LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement opgezegd, toch een nota
Abonnement opgezegd, toch een nota
Ik heb van UPC op 20-10-2004 een bevestiging gekregen dat ik mijn UPC Standard Package (=Chello classic + Priority Telecom) heb opgezegd, en dat deze opzegging van kracht is per 31-10-2004.
Gisteren (17-11-2004) kreeg ik een faktuur van UPC, voor telefonie t/m 31-10-2004 (dat is dus correct) maar ook voor een internetabonnement voor de maand November 2004 (niet correct). Het gaat in totaal om een bedrag van 72,54 euro. Aangezien ik mijn borg voor het ingeleverde modem ook nog terug moet krijgen zou ik geld van UPC moeten ontvangen in plaats van andersom. Daarnaast is mij jaren geleden door een manager na een conflict met UPC nog een maand gratis chello-abonnement beloofd die ik ook nog steeds niet heb ontvangen.
Vanochtend gebeld met Chello, en volgens hun medewerker is het normaal dat een maand na het sturen van een bevestiging van opzegging nog bedragen in rekening worden gebracht. Ik zou nog een creditfaktuur krijgen. Ik heb deze medewerker verteld dat ik het onredelijk vind dat Chello meent minimaal een maand de tijd te moeten nemen om een automatische incasso stop te zetten, en dat ik het geld op dit moment gewoon niet kan missen.
Vanochtend is van mijn bankrekening inderdaad een bedrag afgeschreven door UPC en ik heb mijn bank onmiddelijk gevraagd dit bedrag te storneren. Bovendien heb ik een blokkade voor incasso-opdrachten van UPC aangevraagd (doet de bank voor mij bij Interpay).
Tot mijn grote verbazing verschilt het bedrag dat UPC van mijn rekening heeft afgeschreven overigens ook nog van het bedrag op de faktuur. Onder vermelding van het faktuurnummer voor de faktuur van 72,54 euro schrijven ze 27,16 euro af. Het lijkt er dus op dat in deze afschrijving mijn chello-abonnement gecrediteerd is.
Met deze laatste zet van UPC lijkt alles in orde, op het eerste gezicht. Maar ik wordt er eigenlijk alleen nog maar bozer van. Ik mag van Chello verwachten dat het bedrag van een transactie overeenkomt met het bedrag dat wordt genoemd op de factuur waaraan wordt gerefereerd. Door bedragen te wijzigen wordt de communicatie met UPC alleen maar lastiger. Hoe moet ik een helpdeskmedewerker uitleggen dat het bedrag op de factuur verschilt van het afgeschreven bedrag waarin naar diezelfde factuur wordt verwezen?
Ik verwacht van UPC dat ik een nieuwe factuur krijg, waarop netjes de kosten voor mijn Priority abonnement worden vermeld, de borg die ze me gaan terugbetalen en (maar dat laatste geloof ik niet in) een maandabonnement Chello dat ze me ooit beloofd hebben. Helaas wil men mij op dit moment niet te woord staan vanwege een computerstoring.
Vraag: kan ik eisen van Chello dat het bedrag dat ze bij mij incasseren overeenkomt met het bedrag van de factuur waarnaar bij incasso verwezen wordt? Heb ik recht op een correcte facturering van te incasseren bedragen?
Gisteren (17-11-2004) kreeg ik een faktuur van UPC, voor telefonie t/m 31-10-2004 (dat is dus correct) maar ook voor een internetabonnement voor de maand November 2004 (niet correct). Het gaat in totaal om een bedrag van 72,54 euro. Aangezien ik mijn borg voor het ingeleverde modem ook nog terug moet krijgen zou ik geld van UPC moeten ontvangen in plaats van andersom. Daarnaast is mij jaren geleden door een manager na een conflict met UPC nog een maand gratis chello-abonnement beloofd die ik ook nog steeds niet heb ontvangen.
Vanochtend gebeld met Chello, en volgens hun medewerker is het normaal dat een maand na het sturen van een bevestiging van opzegging nog bedragen in rekening worden gebracht. Ik zou nog een creditfaktuur krijgen. Ik heb deze medewerker verteld dat ik het onredelijk vind dat Chello meent minimaal een maand de tijd te moeten nemen om een automatische incasso stop te zetten, en dat ik het geld op dit moment gewoon niet kan missen.
Vanochtend is van mijn bankrekening inderdaad een bedrag afgeschreven door UPC en ik heb mijn bank onmiddelijk gevraagd dit bedrag te storneren. Bovendien heb ik een blokkade voor incasso-opdrachten van UPC aangevraagd (doet de bank voor mij bij Interpay).
Tot mijn grote verbazing verschilt het bedrag dat UPC van mijn rekening heeft afgeschreven overigens ook nog van het bedrag op de faktuur. Onder vermelding van het faktuurnummer voor de faktuur van 72,54 euro schrijven ze 27,16 euro af. Het lijkt er dus op dat in deze afschrijving mijn chello-abonnement gecrediteerd is.
Met deze laatste zet van UPC lijkt alles in orde, op het eerste gezicht. Maar ik wordt er eigenlijk alleen nog maar bozer van. Ik mag van Chello verwachten dat het bedrag van een transactie overeenkomt met het bedrag dat wordt genoemd op de factuur waaraan wordt gerefereerd. Door bedragen te wijzigen wordt de communicatie met UPC alleen maar lastiger. Hoe moet ik een helpdeskmedewerker uitleggen dat het bedrag op de factuur verschilt van het afgeschreven bedrag waarin naar diezelfde factuur wordt verwezen?
Ik verwacht van UPC dat ik een nieuwe factuur krijg, waarop netjes de kosten voor mijn Priority abonnement worden vermeld, de borg die ze me gaan terugbetalen en (maar dat laatste geloof ik niet in) een maandabonnement Chello dat ze me ooit beloofd hebben. Helaas wil men mij op dit moment niet te woord staan vanwege een computerstoring.
Vraag: kan ik eisen van Chello dat het bedrag dat ze bij mij incasseren overeenkomt met het bedrag van de factuur waarnaar bij incasso verwezen wordt? Heb ik recht op een correcte facturering van te incasseren bedragen?
Re: Abonnement opgezegd, toch een nota
En waarom zou dit niet kloppen dan?Ik heb van UPC op 20-10-2004 een bevestiging gekregen dat ik mijn UPC Standard Package (=Chello classic + Priority Telecom) heb opgezegd, en dat deze opzegging van kracht is per 31-10-2004.
Gisteren (17-11-2004) kreeg ik een faktuur van UPC, voor telefonie t/m 31-10-2004 (dat is dus correct)
Als je iets verder leest zie je dat op die factuur ook nog een Chello Classic abonnement voor de maand November in rekening wordt gebracht. Dat klopt niet. Het Priority deel is correct, het Chello deel is niet correct.[/quote]
Ik heb verder gelezen, maar je zegt bij het telefonie gedeelte ook dat het niet correct is en ik vroeg waarom dat volgens jou niet correct was.
Moeilijk hè?
Moeilijk hè?
Wat snap je niet aan: "dat is dus correct" ?Gisteren (17-11-2004) kreeg ik een faktuur van UPC, voor telefonie t/m 31-10-2004 (dat is dus correct)
Bereid je er maar op voor dat je binnenkort afgesloten zal worden van je telefoon door UPC.
Als UPC in de veronderstelling is dat ze geld tegoed hebben van je, of dit nou terecht of onterecht is maakt niet uit, als je in conflict bent met UPC en je hebt diensten van hen, sluiten ze je zonder meer af, als je niet betaald wat hun zeggen dat je moet betalen.
Als UPC in de veronderstelling is dat ze geld tegoed hebben van je, of dit nou terecht of onterecht is maakt niet uit, als je in conflict bent met UPC en je hebt diensten van hen, sluiten ze je zonder meer af, als je niet betaald wat hun zeggen dat je moet betalen.
www3.telebyte.nl kijk daar maar eens dan zie je dat het ook zo kan
Ik heb ook mijn internet via u.p.c. opgezegd per 1 november en er werd voor de maand november weer abonnementsgeld afgeschreven van 49.94 euro. dit heb ik ook terug laten storten.
Ik kreeg op 17 november een aanmaning van upc, dat ik mijn abonnement moet betalen, daarna gebeld met upc en de man aan de telefoon zag het en maakte de opemerking dat het geregeld zou worden en in de computer bij hem stonden wij al als opgezegd, nou gelukkig maar.
Komt er vandaag, 20 november, een aanmaning binnen van upc via de firma Penninck & Landtheer dat ik maar even 62,44 euro moet betalen anders stopt upc haar diensten ons.
Dat klopt toch ook niet?
En ik krijg ook nog mijn borg terug voor de ingeleverde modem.
Wie heeft er weleens van Penninck&Landtheer gehoord, want er staat geen telefoonnummer bij allen dat van upc!!
Ik kreeg op 17 november een aanmaning van upc, dat ik mijn abonnement moet betalen, daarna gebeld met upc en de man aan de telefoon zag het en maakte de opemerking dat het geregeld zou worden en in de computer bij hem stonden wij al als opgezegd, nou gelukkig maar.
Komt er vandaag, 20 november, een aanmaning binnen van upc via de firma Penninck & Landtheer dat ik maar even 62,44 euro moet betalen anders stopt upc haar diensten ons.
Dat klopt toch ook niet?
Wie heeft er weleens van Penninck&Landtheer gehoord, want er staat geen telefoonnummer bij allen dat van upc!!
Hallo, nadat UPC wegens een computerstoring een dag lang geen klantenservice heeft verleend heb ik iemand gesproken die met vertelde dat op de nota voor December (mijn abonnement liep 31-10-2004 af !!!) de borg en de teveel in rekening gebrachte abonnementskosten gecrediteerd worden. Daarna kan het nog wel twee maanden duren voor ik mijn geld krijg. De reden volgens UPC: de afdeling die de creditbetalingen doet, doet dat maar een paar keer per jaar ... Ik kan me niet voorstellen dat UPC er mee akkoord gaat als hun abonnees de betalingen maar enkele keren per jaar doen. Aangezien ik mijn modem op 8-11-2004 heb ingeleverd, zou ik het redelijk vinden als ik vóór eind november mijn tegoed gecrediteerd zou krijgen op mijn bankrekening. UPC heeft me nu al laten weten dat ik pas in februarie op mijn geld hoef te rekenen. Dat wordt me te gortig. Heb ik de mogelijkheid om UPC te dwingen mij mijn geld eerder te geven?
Het lijkt wel of ik hier mijn eigen verhaal lees, ook hier dezelfde procedure, zelfs dezelfde data, waarschijnlijk staan de brieven al klaar http://www.penninck-landtheer.com/ daar staat een telefoonnummer, maar naar incassobureaux kan je beter alles schriftelijk doenIk heb ook mijn internet via u.p.c. opgezegd per 1 november en er werd voor de maand november weer abonnementsgeld afgeschreven van 49.94 euro. dit heb ik ook terug laten storten.
Komt er vandaag, 20 november, een aanmaning binnen van upc via de firma Penninck & Landtheer dat ik maar even 62,44 euro moet betalen anders stopt upc haar diensten ons. Shocked
Dat klopt toch ook niet?
Wie heeft er weleens van Penninck&Landtheer gehoord, want er staat geen telefoonnummer bij allen dat van upc!! Confused
-
Een landheer is iemand die tol heft in het land waar hij zit. Dus een soort belastoing van vroegere tijden (4 eeuwen of langer geleden). Dus hun drift naar geld is nog groter. Landzaadt is het geld die de landheer met zich meedraagt. Dus het gaat, zoals u ziet alleen maar om geld. En wat die deurwaardersbureau betreft; zal het wel een illegal incassobureautje zijn. Dus niet op ingaan.
Groet,
Nep.
Groet,
Nep.
Klopt, het buro dat jij noemt heeft mij toevallig net betrokken in een rechtzaak m.b.t. UPC. Wel is het zo dat dit buro netjes de ontvangst van je brieven (in mijn geval 1x aangetekend en 1x gewoon) bevestigt.maar naar incassobureaux kan je beter alles schriftelijk doen
Maar... in de dagvaarding, ook door dit buro in gang laten zetten door de gerechtsdeurwaarder, wordt mooi gezegd dat ik geen protest heb gevoerd tegen de rekeningen. Daar komen die bevestigingsbrieven dus mooi van pas. Mijn advies is dus ook een onderschrijving van de quote: alles schriftelijk. Naar dit incassoburo kan je het waarschijnlijk af met een postzegel (hou wel even in de gaten of je het bevestigd krijgt) maar UPC zelf reageert NOOIT. Wil je daar achteraf bewijs van hebben, dan zal je moeten aantekenen. En koop een mapje bij de boekhandel waar je elke brief, reactie, aantekenbewijs en wat dan ook instopt. Mocht je UPC toch eens aan de telefoon hebben, vraag dan naar de zoals zij dat noemen transactienummers van de door jou verstuurde brieven, faxen, of gepleegde telefoontjes (ook van die waar je net mee bezig bent). Je hoort ze dan even inhouden en voelt ze even schrikken dat je blijkbaar meer ingewijd bent in hun werkwijze dan ze misschien eerst hadden vermoed. Dit werkt beter dan schelden. Zo'n transactienummer identificeert de klantcontacten die er zijn geweest in hun systeem. Op die manier kan je altijd later zeggen, kom maar over de brug met een uitdraai van de nummers x, y, z... als je iets helder wilt krijgen. Sommigen vragen naar de naam van de medewerker, reuze gezellig natuurlijk voor de babbel, maar je schiet er verder weinig mee op.
Destijds heeft mijn zoon de kabelconnectie ( aansluiting computer )opgezegd. Hij ging verhuizen. Ik heb een afrekening gehad en die verrekend via mijn rekening. Wat blijkt : men houdt zich nergens aan en belooft ook zaken die ze niet nakomen. Zijn zo brutaal en sturen gewoon rekeningen die al vereffend zijn. Veel correspondentie gevoerd zonder resultaat. Men presteerde het zelfs geld van je rekening af te halen voor ( zoals men zei: een adres in Arnhem,; bleek achteraf woonadres van één van hun medewerkersters ! ). De bank betaalde het geld binnen 2 weken terug. Automatische afschrijving meteen opgezegd. Krijg nog steeds facturen over zaken die niet zijn geleverd of die niet meer van toepassing zijn. Betaal per girokaart maandelijks de televisie en radio kabelaansluiting. Zit nog steeds te wachten op tickets voor Griekenland. Maffia-achtige praktijken.
UPC???, Praat me hier niet over. Daar weet de ene medewerker niet, wat de ander doet. En een behoorlijke administratie hebben ze niet en zullen ze ook nooit krijgen.
In Mei zeg ik aangetekend (moet je altijd doen) mijn kabelabo op, goed rekening houdend met de opzegtermijn. Krijg ik toch weer een factuur. Teruggestuurd met de nodige opmerkingen. Hierna gewoon weer een factuur en ik steeds maar terugsturen. Nooit iets van ze gehoord en mijn kabelaansluiting bleef gewoon intact. Maar afsluiten is mijn probleem niet. De laatste factuur was 99 euro. Krijg ik een brief van een of ander bureau uit Rotterdam, of ik nu ineens 115 euro wilde betalen, of anders werd ik afgesloten, waar ik nu juist om gevraagd had en ik vanaf 1 Juli al op wacht. Ook weer teruggestuurd en hier niets meer van gehoord. Nu recent weer een nota van UPC van 99 euro (dus die 115 was nu weer plotseling 99) met de mededeling, dat ik afgesloten zou worden en als ik niet betaal een incasso-bureau wordt ingeschakeld. Dus dit ook maar weer teruggestuurd.
Mijn buurman heeft dezelfde ervaring, maar hier word je toch wel moe van.
JW
In Mei zeg ik aangetekend (moet je altijd doen) mijn kabelabo op, goed rekening houdend met de opzegtermijn. Krijg ik toch weer een factuur. Teruggestuurd met de nodige opmerkingen. Hierna gewoon weer een factuur en ik steeds maar terugsturen. Nooit iets van ze gehoord en mijn kabelaansluiting bleef gewoon intact. Maar afsluiten is mijn probleem niet. De laatste factuur was 99 euro. Krijg ik een brief van een of ander bureau uit Rotterdam, of ik nu ineens 115 euro wilde betalen, of anders werd ik afgesloten, waar ik nu juist om gevraagd had en ik vanaf 1 Juli al op wacht. Ook weer teruggestuurd en hier niets meer van gehoord. Nu recent weer een nota van UPC van 99 euro (dus die 115 was nu weer plotseling 99) met de mededeling, dat ik afgesloten zou worden en als ik niet betaal een incasso-bureau wordt ingeschakeld. Dus dit ook maar weer teruggestuurd.
Mijn buurman heeft dezelfde ervaring, maar hier word je toch wel moe van.
JW
-
Beste JW,
Niet alleen dat je daar afschuwelijk moe van word, maar voornamelijk krijg je daar een druiper van dat wil je niet weten. Niets met die mensen beginnen is het beste. Jij bent als klant de baas. Immers jij bent de klant en het zijn jouw centjes. Automatische incasso willen ze altijd, maar ze krijgen het nooit van me. Dat kost me dan 1,= meer voor de acceptgirokaart. Mogen ze dat wel vragen eigenlijk?? Ik heb een periodieke Overboeking laten doen bij de bank van 49,94 in plaats van 50,94. Ze belde me wat geirriteerd op nadat ik hen gemaild heb, dat ik de acceptgirokaarten niet meer nodig heb en dat het voia een Periodieke betaling word voldaan. Dan heb ik ook een bankgemachtigde achter me staan en tevens stuur ik elke vorm van onenigheid van UPC direct naar mijn Jurist, welke mijn zus is. Dus die gaat dan wel even op een diplomatieke wijze voor me aan de slag en dreigt zelf meteen met een Kort geding aan UPCF. Ze poepen bagger bij UPC van klanten zoals ik en hopeloze slapeloze nachten van een Neptunus die te uitgekookt is, dat ze niety tegen me op kunnen. Zo doen wij dat. Doe dat en je zult zo spinazie eten.
"Popeye The Sailorman" is mijn antwoord. Lekker spinazie blijven eten en uitgekookt worden.
Grrrrr...... UPC, die afkorting is nog veel erger dan wat ook. Ze hebben nu met 100 gemeenten een contract afgesloten, maar mij krijgen ze niet meer op de kabel.
Groet,
Neptunus.
Niet alleen dat je daar afschuwelijk moe van word, maar voornamelijk krijg je daar een druiper van dat wil je niet weten. Niets met die mensen beginnen is het beste. Jij bent als klant de baas. Immers jij bent de klant en het zijn jouw centjes. Automatische incasso willen ze altijd, maar ze krijgen het nooit van me. Dat kost me dan 1,= meer voor de acceptgirokaart. Mogen ze dat wel vragen eigenlijk?? Ik heb een periodieke Overboeking laten doen bij de bank van 49,94 in plaats van 50,94. Ze belde me wat geirriteerd op nadat ik hen gemaild heb, dat ik de acceptgirokaarten niet meer nodig heb en dat het voia een Periodieke betaling word voldaan. Dan heb ik ook een bankgemachtigde achter me staan en tevens stuur ik elke vorm van onenigheid van UPC direct naar mijn Jurist, welke mijn zus is. Dus die gaat dan wel even op een diplomatieke wijze voor me aan de slag en dreigt zelf meteen met een Kort geding aan UPCF. Ze poepen bagger bij UPC van klanten zoals ik en hopeloze slapeloze nachten van een Neptunus die te uitgekookt is, dat ze niety tegen me op kunnen. Zo doen wij dat. Doe dat en je zult zo spinazie eten.
"Popeye The Sailorman" is mijn antwoord. Lekker spinazie blijven eten en uitgekookt worden.
Grrrrr...... UPC, die afkorting is nog veel erger dan wat ook. Ze hebben nu met 100 gemeenten een contract afgesloten, maar mij krijgen ze niet meer op de kabel.
Groet,
Neptunus.
Voor mij en ik denk voor vele anderen is het onbegrijpelijk, dat een dergelijke onderneming rustig door kan gaan met intimidaties. Ik wil hier dan ook nooit meer iets mee van doen hebben. Ik heb KPN laatst nog gewaarschuwd. Als je bij hen digitale TV afneem zit er een kaartje bij om je kabel-aansluiting op te zeggen. Dit "kaartje" zal zeker niet afdoende zijn, je moet het minimaal aangetekend doen. Toch eigenlijk treurig, dat een onderneming zo met zijn klanten kan omgaan en de mensen pikken het ook nog. Ze zullen het wel moeilijker krijgen nu diverse ondernemingen komen met digitale TV.
Dit betreft dan wel geen "internet", maar "chello" en "UPC" is 1 pot nat.
JW
Dit betreft dan wel geen "internet", maar "chello" en "UPC" is 1 pot nat.
JW
Geachte heer Wassink,
Hartelijk dank voor uw bericht. Uit onze gegevens blijkt dat wij uw opzegging op 18 mei jl. hebben ontvangen. In verband met de opzegtermijn had uw abonnement beëindigd moeten worden per 30 juni 2004. Helaas hebben wij verzuimd dit te doen. Wij hebben uw abonnement nu stopgezet per 31 december 2004. Het abonnementsgeld dat in rekening is gebracht voor de periode van 1 juli 2004 tot en met 31 december 2004 wordt door ons gecrediteerd. Dit betreft een totaalbedrag van EUR 92,18. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Uiteindelijk, meer dan een 1/2 jaar na dato, ontving ik bovenstaand bericht. De excuses in deze aanvaard ik niet, omdat niet alleen de overlast een rol speelt, maar ook de ergernis. Op deze manier maken ze er zich wel erg gemakkelijk van af. Zelfs de consumentenbond had ik al ingeschakeld, omdat ze voor hetzelfde gemak zeggen, dat ze mijn opzegging nooit ontvangen hebben. Je weet met dit soort bedrijven maar nooit.
JW
Hartelijk dank voor uw bericht. Uit onze gegevens blijkt dat wij uw opzegging op 18 mei jl. hebben ontvangen. In verband met de opzegtermijn had uw abonnement beëindigd moeten worden per 30 juni 2004. Helaas hebben wij verzuimd dit te doen. Wij hebben uw abonnement nu stopgezet per 31 december 2004. Het abonnementsgeld dat in rekening is gebracht voor de periode van 1 juli 2004 tot en met 31 december 2004 wordt door ons gecrediteerd. Dit betreft een totaalbedrag van EUR 92,18. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Uiteindelijk, meer dan een 1/2 jaar na dato, ontving ik bovenstaand bericht. De excuses in deze aanvaard ik niet, omdat niet alleen de overlast een rol speelt, maar ook de ergernis. Op deze manier maken ze er zich wel erg gemakkelijk van af. Zelfs de consumentenbond had ik al ingeschakeld, omdat ze voor hetzelfde gemak zeggen, dat ze mijn opzegging nooit ontvangen hebben. Je weet met dit soort bedrijven maar nooit.
JW
(quote)
> Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl
(unquote)
En dan krijg je ook nog bovenstaande te zien. Ze zijn waarschijnlijk bang voor reacties. Ik hoop dan ook nooit meer iets met deze firma van doen te zullen hebben. Ik adviseer dan ook iedereen de relatie met deze firma op te zeggen. Wellicht komen ze dan een keer tot het besef, dat hun organisatie wrak is. Er zijn voldoende alternatieven beschikbaar.
JW
> Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl
(unquote)
En dan krijg je ook nog bovenstaande te zien. Ze zijn waarschijnlijk bang voor reacties. Ik hoop dan ook nooit meer iets met deze firma van doen te zullen hebben. Ik adviseer dan ook iedereen de relatie met deze firma op te zeggen. Wellicht komen ze dan een keer tot het besef, dat hun organisatie wrak is. Er zijn voldoende alternatieven beschikbaar.
JW