als volgt: mijne dames en heren
hierbij zeg ik mijn ... op met inachtneming van de opzeg termijn(contract maand, week, jaar in geval adsl!)
alle kosten na de opzegtermijn komen voor u rekening of (kan ook)
zijn niet meer verschuldigd.
dan dus aantekenen met ontvangstbewijs !!
dit moet m. voldoende zijn tov latere procedures!
vrgr
pechvogel
Laatst gewijzigd door Gast op 06 mar 2004 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke provider voldoet wel?
ja maar ik heb opzeg-brief gestuurd... maar wat krijg je dan?? met een jaarcontact?? Te laat probeer het volgend jaar nog eens...
Dus schrijf je nog eens vriendelijk : "maar dit is de datum die ik verleden jaar van uw callservice heb gekregen ... en wat is de juiste de einddatum dan volgens u nu? Maanden ( email verkeer , lekker vlot !) verder blijkt mijn datum van inzending correct te zijn geweest . ( ze verspraken zich en stelde de zelfde datum als in begin start-datum... en dan stilte. niets meer.
"Wanneer gaat de ADSL dan nu van mijn telefoonlijn?? " was dus de inhoud van mijn paar laatste, nog steeds best wel, vriendelijke emails. Maar kan sturen wat ik wil maar zal nooit meer antwoord krijgen....
Kreeg vandaag wel een brief of ik 22 euro wilde betalen. Ik was in gebreke...( ik betaal automatisch en dat is 49 euro.)
Maar ik weet wéér een fout. Word er een beetje heel moe van.
Die 22 euro word elk jaar na een email van mij weer terug gestort. Is nog van een eerder abonnement wat ik heb opgewaardeerd. En die blijven ze met de automatische incasso van mijn rekening halen. Maar dat is was voor dit jaar al afgehandeld.
ok ok ik ga de automatische incasso stop zetten maar dan zie ik de berg brieven al weer mijn brievenbus instromen....
Dus schrijf je nog eens vriendelijk : "maar dit is de datum die ik verleden jaar van uw callservice heb gekregen ... en wat is de juiste de einddatum dan volgens u nu? Maanden ( email verkeer , lekker vlot !) verder blijkt mijn datum van inzending correct te zijn geweest . ( ze verspraken zich en stelde de zelfde datum als in begin start-datum... en dan stilte. niets meer.
"Wanneer gaat de ADSL dan nu van mijn telefoonlijn?? " was dus de inhoud van mijn paar laatste, nog steeds best wel, vriendelijke emails. Maar kan sturen wat ik wil maar zal nooit meer antwoord krijgen....
Kreeg vandaag wel een brief of ik 22 euro wilde betalen. Ik was in gebreke...( ik betaal automatisch en dat is 49 euro.)
Maar ik weet wéér een fout. Word er een beetje heel moe van.
Die 22 euro word elk jaar na een email van mij weer terug gestort. Is nog van een eerder abonnement wat ik heb opgewaardeerd. En die blijven ze met de automatische incasso van mijn rekening halen. Maar dat is was voor dit jaar al afgehandeld.
ok ok ik ga de automatische incasso stop zetten maar dan zie ik de berg brieven al weer mijn brievenbus instromen....
Re: Welke provider voldoet wel?
Dat is de macht die ze gebruiken.Je moet verplicht een incasso nemen anders kan je geen abbonement afsluiten.
Ze weten ook dat de meeste mensen niet zo gauw naar de rechter stappen.Maar er mee dreigen helpt wel vaak al want ze weten ook als je kan bewijzen dat je op tijd hebt opgezegd.
Maar voorlopig gebeurt er heel weinig nu sinds radar aan de UPC aandacht heeft besteed.Dat is de grootste ellende van allemaal .
Dat was ook voor mij de reden om geen UPC (een ander kabel abbo bestaat hier niet meer) te nemen .
Ik heb bij Zonnet ADSL en nog goedkoper ook.En zonder datalimiet.
Maar daar hoor je ook klachten .Afgezien van dat ze alleen voor nieuwe abbo`s korting geven heb ik verder geen klachten.Ook te het veel te dure telefoonnummer om te bellen Op E-mails reageren ze alleen maar met standaardsmails.
Verder bij een gewone winkel koop je gewoon niet meer als er veel te veel ellende is .Dat is hier erg moeillijk
Ze weten ook dat de meeste mensen niet zo gauw naar de rechter stappen.Maar er mee dreigen helpt wel vaak al want ze weten ook als je kan bewijzen dat je op tijd hebt opgezegd.
Maar voorlopig gebeurt er heel weinig nu sinds radar aan de UPC aandacht heeft besteed.Dat is de grootste ellende van allemaal .
Dat was ook voor mij de reden om geen UPC (een ander kabel abbo bestaat hier niet meer) te nemen .
Ik heb bij Zonnet ADSL en nog goedkoper ook.En zonder datalimiet.
Maar daar hoor je ook klachten .Afgezien van dat ze alleen voor nieuwe abbo`s korting geven heb ik verder geen klachten.Ook te het veel te dure telefoonnummer om te bellen Op E-mails reageren ze alleen maar met standaardsmails.
Verder bij een gewone winkel koop je gewoon niet meer als er veel te veel ellende is .Dat is hier erg moeillijk
Re: Welke provider voldoet wel?
Zend een aangetekend schrijven met bericht van ontvangst. Wijs in je schrijven op je vorige brief en trek je machtiging in als je die hebt afgegeven. (rode kaart)
Ik heb zelf ADSL bij Zonnet, is niet de beste, maar ook niet de slechtste. Is ook de goedkoopste naar mijn mening. Ook heb ik goede ervaringen met de Helpdesk alhoewel deze wel duur is.
Voorheen had ik een inbelabonnement bij Wanadoo. Goede provider, vlotte helpdesk, maar ik vond deze voor ADSL voor mijzelf te duur.
Ik heb zelf ADSL bij Zonnet, is niet de beste, maar ook niet de slechtste. Is ook de goedkoopste naar mijn mening. Ook heb ik goede ervaringen met de Helpdesk alhoewel deze wel duur is.
Voorheen had ik een inbelabonnement bij Wanadoo. Goede provider, vlotte helpdesk, maar ik vond deze voor ADSL voor mijzelf te duur.
Re: Welke provider voldoet wel?
Nou, ik heb bij een andere provider (planet) gewoon schriftelijk, ruim van te voren mijn abo opgezegd. Week later via e-mail nagevraagd of ze 'm ontvangen hadden en later ook nog 's via de telefoon geloof ik (n.a.v. wat andere berichten over planet was ik wat wantrouwig), en dan werkt het wel hoor. Netjes op tijd een brief ontvangen van ze met de opzeggingsdatum (oke, ze smokkelde er een paar weken bij, maar dat was geen probleem).
Zit nu dan ook tevreden bij Demon, overigens duurt het wel een tijd. Want KPN moet de ADSL-lijn dan "slopen" en daar hebben ze niet zo'n haast mee, maar het is toch allemaal goed gekomen.
Zit nu dan ook tevreden bij Demon, overigens duurt het wel een tijd. Want KPN moet de ADSL-lijn dan "slopen" en daar hebben ze niet zo'n haast mee, maar het is toch allemaal goed gekomen.
Re: Welke provider voldoet wel?
Daarom mijn vraag ook hier op dit forum. Om enigszins een plan te kunnen maken hoe dit wisselen van provider het beste te kunnen aanpakken.
Er zijn zelfs kleinere BBned providers die voorstellen nog maar een extra nieuwe telefoonlijn aan te vragen en deel van deze kosten worden dan vergoed. Totdat eindelijk KPN de lijn vrij maakt.
Het is gewoon een schande. Maar het geeft wel weer hoe we er economisch voorstaan in Nederland. Want het is niet iets wat alleen bij internetproviders, en dus ook KPN, voorkomt deze vorm van "klantenbinding".
Er zijn zelfs kleinere BBned providers die voorstellen nog maar een extra nieuwe telefoonlijn aan te vragen en deel van deze kosten worden dan vergoed. Totdat eindelijk KPN de lijn vrij maakt.
Het is gewoon een schande. Maar het geeft wel weer hoe we er economisch voorstaan in Nederland. Want het is niet iets wat alleen bij internetproviders, en dus ook KPN, voorkomt deze vorm van "klantenbinding".
Re: Welke provider voldoet wel?
Abonnement per aangetekende en met bericht van ontvangst verzenden. Zorg wel dat je een kopie van de aangetekende brief in je bezit hebt en houd.
De providers hebben dan geen poot om op te staan en zullen dan, als het er op aankomt zeer zwak staan bij de rechter
De providers hebben dan geen poot om op te staan en zullen dan, als het er op aankomt zeer zwak staan bij de rechter
Re: Welke provider voldoet wel?
Met alles wat ik aan emails en al heb bewaard heb ik het gelijk volkomen aan mijn zijde. Denk ik.
Maar dat is in deze tijd niet iets waar veel "bedrijven" zich veel van aantrekken. Elke cent die je binnen kan schrapen telt waarschijnlijk. En elke cent die je kan besparen op service en andere "laag" ingeschaalde banen, die nodig zijn om een goed produkt te leveren en te ondersteunen, is meegenomen.
Denk dat ze donders goed weten dat klanten altijd enkelvoud is. En als je daar handig gebruik van maakt en er geen peroonlijk contact kan zijn(Wat b.v. met een garage bedrijf wel het geval is.) welnu wat kan je als bedrijf overkomen dan?? Helemaal niets. Always a winning situation. En dit type private bedrijfsvoering bestaat eigenlijk nog niet zolang.
Maar als het in de toekomst alleen maar op deze wijze gaat en sommige basic bedrijven zoals: nutsbedrijven, KPN, NS en etc. deze manier van handelen dus ook al toepassen dan zullen het in iedergeval voor TPG Post topjaren gaan worden.
Maar dat is in deze tijd niet iets waar veel "bedrijven" zich veel van aantrekken. Elke cent die je binnen kan schrapen telt waarschijnlijk. En elke cent die je kan besparen op service en andere "laag" ingeschaalde banen, die nodig zijn om een goed produkt te leveren en te ondersteunen, is meegenomen.
Denk dat ze donders goed weten dat klanten altijd enkelvoud is. En als je daar handig gebruik van maakt en er geen peroonlijk contact kan zijn(Wat b.v. met een garage bedrijf wel het geval is.) welnu wat kan je als bedrijf overkomen dan?? Helemaal niets. Always a winning situation. En dit type private bedrijfsvoering bestaat eigenlijk nog niet zolang.
Maar als het in de toekomst alleen maar op deze wijze gaat en sommige basic bedrijven zoals: nutsbedrijven, KPN, NS en etc. deze manier van handelen dus ook al toepassen dan zullen het in iedergeval voor TPG Post topjaren gaan worden.
Re: Welke provider voldoet wel?
Ik heb eens een incassobureau op mijn dak gehad. Ik heb toen een kopie van mijn aangetekende schrijven naar het incassobureau verstuurd, met de mededeling dat zij met invordering maar naar de rechter moesten gaan daar ik ruimschoots op tijd aan mijn verplichtingen heb voldaan.
Nu enkele jaren later, ik zit nog steeds op de dagvaardiging te wachten.
Nu enkele jaren later, ik zit nog steeds op de dagvaardiging te wachten.
Re: Welke provider voldoet wel?
xs4all voldoet prima. Heb nooit problemen eigenlijk.
Krijg altijd netjes op tijd de factuur (dus voordat het bedrag van mijn rekening gaat).
heeft 100% uptime (heb nog nooit gehad dat de verbinding eruit lag)
En als je belt, wordt je netjes geholpen.
Krijg altijd netjes op tijd de factuur (dus voordat het bedrag van mijn rekening gaat).
heeft 100% uptime (heb nog nooit gehad dat de verbinding eruit lag)
En als je belt, wordt je netjes geholpen.
Re: Welke provider voldoet wel?
Speedlinq voldoet in ieder geval niet. Die kunnen alleen maar heel goed geld van je rekening plunderen.
Al vanaf januari wordt er geld van mijn rekening afgehaald en ik heb nog geen seconde via Speedlinq kunnen internetten.
Op e-mails reageren ze niet of nauwelijks en je komt dus geen stap verder. Waarschijnlijk is het hun wens dat ik ook nog eens het vreselijk dure nummer van 70 cent per minuut van hun ga bellen. Daar begin ik dus echt niet aan.
Al vanaf januari wordt er geld van mijn rekening afgehaald en ik heb nog geen seconde via Speedlinq kunnen internetten.
Op e-mails reageren ze niet of nauwelijks en je komt dus geen stap verder. Waarschijnlijk is het hun wens dat ik ook nog eens het vreselijk dure nummer van 70 cent per minuut van hun ga bellen. Daar begin ik dus echt niet aan.