Zijn er mensen met de volgende ervaring?
Ik blijk al 5 jaar lang te betalen voor een Planet adsl Comfort abonnement, terwijl er een goedkoper (langzamer) abonnement wordt aangeleverd bij mij thuis. Een slimme primafoon medewerker komt hier achter. Oftewel per maand 18 euro teveel betaald. Zie dat nog maar eens terug te krijgen.
Wie heeft deze ervaring ook en hoe is dat afgelopen?
Hoeveel mensen zouden hetzelfde hebben zonder dit te weten?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ander abonnement krijgen als waarvoor betaald
-
Flightkees
-
kanovaarder
Re: Ander abonnement krijgen als waarvoor betaald
Teveel betaald door een verkeerd abonnement?
Als u dit kunt bewijzen dan staat u erg sterk.
Dit betekend eerst al het teveel betaalde berekenen.
Dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst met uw bewijsstuk(ken) naar de hoofddirectie en hen erop wijzen dat u binnen 1 week na heden een bericht terug verwacht met een oplossing.
Schrijf daarin ook dat u bij geen bericht of een negatief bericht u deze zaak in handen zal gaan leggen bij een incassobureau.
[google op Directincasso]
Bij mijn weten verjaren dit soor zaken waar het diensten betreft pas na 5 jaar.
Uw brief "stuit"die termijn waarna na uw brief die 5 jaar weer volgt.
Maar, het hangt natuurlijk wel om een keihard schriftelijk bewijs!
Zo u dit niet volledig hard kunt maken zult u uw brief wat anders moeten gaan opstellen.
Grootvader
Als u dit kunt bewijzen dan staat u erg sterk.
Dit betekend eerst al het teveel betaalde berekenen.
Dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst met uw bewijsstuk(ken) naar de hoofddirectie en hen erop wijzen dat u binnen 1 week na heden een bericht terug verwacht met een oplossing.
Schrijf daarin ook dat u bij geen bericht of een negatief bericht u deze zaak in handen zal gaan leggen bij een incassobureau.
[google op Directincasso]
Bij mijn weten verjaren dit soor zaken waar het diensten betreft pas na 5 jaar.
Uw brief "stuit"die termijn waarna na uw brief die 5 jaar weer volgt.
Maar, het hangt natuurlijk wel om een keihard schriftelijk bewijs!
Zo u dit niet volledig hard kunt maken zult u uw brief wat anders moeten gaan opstellen.
Grootvader
-
MaffeDarkie
1e fout die ontzettend veel consumenten maken, je vergelijkt je eigen abonnement waarvoor je jaren geleden getekend hebt met een abonnement dat 'nu' wordt aangeboden. Men denkt als consument dat nieuwe tarieven ook op hen van toepassing zijn, maar niets is minder waar. Stel je voor dat Planet nu de prijzen met 200% verhoogd had, had je dan als bestaande klant akkoord gegaan met die prijsverhoging? Nee, dus geldt dit ook andersom... als het met 200% verlaagd wordt is dit ook niet van toepassing. De prijzen op de planet site zijn alleen van toepassing op 'nieuwe' klanten of klanten die een ander abonnement wensen, van Comfort naar een standaard bijvoorbeeld.Ik blijk al 5 jaar lang te betalen voor een Planet adsl Comfort abonnement, terwijl er een goedkoper (langzamer) abonnement wordt aangeleverd bij mij thuis.
Zo werkt het niet kanovaarder. Mocht dit wel zo zijn, dan zouden bedrijven failliet gaan. Dan was ik eind van de week naar de leverancier van mijn pc-onderdelen gegaan want deze zijn vandaag de dag goedkoper, dan toen ik ze net kocht.Als u dit kunt bewijzen dan staat u erg sterk.
Was ik vandaag naar mijn ADSL-provider gestapt omdat deze nu abonnementen verkoopt waarvoor ik toen ik deze had 150% meer betaalde om het teveel betaalde geld tussen toen en vandaag terug te halen.
Zo werkt het niet, prijzen op sites van providers gelden voor nieuwe klanten of klanten die een wijziging aanbrengen (overstap van abonnementsvorm). Hierbij veranderd niet alleen het bedrag maar ook de algemene voorwaarden en dus het e.e.a. wat in het contract staat.
Wat ik in dit geval aanraad is: Zoek in je Algemene Voorwaarden en contract of erin stond dat bij iedere prijswijziging behorend bij het abonnement dat je afsloot ook deze wijziging onmiddelijk van toepassing is op jouw als bestaande klant. Ik denk niet dat een provider zo achterlijk is iets dergelijks te doen.
Darkie: ik denk eerlijk gezegd dat het wél zo werkt. Mijn provider Multikabel hanteert alleen abonnementen die voor alle klanten gelijk zijn, met dezelfde specificaties. Ik heb bijvoorbeeld onlangs een brief gekregen dat de snelheid van mijn kabelverbinding binnenkort verdubbeld wordt voor dezelfde prijs (ik blij natuurlijk). Multikabel update de abonnementen dus steeds als dat nodig is en meestal is dat in het voordeel van de klant qua prijs of qua diensten. Daar geldt dus: als je een Power-abonnement hebt, heb je ook recht op de specificaties die bij dat abonnement horen.
Ik zie geen reden waarom Planet dat niet zou doen.
Ik zie geen reden waarom Planet dat niet zou doen.
-
kanovaarder
Verschil in abonnement
En dat is inderdaad ook diezelfde reden waarom ik mijn antwoord gaf.
Vanaf Freeler, Wanadoo en Orange is het niet anders geweest.
Alleen in dit laatste geval zijn er een aantal abonnementsvormen gewijzigd maar dit ten voordele, nooit ten nadele.
Immers, de techniek staat niet stil!
De vergelijking met computeronderdelen gaat dus in dit geval mank.
Grootvader
En dat is inderdaad ook diezelfde reden waarom ik mijn antwoord gaf.
Vanaf Freeler, Wanadoo en Orange is het niet anders geweest.
Alleen in dit laatste geval zijn er een aantal abonnementsvormen gewijzigd maar dit ten voordele, nooit ten nadele.
Immers, de techniek staat niet stil!
De vergelijking met computeronderdelen gaat dus in dit geval mank.
Grootvader