Eigenlijk is het onwaarschijnlijk dat er nog geen belangenorganisatie voor klanten van " Big Companies" bestaat. Met een weerstandsfonds.
Met als doel goede producten en faire dienstverlening te bevorderen.
Zoals Rover in het openbaar vervoer.
Neem UPC:
- Niet reageren is de policy om ontevreden klanten te ontmoedigen
- Reacties geld laten kosten ter ontmoediging
- Nooit in contact kunnen komen met iemand met beslissingsbevoegdheid
- geen protocol betreffende kwaliteit van klantbehandeling
- verschillende algemene voorwaarden bij gecombineerde producten (bv telefoon en internet)
- Met daaraan gekoppeld een verschillende klachtenregeling (geschillencie) bij gecombineerde producten
- geen dekkende klachtenregeling (techniek en service)
- geen wettelijke richtlijnen om klanten enige rechtspositie te geven: dwz. niet allen technische garanties maar ook op een basale
serviceverlening
Het is een schande dat de wetgever dergelijke arrogantie laat passeren.
Het is een schande dat alle consumenten dit allemaal pikken.
Welke organisatie richten we op?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aktie tegen de Big Companies
-
IkBenJan
Re: Aktie tegen de Big Companies
Nou nou. Is dit nu het land waar we vinden dat we toch al zo veel regeltjes hebben?Welke organisatie richten we op?
Er zijn wat betreft UPC al twee klantorganisaties: zij die het zich allemaal maar zo'n beetje laten aanleunen en happy zijn met regelmatig slechte verbindingen, dure en slechtfunctionerende helpdesk en een beroerde financiële administratie. Die heten klanten.
Daarnaast zijn er de mensen die zeggen "toedeledokie UPC, voor jou 10 anderen". Die heten ex-klanten.
En de eerste groep is wellicht per maand een paar euro goedkoper uit, of denkt dat te zijn, maar krijgen dan ook een minder produkt en mindere service en ook nog eens de kans ontzettend veel tijd kwijt te zijn bij iets ingewikkelds als een verhuizing of een abonnementswijziging. Dat is het ze blijkbaar waard.
-
kanovaarder
Re: Aktie tegen de Big Companies
Inderdaad kun je in sommige gevallen Toediledokie zeggen tegen UPC maar het feit blijft dat in een groot deel van Nederland UPC monopolist is en zelfs dreigde dit ook te worden van het glaskabelnet dat Amsterdam en omgeving wil gaan aanleggen. (kwestie AT5-glasvezeldoorgifte).
Gelukkig, dank zij de vele reacties van boze UPC- en exUPC gebruikers is die deal (op een smerige politieke wijze geprobeerd er door te drukken !!!)
niet doorgegaan.
Zelf kijk ik nu TV via de KPN digitaal, internet ik via ADSL en telefoneer ik via de KPN-lijn.
Tel ik dit alles bij elkaar op en bekijk ik hoe o.a. Parijs en Toronto met nieuwe technieken aan het stoeien zijn en wat dit voor de gewone consument moet kosten dan is het hier in Nederland en met name dat gebied dat wat de kabel betreft afhankelijk is van UPC gewoon achterlijk.
Veel wat elders in Europa en in de wereld verboden is (monopolisten) mag hier nog steeds wel.
De dooddoener is dan wel dat wij zelf voor deze puur (voor de grote jongens)economisch denkende regering hebben gekozen met een premier die ons dringend zegt dat wij voor een zorgzame samenleving moeten zorgen.
Twee verschillende belangenorganisaties/clubs voor UPC lijkt mij onnodig want zelfs de "gewone"UPC afnemer met internet weet heus wel wat er speelt en zal in meerderheid alleen voor het kassie-kijken kiezen.
Ik ben er voor om een aparte site op te gaan zetten over UPC, de klachten verzamelen en als een zwartboek aan politieke partijen af te geven (en daar horen ook Chello en Canal-Digital bij meen ik).
Wie zet deze site op? Ik ben te eenvoudig in die dingen.
Zegt deze Vrije Vogel
Gelukkig, dank zij de vele reacties van boze UPC- en exUPC gebruikers is die deal (op een smerige politieke wijze geprobeerd er door te drukken !!!)
niet doorgegaan.
Zelf kijk ik nu TV via de KPN digitaal, internet ik via ADSL en telefoneer ik via de KPN-lijn.
Tel ik dit alles bij elkaar op en bekijk ik hoe o.a. Parijs en Toronto met nieuwe technieken aan het stoeien zijn en wat dit voor de gewone consument moet kosten dan is het hier in Nederland en met name dat gebied dat wat de kabel betreft afhankelijk is van UPC gewoon achterlijk.
Veel wat elders in Europa en in de wereld verboden is (monopolisten) mag hier nog steeds wel.
De dooddoener is dan wel dat wij zelf voor deze puur (voor de grote jongens)economisch denkende regering hebben gekozen met een premier die ons dringend zegt dat wij voor een zorgzame samenleving moeten zorgen.
Twee verschillende belangenorganisaties/clubs voor UPC lijkt mij onnodig want zelfs de "gewone"UPC afnemer met internet weet heus wel wat er speelt en zal in meerderheid alleen voor het kassie-kijken kiezen.
Ik ben er voor om een aparte site op te gaan zetten over UPC, de klachten verzamelen en als een zwartboek aan politieke partijen af te geven (en daar horen ook Chello en Canal-Digital bij meen ik).
Wie zet deze site op? Ik ben te eenvoudig in die dingen.
Zegt deze Vrije Vogel