LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL opzeggen kost geld

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mubo

ADSL opzeggen kost geld

Ongelezen bericht door mubo »

Beste mensen, dit is een lang verhaal, maar voor een duidelijk beeld moet ik het toch van het beginaf uitleggen. Het noemen van namen laat ik nog even achterwege, daar de werkelijke dreigrekeningen er nog niet zijn.

Tot december 2004 hadden wij internet via de kabel, deze begon toen met de introductie van digitale telefonie. Een lokaal ICT bedrijf welke wij via via kenden, adviseerde ons over te stappen naar ADSL icm VoDSL (telefonie), kosten € 37,50 per mnd., dus veel goedkoper. Het bleek een aansluiting voor twee jaar. Het eerste modem, een copperjet was niet goed en een tweede werkte prima, VoDSL viel af en toe weg en helemaal te vreden waren we niet. Internet ging vrij soepel.

Na een jaar zien we een leuk huis wat beter bij onze woonwens past en verhuizen. Het verhuizen van de ADSL is gelukkig geen probleem, was dat het wel geweest had ik het opgezegd en het tweede jaar gezien als "risico".
Wel kreeg ik het advies te zorgen voor een simpele aansluiting van KPN, zoals belbudget, dit om te zorgen dat de verhuizing snel en foutloos kon verlopen. Bij de verhuizing kon ik het abonnement direct weer opzeggen, maar moest dan nog wel de rest van de maanden abonnementsgeld ervan betalen.
Voor mij een vreemde regeling, daar ik de dure KPN lijn juist kwijt wou en ik heb de OPTA geraadpleegd. Er kon dus gewoon een ontmantelde lijn voor worden gebruikt. Dit heb ik gemaild naar mijn tussen persoon en er verder niet van gehoord. De hele verhuizing van de ADSL-lijn, zou een week of 8 gaan duren, dus ik heb toen toch maar een KPN abonnement genomen. Mede gezien de mindere kwaliteit van de digitale lijn en het lange wachten, je wilt bereikbaar zijn.

Het Copperjet modem heb ik mee verhuisd naar ons nieuwe adres, maar was onbruikbaar volgens mijn tussenpersoon, ik kreeg een nieuw ZyXEL modem, volgens hem het neusje van de zalm. De verbinding die nu werd aan gelegd, was geen verhuizing van de oude lijn ik kreeg een nieuwe ADSL2+ met VoIP, € 41,65. Ik kreeg een snellere lijn, dus over de ongevraagde prijsverhoging heb ik niet moeilijk gedaan.

Helaas ook hier deed het eerste modem niet zijn werk en er moest een nieuwe komen, nog steeds ging de telefoonverbinding niet naar wens en ik kreeg hier voor 2 maanden compensatie van het abonnementsgeld, in mijn ogen netjes.

De telefoon heeft op een gegeven moment toch aardig zijn werk gedaan, tot er in september de melding kwam dat VoDSL kwam te vervallen en wij werden omgezet naar VoIP. Op mijn vraag hoe eea nu in elkaar steekt, want ik dacht al VoIP te hebben, is nooit een helder antwoord gekomen.

Vanaf dat moment werd telefoneren een waar drama, gezien het inmiddels december 2006 is en dan eindelijk de twee jaar om zijn, wil ik ervan af. Ik heb altijd te kennen gegeven dat ik internet en telefonie van één aanbieder wil.
Nu blijkt het abonnement te lopen tot eind maart 2007. Voip kan per direct worden opgezegd. Ik laat het nog even lopen en na mijn eerste opzegging wordt van alles geprobeerd, maar het wordt steeds duidelijker dat het modem toch de oorzaak moet zijn. De lijn naar ons huis wordt door gemeten en blijkt goed, de lijn in huis meten is niet mogelijk. Er komt een bod een nieuw modem Frtitz te proberen en als deze werkt, dan moet ik € 149,- ex. BTW overmaken. Ik ga hier niet mee akkoord. Ter compensatie krijg ik een kastje, grandstream, tussen het modem en de UTP kabel die het telefoonverkeer gaat regelen. In eerste instantie werkt dit aardig, maar nog regelmatig moet de boel opnieuw gestart worden. Op een gegeven moment, ik ben niet eens thuis(!!), sluit het kastje zich buiten door een gewijzigd wachtwoord en telefoneren is helemaal niet meer mogelijk. Enige oplossing schijnt het kastje te vernieuwen te zijn.
Nog steeds wil het niet helemaal vlotten, alles opnieuw starten voordat je belt of gebelt wordt is vaak noodzakelijk.

Ik wil ervan af, begin februari geef ik dit door, want het komt niet goed. Als antwoordt krijg ik een mailtje terug, dat het wel € 55,- + 65,- ex BTW kost om te beëindigen. Voor mij een vreemd verhaal en zeg dan ook dat ik er niet mee akkoord ga. Ik krijg een product dat niet werkt en vernieuwing van de apparatuur is voor mijn kosten. Menig provider geeft dit inbruikleen of rekent een klein bedrag in het abonnement.

Meteen krijg ik van alles over mij heen:

6 stuks apparatuur in 2,5 jaar er doorheen gejaagd; € 570,-
Naast de KPN lijn die ik had aangevraagd, weet u nog; op hun advies, moest een nieuwe lijn getrokken worden, ook extra kosten. Dit hebben ze me nooit eerder verteld.
2 maanden creditering, terwijl ik van alle ellende de oorzaak zou zijn, door instellingen te veranderen (ooit heb ik eens even een poort open gezet voor P2P) zou ik de modems en kastje gesloopt hebben en alle ellende van de telefoon, moet echt bij mij thuis worden gezocht.
Bij een andere provider zou ik dezelfde problemen hebben. etc etc.

Ik kan onder de kosten uit komen door te migreren, of toch tegen een iets zachter tarief het Fritz modem te proberen.

Ik geef nogmaals aan dat de boel afgesloten kan worden per maart as, omdat ik de verhouding dusdanig verstoord vind, dat voortzetting niet mogelijk is, bovendien geven ze zelf aan dat ik bij een ander dezelfde problemen zal onder vinden.

Gezien er nu 4 bedrijven zijn die mij verantwoordelijk houden voor de onstane situatie en geld willen zien, voel ik me aardig in de hoek gedrukt, als dit de methode van klantenbinding is.... :cry:

Zijn er anderen met deze ervaring?
Mag dit allemaal zo?

Wie heeft raad / tips?

Ik heb nooit geen kleine lettertjes gezien of contacten getekent. Alleen voor automatsche afschrijving en nummer portering.

Voor mij nu nooit geen ADSL meer en da's lang!

Penguin

Re: ADSL opzeggen kost geld

Ongelezen bericht door Penguin »

tjee dat je je zo gek laat maken, ik had toch echt dat bedrijf persoonlijk opgezocht en alsnog alle 6 modems afgeleverd (door de ramen) :twisted:
Dit alles bij wijze van spreken dan :P
voor 570,- euries bedonderd dat voelt toch echt niet prettig
Ik kan je helaas geen advies geven aangezien ik slechte upc ervaringen heb met kabel internet
Weet dat mijn vriendin ook bij tiscali Voip (adsl)dergelijke storingen had.
Zij had een waarschuwing gekregen dat zij 2100 belminuten had verstookt in 1 maand das 35 uur aan de telefoon hangen.
En ze werkt bijna full continu.
Ahg je wordt er zo moedeloos van ik leef met je mee mubo
oplossing heb ik niet voor je maar wel begrip :roll:
Succes met terughalen van je onkosten :wink:

mubo

Het vervolg van mijn verhaal,

Ik heb inmiddels meer stukken hier gezien waarin mijn verhaal terug komt en daaruit concludeer ik dat ik toch aan het korste eindje trek. Nu de rekening er ligt vertel ik mijn verhaal verder, nu met naam en toenaam. Voor diegene die op ADSL overstappen wees gewaarschuwd!!

Het bedrijf waar ik ooit mee in ze ben gegaan is HorstCo automatisering te Middelburg, hij kon de internet en digitale telefonie goedkoper leveren dan mijn huidige provider, Zeelandnet, die toen nog in een expirimentele fase zat. De rekening die ik nu gekregen heb voor de afsluitkosten is van Dynamixs, via deze provider liep mijn digitale telefonie, zelf heb ik eens mijn IP-adres nagetrokken en kwam uit bij Fiberworld. Het is een verwarrende bende (KPN - BBNed - fiberworld - Dynamixs - al deze namen hebben de revue gepasseerd) en ben van mening dat ik alleen met HorstCo zaken hoef te doen, wie hij inschakeld voor de diverse diensten met welke voorwaarden dan ook is zijn probleem! Er is nooit een contract getekend en de diverse providers heb ik zelf moeten achterhalen. HorstCo is een kleine éénmanszaak die nu de grotere jongens inschakeld om mij te dwingen de bedragen te voldoen, totaal € 146,37.

Ik heb via google het KvK nummer van Dynamixs, 23071969, eens nagetrokken en tot mijn stomme verbazing kom ik na wat door klikken uit op "uitgeschreven uit het handelsregister", in hoeverre is hun factuur nu rechtsgelding?

Wat moet ik hier nu mee?
Ik zal één dezer dagen eens binnen lopen bij de KvK om verder te informeren, ik stort mijn geld niet zomaar tenslotte. Ook zal ik het desbetreffende bedrijf, Dynamixs, eens bellen om te vragen hoe het zit, ik heb nooit zaken met ze gedaan tenslotte en in feite ken ik ze dus ok niet.......

Zodra er meer bekend is, horen jullie!

Groet,

Jan

mubo

Het slot van mijn verhaal............

Het KvK-nummer van DynaiXS was inderdaad niet bestaand (opgeheven in april 2006). Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik dit op deze basis niet betaal. Na een grote mond te hebben terug gekregen, heb ik hen er hardnekkig opgewezen dat alle facturen via HorstCo in Middelburg zijn verlopen en wat mij betreft ook deze factuur deze weg mag volgen.
Na dat het een week was stil geweest, kwam er uit eindelijk toch een aanmaning van DynamiXS, compleet met een fax van HorstCo om de incasso van de afsluiting van hen over te nemen. Belagelijk, hij heeft niet eens geprobeerd het te incaseren. Hij weet dat hij fout zit (doordat hij contracten uit mijn naam is aangegaan zonder mij te verwittigen van de kleine lettertjes) en stuurt zo de grote jongens op ons af. Ik heb maar betaald ( € 146,37), onder protest. Ik heb geen zin in een slopende juridische procedure. Ik heb nog een mailtje gestuurd naar "opgelicht", want dat is het in feite. Een ander tekent jouw contract en jij draait op voor de gevolgen.

Voor diegene die over gaat tot een ADSL aansluiting: wees gewaarschuwt!! Er zit veel kaf onder het koren. Ik had te maken met HorstCo, Fiberworld, DynamiXS, BBNed en KPN en als er iets mis is wijzen, in mijn geval, naar elkaar of de eindgebruiker. Er zijn gewoon te veel schijven.
Nu ben ik aangesloten op Zeelandnet, mijn oude provider en digitale telefonie verloopt, net als internet, gewoon probleemloos...............

Groet,

Jan

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

ik weet dat je bij BBNED altijd afsluitkosten moet betalen en het ligt aan de provider hoeveel.
De meesten rond de €75,-

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

@queenfan:

ik weet dat je bij BBNED altijd afsluitkosten moet betalen en het ligt aan de provider hoeveel.
De meesten rond de €75,-
Helaas heb je het hier niet bij het rechte eind want:

* Het is niet de provider die uitmaakt hoeveel de klant betaald voor het afsluiten van de verbinding. Dit bedrag heeft BBned vastgesteld.

* Deze afsluitkosten gelden alleen in geval van ADSL2+ verbindingen welke aangegaan zijn voor een periode van 2 jaar met opzeg mogelijkheid van 1 jaar.

@mubo - wettelijk gezien is de geen waarbij jij een contract bent aangegaan jou aanspreekpunt. Je kunt voor problemen e.d. dus niet terecht bij KPN, BBned enz. enz. je moet hiervoor gewoon bij DynaiXS zijn. Volgens mij hoef je niet ingeschreven te staan om een product of dienst te leveren dus het contract aan de hand hiervan ontbinden lijkt mij onmogelijk.

Misschien zou je bij Consuwijzer of het juridisch loket eens moeten informeren aangezien deze de kleine lettertjes beter kennen.

mubo

Afsluit kosten wil ik best betalen, als ik het in het begin van het contract maar weet.

Het feit voor mij is, dat iemand (HorstCo Automatisering) mij kon aan sluiten op een goedkoop internet - telefonie abonnement. Daarbij is hij in de fout gegaan om het contract (digitaal) te tekenen, zonder mij te verwittigen van de voorwaarden (kleine lettetjes). Nu toont hij geen enkele vorm van manieren om met mij in discussie te gaan over de ontstane problemen. Hij geeft het gewoon door naar DynamiXS, zij hebben als groot concern veel meer macht. Ik heb netjes de twee jaar vol gemaakt, over verhuiskosten is nooit gerept, nu ik een de lijn ophef komen ze met allerlei onkosten die gemaakt zijn en betaald dienen te worden door de eindgebruiker.

Nogmaals ik heb onder protest betaald, voor € 146,- ga ik geen risico en allerlei rompslomp nemen van incassobureau's. Ik waarschuw iedereen als iets wordt aangesloten (ADSL) vraag altijd naar de voorwaarden! Zodat er aan het eind van de rit je geen oor aangenaaid kan worden. Ik heb twee jaar betaald voor iets wat niet goed werkt en krijg als dank ook nog op een voor mij laffe manier, een eindafrekening, als of het de normaalste zaak van de wereld is. En de persoon die het op zijn geweten heeft.....die ontsprinkt in deze de dans, maar de laatste maand afrekening, zal door mij nooit betaald worden, die haalt hij maar op bij DynamiXS, de totale schade is dan nog € 100,-.

Ik zit nu weer op de kabel, bij mijn afsluiting in 2004 hebben ze nooit moeilijk gedaan en in 2007 kon ik probleemloos starten op mijn oude account, alles werkt nu probleemloos.

tot zover,

Groet,

Jan

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

1 bij problemen die niet worden opgelost ONTBINDEN!
en lees eerst de voorwaarden en bewaar ze, want als na overname (komt erg vaak voor) de voorwaarden worden veranderd, hoef je die niet te accepteren, en mag je zonder afsluitkosten direkt weg!

2 Geen zin in Juridische procedures, maar dit kost jou geld en daar kunnen ze dankzij dit soort klanten dus misbruik van maken!

3 Alle gemaakte kosten die door hun fouten veroorzaakt, dus ook een rechtszaak die je wint, claim ook de reiskosten en snipperdag, want daar heb je recht op, zelfs bruto, want bij vrij op eigen rekening mis je later ook dit gedeelte!

4 Als je niet vooraf alle voorwaarden leest of bewaar hoef je hier niet te klagen, en anders graag iets eerder, want dit verhaal bevat teveel problemen om ze allemaal goed te beantwoorden en te begrijpen!

Gesloten