LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 30 euro administratiekosten
30 euro administratiekosten
Ik ben ruim 3 jaar abonnee van chello t.z. tv, telefoon en internet. Destijds was er geen keuze in het soort abonnement. Sinds kort zijn er verschillen abonnementskeuzes. I.v.m. mijn internetgebruik heb ik chello verzocht mijn abonnement om te zetten van chello classic naar chello light.
Echter volgens chello moet ik hiervoor 30 euro administratiekosten betalen. Ik vind dit zelf nogal veel voor administratiekosten.
Is dit bekend bij chello gebruikers en wat vinden deze er van?
Echter volgens chello moet ik hiervoor 30 euro administratiekosten betalen. Ik vind dit zelf nogal veel voor administratiekosten.
Is dit bekend bij chello gebruikers en wat vinden deze er van?
Re: 30 euro administratiekosten
dit zijn niet alleen maar administratie kosten.
Naast degene die het administratief doorvoerd is er ook nog een technische kant welke omgezet moet worden.
Dat zijn al twee mensen die voor je bezig zijn.
Bij velen moet ook nog het modem omgeruild worden voor een geschikt modem.
Al deze mensen incl. de eventuele monteur vallen onder deze € 30.--
Zo zie je maar, het valt best wel mee
Naast degene die het administratief doorvoerd is er ook nog een technische kant welke omgezet moet worden.
Dat zijn al twee mensen die voor je bezig zijn.
Bij velen moet ook nog het modem omgeruild worden voor een geschikt modem.
Al deze mensen incl. de eventuele monteur vallen onder deze € 30.--
Zo zie je maar, het valt best wel mee
Re: 30 euro administratiekosten
dat omzetknopje zit naast het afsluitknopje. voor een simpele handeling betaal je gewoon wat men wil rekenen. Ze zijn toch immers de baas en zeeker daar waar geen alternatief is rekent UPC zich rijk
Re: 30 euro administratiekosten
Wat een geklaag zeg. Wees blij dat het kan. Wat kost het bij de anderen?
Re: 30 euro administratiekosten
ha ha ha ha ha
downgrade bij adsl gratis laat me niet lachen, lees eens de kleine lettertjes
ook leuk bij adsl, verhuizen tkakkaaa € 249.--, bij upc verhuizen € 35.--
downgrade bij adsl gratis laat me niet lachen, lees eens de kleine lettertjes
ook leuk bij adsl, verhuizen tkakkaaa € 249.--, bij upc verhuizen € 35.--
Re: 30 euro administratiekosten
Ook bij andere providers is een downgrade NIET gratis.
Een van de gerenomeerdste providers ( xs4all ) bijvoorbeeld rekent ook €25.
Een van de gerenomeerdste providers ( xs4all ) bijvoorbeeld rekent ook €25.
Re: 30 euro administratiekosten
En jij kan het weten, jij werkt immers bij UPC, niet ?dat omzetknopje zit naast het afsluitknopje.
Re: 30 euro administratiekosten
Daar zou ik maar niet op rekenen, ze hebben bij mij dat afsluitknopje mogen gebruiken, ik ontvang t.v. zenders via de schotel, bel via kpn en heb zonnet als provider,
UPC de ballen
UPC de ballen
Re: 30 euro administratiekosten
Oooo ! Dus dáárom weet jij zo goed dat dat omzetknopje direct naast het afsluitknopje zit !!!ze hebben bij mij dat afsluitknopje mogen gebruiken
Familie van Einstein ?!
Re: 30 euro administratiekosten
Ik had dus hetzelfde: ook al sinds 2001 lid van UPC chello. Moet zeggen, gaat allemaal prima met Chello. Maar ik had nooit gehoord van drie soorten Chello. Light zou voor mij beter zijn, dus ik stuur een fax, omdat ik het ook niet terecht vind in dit geval om 30 Eur te betalen. Ik kan me voorstellen dat het normaal voor een downgrade wel berekend wordt en voor een upgrade niet (en UPC-er dan moeten er ook mensen aan werken dus dan zou het ook geld kosten). Maar dan moet UPC ook wel zijn klanten informeren van het nieuwe productassortiment! En dat is bij mij nooit gebeurd.
Omdat ik na het sturen van een fax maar geen antwoord kreeg, maar even gebeld. Iemand aan de lijn die zei dat het beleid was... maar toen ik vroeg wat het beleid bij klachtenafhandeling en de termijn hiervoor is....geen concreet antwoord!
Wat ik dan moest doen: u kunt een brief schrijven naar Customer Management. Ja daag, ik HAD net een brief geschreven!!!!
Omdat ik na het sturen van een fax maar geen antwoord kreeg, maar even gebeld. Iemand aan de lijn die zei dat het beleid was... maar toen ik vroeg wat het beleid bij klachtenafhandeling en de termijn hiervoor is....geen concreet antwoord!
Wat ik dan moest doen: u kunt een brief schrijven naar Customer Management. Ja daag, ik HAD net een brief geschreven!!!!
Re: 30 euro administratiekosten
Wat doet iedereen toch moeilijk over die 30 euro , ga eens bij ZON ADSL een downgrade doen, kost je 99 kei harde euro's en dat is maar 1 voorbeeld.
Men vergeet wel even dat er diverse handelingen verricht dienen te worden voordat zo'n abonnement is gewijzigd.
Call agent, aannemen van de downgrade en invoeren in systeem
Installatie afdeling, beperking activeren in snelheid en download limiet
financiele administratie, omzetten in de factuur schema's van de abonnements kosten
bij mensen die geen juist modem hebben komt er zelf een monteur langs om het modem om te wisselen.
Dat alles kost dus MAAR 30 euro.
Kijk alleen al naar de kosten van een monteur als die langskomt, dan ga je al drie dubbel en dwars er over heen.
Een stelletje krenten zijn het hier in Nederland.
Voor niets gaat de zon op, maar daar blijft het dan ook bij.
voor alle mauwers die dan beginnen over een andere kosten post bv. verhuizingen, dit kost bij UPC incl de herinstall van Chello op het nieuwe adres MAAR € 35,11 een gemiddelde ADSL aanbieder durft het schamele bedrag van € 249,--!!!!!!!!! te vragen
Als je vandaag een pak mel koopt en morgen wordt deze 10 cent goedkoper door de prijzenoorlog ga je toch ook niet zeuren?
Mensen wordt eens een keer reeel!!!!
Men vergeet wel even dat er diverse handelingen verricht dienen te worden voordat zo'n abonnement is gewijzigd.
Call agent, aannemen van de downgrade en invoeren in systeem
Installatie afdeling, beperking activeren in snelheid en download limiet
financiele administratie, omzetten in de factuur schema's van de abonnements kosten
bij mensen die geen juist modem hebben komt er zelf een monteur langs om het modem om te wisselen.
Dat alles kost dus MAAR 30 euro.
Kijk alleen al naar de kosten van een monteur als die langskomt, dan ga je al drie dubbel en dwars er over heen.
Een stelletje krenten zijn het hier in Nederland.
Voor niets gaat de zon op, maar daar blijft het dan ook bij.
voor alle mauwers die dan beginnen over een andere kosten post bv. verhuizingen, dit kost bij UPC incl de herinstall van Chello op het nieuwe adres MAAR € 35,11 een gemiddelde ADSL aanbieder durft het schamele bedrag van € 249,--!!!!!!!!! te vragen
Als je vandaag een pak mel koopt en morgen wordt deze 10 cent goedkoper door de prijzenoorlog ga je toch ook niet zeuren?
Mensen wordt eens een keer reeel!!!!
Re: 30 euro administratiekosten
Ook in de andere gevallen vind ik het belachelijk. Als ik de fouten van UPC oplos breng ik toch ook geen geld in rekening!!!!!!
Re: 30 euro administratiekosten
Gast,
Je doet net alsof het de fout van upc is, dat iemand wil downgraden.
Of begrijp ik, dat helemaal verkeerd.
Ik zal mijn beredenering geven van de administratiekosten.
Tuurlijk zitten daar de logische kosten in, van evt monteur langs sturen en de spreekwoordelijke knopjes omzetten.
Maar ik denk, dat het meer is voor de mensen, die dan continue gaan switchen.
Deze maand maar eens Classic, want ik ben thuis.
O, ik ga een maand op vakantie, dus dan gebruik ik het niet, dan kan ik beter Entry hebben, want dan kost het me minder.
Voornamelijk om die slimmerds tegen te gaan, zijn (denk ik) de administratiekosten.
Nogmaals het is een theorie'tje, maar volgens mij niet zo'n slechte.
Snap nog het gezeur niet.
Eerst is het te duur, dan komt er een alternatief, gaan ze daar weer over klagen.
Die administratiekosten heb je er binnen 2 maanden uit.
Gegroet,
Speed-Ray
Je doet net alsof het de fout van upc is, dat iemand wil downgraden.
Of begrijp ik, dat helemaal verkeerd.
Ik zal mijn beredenering geven van de administratiekosten.
Tuurlijk zitten daar de logische kosten in, van evt monteur langs sturen en de spreekwoordelijke knopjes omzetten.
Maar ik denk, dat het meer is voor de mensen, die dan continue gaan switchen.
Deze maand maar eens Classic, want ik ben thuis.
O, ik ga een maand op vakantie, dus dan gebruik ik het niet, dan kan ik beter Entry hebben, want dan kost het me minder.
Voornamelijk om die slimmerds tegen te gaan, zijn (denk ik) de administratiekosten.
Nogmaals het is een theorie'tje, maar volgens mij niet zo'n slechte.
Snap nog het gezeur niet.
Eerst is het te duur, dan komt er een alternatief, gaan ze daar weer over klagen.
Die administratiekosten heb je er binnen 2 maanden uit.
Gegroet,
Speed-Ray
Re: 30 euro administratiekosten
Waat het mij om gaat Speed-Ray is dat ik UPC al tientallen keren heb verteld hoe zij moeten factureren en wat zij moeten factureren. Aan de telefoon krijg ik gelijk maar daar is van de uiteindelijke factuur niks van te merken. Ik weer fax, mailen en bellen. Dat kost mij ook handenvol geld. Als UPC meent dat zij haar administratiekosten op de klanten kan verhalen dan hebben de klanten ook dat recht als UPC er administratief een puinhoop van maakt.
Re: 30 euro administratiekosten
Het gaat gewoon om het principe. Ik weet ook wel dat het geld kost om alles om te zetten. Maar waarom berekenen ze dat voor Upgraden dan niet?
Voor mensen die continue switchen, ben ik het helemaal mee eens dat dat niet meer gratis kan. Maar wat als je al drie jaar lid bent? Dan profiteer je dus nooit van alle andere aanbiedingen van Chello!
Ik wil best wel iets betalen, maar dan moet UPC ook consequent zijn en het upgraden ook berekenen!
Voor mensen die continue switchen, ben ik het helemaal mee eens dat dat niet meer gratis kan. Maar wat als je al drie jaar lid bent? Dan profiteer je dus nooit van alle andere aanbiedingen van Chello!
Ik wil best wel iets betalen, maar dan moet UPC ook consequent zijn en het upgraden ook berekenen!
Re: 30 euro administratiekosten
UPC moet helemaal niets. Als het je niet aanstaat, dan ga je er toch bij weg.Ik wil best wel iets betalen, maar dan moet UPC ook consequent zijn en het upgraden ook berekenen!
Upgraden betekent meer winst voor UPC, dus geen extra kosten voor de klant (om klanten te motiveren te gaan upgraden). Downgraden betekent minder winst voor UPC, dus wel extra kosten (om klanten te motiveren lekker te blijven gebruiken wat ze al hebben).
Bij veel andere providers moet je wel betalen voor upgraden, wees blij dat het bij UPC niet hoeft!
Of kan je het niet hebben dat sommigen niet hoeven te betalen omdat ze upgraden en jij wel moet betalen omdat je wilt downgraden?
Re: 30 euro administratiekosten
UPC dus gewoon opzeggen en goedkoper en beter adsl nemen!!!