LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 3 maanden geen email bij XMSNET

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rba

Al 3 maanden geen email bij XMSNET

Ongelezen bericht door rba »

Ik ben zwaar teleurgesteld door XMSNET. Ik heb 11 februari een probleem gekregen met mijn mail en kan nu sinds die tijd niet meer mailen of mail ontvangen. Ook kan ik in MIJNXMS geen aanpassingen maken aan mijn mail. Als er mail naar mijn mailadres wordt gestuurd lijkt het of het niet meer bestaat en komt er een fout melding terug terwijl het betreffende adres wel in MIJNXMS staat.

Ik heb al diverse keren met de helpdesk gebeld echter zonder enig resultaat. Ook de antwoorden die ik daar krijg zijn ernstig:

- Dat kan zeker wel een maand duren (wel nu, ondertussen al 3)
- Wij mogen u niet terugbellen met nieuwe informatie
- Wij mogen intern ook niet doorverbinden naar een eerder gesproken helpdesk medewerker
- Een maand geleden is er afgesproken dat ik door de teamleider teruggebeld zou worden. (ik wacht er nog steeds op)

Wat kan ik nog doen....

sjohie

Re: Al 3 maanden geen email bij XMSNET

Ongelezen bericht door sjohie »

rba schreef:Ik ben zwaar teleurgesteld door XMSNET. Ik heb 11 februari een probleem gekregen met mijn mail en kan nu sinds die tijd niet meer mailen of mail ontvangen. Ook kan ik in MIJNXMS geen aanpassingen maken aan mijn mail. Als er mail naar mijn mailadres wordt gestuurd lijkt het of het niet meer bestaat en komt er een fout melding terug terwijl het betreffende adres wel in MIJNXMS staat.

Ik heb al diverse keren met de helpdesk gebeld echter zonder enig resultaat. Ook de antwoorden die ik daar krijg zijn ernstig:

- Wij mogen intern ook niet doorverbinden naar een eerder gesproken helpdesk medewerker
- Een maand geleden is er afgesproken dat ik door de teamleider teruggebeld zou worden. (ik wacht er nog steeds op)

Wat kan ik nog doen....
Iets simpels wat me zo te binnen schiet, je zou even kunnen kijken in je webmail (is aparte login, dus niet "mijnxms") of de mailbox niet simpelweg vol zit? Het komt namelijk wel eens voor dat de optie "verwijder van server na downloaden" of iets van die strekking, niet aangevinkt is in het emailprogramma naar keuze. Dit betekend dat je de email naar de pc/laptop haalt om te lezen, en tegelijkertijd laat staan op de server van de provider, alwaar je maar een X aantal MB's aan ruimte hebt. Als deze zo ongemerkt vol loopt, kan je geen mail meer ontvangen of verzenden.

Strikt juridisch gezien zou je ze in gebreke kunnen stellen lijkt me, aangezien al hun internetpakketten geleverd worden met (max) 5 mailadressen, waar je ook voor betaald, maar wat betreft de o zo belangrijke details in dat soort gevallen, zijn er hier meer juridisch onderlegde users.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
rba schreef:Ik ben zwaar teleurgesteld door XMSNET. Ik heb 11 februari een probleem gekregen met mijn mail en kan nu sinds die tijd niet meer mailen of mail ontvangen. Ook kan ik in MIJNXMS geen aanpassingen maken aan mijn mail. Als er mail naar mijn mailadres wordt gestuurd lijkt het of het niet meer bestaat en komt er een fout melding terug terwijl het betreffende adres wel in MIJNXMS staat.

Wat kan ik nog doen....
Iets simpels wat me zo te binnen schiet, je zou even kunnen kijken in je webmail (is aparte login, dus niet "mijnxms") of de mailbox niet simpelweg vol zit? Het komt namelijk wel eens voor dat de optie "verwijder van server na downloaden" of iets van die strekking, niet aangevinkt is in het emailprogramma naar keuze. Dit betekend dat je de email naar de pc/laptop haalt om te lezen, en tegelijkertijd laat staan op de server van de provider, alwaar je maar een X aantal MB's aan ruimte hebt. Als deze zo ongemerkt vol loopt, kan je geen mail meer ontvangen of verzenden.

Strikt juridisch gezien zou je ze in gebreke kunnen stellen lijkt me, aangezien al hun internetpakketten geleverd worden met (max) 5 mailadressen, waar je ook voor betaald, maar wat betreft de o zo belangrijke details in dat soort gevallen, zijn er hier meer juridisch onderlegde users.

Inderdaad ff kijken of de webmail - inbox - niet te vol zit. Veelal staat ook vermeld hoeveel mb je per mailbox tot je beschikking hebt en hoeveel deze reeds "vol" zit.
Normaliter krijgt de ontvanger hiervan een bericht ongeveer als: Client has reached max capacity of mailbox.

Ik heb zeer sterk mijn twijfels dat je juridisch sterk hierin zou staan betreffende de opslagruimte, maar als je doelt op een technische storing lijkt mij ook dat 3 maanden wel erg lang is.

Wellicht idee om een gmail, yahoo mailadres aan te maken en providermail alleen voor berichten vanuit provider te gebruiken.

sjohie

Teunbosseman schreef:
sjohie schreef:

Wat kan ik nog doen....

Inderdaad ff kijken of de webmail - inbox - niet te vol zit. Veelal staat ook vermeld hoeveel mb je per mailbox tot je beschikking hebt en hoeveel deze reeds "vol" zit.
Normaliter krijgt de ontvanger hiervan een bericht ongeveer als: Client has reached max capacity of mailbox.

Ik heb zeer sterk mijn twijfels dat je juridisch sterk hierin zou staan betreffende de opslagruimte, maar als je doelt op een technische storing lijkt mij ook dat 3 maanden wel erg lang is.

Wellicht idee om een gmail, yahoo mailadres aan te maken en providermail alleen voor berichten vanuit provider te gebruiken.
Wat me ook nog te binnen schoot, misschien staat er onbedoeld ergens in een wachtwoord of server instelling, een komma in plaats van een punt, of een spatie aan het eind van het wachtwoord. Ook zie ik in hun helpunctie dat de username voor de server wat anders is als het gedeelte voor de @ in het emailadres.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1537224/1

hier staan gelijksoortige klachten.

Top_Ruiter

Ongelezen bericht door Top_Ruiter »

Ik ondervind problemen bij beantwoorden van mijn online verzonden mails . De 'reply knop' werkt daar niet . Als ik online mails verstuur doe ik er een standaard zin aan toevoegen maar niet iedereen leest even goed .

Een ander veel vreemder probleem is dat ik mijn e-mail gisteren niet kon benaderen op geen enkel apparaat ! Bij de helpdesk werd een storing ontkent . Na het derde contact werd pas schoorvoetend toegegeven dat er een 'blacklist probleem' was . Zo ik het begreep is XMSnet op de vingers getikt voor het massaal verspreiden van spam. Ik snap niet dat wij daar dan als gebruikers door gedupeerd worden . Maar het meest geïrriteerd ben ik toch wel door de onkunde en de tegenstrijdige mededelingen van de diverse medewerkers van de helpdesk . De ene keer zou het probleem opgelost zijn krijg ik telefonisch te horen terwijl er tegelijkertijd een tweet uitgaat dat het nog wel een paar uur gaat duren .

Dat er wel eens storingen kunnen zijn accepteer ik als een voldongen feit , dat zal bij iedere provider voorkomen maar ik ben het liegen en de verkeerde voorlichting van XMSnet zo zat dat ik inmiddels besloten heb om te zien naar een andere provider .

sjohie

Top_Ruiter schreef:Ik ondervind problemen bij beantwoorden van mijn online verzonden mails . De 'reply knop' werkt daar niet . Als ik online mails verstuur doe ik er een standaard zin aan toevoegen maar niet iedereen leest even goed .

Een ander veel vreemder probleem is dat ik mijn e-mail gisteren niet kon benaderen op geen enkel apparaat ! Bij de helpdesk werd een storing ontkent . Na het derde contact werd pas schoorvoetend toegegeven dat er een 'blacklist probleem' was . Zo ik het begreep is XMSnet op de vingers getikt voor het massaal verspreiden van spam. Ik snap niet dat wij daar dan als gebruikers door gedupeerd worden . Maar het meest geïrriteerd ben ik toch wel door de onkunde en de tegenstrijdige mededelingen van de diverse medewerkers van de helpdesk . De ene keer zou het probleem opgelost zijn krijg ik telefonisch te horen terwijl er tegelijkertijd een tweet uitgaat dat het nog wel een paar uur gaat duren .

Dat er wel eens storingen kunnen zijn accepteer ik als een voldongen feit , dat zal bij iedere provider voorkomen maar ik ben het liegen en de verkeerde voorlichting van XMSnet zo zat dat ik inmiddels besloten heb om te zien naar een andere provider .
Het lijkt me dat de gebruikers juist de schuldige zijn van het blacklisten van het XMS domein? Die versturen de spam, meestal doordat hun pc's/laptops zijn besmet met het een of ander.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:Het lijkt me dat de gebruikers juist de schuldige zijn van het blacklisten van het XMS domein? Die versturen de spam, meestal doordat hun pc's/laptops zijn besmet met het een of ander.
Een provider behoort dat vroegtijdig te signaleren en te blokkeren door de betreffende internet aansluiting bijvoorbeeld af te koppelen of te filteren.
Nu zijn alle xmsnet gebruikers de dupe van 1 besmette PC op het xmsnet netwerk

Webcare XMS

Ongelezen bericht door Webcare XMS »

Helaas is er momenteel een storing waardoor u e-mails niet kunt versturen of ontvangen. Onze excuses dat u hier niet snel en correct over bent geïnformeerd. Wij kunnen ons goed voorstellen dat deze storing erg vervelend is. Wij proberen dit probleem snel op te lossen. - Sophie

encore

Ongelezen bericht door encore »

Webcare XMS schreef:...s is er momenteel een storing waardoor u e-mails niet kunt versturen of ontvangen... Wij proberen dit probleem snel op te lossen. - Sophie
klant schreef:Ik heb 11 februari een probleem gekregen met mijn mail en kan nu sinds die tijd niet meer mailen of mail ontvangen.
Even denken..het is nu Juni 2014..4 maanden later...Beetje dom antwoord, WebcareSoapie

Gesloten