LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al ruim 3 weken geen UPC in nieuwbouwstraat
Al ruim 3 weken geen UPC in nieuwbouwstraat
Op 13 oktober zijn we verhuisd naar een nieuwbouwhuis. Mooi op tijd de verhuizing doorgegeven, kastje van UPC was al aanwezig in de woning, en de aansluiting zou al vanaf 12 oktober gaan werken op het nieuwe adres. So far so good.
Helaas. Op 12 oktober krijg ik 's morgens een telefoontje dat de kabel in de straat beschadigd is en dat deze pas over anderhalve week gerepareerd kan worden. Iets met graven en een vergunning van de gemeente. Vervelend, overmacht, niks aan te doen dan wachten.
Op 24 oktober zou het dus gerepareerd zijn. Weer helaas. Heb via webcare contact opgenomen met UPC omdat ik alleen een mobiele telefoon heb en ze vanwege hun nieuwe Horizon-product heel slecht telefonisch te bereiken zijn. Een half uur in de wacht is geen uitzondering. Een medewerker van webcare heeft me in de dagen erna netjes elke dag gebeld met de vraag of ik al signaal heb. Niks, noppes, nada.
Op 29 oktober word ik weer gebeld en hoor ik ineens dat er nog geen stroom zit op het kastje van UPC wat voor verdeling naar de straat zorgt en die aansluiting moet verzorgd worden door netbeheerder Liander. NB onze hele straat zit dus al vanaf het begin zonder UPC-aansluiting, het gaat om pakweg 20 huishoudens. De medewerker beloofd me op de hoogte te houden en verzekert me dat er alle druk op gezet wordt de aansluiting zsm voor elkaar te krijgen.
Het wordt 2 november. Nog steeds geen signaal, gecheckt bij diverse buren, ook niks.
Ik besluit mijn prepaid telefoon flink op te waarderen en er maar een paar telefoontjes aan te wagen. Lang verhaal kort: Bij netbeheerder Liander zijn ze eindelijk bekend met de kwestie en sturen me door naar de onderaannemer die de stroomvoorziening moet aansluiten. De projectleider hiervan kan me vertellen dat de aansluiting op 7 november zal plaatsvinden en dat deze aansluiting pas 4 weken geleden is aangevraagd door UPC. 'Standaard verwerking van aansluitingen is 4 weken.' zegt hij. Het komt er dus op neer dat UPC veel te laat is geweest met het aanvragen van deze aansluiting. Het lijkt er op alsof er bij het doorgeven van mijn verhuizing, eind september, daar iemand wakker geworden is. Hoewel de eerste huizen in onze straat al 13 september zijn opgeleverd.
Natuurlijk is het heel vervelend om al ruim 3 weken zonder telefoon, internet en televisie te zitten. Maar wat mij nog het meeste dwars zit is dat UPC iedereen al weken aan het lijntje houdt met allerlei verschillende verhalen, steeds de schuld bij een andere partij neerlegt, en niet exact weet wat de status van de aansluitingen is. Dan wil ik het nog niet eens hebben over de zeer slecht bereikbare klantenservice. Ik ga er maar weer van uit dat het nog een paar dagen duurt maar eigenlijk durf ik dat niet hardop te zeggen...
Helaas. Op 12 oktober krijg ik 's morgens een telefoontje dat de kabel in de straat beschadigd is en dat deze pas over anderhalve week gerepareerd kan worden. Iets met graven en een vergunning van de gemeente. Vervelend, overmacht, niks aan te doen dan wachten.
Op 24 oktober zou het dus gerepareerd zijn. Weer helaas. Heb via webcare contact opgenomen met UPC omdat ik alleen een mobiele telefoon heb en ze vanwege hun nieuwe Horizon-product heel slecht telefonisch te bereiken zijn. Een half uur in de wacht is geen uitzondering. Een medewerker van webcare heeft me in de dagen erna netjes elke dag gebeld met de vraag of ik al signaal heb. Niks, noppes, nada.
Op 29 oktober word ik weer gebeld en hoor ik ineens dat er nog geen stroom zit op het kastje van UPC wat voor verdeling naar de straat zorgt en die aansluiting moet verzorgd worden door netbeheerder Liander. NB onze hele straat zit dus al vanaf het begin zonder UPC-aansluiting, het gaat om pakweg 20 huishoudens. De medewerker beloofd me op de hoogte te houden en verzekert me dat er alle druk op gezet wordt de aansluiting zsm voor elkaar te krijgen.
Het wordt 2 november. Nog steeds geen signaal, gecheckt bij diverse buren, ook niks.
Ik besluit mijn prepaid telefoon flink op te waarderen en er maar een paar telefoontjes aan te wagen. Lang verhaal kort: Bij netbeheerder Liander zijn ze eindelijk bekend met de kwestie en sturen me door naar de onderaannemer die de stroomvoorziening moet aansluiten. De projectleider hiervan kan me vertellen dat de aansluiting op 7 november zal plaatsvinden en dat deze aansluiting pas 4 weken geleden is aangevraagd door UPC. 'Standaard verwerking van aansluitingen is 4 weken.' zegt hij. Het komt er dus op neer dat UPC veel te laat is geweest met het aanvragen van deze aansluiting. Het lijkt er op alsof er bij het doorgeven van mijn verhuizing, eind september, daar iemand wakker geworden is. Hoewel de eerste huizen in onze straat al 13 september zijn opgeleverd.
Natuurlijk is het heel vervelend om al ruim 3 weken zonder telefoon, internet en televisie te zitten. Maar wat mij nog het meeste dwars zit is dat UPC iedereen al weken aan het lijntje houdt met allerlei verschillende verhalen, steeds de schuld bij een andere partij neerlegt, en niet exact weet wat de status van de aansluitingen is. Dan wil ik het nog niet eens hebben over de zeer slecht bereikbare klantenservice. Ik ga er maar weer van uit dat het nog een paar dagen duurt maar eigenlijk durf ik dat niet hardop te zeggen...
Re: Al ruim 3 weken geen UPC in nieuwbouwstraat
Mooi overzicht van feiten, helaas komt dit soort praktijken bij de uitvoering voor, jammer voor de betrokkenen klanten.
vraagje:
wel tv ? gezien de opmerking over de waardeloze horizon box?.
klantenservice is vaak slecht,ik meen van TS te lezen dat hij/zij terug gebeld werd,dat viel dan toch nog mee?
vraagje:
wel tv ? gezien de opmerking over de waardeloze horizon box?.
klantenservice is vaak slecht,ik meen van TS te lezen dat hij/zij terug gebeld werd,dat viel dan toch nog mee?
Dat is helaas bij elke provider zo hoor, ze denken dat ze foutloos zijn, ( zijn ze niet ) , maar de arrogantie kan je overal vinden.steeds de schuld bij een andere partij neerlegt, en niet exact weet wat de status van de aansluitingen is.
Er is hier wel eens een 1200 nummer voorgekomen, misschien heb je daar iets aan?
Er zit een hele keten van processen/vergunningen etc achter, waar de gemiddelde consument geen weet van heeft. Een UPC monteur, of onderaannemer, kan niet zomaar even fluitend met een schep op de schouders naar zo'n kastje wandelen en zijn ding doen. Daar moeten (klic)meldingen voor gedaan worden, afspraken gemaakt worden met alle netbeheerders, die allemaal andere mitsen en maren op tafel gooien voordat er een schep de grond in mag. Dan komt de gemeente met allerlei bepalingen, denk aan het doen van een MOOR melding en zo verder, en dan moet dit alles ook nog gecoördineerd worden om de werkzaamheden binnen alle termijnen te laten plaatsvinden. En dit moet door UPC niet niet alleen voor deze straat, maar door heel Nederland met zijn ~420 gemeenten, en >1200 netbeheerders, gedaan worden.
Dat kost simpelweg tijd, en soms op het oog onverklaarbaar veel tijd.
Dat kost simpelweg tijd, en soms op het oog onverklaarbaar veel tijd.
Kan me ook enigszins voorstellen dat ze hiervan bij de helpdesk niet op de hoogste zijn. Deze staan niet hoog genoeg op de loonlijst om op de hoogte re zijn van afspraken met onderaannemers en dergelijke. Wel vervelend natuurlijk dat u als klant hierdoor aan het lijntje gehouden wordt met valse beloftes. Mag aannemen dat u die maand niet hoeft te betalen, voor iets wat UPC niet kan leveren.
-
eventueel een brief laten opstellen en hun in gebreken stellen dat hun niet hebben geleverd wat ze zouden moeten leveren
en gelijk sommeren de verontschuldigde bedragen terug te storten of te verrekenen na het volledig leveren van de aangeboden diensten {naar eigen belang }
in dien wel tv maar geen telefoon en internet werkt kan je voorstellen 2/3 van de maand bedrag terug te vorderen eventueel vermeerderd met de reeds gemaakte bel kosten
en gelijk sommeren de verontschuldigde bedragen terug te storten of te verrekenen na het volledig leveren van de aangeboden diensten {naar eigen belang }
in dien wel tv maar geen telefoon en internet werkt kan je voorstellen 2/3 van de maand bedrag terug te vorderen eventueel vermeerderd met de reeds gemaakte bel kosten
Alle providers en alle klanten maken wel eens fouten .GJvdZ schreef:Net als al die mensen op dit forum die denken dat alleen anderen fouten maken....ciske schreef:[ ze denken dat ze foutloos zijn
Hopelijk reageert Ts ook nog inhoudelijk op alle opgeschreven lijntjes.,hoe kun je tv hebben als de kabel geen signaal doorgeeft ?
Lieve mensen, geen kabel betekent dat ik dus NIETS heb. Geen tv, geen telefoon en geen internet. Zoals ik al schreef. Alleen een waardeloos 3G bereik op mijn telefoon... En 1200 bellen kan alleen via -je snapt het al- een UPC telefoonaansluiting.
En ja, Sjohie, ik weet dat dat soort aansluitingen tijd kosten. Dat weet UPC ook. Maar in dit geval hebben ze de aanvraag voor aansluiting op het stroomnetwerk pas gedaan nadat de eerste huizen al waren opgeleverd. Dat nou juist mijn punt. Als ze dat nou eens zouden toegeven, dat ze die fout gemaakt hebben. En niet Liander de schuld geven dat ze te traag werken.
En ja, Sjohie, ik weet dat dat soort aansluitingen tijd kosten. Dat weet UPC ook. Maar in dit geval hebben ze de aanvraag voor aansluiting op het stroomnetwerk pas gedaan nadat de eerste huizen al waren opgeleverd. Dat nou juist mijn punt. Als ze dat nou eens zouden toegeven, dat ze die fout gemaakt hebben. En niet Liander de schuld geven dat ze te traag werken.
Die kans is heel groot, vraag is of de 'eerstelijns-helpdesk-script-oplees-student' dit weet.Maar in dit geval hebben ze de aanvraag voor aansluiting op het stroomnetwerk pas gedaan nadat de eerste huizen al waren opgeleverd. Dat nou juist mijn punt.
Het kan ook zo maar zijn dat Liander niet voor ieder voedingskabeltje een schop in de grond zet en graafwerkzaamheden verzameld.
En wat zou je dat helpden, behalve je gemoedsrust ?Als ze dat nou eens zouden toegeven, dat ze die fout gemaakt hebben. En niet Liander de schuld geven dat ze te traag werken
omdat ik alleen een mobiele telefoon heb en ze vanwege hun nieuwe Horizon-product heel slecht telefonisch te bereiken zijn? ligt UPC plat vanwege gebruik van horizon ?.Peevanvee schreef:Lieve mensen, geen kabel betekent dat ik dus NIETS heb. Geen tv, geen telefoon en geen internet. Zoals ik al schreef. Alleen een waardeloos 3G bereik op mijn telefoon... En 1200 bellen kan alleen via -je snapt het al- een UPC telefoonaansluiting.
wie heeft de nieuwbouw wijk gebouwd?, Liander zal niet traag werken maar heeft een traag in werking krijgende planning, wat wil Ts nu precies met z,n betoog?.
UPC is wel uitermate slordig geweest.
Advies neem nogmaals contact op met webcare inzake vergoeding van gsm kosten resp, geen abo geld factuur en een coulance ivm het missen van toch wel elementaire voorzieningen,voorstaande zou ik tesamen met alle buren/getroffende doen: eendracht maakt macht
-
- verified
@Peevanvee,
Vervelend dat je al zo lang zonder signaal zit. Je hebt hier contact over gehad met mijn collega van webcare (Hendrik Jan), hij neemt hier aankomende donderdaag weer contact met je over op.
Op dit moment is het wachten tot er een stroomaansluiting gerealiseerd wordt in ons wijkcentrum door Liander, zodat de eindversterker waar jij op bent aangesloten gevoed kan worden. Verwachting is dat we je hier komende donderdag meer duidelijkheid over kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Vervelend dat je al zo lang zonder signaal zit. Je hebt hier contact over gehad met mijn collega van webcare (Hendrik Jan), hij neemt hier aankomende donderdaag weer contact met je over op.
Op dit moment is het wachten tot er een stroomaansluiting gerealiseerd wordt in ons wijkcentrum door Liander, zodat de eindversterker waar jij op bent aangesloten gevoed kan worden. Verwachting is dat we je hier komende donderdag meer duidelijkheid over kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Marcel
dat schiet aardig op zoUPC Webcare schreef:@Peevanvee,
Met vriendelijke groet,
Marcel
Update 8 november: Er zou inmiddels stroom op het wijkcentrum moeten staan. Maar...nog steeds niet aangesloten omdat er nog allerlei mannetjes de aansluiting naar de huizen moeten 'inregelen'. Erg fijn als er zo'n beetje in je achtertuin een enorme ontploffing is en je geen media kunt checken wat er nou precies aan de hand is. Ben vanochtend ontzettend uitgevallen tegen de immer vriendelijke Hendrik Jan van UPC Webcare die er natuurlijk ook niks aan kan doen. Behalve dan misschien nóg meer druk bij zijn collega's en manager zetten zodat dit vandaag nog is opgelost. Voor mij is de maat na bijna 4 weken echt vol.
en je overige 19 buren dan, ? hebben zij hetzelfde probleem?Peevanvee schreef:Update 8 november: Er zou inmiddels stroom op het wijkcentrum moeten staan. Maar...nog steeds niet aangesloten omdat er nog allerlei mannetjes de aansluiting naar de huizen moeten 'inregelen'. Erg fijn als er zo'n beetje in je achtertuin een enorme ontploffing is en je geen media kunt checken wat er nou precies aan de hand is. Ben vanochtend ontzettend uitgevallen tegen de immer vriendelijke Hendrik Jan van UPC Webcare die er natuurlijk ook niks aan kan doen. Behalve dan misschien nóg meer druk bij zijn collega's en manager zetten zodat dit vandaag nog is opgelost. Voor mij is de maat na bijna 4 weken echt vol.
Ik heb 50 straatgenoten, waarvan er ongeveer 20 UPC-abonnee zijn. Dus nee, die hebben ook nog steeds geen aansluiting. Inmiddels hebben er daarvan al een aantal opgezegd. Ben bang dat er nog meer zullen volgen maar kennelijk kan UPC deze klanten missen.
En als klant jammer dat als je er geen glasvezel voor terugneemt je er bijna bij alle alternatieven op achteruit gaat.Ben bang dat er nog meer zullen volgen maar kennelijk kan UPC deze klanten missen.
bprosman schreef:En als klant jammer dat als je er geen glasvezel voor terugneemt je er bijna bij alle alternatieven op achteruit gaat.Ben bang dat er nog meer zullen volgen maar kennelijk kan UPC deze klanten missen.
Hij/zij gaat er niet op achteruit, er is geen signaal, dus ga je er op vooruit.
is er een glasvezel kabel aanwezig ? alles is beter dan nietsbprosman schreef:En als klant jammer dat als je er geen glasvezel voor terugneemt je er bijna bij alle alternatieven op achteruit gaat.Ben bang dat er nog meer zullen volgen maar kennelijk kan UPC deze klanten missen.
Er is standaard glasvezel tot in de woningen aangelegd. Mijn straatgenoten, die na hun verhuizing weken op hun glasvezel moesten wachten, zijn inmiddels al lang en breed aangesloten. En geloof me, wanneer ik dit vantevoren had geweten was ik ook echt wel meteen op glasvezel overgestapt. Heb al geïnformeerd maar nu nog een nieuwe provider nemen kan, maar duurt ook minimaal 3 weken voordat ze je aangesloten hebben. Schiet ik op dit moment dus niets mee op. Vergeet niet dat UPC mij eind september verzekerd heeft dat ik 12 oktober een werkende aansluiting zou hebben.
Met glasvezel moet je ook opletten, ook daar gaat van alles mis.