LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanpassing van Algemene voorwaarden
Aanpassing van Algemene voorwaarden
Beste Mensen,
Hieronder een artikel van webwereld.nl waarin UPC / Chello weer eens van zijn slechtste kanten laat zien. Ze veranderen zonder enige mededeling naar hun klanten toe de aanvullende algemene voorwaarden. Dit doen ze ook nog in strijd met hun "oude" voorwaarden ( Wijziging moet uiterlijk 2 weken voordat deze effectief worden aan de klant worden meegedeeld) In deze verandering hebben ze mogelijkheden tot opzegging zo aangepast dat je niet meer na 1 jaar ieder opvolgende maand kan opzeggen. Ze hebben nu een "stil zwijgende" verlenging met 1 jaar. Je kan dan alleen 1 maand voor het eindigen van de verlengingsperiode opzeggen. Dit houdt een wezenlijke verandering met de huidige voorwaarden. (bekrimpen van de vrijheid van de klant) Deze voorwaarden hebben ze per 01-01-05 in laten gaan. Deze veranderingen in de voorwaarden zijn echter niet aan de klanten medegedeeld. Verder houden ze zich vanaf nu het recht voor om zonder het de klant te vragen deze op een andere type abonnement te plaatsen. Lees en huiver
In alle stilte heeft UPC de algemene voorwaarden van Chello Starter, Easy en Light aangepast. In de nieuwe voorwaarden verruimt Chello de mogelijkheden om op te treden tegen abonnees die stelselmatig hun datalimiet overschrijden. Zo kan de provider dataverkeer in rekening brengen en klanten op basis van dataverkeer een ander (duurder) abonnement toewijzen.
In de aanvullende algemene voorwaarden staat nu voor de goedkoopste abonnementen een harde datalimiet vermeld. Voor Chello Starter is dit 250 MB per maand en voor Chello Easy 500 MB per maand. Opmerkelijk is dat ook Chello Light nu een harde datalimiet van 1000 MB per maand heeft - dit abonnement viel tot voor kort onder de zogenoemde acceptable use policy.
Maatregelen
Afgezien van de geijkte waarschuwing en snelheidsverlaging bij overmatig dataverbruik, behoudt Chello zich nu ook het recht voor op andere wijze op te treden.
"Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere het beperken van het dataverbruik, extra kosten in rekening brengen of de klant indelen in een andere tariefsgroep", zo staat te lezen in artikel 9.2 van de aanvullende voorwaarden.
De voorwaarden van Chello Classic en Plus blijven overigens nagenoeg ongewijzigd. Hierin wordt nu wel expliciet vermeld dat het draaien van bijvoorbeeld van een mail-, web- of ftp-server voor Classic-klanten niet is toegestaan. Ook een thuisnetwerk mag nog altijd niet. Plus-abonnees mogen alleen een dhcp-server draaien indien deze niet via internet benaderbaar is.
Contractverlenging
Ook heeft UPC de voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het contract aangepast. Waar voorheen na het eerste contractjaar een abonnement per maand kon worden opgezegd, wordt het abonnement nu stilzwijgend voor twaalf maanden verlengd. Opzeggen dient uiterlijk een maand te gebeuren voordat het contract (of de contractverlening) afloopt
Hieronder een artikel van webwereld.nl waarin UPC / Chello weer eens van zijn slechtste kanten laat zien. Ze veranderen zonder enige mededeling naar hun klanten toe de aanvullende algemene voorwaarden. Dit doen ze ook nog in strijd met hun "oude" voorwaarden ( Wijziging moet uiterlijk 2 weken voordat deze effectief worden aan de klant worden meegedeeld) In deze verandering hebben ze mogelijkheden tot opzegging zo aangepast dat je niet meer na 1 jaar ieder opvolgende maand kan opzeggen. Ze hebben nu een "stil zwijgende" verlenging met 1 jaar. Je kan dan alleen 1 maand voor het eindigen van de verlengingsperiode opzeggen. Dit houdt een wezenlijke verandering met de huidige voorwaarden. (bekrimpen van de vrijheid van de klant) Deze voorwaarden hebben ze per 01-01-05 in laten gaan. Deze veranderingen in de voorwaarden zijn echter niet aan de klanten medegedeeld. Verder houden ze zich vanaf nu het recht voor om zonder het de klant te vragen deze op een andere type abonnement te plaatsen. Lees en huiver
In alle stilte heeft UPC de algemene voorwaarden van Chello Starter, Easy en Light aangepast. In de nieuwe voorwaarden verruimt Chello de mogelijkheden om op te treden tegen abonnees die stelselmatig hun datalimiet overschrijden. Zo kan de provider dataverkeer in rekening brengen en klanten op basis van dataverkeer een ander (duurder) abonnement toewijzen.
In de aanvullende algemene voorwaarden staat nu voor de goedkoopste abonnementen een harde datalimiet vermeld. Voor Chello Starter is dit 250 MB per maand en voor Chello Easy 500 MB per maand. Opmerkelijk is dat ook Chello Light nu een harde datalimiet van 1000 MB per maand heeft - dit abonnement viel tot voor kort onder de zogenoemde acceptable use policy.
Maatregelen
Afgezien van de geijkte waarschuwing en snelheidsverlaging bij overmatig dataverbruik, behoudt Chello zich nu ook het recht voor op andere wijze op te treden.
"Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere het beperken van het dataverbruik, extra kosten in rekening brengen of de klant indelen in een andere tariefsgroep", zo staat te lezen in artikel 9.2 van de aanvullende voorwaarden.
De voorwaarden van Chello Classic en Plus blijven overigens nagenoeg ongewijzigd. Hierin wordt nu wel expliciet vermeld dat het draaien van bijvoorbeeld van een mail-, web- of ftp-server voor Classic-klanten niet is toegestaan. Ook een thuisnetwerk mag nog altijd niet. Plus-abonnees mogen alleen een dhcp-server draaien indien deze niet via internet benaderbaar is.
Contractverlenging
Ook heeft UPC de voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het contract aangepast. Waar voorheen na het eerste contractjaar een abonnement per maand kon worden opgezegd, wordt het abonnement nu stilzwijgend voor twaalf maanden verlengd. Opzeggen dient uiterlijk een maand te gebeuren voordat het contract (of de contractverlening) afloopt
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Dit is echt UPC!!!! Dit is de kans om op te zeggen!!!!
UPC opzeggen kan je niet leuker maken maar wel makkelijker!!!
UPC opzeggen kan je niet leuker maken maar wel makkelijker!!!
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Eenzijdig een contract wijzigen zonder daar de klant van op de hoogte te stellen is onwetmatig en strafbaar. Het wordt hoog tijd dat die lui voor de rechter gesleept worden. Ze zijn gewoon als de dood voor de concurentie en proberen zo op onwetmatige wijze abonnees aan zich te binden. Nogmaals dit is bij de wet verboden.
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Dat kan echt niet wat die gasten van UPC doen.
ik ondertussen al een paar emails verstuurt naar verschillende instanties zoals de consumentenbond , etc.
in wacht af wat het antwoord zal zijn.
als ze dit door mogen doen , dan zeg ik mijn abonnement per direct op !!
De verlenging van 1 jaar dat mag in mijn opzicht gewoon niet.
ik ondertussen al een paar emails verstuurt naar verschillende instanties zoals de consumentenbond , etc.
in wacht af wat het antwoord zal zijn.
als ze dit door mogen doen , dan zeg ik mijn abonnement per direct op !!
De verlenging van 1 jaar dat mag in mijn opzicht gewoon niet.
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
is deze wijziging nu een rechtmatige reden om alles van upc op te zeggen.
wij hebben nu chello light en nu hebben we ineens een harde limiet van 1000 mb en dit pikken wij niet , 32,95 en niet eens kunnen surfen en op msn wanneer ons dat uit komt.
wie weet het ons te vertellen
wij hebben nu chello light en nu hebben we ineens een harde limiet van 1000 mb en dit pikken wij niet , 32,95 en niet eens kunnen surfen en op msn wanneer ons dat uit komt.
wie weet het ons te vertellen
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Nee, dit is geen gegronde reden om alles in een keer op te zeggen. Het is wel een goede reden, maar zeker nier rechtsgeldig.
Het gaat hier om een wijziging van een service (Chello). Priority en UPC TV staan buiten kijf, tenzij de voorwaarden daarvan ook veranderen.
Het gaat hier om een wijziging van een service (Chello). Priority en UPC TV staan buiten kijf, tenzij de voorwaarden daarvan ook veranderen.
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Bulls************
Tis zeker wel een gegronde reden omdat deze 1zijdige wijziging in de voorwaarden niet voor 1 jan 2005 rechtstreeks !!!!! aan de abbonementen is medegedeeld (nog steeds niet trouwens).
Ben met een collectief bezig om hier in de buurt de UPC abos om te laten zetten naar ADSL en TV via KPN en zoals dat het er nu naar aanziet zal UPC hier in de wijk gigantisch veel omzet gaan missen.
Grootste ergernis in de wijk zijn:
- hoge kosten in verhouding met ..........
- veel storingen Priority
- onbeschofte behandeling bij storingsmelding
- late aktie bij verhelpen storingen (gemiddeld 5 dagen)
- DataLIMIET !!!!!!
- arrogante monopolistische houding
- slechte communicatie per e-mail UPC communiceert eenzijdig en alleen bij marketingsaktiviteiten en afknijpprocedures
PS spellingchecken is voor losers !!!
Tis zeker wel een gegronde reden omdat deze 1zijdige wijziging in de voorwaarden niet voor 1 jan 2005 rechtstreeks !!!!! aan de abbonementen is medegedeeld (nog steeds niet trouwens).
Ben met een collectief bezig om hier in de buurt de UPC abos om te laten zetten naar ADSL en TV via KPN en zoals dat het er nu naar aanziet zal UPC hier in de wijk gigantisch veel omzet gaan missen.
Grootste ergernis in de wijk zijn:
- hoge kosten in verhouding met ..........
- veel storingen Priority
- onbeschofte behandeling bij storingsmelding
- late aktie bij verhelpen storingen (gemiddeld 5 dagen)
- DataLIMIET !!!!!!
- arrogante monopolistische houding
- slechte communicatie per e-mail UPC communiceert eenzijdig en alleen bij marketingsaktiviteiten en afknijpprocedures
PS spellingchecken is voor losers !!!
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
wil nog even reageren op mijn bericht.wij hebben per heden chello en telefonie opgezegd.
volgens de kpn is dit inderdaad niet rechtsgeldig wat upc doet en is het pure klantenbinding.bovendien mogen ze niet zomaar iemand een ander abo toewijzen en zeker niet ald dit een stuk duurder is.
dus eindelijk hasta la vista UPC ik zal blij zijn als we er weg zijn
een abo bij de kpn is net zo duur en wat voor ons belangrijk is dat de snelheid hetzelfde blijft en het allerbelangrijkste: geen datalimiet
volgens de kpn is dit inderdaad niet rechtsgeldig wat upc doet en is het pure klantenbinding.bovendien mogen ze niet zomaar iemand een ander abo toewijzen en zeker niet ald dit een stuk duurder is.
dus eindelijk hasta la vista UPC ik zal blij zijn als we er weg zijn
een abo bij de kpn is net zo duur en wat voor ons belangrijk is dat de snelheid hetzelfde blijft en het allerbelangrijkste: geen datalimiet
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Volgens het artikel in Webwereld gelden deze aanvullende voorwaarden alleen voor nieuwe klanten...
"De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe klanten. Voor de huidige klanten veranderen de voorwaarden niet, behalve als zij hun contract in de toekomst willen wijzigen zoals bij het opwaarderen naar een duurder abonnement."
Dus ga ik er vanuit dat ik gewoon per maand mag opzeggen. Ik ga dit navragen en laat het nog effe weten.
Ik heb Light en mn snelheid is van 1024 naar 2048 gegaan... das wel mooi... nu die datalimiet eraf...
Ik blijf UPC een waardeloos bedrijf vinden maar zal het bij KPN ADSL Direct wel allemaal in orde zijn? KPN is ook niet zo'n net bedrijf...
Hakk98
"De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe klanten. Voor de huidige klanten veranderen de voorwaarden niet, behalve als zij hun contract in de toekomst willen wijzigen zoals bij het opwaarderen naar een duurder abonnement."
Dus ga ik er vanuit dat ik gewoon per maand mag opzeggen. Ik ga dit navragen en laat het nog effe weten.
Ik heb Light en mn snelheid is van 1024 naar 2048 gegaan... das wel mooi... nu die datalimiet eraf...
Ik blijf UPC een waardeloos bedrijf vinden maar zal het bij KPN ADSL Direct wel allemaal in orde zijn? KPN is ook niet zo'n net bedrijf...
Hakk98
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Ik zal jullie maar even uit de droom helpen aangezien jullie er zelf niet uitkomen. Na 1 telefoontje naar de klantenservice is mij uitgelgd dat de klanten die deze stilzwijgende verlenging alleen geld voor de contracten die afgesloten zijn na 01/01/05. Gelukkig niet voor mij.
Bovenstaande stukjes van iedereen doet me een beetje denken aan de reclame van Elzevier van die Papegaaien. Mensen neem niet zo maar klakkeloos dingen aan die op een forum verspreid worden maar contoleer het eerst. Het kost je een paar minuten a 0.10 cent per minuut maar dan heb je wel gelijk duidelijkheid!!!!
Bovenstaande stukjes van iedereen doet me een beetje denken aan de reclame van Elzevier van die Papegaaien. Mensen neem niet zo maar klakkeloos dingen aan die op een forum verspreid worden maar contoleer het eerst. Het kost je een paar minuten a 0.10 cent per minuut maar dan heb je wel gelijk duidelijkheid!!!!
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
klakkeloos aannemen..nee
bellen met de klantenservice leert mij dat de datalimiet 3 a 4 gig is vvor lightgebruikers.
bel je 10 minuten later krijg je een andere medewerker aan die lijn die je doodleuk verteld dat de limiet 1 gig is.
wat is nou waar
upc geef je klanten nu eindelijk eens duidelijkheid
we betalen geen 32,95 voor maar 1 gig aan dataverkeer
bellen met de klantenservice leert mij dat de datalimiet 3 a 4 gig is vvor lightgebruikers.
bel je 10 minuten later krijg je een andere medewerker aan die lijn die je doodleuk verteld dat de limiet 1 gig is.
wat is nou waar
upc geef je klanten nu eindelijk eens duidelijkheid
we betalen geen 32,95 voor maar 1 gig aan dataverkeer
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
bellen met upc om duidelijkheid. UTOPIE. geloof upc pas als ze iets schriftelijks hebben gecommuniceerd. dan nog zullen ze vaak afspraken of contracten naleven maar je hebt in iedergeval iets als bewijs.
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Toen ik voor het upgraden iemand aan de telefoon had van de helpdesk (klantenservice inderdaad niet de juiste benaming voor die lijn), vroeg ik nog expliciet of er zeker geen DATALIMIET was voor light. En dat was niet zo, werd mij verteld. Nu zit ik voor nog eens 12 maanden aan een abo van 32.95 vast en toch nog een datalimiet. Wat kan ik hier tegen doen?
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Het is inderdaad alleen voor nieuwe klanten (per 01/01/2005).
Gelukkig kan ik snel overstappen op ADSL...
Hakk98
Gelukkig kan ik snel overstappen op ADSL...
Hakk98
Re: Aanpassing van Algemene voorwaarden
Hoezo 12 maanden aan Chello vast?
De mensen die een overeenkomst hebben getekend met Chello waarin staat dat de opzegtermijn 1 maand is hoeven zich geen zorgen te maken voor hen is de 12 maanden niet van toepassing, immers Chello is ingebreken gebleven om een aangepaste versie van het leveringscontract aan de clienten toe te zenden. De eerste de beste Wetswinkel of jurist zal u graag bijstaan hierin.
De mensen die een overeenkomst hebben getekend met Chello waarin staat dat de opzegtermijn 1 maand is hoeven zich geen zorgen te maken voor hen is de 12 maanden niet van toepassing, immers Chello is ingebreken gebleven om een aangepaste versie van het leveringscontract aan de clienten toe te zenden. De eerste de beste Wetswinkel of jurist zal u graag bijstaan hierin.