LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afzien leveren glasvezel Telfort na 2 maanden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
diabold123

Afzien leveren glasvezel Telfort na 2 maanden

Ongelezen bericht door diabold123 »

Op 12 juli heb ik Telfort glasvezel besteld. Ik heb vaak contact gehad maar er blijft een storing waardoor activatie van het modem niet mogelijk is. Ik heb nu wel genoeg van de situatie en wil wellicht overstappen op kabelinternet. Bij Telfort accepteren ze een opzeggen niet, ze zeggen de 7 dagen waarin dat kan zijn voorbij. Ja nogal logisch. Nu staat er volgens mij ook in de wet dat ze binnen 30 dagen moeten leveren.

Wet koop op afstand:

Artikel 46f

1. Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
2. Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.

Nu gaan ze natuurlijk zeggen dat het niet aan hun ligt maar aan het netwerk van iemand anders. Kunnen ze met dit argument dit artikel teniet doen? In de algemene voorwaarden van Telfort staat over overmacht het volgende:

Artikel 17 - Overmacht
• 17.1 - Een tekortkoming in de dienstverlening kan Telfort niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt (overmacht). In geval van overmacht, vervalt de verplichting van Telfort tot nakoming van de Overeenkomst. Telfort is dan geen schadevergoeding verschuldigd. De opschorting geldt voor de duur van de overmacht. Telfort is gehouden op verzoek van Klant een met de duur van de verstoring evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met in achtneming van duur en omstandigheden niet van hem kan worden gevraagd.
• 17.2 - Gevallen van overmacht kunnen zijn tekortkomingen in de nakoming door Telfort als gevolg van uitval van stroomvoorziening aan zijn zijde en tekortkomingen in het netwerk van een derde.
• 17.3 - Wanneer Telfort wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan twee maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Telfort als de Klant bevoegd de Overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen.

Deze twee maanden zijn volgende week vrijdag om. Kan ik die dag de Overeenkomst ontbinden? Volgens de administratie van Telfort niet omdat dit artikel bedoelt is voor een grote landelijke storing bijvoorbeeld die 2 maanden aanhoudt.

Derde optie zou zijn dat het hier gaan om een wanprestatie van Telfort. Op grond van artikel 6:265 van het Burgerlijk Wetboek kan ik de overeenkomst dan ook proberen op te zeggen.

Via welke manier kan ik de overeenkomst het best opzeggen? Ik wil straks twee abonnementen moeten betalen als een opzegging niet terecht blijkt.

devious

Re: Afzien leveren glasvezel Telfort na 2 maanden

Ongelezen bericht door devious »

diabold123 schreef:Op 12 juli heb ik Telfort glasvezel besteld. Ik heb vaak contact gehad maar er blijft een storing waardoor activatie van het modem niet mogelijk is. Ik heb nu wel genoeg van de situatie en wil wellicht overstappen op kabelinternet. Bij Telfort accepteren ze een opzeggen niet, ze zeggen de 7 dagen waarin dat kan zijn voorbij. Ja nogal logisch. Nu staat er volgens mij ook in de wet dat ze binnen 30 dagen moeten leveren.

Wet koop op afstand:

Artikel 46f

1. Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
2. Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.

Nu gaan ze natuurlijk zeggen dat het niet aan hun ligt maar aan het netwerk van iemand anders. Kunnen ze met dit argument dit artikel teniet doen? In de algemene voorwaarden van Telfort staat over overmacht het volgende:

Artikel 17 - Overmacht
• 17.1 - Een tekortkoming in de dienstverlening kan Telfort niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt (overmacht). In geval van overmacht, vervalt de verplichting van Telfort tot nakoming van de Overeenkomst. Telfort is dan geen schadevergoeding verschuldigd. De opschorting geldt voor de duur van de overmacht. Telfort is gehouden op verzoek van Klant een met de duur van de verstoring evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met in achtneming van duur en omstandigheden niet van hem kan worden gevraagd.
• 17.2 - Gevallen van overmacht kunnen zijn tekortkomingen in de nakoming door Telfort als gevolg van uitval van stroomvoorziening aan zijn zijde en tekortkomingen in het netwerk van een derde.
• 17.3 - Wanneer Telfort wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan twee maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Telfort als de Klant bevoegd de Overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen.

Deze twee maanden zijn volgende week vrijdag om. Kan ik die dag de Overeenkomst ontbinden? Volgens de administratie van Telfort niet omdat dit artikel bedoelt is voor een grote landelijke storing bijvoorbeeld die 2 maanden aanhoudt.

Derde optie zou zijn dat het hier gaan om een wanprestatie van Telfort. Op grond van artikel 6:265 van het Burgerlijk Wetboek kan ik de overeenkomst dan ook proberen op te zeggen.

Via welke manier kan ik de overeenkomst het best opzeggen? Ik wil straks twee abonnementen moeten betalen als een opzegging niet terecht blijkt.
Je hebt allang recht tot opzeggen MAAR heb je ze al officieel in gebreke gesteld? Want dat is wel even noodzakelijk.

diabold123

Hoe stel ik ze in gebreke, en hoeveel tijd moet ik ze dan nog geven?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

7 dagen en gewoon een briefje sturen, dat je het contract wegens nalatigheid ontbindt.

devious

lol, een redelijke termijn is in dit geval geen 7 dagen, maar het zou wel mooi zijn als dat kon.

Geef ze twee tot vier weken om adequaat te reageren en te handelen. Daarna door naar de Geschillencommissie

ciske

7 dagen is voldoende. maar goed als TS langer wilt prima.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:7 dagen is voldoende. maar goed als TS langer wilt prima.
Niet langer dan de bekende 7 dagen wachten, uitstel van ontbinding na 7 dagen geeft m.i een juridisch probleem op : acceptatie

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@diabold123,

Erg vervelend om te vernemen dat je al langere tijd wacht op een werkende verbinding, helaas kan ik (nog) geen gegevens in zien van Telfort Glasvezel aansluitingen en zijn de collega's van Telfort Glasvezel hier nog niet actief. Ik raad je daarom aan om jouw klacht op ons forum te plaatsen, hier zijn collega's van Telfort Glasvezel actief welke jouw klacht kunnen oppakken en zo nodig de juiste acties kunnen uitzetten. Bij deze biedt ik je wel mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak aan.

Jeroen

diabold123

Ik heb het zelfs eerst op dat forum geprobeerd. Reactie:

Helaas zijn er nog wat onduidelijkheden over de vorm van de storing. Mijn collega heeft dan ook om een update gevraagd naar de aard van de storing. Zodra ik hier meer over weet, licht ik je meteen in.

Dit was 26 augustus!! Nog steeds geen reactie van die collega..

ciske

Kan je 26 september weg.

devious

ciske schreef:
Kan je 26 september weg.
maar eerst in gebreke stellen. En daarna naar de Geschillencommissie om op te zeggen als ze niet meewerken.

ciske

devious schreef:
maar eerst in gebreke stellen. En daarna naar de Geschillencommissie om op te zeggen als ze niet meewerken.

Onzin, algemeen bekend, 30 dagen geen diensten geleverd, dan kan je weg.

devious

ciske schreef:... algemeen bekend, 30 dagen geen diensten geleverd, dan kan je weg.
Waar haal je dat vandaan dan? Volgens de Geschillencommissie moet je eerst een klacht met een in-gebreke stelling sturen. Vervolgens moet je daar een redelijke termijn op wachten en de "boosdoener" de tijd geven de problemen op te lossen. Daarna komt de Geschillencommissie die beslist wat er gebeurt en ook daadwerkelijk controleert of het is gebeurd.
Als jij een brief stuurt met "ik zeg op" , zoals jij zegt, dan is dat eenzijdige contractbreuk met alle gevolgen van dien.
Als je mensen een advies geeft, geef ze dan wel een goed advies, Ciske, en niet iets van "gewoon doen" want dat brengt de mensen in nog meer problemen. En dan geef je niet meer thuis als je er op wordt aangesproken.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

devious schreef:
ciske schreef:... algemeen bekend, 30 dagen geen diensten geleverd, dan kan je weg.
Waar haal je dat vandaan dan? Volgens de Geschillencommissie moet je eerst een klacht met een in-gebreke stelling sturen. Vervolgens moet je daar een redelijke termijn op wachten en de "boosdoener" de tijd geven de problemen op te lossen. Daarna komt de Geschillencommissie die beslist wat er gebeurt en ook daadwerkelijk controleert of het is gebeurd.
Als jij een brief stuurt met "ik zeg op" , zoals jij zegt, dan is dat eenzijdige contractbreuk met alle gevolgen van dien.
Als je mensen een advies geeft, geef ze dan wel een goed advies, Ciske, en niet iets van "gewoon doen" want dat brengt de mensen in nog meer problemen. En dan geef je niet meer thuis als je er op wordt aangesproken.
ciske wenst sowieso nooit ergens op aangesproken te worden.
De adviezen zijn zelden juist, dus helaas raken mensen die hier om advies vragen daardoor alleen maar van de regen in de drup.

ciske

devious schreef:
Waar haal je dat vandaan dan? .

Ervaring , heb dat zelf een keer gehad.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
Dat advies gaat voor iedereen op Devious, zelfs voor jouw :)

devious

ciske schreef:Ervaring , heb dat zelf een keer gehad.
Jaja.. en dat is overtuigend voor de rechter. "Ciske heeft het een keer gehad." "Oh nou, laten we het dan maar snel doen" ( not)
Kom op Ciske, laat minstens zien waar het staat. Als ik ongelijk heb erken ik dat, maar wat je nu schreef is bs en dat weet je.

devious

Har06 schreef: Dat advies gaat voor iedereen op Devious, zelfs voor jouw :)
Nou Har06, als de door mij geadviseerde niet handelt conform mijn advies dan is het eigen verantwoording en dat maak ik altijd vooraf duidelijk.

ciske

Har06 schreef:
Dat advies gaat voor iedereen op Devious, zelfs voor jouw :)

laat Devious maar, tis zinloos.

devious

nou ja. TS lijkt niet meer te reageren. Of geen internet meer of geen probleem meer...

Gesloten