LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluitproblemen Fiber: contract stopzetten?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rutje23

Aansluitproblemen Fiber: contract stopzetten?

Ongelezen bericht door Rutje23 »

Ik ben op 25 juni verhuisd en heb hiervoor op 17 juni een provider gezocht voor tv/internet. Uiteindelijk uitgekomen bij Fiber (na veel te weinig research uiteraard) aangezien zij als enige mogelijkheden boden voor glasvezel.
Aangezien de levertijd twee weken zou duren heb ik afgezien van de wettelijke bedenktijd (ook op aansporing door hun klantenservice).

Nu anderhalve maand later nog geen spoor van vooruitgang. Heb meerdere keren gebeld maar er kan niet worden aangesloten. Zit dus al ruim een maand zonder internet of tv, waardoor ik mijn werk niet goed kan doen.
Ik heb elke week contact gezocht met hun en kreeg telkens andere antwoorden, maar telkens met de boodschap 'volgens mijn persoonlijke mening zal het volgende week opgelost zijn!'.
Nou niet dus..
Ik was het zat en belde lichtelijk gefrustreerd nog maar eens met dezelfde vraag, met weer hetzelfde antwoord. Na doorvragen kreeg ik te horen dat hun netwerkbeheerder niet kon aansluiten 'door een storing', maar dat ze niet konden zeggen wie de netwerkbeheerder is.
Ze zouden maar weer een mail sturen naar die beheerder. Op de vraag of ze geen telefoonnummer hadden waar ik maar kon bellen, kreeg ik te horen dat de netwerkbeheerder voor tv/internet/telefonie geen telefoon had en alleen per mail kon worden benaderd.

Door al dit doorvragen werd de telefonist aardig chagrijnig en werd ik op elke vraag verder afgesnauwd en werd ik behandeld alsof ik degene was die de schuldige was.
Heb hierop gevraagd of ik terug gebeld kon worden door een ander (aangezien er niemand anders vrij was om mij te woord te staan op dat moment), nu 2 weken later nog steeds geen enkel bericht vernomen.

Na dit alles wil ik dus mijn aansluiting laten stopzetten maar wat zijn mijn mogelijkheden hierin?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2017 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: nieuwe titel, ongefudeerde bewering verwijderd

sylvesterb

Re: Aansluitproblemen Fiber: contract stopzetten?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rutje23 schreef:Ik ben op 25 juni verhuisd en heb hiervoor op 17 juni een provider gezocht voor tv/internet. Uiteindelijk uitgekomen bij Fiber (na veel te weinig research uiteraard) aangezien zij als enige mogelijkheden boden voor glasvezel.
Aangezien de levertijd twee weken zou duren heb ik afgezien van de wettelijke bedenktijd (ook op aansporing door hun klantenservice).

Nu anderhalve maand later nog geen spoor van vooruitgang. Heb meerdere keren gebeld maar er kan niet worden aangesloten. Zit dus al ruim een maand zonder internet of tv, waardoor ik mijn werk niet goed kan doen.
Ik heb elke week contact gezocht met hun en kreeg telkens andere antwoorden, maar telkens met de boodschap 'volgens mijn persoonlijke mening zal het volgende week opgelost zijn!'.
Nou niet dus..
Ik was het zat en belde lichtelijk gefrustreerd nog maar eens met dezelfde vraag, met weer hetzelfde antwoord. Na doorvragen kreeg ik te horen dat hun netwerkbeheerder niet kon aansluiten 'door een storing', maar dat ze niet konden zeggen wie de netwerkbeheerder is.
Ze zouden maar weer een mail sturen naar die beheerder. Op de vraag of ze geen telefoonnummer hadden waar ik maar kon bellen, kreeg ik te horen dat de netwerkbeheerder voor tv/internet/telefonie geen telefoon had en alleen per mail kon worden benaderd.

Door al dit doorvragen werd de telefonist aardig chagrijnig en werd ik op elke vraag verder afgesnauwd en werd ik behandeld alsof ik degene was die de schuldige was.
Heb hierop gevraagd of ik terug gebeld kon worden door een ander (aangezien er niemand anders vrij was om mij te woord te staan op dat moment), nu 2 weken later nog steeds geen enkel bericht vernomen.

Na dit alles wil ik dus mijn aansluiting laten stopzetten maar wat zijn mijn mogelijkheden hierin?
Je zult Fiber in gebreke moeten stellen schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) met een redelijk termijn voor herstel (2 weken bijvoorbeeld) wanneer ze niet binnen deze termijn de verbinding opleveren kun je de overeenkomst beëindigen.

Volgens mij werkt Fiber met KPN Wholesale (Reggefiber voor glasvezel samen) en met een andere partij. Je kunt checken of ze via Reggefiber samenwerken door je adres gegevens hieronder in de vullen:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Als je in hier ziet dat FTTH beschikbaar is dan is Reggefiber de leverancier, je kunt hun via Twitter benaderen. Mijn ervaring is zeer positief met hun. Al vermoed ik dat Reggefiber niet de leverancier is anders had je kunnen kiezen uit veel meer aanbieders.

Rutje23

Ongelezen bericht door Rutje23 »

sylvesterb schreef:
Rutje23 schreef:Ik ben op 25 juni verhuisd en heb hiervoor op 17 juni een provider gezocht voor tv/internet. Uiteindelijk uitgekomen bij Fiber (na veel te weinig research uiteraard) aangezien zij als enige mogelijkheden boden voor glasvezel.

Nou niet dus..

Je zult Fiber in gebreke moeten stellen schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) met een redelijk termijn voor herstel (2 weken bijvoorbeeld) wanneer ze niet binnen deze termijn de verbinding opleveren kun je de overeenkomst beëindigen.

Volgens mij werkt Fiber met KPN Wholesale (Reggefiber voor glasvezel samen) en met een andere partij. Je kunt checken of ze via Reggefiber samenwerken door je adres gegevens hieronder in de vullen:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Als je in hier ziet dat FTTH beschikbaar is dan is Reggefiber de leverancier, je kunt hun via Twitter benaderen. Mijn ervaring is zeer positief met hun. Al vermoed ik dat Reggefiber niet de leverancier is anders had je kunnen kiezen uit veel meer aanbieders.
Bedankt voor je antwoord!
Ik was vergeten te vertellen dat we op dit moment nog geen glasvezel hebben, maar dat we deze optie wel wilden voor de toekomst evt. Op moment voor DSL gekozen.

Een brief opstellen heeft denk ik geen zin, aangezien Fiber zegt dat het probleem niet bij hun ligt maar bij de netwerkbeheerder (dit argument vertellen ze elke keer als ik bel), zij zelf kunnen er niks aan doen. Als het probleem niet bij hun ligt (zoals zij zeggen) zullen ze ook niet in gebreke zijn.
Persoonlijk denk ik dat een netwerkbeheerder niet voor anderhalve maand al een storing o.i.d. heeft waardoor wij niet kunnen worden aangesloten, dus vind het verhaal erg raar.
Is de netwerkbeheerder voor DSL te achterhalen (is dit dan KPN?) of niet? Het is toch in principe niet zo dat Fiber een geheimplicht heeft tegenover hun netwerkbeheerder?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De ADSL of VDSL verbinding moet reeds in jou straat aanwezig zijn.
Bij bestaande woning moet je het ISRA punt opzoeken.

Bij nieuwbouw moet je de kabel trekken en sommige woningen die niet op KPN lijn waren aangesloten.
Dat moet binnen 1 week duidelijk zijn en dat je later Glas wilt, nu moeten ze een goede lijn leveren of je Ontbind het contract en haalde alle reeds betaalde/afgeschreven binnen 8 weken terug via je eigen bank.

Dus niet langer wachten en is er Kabel TV?
Zorg dat je binnen 7 weken signaal hebt of haal alle reeds afgeboekte bedragen terug wegens Wanprestatie.

Gesloten