LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding sneller internet, resultaat langzamer internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rmulder74

Aanbieding sneller internet, resultaat langzamer internet

Ongelezen bericht door rmulder74 »

Maakte tot vorige maand tevreden gebruik van een Tefort tot 20MB internet verbinding.
Eind oktober 2012 ontving een aanbieding om mij huidige contract van 24,99 per maand om te zetten naar een tot 30MB verbinding voor 20 euro permaand indien ik een nieuw contact zou aangaan.
Dit leek mij een goede deal aangezien ik toch al aan het kijken was voor een iets snellere internetverbinding.

Echter sinds de ingang van het nieuwe abonnement is de downloadsnelheid van mijn lijn van 1,85MegaByte gedaald naar 1,6Megabyte per seconde. Uiteraard was dit nogal een terleurstelling aangezien ik van een tot 20Megabit/sec lijn naar een tot 30 Megabit/sec lijn was gegaan maar met nettoresultaat een 15% langzamere verbinding.

Begin deze week hier een mail over gestuurd richting Telfort, echter tot heden heb ik daar geen reactie op gehad. Vandaag de telefoon maar eens gepakt en met de klantenservice gebeld. De eerste meneer die ik aan lijn krijg wist mij na wat gegevens uitwissing te vertellen dat op mijn adres slechts een snelheid van 13Megabit mogelijk was. Dat was nogal vreemd omdat ik ruim een jaar op 19Megabit heb gezeten en op dit moment nog steeds 16Megabit haal. Situatie nogmaals uitgelegd, aanbieding voor snellere en goedekopere lijn, resultaat langzamere goedkopere lijn en een nieuw jaarcontact. Vervolgens begon er een doorverbind rondje waarbij ik het verhaal steeds mocht herhalen maar het resultaat steeds het zelfde was, Telfort kon mijn oude lijn en snelheid niet terugzetten.

Uiteindelijk aangegeven dat ik dan het nieuwe jaarcontact ook niet wilde aangaan, aangezien ik dat voornamelijk voor de hogere snelheid had gedaan. Er werd echter aangegeven dat dat niet kom omdat ze mij op een fyiek andere voor hun goedkopere lijn hadden gezet. Mijn nieuw aangegaan jaarcontact kon ik ook niet ontbinden omdat het een tot 30Megabit was en ze daarvoor minimaal 4Megabit moesten leveren en dat deden ze. Niet akkoord gegaan, vele discussie gevoerd maar alles werd geweigerd en moest het maar doen met mijn tragere verbinding en nieuwe jaarcontact.

De laatste meneer van Telfort wist mij te vertellen dat mijn lijn op een voor hun goedkopere manier was gerealiseerd.
Mijn mening is dat Telfort mij onder valse voorwendselen een nieuw contact heeft aangeboden, waarvan ze van tevoren wisten (of hadden kunnen weten) dat het mijn verbinding niet sneller maar langzamer zou maken.

Wat kan ik hier nog aan doen, Telfort weigert ook maar iets te doen en ik wil gewoon mijn oude snelheid terug?

rozemarijntje

Re: Aanbieding sneller internet, resultaat langzamer internet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Volgens mij voldoen ze niet aan hun verplichtingen dus mag je contract ontbinden

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je hebt toch een een snelheid TOT 30 mb. Telfort houdt zich dus aan het contract.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Je hebt toch een een snelheid TOT 30 mb. Telfort houdt zich dus aan het contract.

Hangt er vanaf, als TS nog minder snelheid heeft dan eerst dan dus niet.

Voor de rest ...TS hoe snel was je internet eerst? Als je 20 mb haalde dan moet het lukken de 30 nu te halen, maar het lijkt mij sterk dat je eerst 20 mb had.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

sephora30 schreef:Je hebt toch een een snelheid TOT 30 mb. Telfort houdt zich dus aan het contract.
Dat wordt leuk als ze 0,0000000000000000000001 mb/s leveren. Is TOT 30 mb/s

rmulder74

ciske schreef:

Hangt er vanaf, als TS nog minder snelheid heeft dan eerst dan dus niet.

Voor de rest ...TS hoe snel was je internet eerst? Als je 20 mb haalde dan moet het lukken de 30 nu te halen, maar het lijkt mij sterk dat je eerst 20 mb had.

Voor de aanpassing downloade ik met 1,85 Megabyte oftewel ~1900Megabit, nu is dat 1,60 Megabyte oftewel ~1650 Megabit. Als de snelheid gelijk gebleven was dan kan ik me er nog wat bij voorstellen maar nu is hij lager omdat ze mij op een kwalitatief slechtere lijn hebben overgezet onder mom van stap over naar 30MB!

sephora30

Bob Schurkjens schreef:
Dat wordt leuk als ze 0,0000000000000000000001 mb/s leveren. Is TOT 30 mb/s
Yep inderdaad, dan beroepen zij zich gewoon op het contract. Ze zeggen niet voor niks TOT, zo dekken zij zich in.

Bob Schurkjens

Gelukkig is dat per 1 januari 2013 afgelopen:
http://www.internetten.nl/nieuws/Provid ... ransparant

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

HR Havitext schreef:De vraag hoe in een schriftelijk contract de verhouding van pp. is geregeld en of dit contract een leemte laat die moet worden aangevuld, kan niet worden beantwoord op grond van alleen maar een zuiver taalkundige uitleg van de bepalingen van dat contract. Voor de beantwoording van die vraag komt het immers aan op de zin die pp. in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze bepalingen mochten toekennen en op hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen pp. behoren en welke rechtskennis van zodanige pp. kan worden verwacht.
sephora30 hecht veel te veel waarde aan de taalkundige betekenis van één woordje. De klant mocht er op vertrouwen dat er een snellere verbinding zou worden omdat 30 meer is dan 20. Bovendien had de klant hiervoor al een internet verbinding van deze aanbieder.

sephora30

Laten we hopen voor ts dat je gelijk hebt alfatrion. Als het in het contract staat dat ts een snellere (daadwerkelijke) verbinding zou krijgen dan wat hij had maakt ie een kans.
100 tegen 1 dat dat er niet instaat.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik vraag me sterk af of je modem wel geschikt is voor VDSL, want dat is eigelijk wat je nu hebt.
anders zou je nooit meer dan 20Mbit kunnen krijgen. Daarnaast moet je natuurlijk nog steeds niet te ver weg zitten van de koper -> glas omzetter.
Verbaast me trouwens dat je 30Mbit kan krijgen.. oops sorry tot 30 mbit.

Ga eens na of je modem wel geschikt is voor het nieuwe pakket, meschien verkeerd ingestelt ook.

rmulder74

Zie zojuist dat ik vandaag een e-mail van de klantservice heb ontvangen.
Daar zeggen ze dat ik een 20Mb lijn heb, eignelijk hetzelfde als vanmiddag via de telefoon, daar zeiden ze ook dat 30Mb op mijn adres helemaal niet mogelijk was.

Voor mij blijft dan de vraag waarom ze dan een tot 30Mb aanbieding doen terwijl ze weten dan 20Mb het maximaal haalbare is. En erger nog door overschakelen op het andere systeem is de snelheid zelfs lager en ze wisten dat de kans hiertoe aanwezig was maar gaan toch met 30Mb adverteren in een persoonlijk aanbod!

Geachte heer Mulder,

Op 26-11-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u problemen ondervindt met uw internetverbinding.

U geeft aan een lijn te hebben van 30Mb/s, maar echter zien wij in het systeem dat u een 20Mb/s lijn heeft. Als we kijken op de postcodecheck van de Telfort website zien we ook dat de haalbare internetsnelheid 13 Mb/s is op uw adres.

Wij hebben uw verbinding nagekeken en uw modem traint op dit moment in op ruim 18Mbit. U zou deze snelheid ook op uw computer moeten halen. In onderstaand kader vindt u een overzicht van de snelheidsmeting die wij hebben verricht.

Tijdstip meting = 14:30

IP-adres = 82.168.235.79

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 18.752
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 16.353

LET OP: dit is een momentopname

Mocht u het hier niet mee eens zijn of heeft u nog verdere vragen hierover dan raden wij u aan contact op te nemen met te telefonische klantenservice. Wij zijn bereikbaar op nummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,10 per minuut plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

Bob Schurkjens

Ik heb een vaag vermoeden dat het met "geld" te maken heeft. Je zit nu weer een jaartje aan Telfort vast. Als je op grotere afstand van een telefooncentrale af zit, neemt de snelheid steeds verder af:

http://www.speedtest.nl/adsl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

ciske

Bob Schurkjens schreef:Ik heb een vaag vermoeden dat het met "geld" te maken heeft. Je zit nu weer een jaartje aan Telfort vast. Als je op grotere afstand van een telefooncentrale af zit, neemt de snelheid steeds verder af:

http://www.speedtest.nl/adsl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Dat vermoeden heb ik ook, TS als het op jouw adres niet leverbaar is, moet Telfort of terug naar je oude abo , of je laten gaan, ( kostenloos).

rmulder74

Vandaag gebeld door Telfort klantenservice, begon met de lijn nu op1600Megabit/sec liep en dat dit volstond voor een 'tot 30Megabit verbinding' en dat het niet sneller kon. Voor de20ste keer uitgelegd dat mijn Telfort tot 20Megabit lijn toch echt een jaar lang op 1900Megabit/sec gelopen had, maar ook deze meneer wilde dat niet horen.

Kan niet anders dan concluderen dat Telfort mij onder valste voorwendselen een nieuw contract heeft aangesmeerd. Als er namelijk ook maar iets van 'dit leid mogelijk tot een lagere snelheid' in had gestaan dan had ik nooit op het aanbod ingegaan. Maar in het bericht staat juist 'indien u voor de hogere snelheid een ander modem nodig heeft dan sturen wij dat kostenloos op'. Een van de medewerkers heeft toegegeven dat ze mij naar een voor hun goedkopere lijn/oplossing hebben gemigreerd, om dat te kunnen doen hebben ze een aanbieding gedaan voor een nieuw contact zonder op de mogelijke gevolgen hiervan te wijzen.

Het ruikt heel erg naar bewust handelen om intern kosten te besparen met welke gevolgen dan ook voor de klant. Ook weigeren ze ook maar iets te doen, hetzij oude lijn terug, hetzij contact ontbinden. Als iemand een soortgelijke ''aanbieding' krijgt dan zou ik zeggen bedenk je eerst twee keer, want wat Telfort belooft is niet altijd wat je krijgt.

ciske

. Ook weigeren ze ook maar iets te doen, hetzij oude lijn terug, hetzij contact ontbinden.
Ik ga er vanuit dat je alle papieren nog hebt?? Ga daarmee naar het juridisch loket in je woonplaats, die weten meer van dit soort dingen dan wij.

succes.

Gesloten